Dierproeven op paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 02:12

Ariadne schreef:
Ik ben zelf vrijwilliger bij proefdiervrij, vandaar ook dat ik dit topic opende, ik was benieuwd naar meningen Lachen
Maar, als je op www.proefdiervrij.nl naar folder zoekt dan krijg je ergens daarvan een folder op je scherm, je krijgt maar 2 of 3 resultaten dus lang zoeken is het niet.


ik heb nog niet zo heel lang geleden die site bekeken (ook van andere dergelijk organisaties)
snap wat ze willen , en ben ook voor de dingen die ze willen
de alternatieven zodat dierproeven in zijn geheel overbodig worden

maar feit blijft dat die alternatieven er nog niet zijn ,
wel voor bepaalde proeven , zoals celkweek e.d.
maar er zijn nog heel veel testen waar nog geen alternatieven voor zijn en veel alternatieven zijn onbetaalbaar
dus die worden niet gedaan want meer betalen voor producten wil de consument niet en zijn in de praktijk door de kosten gewoon niet haalbaar
dus moet er onderzoek gedaan blijven worden naar alternatieven ,
daar is ook een banknummer voor om te storten , ben ik alleen even kwijt

maar ik ben het niet eens met de manier waarop organisaties de dieproef labaratoria naar buiten brengt
er word materiaal gebruikt dat veroudert is ,
er worden dingen vertelt over de manier van houden en omgan met de dieren die gewoon niet kloppen
de info word gedramatiseert om maar mensen over de streep te trekken

ik heb zelf een rondleiding gehad bij een lab, een vriendin van me werkt daar nu een aantal jaar en de dieren hebben het daar (kwa huisvesting en verzorging) heel goed, beter dan bij menig particulier
elke dag uitgemest voeding en water en ruimte om te spelen en te bewegen
de dieren zitten ook in koppels , zodat sociaal gehuisvest zijn
alleen staan ze wel bloot aan proeven
een dergelijk bedrijf word trouwens ook vrijwel wekelijks gecontroleerd door de overheid en moet aan zeer strenge eisen/regels voldoen
bij het niet voldoen aan die regels of breken van de regels zijn de consequenties niet gering , dus die zorgen wel dat de dieren goed verzorg worden
ook heb je bij proeven niets aan zieke dieren want een ziek dier geeft geen betrouwbare resultaten, dus word er veel aan gedaan om de goede omstandigheden te creƩren (hygiene, voeding)
ik zeg niet dat ze niet lijden , maar het word vaak wel gedramatiseerd

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:45

"elke dag uitgemest voeding en water en ruimte om te spelen en te bewegen
de dieren zitten ook in koppels , zodat sociaal gehuisvest zijn"

nou, volgens mij heb jij een jaartje geleden ofzo, niet naar De week van Willibrord gekeken?
Over die apen?
Nou, die zaten dus echt niet in koppels en waren al helemaal niet sociaal gehuisvest en hadden ook zeker geen ruimte om te spelen.
(tenzij dat 1m2 bij jou speelruimte is?)

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:04

En Willibrord is niet echt het juiste voorbeeld, die zal ongetwijfeld het meest dramatische voorbeeld zoeken om flink wat commotie te veroorzaken Knipoog

(trouwens, hoe veel konijnen zitten er bij een particulier alleen in een te klein hok, waar ze zelden of nooit uitkomen en dat met een beetje geluk 1 keer in de week verschoond wordt Verward )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:53

carola1 schreef:
"elke dag uitgemest voeding en water en ruimte om te spelen en te bewegen
de dieren zitten ook in koppels , zodat sociaal gehuisvest zijn"

nou, volgens mij heb jij een jaartje geleden ofzo, niet naar De week van Willibrord gekeken?
Over die apen?
Nou, die zaten dus echt niet in koppels en waren al helemaal niet sociaal gehuisvest en hadden ook zeker geen ruimte om te spelen.
(tenzij dat 1m2 bij jou speelruimte is?)


ik heb het hier idd niet over de primaten maar over de gewonere diere,
ratten, cavia's, eenden kwartels, honden etc

de primaten is weer een hele tak apart ,

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, JudithO, Mark0919 en 45 bezoekers