Geen tehuis meer voor oude manegepaarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Geen tehuis meer voor oude manegepaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 20:21

ik zag een paar dagen geleden in hart van nederland een kort stukje over een ouder echtpaar dat oude manegepaarden opvangt en ze een fijne oude dag geeft, vnl op kosten van henzelf.
deze mensen kunnen het financieel niet meer trekken en willen bovendien met pensioen.
zo'n goed initiatief mag toch niet zomaar stoppen!?
weet iemand hier meer van? wie zijn de betreffende mensen?
kunnen/willen de bokkers (mezelf incl) hier niet iets aan doen?

ik had verwacht hier al wel het een en ander op bokt over te vinden, maar ik zie er niets over... zie ik dit topic over het hoofd (zo ja, laat 1 van de modder-eters Knipoog dit postje dan deleten) of heeft nog niemand dit aangekaard?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48397
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:11

Een tijdje geleden is er een Bokker geweest (ben ff de naam kwijt) die wat wou opstarten, er is zelfs een keer een bespreking geweest, bij mij thuis.

Helaas werd degene waarmee ze samenwerkte opgepakt (Belg, handelaar of iets dergelijks.. weet het niet precies meer... maar volgens mij was het dezelfde als waar Bolivia (van Manon2) ook is geweest)

Ik heb al heel lang niks meer gehoord over het initiatief...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 03:31

Ik kan er helaas ook niets over vinden. Het zou wel heel jammer zijn.

Och, had ik maar een grote boerderij en veel geld...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:52

Ze hebben een website, ik dacht www.manegepeerd.nl

Ik loop al een tijdje met het idee sinds mijn eigen oudje overleden is, om een paardje te adopteren, ieder paard verdient een lekkere oude dag net zoals mijn pony die gehad heeft, vooral als ze er zo hard voor gewerkt hebben op de manege.

Maar begrijp ik nu goed dat het misschien door financieele problemen wel eens afgelopen kan zijn met deze stichting?

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:00

van deze mensen weet ik niks, maar ergens in Utrecht heb je toch ook Stichting huppelepup voor oude paarden? Soest...

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 20:23

cissies link is de juiste! mooie site trouwens.

Citaat:
Maar begrijp ik nu goed dat het misschien door financieele problemen wel eens afgelopen kan zijn met deze stichting?

volgens hart van nederland wel ja Huilen

ik vind het geweldig wat deze mensen doen en kan me voorstellen dat het veel geld kost om deze stichting draaiende te houden.

en voor 5 euro per maand heb je al een paard geadopteerd! (ik heb het inschrijfformulier al uitgeprint Haha! )
je krijgt dan een foto van je adoptiepaard thuis gestuurd en je wordt dan ook leuk op de hoogte gehouden.

mooi zou het zijn als we de bokkers hiervan bewust kunnen maken en misschien wat centen bij elkaar kunnen sprokkelen.

heike, is het mogelijk hier een bokt actie voor te maken? ik heb wel wat ideetjes waar ik je een peebeetje over zal sturen Lachen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:47

Als het probleem puur om de financieenen draait, is het wellicht op te lossen dmv acties of donateurs, maar ik las in je topic dat de huidige eigenaren van het rusthuis met pensioen willen, hoe willen ze dan de verzorging geven aan de paarden, ik bedoel dan zou het hele rusthuis over moeten worden genomen door iemand anders of niet?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:51

cissie schreef:
Ze hebben een website, ik dacht www.manegepeerd.nl

Ik loop al een tijdje met het idee sinds mijn eigen oudje overleden is, om een paardje te adopteren, ieder paard verdient een lekkere oude dag net zoals mijn pony die gehad heeft, vooral als ze er zo hard voor gewerkt hebben op de manege.

Maar begrijp ik nu goed dat het misschien door financieele problemen wel eens afgelopen kan zijn met deze stichting?

die stichting ken k ook..
1 van ozne manege paardjes staat dr !
maar gaan ze stoppen ?

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:52

ik had ook iets gehoord over een stal in soest maar daar weet ik eigenlijk niet zoveel van. de paarden die daar staan zijn wel al boven de 30 en krijgen daar een goede rustdag. ik had ook gehoord van iemand dat als er dan een paard doodging in de wei ofzo, dat alle paarden er dan in een soort kring omheen gingen staan en ze afscheid hadden genomen...echt heel mooi Verdrietig .

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:59

meloentje schreef:
ik had ook iets gehoord over een stal in soest maar daar weet ik eigenlijk niet zoveel van. de paarden die daar staan zijn wel al boven de 30 en krijgen daar een goede rustdag. ik had ook gehoord van iemand dat als er dan een paard doodging in de wei ofzo, dat alle paarden er dan in een soort kring omheen gingen staan en ze afscheid hadden genomen...echt heel mooi Verdrietig .


Paardenkamp Soest in Soest, een van de eerste paardenrusthuizen in Ned.

Met een wachtlijst van heb ik jouw daar Scheve mond

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:03

ja klopt,

maar t is heel groot en goed georganiseerd :

kijk maar eens op www.paardenkamp.nl

t is ook leuk om eens een middag te gaan kijken als je x in de buurt bent.
dr staan/stonden ook manegepaardjes van ons!

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 22:26