Pensionshouders die zich bemoeien met je paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:23

Biepmiep schreef:
Hoor ook veel klachten over sociale controle op kleine stallen......
Of dat pensionhouders praten over hun klanten met andere klanten...
Of idd mensen veroordelen die niet doen zoals als zij doen....
Of in je gezicht iets anders zeggen dan achter je rug....

Precies mijn ervaring met een pensionstal. Ik heb nooit meegemaakt dat ze iets met mijn paar deden zonder toestemming, maar bovenstaande dingen waren voor mij al genoeg om naar een ander plekje op zoek te gaan.

Nog een leuke: Ik heb een fjord, daar rijd ik best fanatiek dressuur mee. De pensionhouder had zelf ook een fjord. Dan zou je denken dat ze het leuk vinden dat je zo lekker bezig bent met je paard....niet dus. Ze hebben letterlijk aan mij gevraagd waarom ik in hemelsnaam een fjord heb?! Een fjord hoort lekker in de wei, en daar moet je vooral niet te veel mee willen doen

Ook had ik Saar onder een deken staan, ter voorkoming van wintervacht...dat was al helemaal belachelijk...een fjord met een deken Tong uitsteken

Nu sta ik op een stal waar ze het juist allemaal heel leuk vinden wat ik doe. De pensionhouders komen regelmatig spontaan eens kijken als ik wedstrijd heb. Ik heb het nu wel goed getroffen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:23

ik ken het probleem helemaal.
.... geeft kuilgras aan paard die spierbevangen is (en er zelf bij stond toen de da dat vertelde) onder het mom van vind ie lekker Boos!

......zet jonge ruinen bij een dominantie oude ruin die zijn merries verdedigd tot hij er bij wijs van spreken bij neer valt

praten/roddelen over de klanten

etc etc. Sommige stalhouders doen van alles wat ik niet wil en dus ook aangeef dat ik het niet wil bij mijn paard. De enige oplossing is verhuizen maar tja als er in de omgeving niets beters is

Ook even rond blijven naar wat anders als je nu nog op de laatste stal staat. Succes ik ken de frustratie.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 13:49

Ik heb goede hoop op de zomer. Haha!
Ze is aardig bewegelijk in het land, en wordt dan niet bij gevoerd, dus ik hoop dat ze dan weer wat afvalt. En met dekens zit ik dan ook niet, en niet met de staldeur. En als het volgende winter opnieuw begint, dan scheer ik haar wel. Denk niet dat de deken er dan nog weer af gaat of de staldeur open.

Het is er verder prima. Ik kuddes in het land, binnen en buitenbak, longeerbak, vlak bij de rijvereniging en niet te duur. Pensionsstallen zijn er verder ook niet in de omgeving. Tenminsten niet voor dat geld, of zonder wachtlijst.

Was gewoon benieuwd of er nog meer waren met zulke ervaringen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:59

Quote van Kimmy: Mirk moest maar binnen blijven en niet in het land, want hij sprong constant over de bedrading heen (een of twee keer gebeurt)


Die draadjes zijn ook echt een lachertje.... Uums vond ze erg vermakelijk, tenminste ("Gaan we er vandaag overheen? Onderdoor? Hmmmm, dilemma....").

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 14:00

*LOL* Die vind ik leuk. Haha!