Gratis een paardje !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:30

wat raar dat ze gratis paard weggeven uitlenen of wat dan ook

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:37

Het is wel degelijk serieus , ik ken deze stoeterij ook en ze adverteren hier al enkele maanden mee. Vanuit het perspectief van de stoeterij is het ook een goed plan denk ik. Ze zijn verder ook heel open wat betreft hun voorwaarden. Lijkt me verder niets mis mee.

Alleen de term gratis paard is wel wat misleidend. Voor niets gaat de zon op.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:28

Ook op hetzelfde website dat het bedrijf te koop staat Scheve mond

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:41

Morgen is het trouwens 31 maart en geen 1 april Haha!
Ik zou lekker zelf een IJslands veulen kopen, dat scheelt een heleboel in de aanschafkosten en je kunt zelf bepalen wat je met je beest doet

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:21

dimmelim schreef:
Dit blijft 4 jaar lang zo 4 X 12 X 200 = 4800 euro (maar nu heb je er in ieder geval plezier van)

4x12x200+ 9600 (voor zo ver ik weet)
Maar het is en blijft heeeel veel geld.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:28

Zag ook een advertentie op marktplaats voor een haflinger met zomerexceem en een klein beengebrek voor 100 euro.

Als iemand graag een paard wil en toevallig bij zee woont kan 100 euro er ook nog wel vanaf.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:37

1 April?
(Ben helemaal oplettend geworden na die Farbefroh actie >;) Knipoog)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:50

Dit is eigenlijk een veulen kopen voor de prijs van een volwassen paard. Want je hebt alle kosten vanaf dat het paard veulen is, en betaald het paard pas als het volwassen is. Slim gedaan.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:53

Volgens mij kan je ook de veulens kopen zonder dat je op deze akties hoeft in te gaan, maar het blijft inderdaad slim bedacht.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 00:14

tinkerLuna"]
[quote="dimmelim schreef:
Dit blijft 4 jaar lang zo 4 X 12 X 200 = 4800 euro (maar nu heb je er in ieder geval plezier van)

4x12x200+ 9600 (voor zo ver ik weet)
Maar het is en blijft heeeel veel geld.
[/quote]

Oeps je hebt helemaal gelijk.
1 april is dit in ieder geval niet, ze adverteren hier al maanden mee. En vanuit het bedrijf gezien is dit natuurlijk wel een slim idee.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:08

Ik hoop dat mensen hier niet intrappen!! Lijkt misschien aantrekkelijk als je graag een ijslander wil....
Maar dit is gewoon belachelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:18

ik heb het dus doorgelezen maar toch zou ik het zelf nooit doen..zijn er hier mensen die meedoen?
Ik hoop het voor hun niet1

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 09:29

Fasel"]
Hun stoeterij staat te koop. Da's 1. Waarschijnlijk is dit dezelfde stoeterij als die van Marktplaats die inmiddels van 1.4 miljoen gezakt is naar 799.00 euro.

Mooie regeling. Stoeterij wordt verkocht, kans is groot dat ze misschien failliet zijn ofzo of je weet niet wat erachter zit. Eigenaar verdwijnt met die bedragen en......... nou ja je hebt altijd het paard nog.
[/quote]

deze fokkerij is beslist niet failliet, ze willen naar duitsland o.i.d. verhuizen omdat ze hier niet genoeg ruimte hebben.
gerrit haas is gewoon een zeer zakelijk iemand die een constructie heeft bedacht waarvan hij het meeste voordeel heeft en waarbij hij voordelig zijn veulens wegzet en ze waarschijnlijk 'in the end' ook verkoopt, wie doet er nou nog een paard weg waar je al 8 jaar een band mee hebt...
op zich een slim idee van hem [nog niet vertoond], maar ook een marketing trucje, en zeker niet voordelig voor de ontvanger.
maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn voor wie dit juist gunstig kan zijn, maar ik hoor daar niet bij.

[quote="Ineke2 schreef:
Quote van de site zelf af: Wanneer het paard dat in bruikleen is gegeven, 4 jaar oud is, dan zorgt de bruiklener ervoor dat het paard wordt ingereden.

Zelfs met 4 jaar dus al Knipoog


ijslanders worden altijd met vier jaar ingereden, een maand of twee doorgereden en dan weer weggezet tot hun vijfde, dan worden ze 'echt' ingereden.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 10:39

luxx schreef:
ijslanders worden altijd met vier jaar ingereden, een maand of twee doorgereden en dan weer weggezet tot hun vijfde, dan worden ze 'echt' ingereden.

Hoeft niet, ken er ook die het weer anders doen...maar daar gaat deze discussie niet over. Bovendien zei iemand anders in het topic hier dat ze pas met 6 werden ingereden, dat vind ik wel erg laat.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 11:08

Gratis opfok voor hun en na 8 jaar is ie lekker doorgereden. Óf ze verkopen het dier voor grof geld aan een derde, of jij kunt er alsnog onwijs veel voor betalen. Dit kost je in die 8 jaar al heel veel geld.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:24

Ik ben 10 jaar terug 2 keer op ponykamp geweest bij de besmannickhoeve. Ik heb wel begrepen dat er in de tussentijd heel veel veranderd is. Ik vind dit wel een vreemde manier om met je paarden om te gaan, maar het is wel heel erg slim bedacht. Sneu voor de mensen die het niet doorhebben... maar dat is dan ook je eigen schuld, moet je de voorwaarden maar goed doorlezen.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:03

astridastrid schreef:
1 April?
(Ben helemaal oplettend geworden na die Farbefroh actie >;) Knipoog)

Ff een blond vraagje Blond was dat dan wel of geen 1-april grap? Haha!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:48

het is zeker een dure grap.
op marktplaats staan paardjes genoeg te koop

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:05

Bizar systeem... kan je beter een leuk aangereden IJsje kopen, ben je voor dezelfde prijs (of zelfs goedkoper) klaar en kan je er gelijk al wat mee. Leuk bedacht van de eigenaar, maar zijn er werkelijk mensen die hiervoor gaan?

Edit: misschien als je zelf land en ervaring met IJslanders hebt... staat 'ie grotendeels gratis, kan je 'm zelf inrijden... Maar dan nog.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:17

Wat dacht je ervan als dit bedrijf failliet gaat en de schuldeisers alle bezittingen op eisen. daaaaaaag paard. Ik blijf het een rare constructie vinden maarja ik zou ook nooit een bank/auto of wat dan ook op afbetaling kopen. Auto kapotgereden maar nog wel elke maand veel geld dokken...nee dank u

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:57

Boomerang schreef:
Wat dacht je ervan als dit bedrijf failliet gaat en de schuldeisers alle bezittingen op eisen. daaaaaaag paard. Ik blijf het een rare constructie vinden maarja ik zou ook nooit een bank/auto of wat dan ook op afbetaling kopen. Auto kapotgereden maar nog wel elke maand veel geld dokken...nee dank u

Idd, als het bedrijf eventueel failliet zou gaan sta jij als bruiklener mooi aan de kant omdat jij dan je paardje kwijt bent. Het paard is immers nog steeds in het bezit van het bedrijf, gaat het bedrijf failliet dan kunnen schuldeisers beslag laten leggen op alle bezittingen van het bedrijf en dat is dan inclusief jouw paardje!! Als jij dan het paardje niet kan kopen dan wordt ie in de verkoop gedaan en jij bent je paardje kwijt en de schuldeisers hebben een deel van hun geld terug.

Nee, ik heb dat hele contract doorgelezen en ik zou het echt niet doen Er zitten veels te veel risico´s aan. Dan maar even goed doorsparen en echt je eigen paardje kopen.