Een heerlijk paardenweekend gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Een heerlijk paardenweekend gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 17:25

Ik heb dit weekend heerlijk genoten van mijn paard.

Allereerst de wedstrijd op zaterdag die zo goed was gegaan. [WD] Yes, wij waren vandaag eerste !

Vandaag hebben we Olly en Laiser opgeladen en zijn naar de Drunense Duinen gereden.
We hebben de auto's met trailers bij de Roestelberg geparkeerd en zijn vandaar uit een rit gaan maken van zo'n anderhalf à twee uur gaan maken.

Het eerste half uur zat ik echt op een bommetje. Ik had zo'n vermoeden dat ik wel eens zonder paard thuis zou kunnen komen, zou hyper was Laiser.

Na dat half uur zuchtte hij eens diep en werd gelukkig wat meer relaxed en kon hij aan een lang teugeltje braaf stappen.

Op een bospas lag opeens een boomstam over het pad. Olly zocht nog eventjes hoe hij het het best kon doen. Maar Laiser vond het zo leuk, dat hij Olly haast omver liep om maar over de boomstam te kunnen springen Hyper! Wie had dat gedacht Haha!

Na een tijdje verbaasde hij me nog meer, want we kwam bij een van de vijvers in de Drunense Duinen waar een aantal honden met hun baasjes waren. De andere keren dat ik Laiser graag in het water wilde hebben, ging daar toch wel een hele tijd overheen voordat hij zich in het water waagde.
Vandaag verbaasde hij me echt. Binnen een minuut stond hij met alle vier zijn voeten in het water. En liep vrolijk nog wat verder. Ook keek hij er heel ontspannen bij en stond trots in het water te stampen.
Terwijl hij zo in het water stond draaide hij zich langzaam om om eens goed die mensen met honden te bekijken. Wat keken die mensen toch met veel ontzag naar hem Haha!

Toen we uit het water kwamen maakten de mensen ook nog automatische een opening zodat we er mooi uit konden. (Het is dat Laiser niet als de koningin kan zwaaien, maar hij leek er echt op te kicken dat iedereen voor hem opzij ging Cool

Daarna hebben we nog een rustig handgalopje over de vlakte gedaan. En ik weet nu helemaal zeker dat Laiser springen leuk vind. Ik stuurde hem namelijk op een boomstam af (waar hij makkelijk langs kon) en hij sprong er netjes overheen, zonder poespas.

Terug bij de trailers waren er een aantal kinderen die hem wel wilde aaien. Aangezien Laiser niet de beroerdste is, gaf hij die kinderen ook nog een goede dag en liet zich voorzichtig aaien.

En nu staat hij nog heerlijk na te genieten in de wei.


o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:00

haha een super leuk weekend dus! klinkt iig hardstikke gezellig en leuk

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:32

Heerlijk is dat he, zo'n ritje na een wedstrijd!!
Die Loonse en Drunense duinen staan eigenlijk ook nog wel op mijn verlanglijstje om eens te rijden met m'n knol Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 20:13

Laat het dan even weten als je er eens komt Naz.
Dan gaan Laiser en ik wel met jullie mee hoor

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:31

Ik hoor het al, Laiser is hard aan het oefenen om niet voor Retje onder te doen als jullie op de Berg komen rijden.

Die Duinen van jullie staan ook nog op mijn verlanglijstje, zal eens kijken of dat er dit jaar nog van komt. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:15

Het id idd mooi op de loonse en drunense duinen. Ben daar vandaag ook met mijn paardje geweest. Alleen ik was met een aanspanning,. Maar het was als aanspanning wel behoorlijk zwaar.

Groetjes Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 22:51

Weet je wat Karin en Nienke, dan komen jullie toch samen eens deze kant op Haha!
Laiser en ik gaan wel mee door de duinen rijden


Bora ben jij 's ochtends of 's middags geweest? En was het bij jou ook al zo druk?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:36

Hihi, is het een keer goed weer en dan is het meteen loei druk in de bossen.

Maar ik geloof dat Laiser steeds stoerder wordt, is het niet?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 17:57

Ja het was echt heel drk in de duinen.

En Laiser wordt inderdaad steeds stoerder. Ik verbaas me steeds vaker over zijn gedrag Knipoog
Maar hij kan nog steeds ineens helemaal in paniek raken hoor als hij ergens bang van is. Maar over het algemeen zie ik hem nog steeds positief zich zelf ontwikkelen?

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:05

Ik ben rond een uur of 12 bij manege van Loon in Loon op Zand vertrokken en heb ongeveer 2,5 tot 3 uur rond gereden. Weet niet meer waar allemaal. Ben wel bij een ven geweest waar heel veel honden waren en waar ook een paard uit kwam gegaloppeerd.

Groetjes Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 20:26

Bora heb je dan nog twee grote paarden gezien een bruine en een zwarte?
Wij hebben namelijk een stukje voor ons nog wel een aanspanning gezien Knipoog

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 07:28

Ja die heb ik gezien, wij waren een aanspanning van een bruin paard met 3 mensen op de kar en 2 honden (een bruine en een zwarte).

Groetjes Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 10:11

Dan heb je ons gezien Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Carowl, esje01, Glenda, midori, Paardennamen, Vagabondo, XXleonieXX en 125 bezoekers