tips voor gezellige stal???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

tips voor gezellige stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 22:41

Ik vandaag vol ijver de stal een grote beurt gegeven, gestoft, geveegd, geboend, gesopt. Longeerlijnen uit de knoop gehaald en netjes opgehange nja alles plekje gegeven en schoongemaakt... het is niet dat ik zo rommelig ben maar de stallen zijn net een maandje klaar en de sporen van verbouwing zijn nog zichtbaar (het waren oude varkensstallen). Dus er ontbreekt nogal wat, zoals goede etensbakken prullebak enz... simpele dingen maar toch noodzakelijk. Iig ziet het er een stuk beter uit (en schoner) maar het is nog niet egt een stal... klinkt raar maar het ziet er niet uitnodigend uit, het is niet egt 'paards'.
Wie heeft er tips om het gezelliger te maken, of spullen die echt handig of nodig zijn die ik aan mijn lijstje kan toe voegen.
Oja we weten nog niet precies hoelang we mogen blijven, (zeker jaar) dus eigenaar wil er geen luxe vier sterren stal bouwen ofzo, dus ik bedoel meer de simpele 'doe het zelf' trucjes en spullen.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:47

borstels, genoeg goede borstels, bezems, schoppen, enz.
dan komen de emmers
(bv speciale voeremmers, emmers voor het drenken, emmers voor het wassen, enz.)
en voor het wat gezelliger te maken ergens een box of een kamertje inrichten met wat stoelen, enz, beetje magazines leggen
hier en daar een hoefijzer, bit hoofdstel aan de muur hangen voor de sier
succes
wanneer komen er foto's?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:47

Een mededelingenbord is erg handig. Whiteboard of schoolbord.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 22:58

uh nja deze vrijdag komen er foto's maar of ze zijn gelukt (las na het maken van de foto's pas dat de camera niet geschikt was voor binnen gebruik :s DOM!) mah zal de digitale een keer mee nemen :p

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 23:02

ik ben al bezig met in richten van soort zit kamer maar schiet nog niet echt op... Nja meer tips zijn welkom (ga morge middag boodschappen doen Haha! en vrijdag rijd mijn vader heel de zooi naar stal)

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:08

Doel je op de noodzakelijke aankleding van de stal of op het "gezellige" deel in de trant van "aankleding"?

Noodzakelijk:
- Telefoonlijst.
- (handdoek)haakjes om spulletjes op te hangen (halster, longeerlijn, jassen enz)
- Stuk pvc buis om de zwepen in te zetten.

En voor de aankleding
- Guirlande (vergt wel een creatieve inzet)
- zithoekje, ijskast (altijd fijn in de zomer)
- Tegen de vliegen en het ziet leuk uit: lavendelbosjes (wel buiten bereik van het paard hangen)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:16

Je kan nog foto's van de paarden aan de muren hangen. En wij hebben ook alle gewonnen rozetten aan een touw gehangen. Geeft ook weer wat kleur.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:22

Naambordjes

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:57

allebei, de stallen zijn nu een klein maandje klaar en de paardjes staan er nu paar weken, dus aan veel dingen nog gebrek. Die lavendel is idd goed idee! Meer tips zijn altijd welkom...

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 19:58

allebei, de stallen zijn nu een klein maandje klaar en de paardjes staan er nu paar weken, dus aan veel dingen nog gebrek. Die lavendel is idd goed idee! Meer tips zijn altijd welkom...