Zere voeten, lamme armen en blaren...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 16:29

Dat krijg je als je je veulen wegbrengt Haha!
Vanmiddag was ik vrij, dus vandaag hebben we Udinde naar haar nieuwe huis gebracht. Voor het eerst in een echte box met een (toekomstig) vriendje.

Het begonal goed, Berber, Isolda en Udinde hadden 3 nieuwe buurpaarden gekregen, dus het hele spul was lekker overstuur. Isolda had al de hele week niets gedaan, dus dat hielp ook lekker mee.
Met het eerste stukje rijden ging Isolda op en neer en heen en weer van de drukte en heetheid, Udinde wist niet wat ze met haar ma aan moest, dus liep niet zo goed mee. Ze trok me dus of naar voren bijna van Isolda af of naar achteren Haha!
Lastig rijden op zo'n heet paard met 1 hand!

Maar later ging het beter, Isolda stapte stevig door en Udinde liep netjes naast mijn been naast me aan het halstertouw. Het was best wel een eind voorhaar, dus later ging het niet meer zo mooi. Ze liep niet meer zo hard, Isolda wel, dus Jantina werd in tween getrokken. Vandaar die lamme armen, en van Isolda blaren op mijn pinkje van het met 1 hand eenheet paard inbedwang houden *LOL*

Een maal daar aangekomen Isolda met veel pijn en moeite het terrein opgemanouvreerd, ze vond het eng daar. Lekker handig met een veulen in je andere hand Knipoog
Udinde snel in de box gezet bij het andere veulen en ik met Isolda weer naar buiten en we hebben stevig de pas erin gezet. Ik ben er voor de zekerheid maar naast gaan lopen, zodat ik haar goed in de gaten kon houden.

Ik was eigelijk een beetje verbaasd, ze liep braaf mee. Wel wat verward en ze hinnikte heel hard! *zere oren*
Mijn vader lette opm Udinde en kwam er later achteraan op de fiets. Hij heeft me op Isolda geholpen en zo zijn we naar huis gereden. Ze was heel braaf en was erg blij dat ze weer bij Berber in de wei was. Ze heeft nog 1 keer gehinnikt en is toen gaan eten.

Uit het oog, uit het hart zeg maar Verward

Daarna ben ik nog bij Udinde gaan kijken. Die stond lekkere dingetjes te knabbelen in haar box. Ze had box en stukjes aardappel, wortel en lekker geurig hooi. Die had het best naar haar zin daar. Heel af en toe hinnikte ze wat, maar ook Udinde was rustig. Niet bezweet, geen gehijg.

Al met al een hele goede dag dus! Ik had me maar weer om niets druk gemaakt.
Udinde staat nu samen met een ouder veulen in een grote box. Dat andere veulen was wel helemaal druk en zenuwachtig, Udinde niet... Die stond eens rustig in de rondte te koekeloeren!

_________________
Ver- ve- verliefhiefd tot over mijn oren, niet te geloven, ik stotter ervan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-10-04 18:01 ]</font>


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:30

Hehe wel fijn dat het goed afgelopen is, gelukkig zijn ze beide rustig, dus ze zullen elkaar wel niet supererg missen, dat scheelt al weer!!
Haha ik zie het al voor me zoals je Udinde samen met die hete Isolda hebt weggebracht *LOL* *ligt dubbel van de lach*
Jij zult wel blij zijn dat ze allebei nu tevreden op hun plekje staan Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 18:37

Arme arme arme Jant Haha!

Wel stoer hoor, zo over straat met Udje aan het lijntje. Heb je al een update of ben je niet meer gaan kijken bij de peuter Cool

Ik hoop dat Isol snel weer haar leventje oppakt, en nu dus nog harder werken aan die buik he }>
En je fotorolletje is nu natuurlijk wel een keer vol, da deze missie op dierendag
_________________
"Volgens mij valt er in dit geval alleen maar onverantwoordelijkheid op te eisen"
De vader van Loesje Lovers Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moosie op 2001-10-04 19:38 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 18:50

Ja uiteraard heb ik al een update!
Ik was net bij Isolda, die stond te slapen. Lekker met haar beentje op rust en ze liet haar onderlipje hangen. Lachen

Udinde stond samen met haar "vriendje" in de box. Udinneke zelf was heel rustig, alleen af en toe een hinnik. Udinde haar vriendinnetje was heel wat drukker, die liep met het zweet op haar borst, roindjes door de stal. Die was nogal frustie Haha!
Ik denk dat ik best een kool veulen heb!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:58

Wel fijn dat het goed gaat! Alleen wat minder van die pijn! Haha! }>

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:17

Udinde is wel cool zeg!
Maar zo voedt jij haar op natuurlijk, je hebt de eer aan jezelf Pling .
Leuk he zo;n kleintje!

:evaw:

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:11

zooo ik droom dus dat 'ons' spenen zo zal gaan..!!
Als ik nu ga rijden loopt wayootje ff 2 rondjes op en neer hinnikt ff maar gaat dan bij roy staan eten, die kijkt vrijwel niet op of om dus dat scheelt.
leorna laat zich ook vanaf dag 1 goed weg ridjen bij har kind, soms moet ze ff stil staan/omkijken of 'hapert' ze wat, maar is altijd zo weer voorwaarts te krijgen met een gewone kuitdruk Lachen
maar wat als ze idd langer uit elkaar moeten en dat ook blijven..?
Ik ga kijken of ik wayorna ook bij lot-veulentjes kan krijgen ( buurman met shet-+ friesveulentjes, moet kunnen..?), dat vergoedt veel! Ze is alleen zo onwijs dik-0aan met Roy, zou die 2 eigenlijk niet willen scheiden..!
Maaar ik wil ze pas spenen rond de 6 maanden dus heb nog ff de tijd om te 'puzzelen'

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 21:19

Welja, dan heb je nog de tijd!
Ik denk dat je ze al een eind op weg helpt hoor, door met ze te rijden enzo. Gewoon af en toe eventjes bij elkaar weg, zeg maar, voor een uurtje of wat.
*LOL* Misschien denkt Udinde nu wel dat Mama ieder moment terug kan komen.....

Udinde was ook zo dik met Berber, echte maatjes!
Nu hoop ik maar dat ze met haar nieuwe maatje ook zo dikke vriendjes wordt!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 21:30

kna p trouwes dat je nog durft te rijden met udinde mee aan een touw..( nu ze toch echt groot en sterk wordt..)
Ik ben 2 keer met leo en wayo buiten de wei gan rijden, 1 keer best ver in en t bos heb ik wayo los gelaten ( dacht echt ff dat ik d'r nooit meer terug zou zien maar dat had ik al 'ns verteld..).
maar dat is al lang geelden en toen werd ik nog niet gelynched.. Ik ben nu bang dat dat wel gaat gebeuren, als ze ff schrikt of de benen wil strekken ofzo.. en dan is op de weg rijden niet zo veilig.. maar ik zou t wel graag willen, hoewel ik nu prima zonder haar ook buiten kan rijden, toen was het meer 'noodzaak'.
Nu zou ik 't willen om wayo weer wat te latten wennen aan alle 'enge' dingen van de straat.
Maar dat kan ook als ik gewoon meeloop natuurlijk.. Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 22:13

ahhh wat goed zeg!heb je niet een paar recente foto's voor me(sturen naar pb)want ik heb nou al zolang jou meiden niet gezien ben echt heel benieuwd hoe udinnie geworden is!maar wel super goed zeg!

soms is het beter om te zwijgen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 10:07

Goh, dat is goed gegaan zeg! Lijkt me zo spannend, dat spenen...

Udinde is inderdaad heel cool!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:03

heeey goed zeg! Charlot heeft ook amper om oscar gehinnekt. wel had ze de volgende dag last van een vol uier.
Ach met Hinke zal het ook wel goed gaan ze zijn zo gewent om uit elkaar te gaan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 20:00

Jaaaa Isolda is nu ook echt heel zielig...
Heb al eenbeetje schuldgevoel, wat heb ik gedaan???!!! Knipoog

Ze staat nu met twee witte achterbenen, normaal heeft ze er 1. Lachen
Ze heeft wel wat last van haar uier, maar hij is al een stuk minder erg als gisteravond. Ze is iig fleurig en opgewekt en heeft ook zin in eten. Ze mag natuurlijk niet veel, maar eetlust is wel belangrijk. Dat gaat goed, ik maak me wel een beetje zorgen, maar dat ligt meer aan mij hoor! Altijd even zorgelijk *LOL*

Udinde haar stalgenootje wordt ook al rustiger en ook vriendelijker. Ze is veel groter als Udinde, ze is een tuiger van Ganges. Mooi veulen is het wel.
Ze is Udinde tot nu toe iig wel de baas.
Ik ben blij dat Udinde zo lief en rustig is. Ze staat heel kalmpjes en eet lekker haar hooitjes en worteltje. Ze hinnikte wel heel schattig toen ik weg ging. Benik weer even terug gelopen en heb haar een extra dikke knuf gegeven. Ze is ook Z'oooooon Droppie! Lovers

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 21:20

Citaat:
Op 2001-10-04 19:50, schreef jantina:

Ik denk dat ik best een kool veulen heb!




Jantje jantje jantje toch.. Dat Kool heb je van mij nageaapt Tong uitsteken

BTW keikoole dag en keikool veulen met een keikoole moeder alleen jantje herself was niet keikool. Lachen

sorry ben een beetje flauw.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 08:40

Hee Jantina!
Geweldig gegaan toch? En dat Udinde zo rustig blijft enzo... echt super!
Ik denk dat dat grotere veulen het wel leuk zal vinden, een soort 'klein zusje' erbij, hihi. Zie je hen al staan later in de wei: lekker aan elkaars manenkam te bijten en knuffelen... Lovers
Isolda komt er ook wel weer bovenop neem ik aan. Succes met het werken aan die buik, lijkt me een harde klus.
Ik kan er over meepraten, want mijn vorige verzorgpaard kreeg teveel brok en had daardoor een behoorlijk buikje.
Hij was een ruin, maar mijn instructeur vroeg wel eens: "Wanneer komt het veulen?" *LOL*
Succes met trainen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers