Pennymeisje wil rijden :?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nadir

Berichten: 12706
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:18

Cloverdale schreef:
ze houd zoveel van paarden Verward


Inderdaad... Je hebt zojuist het leven van een nog maar heel jong pennymeisje voor altijd verpest... Het was haar grote droom ooit eens op een wat grotere pony te rijden... Door jouw botte reactie is die droom nu voorgoed van de baan... Schijnheilig

Knipoog

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:18

Ik had dus ook zoiets: Ik was wandelen met 2 shetlanders en een vriendin, komen er twee meisjes op ons af: "Ik wil op die pony zitten!" ik zei dat dat niet mocht en kon omdat ik niet wilde dat ze eraf viel, en bovendien vond ik het nogal onbeschoft gevraagd. Dus zij weer:" Waarom mag dat niet? Ik zit ook op paardrijden hoor!" dus ik weer zeggen dat het niet daarom ging en dat het gewoon niet mocht, toen liep ze boos weg naar haar moeder.. Begreep gewoon niet dat het niet mocht, en ze was toen helemaal boos dat het niet mocht, naja jammer, maar ik wil niet dat iemand zijn nek breekt als die pony haar eraf bokt (ze is namelijk niet zo'n lieverdje Knipoog )

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:06

Ach ik vind het sowieso echt brutaal als een kind dat zo zegt! Je hoeft eigenlijk ook geen reden te geven toch? Waarom houden 'wij' ons fatsoen toch zo tegen lui die dat zelf ook niet doen?! Het is toch belachelijk dat jij nu nog over deze situatie nadenkt?!
Ik kan me er ook wel eens wat aan ergeren hoor! Laatst had ik met Siki gereden en ze stond aan het hek voor afzadelen etc. Komt er een moeder aan met kudde kids... Wel heel schattig hoor, willen ze haar ook graag een stukje brood geven... dan zie ik mezelf weer terug als 6 jarige Knipoog
Maar dan gaat het gesprek richting "het lijkt me zo'n lieve pony" en dat kan ik me helemaal voostellen, zo'n harige witte ijslander die schooit om brood ìs ook schattig Haha! Maar dan willen ze er ook meteen op he en dat is zo vervelend, want als ze komen aaien verwacht je die vraag eigenlijk al... Maar ik zeg nu gewoon nee, klaar over uit, mag niet. Maar een stukje brood geven mag wel en ze mogen haar ook een aai over de bol geven.

Maar laatst reed ik langs een meisje die paarden aan het aaien was en ik zag mezelf alweer helemaal staan, paardegek in de dop zeg maar Haha! (he wat is er toch met me wat ben ik sentimenti met al die flitsen terug naar mijn jeugd Tong uitsteken ). Dus ik zei: hey wil jij anders een stukje! Nou ze was helemaal in haar nopjes dat meisje. Als mij vroeger zoiets gebeurde vond ik het ook fantastisch, daar kon ik dan weer maanden mee vooruit! En thuis natuurlijk wilde verhalen vertellen, terwijl het eigenlijk maar een rondje van 50 meter was... maar in die 50 meter had je dan wel een paard onder de duim gehouden Lachen
Wel aan haar verteld dat ik dit niet vaker deed, zo ben ik dan ook wel weer Knipoog

Faber quisque fortunae suae

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 19:16

xtwisterx"]
[quote="Cloverdale schreef:
ze houd zoveel van paarden Verward


Inderdaad... Je hebt zojuist het leven van een nog maar heel jong pennymeisje voor altijd verpest... Het was haar grote droom ooit eens op een wat grotere pony te rijden... Door jouw botte reactie is die droom nu voorgoed van de baan... Schijnheilig

Knipoog
[/quote]
haha grotere pony Haha!
die waar ik op reed was net als mijn eigen een shet ( 1.08 )
maar haar droom om op een paard te zitten gewoon langs de weg en niet in stadspark heb ik wel voledig verpest Tong uitsteken

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:15

Ligt aan het kind, hoe het gevraagd wordt en hoe het paard is. Ik heb het geregeld gedaan en doe het nog wel eens als het paard braaf genoeg is. meestal is het dan uitstappen. Gewoon cap op bij het kind, zelf ernaast meelopen. En meestal laat ik ze dan ook nog het paard 'naar de stal' brengen (loop er naast, kind heeft het idee dat het zelf het paard meeneemt).
Maar dit doe ik niet als het paard niet betrouwbaar is, of als het nogal brutaal gevraagd wordt.
Vroeger vonden de meesten van ons het ook leuk als we een rondje mochten stappen. Waarom dan niet bij de kinderen doen die gewoon vriendelijk zijn?
Met een wild paard begin je er natuurlijk niet aan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:59

Ik heb een bont paard wat nogal in de smaak valt bij al die pennymeisjes op onze manege,Meestal blijft het erbij dat meisjes hem alleen maar willen aaien.
Maar laatst kwam er een meisje naar me toe, en zei: ooooh jij hebt een mooi paard Bloos . ik: dankjewel, resoluut zet ze haar cap op haar koppie, pakt de teugels en zegt: Zó, mag ik er dan nu op.... Haha!
Ik lag op de grond van het lachen, maar heb haar toch wel duidelijkgemaakt dat het niet echt de bedoeling was Knipoog

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

Nadir

Berichten: 12706
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:04

jackim schreef:
Ik heb een bont paard wat nogal in de smaak valt bij al die pennymeisjes op onze manege,Meestal blijft het erbij dat meisjes hem alleen maar willen aaien.
Maar laatst kwam er een meisje naar me toe, en zei: ooooh jij hebt een mooi paard Bloos . ik: dankjewel, resoluut zet ze haar cap op haar koppie, pakt de teugels en zegt: Zó, mag ik er dan nu op.... Haha!
Ik lag op de grond van het lachen, maar heb haar toch wel duidelijkgemaakt dat het niet echt de bedoeling was Knipoog


Wat flauw van je zeg... Schijnheilig
Vind jullie allemaal wel errug hard voor die lieve kleine onschuldige pennymeisjes.. Waarschijnlijk wilde ze je alleen maar helpen... Ze zag dat je moeite had met je paard en wilde je gratis les geven... In de penny had ze namelijk gelezen hoe je een wild paard temt... Hyper!

*LOL*

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:29

germie schreef:
Ligt aan het kind, hoe het gevraagd wordt en hoe het paard is ... ... Vroeger vonden de meesten van ons het ook leuk als we een rondje mochten stappen. Waarom dan niet bij de kinderen doen die gewoon vriendelijk zijn?
Met een wild paard begin je er natuurlijk niet aan.


Nou daar ben ik het dus ook helemaal mee eens. Vroeger vond ik het ook geweldig als ik op iemands paard mocht. Maar het ligt er idd zeker aan HOE het gevraagd wordt.

Faber quisque fortunae suae

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 22:41

Alet"]
[quote="germie schreef:
Ligt aan het kind, hoe het gevraagd wordt en hoe het paard is ... ... Vroeger vonden de meesten van ons het ook leuk als we een rondje mochten stappen. Waarom dan niet bij de kinderen doen die gewoon vriendelijk zijn?
Met een wild paard begin je er natuurlijk niet aan.


Nou daar ben ik het dus ook helemaal mee eens. Vroeger vond ik het ook geweldig als ik op iemands paard mocht. Maar het ligt er idd zeker aan HOE het gevraagd wordt.
[/quote]
dat van mij werd niet echt een een hele vriendelijke manier gevraagt + dat ik de merrie niet vertrouwde het waait hard... en dan heb je er een kind opzitten pony schrikt springt opzij kind ernaast...

dat is dus niet echt helemaal de bedoeling!!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:41

Dookie schreef:
Ben ik blij dat Camble te groot is voor pennymeisjes (1m70)

Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Mijn paard is een Shire van 1.83 en als ik buiten rijd krijg ik regelmatig verzoekjes van pennymeisjes of ze eens op mijn paard mogen zitten. En van hun moeders en soms zelfs vaders ook!

Eén keer stopte er zomaar een dikke bmw waar een man uitstapte met een dochter van een jaar of 6. Hij vond dat die dochter best wel even op mijn paard mocht rijden! Toen ik droog opmerkte: "terwijl ik even in jouw auto rondscheur?" Schijnheilig vond hij dat blijkbaar niet grappig en vertrok weer met een kwaaie kop.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:35

Feufollet"]
[quote="Dookie schreef:
Ben ik blij dat Camble te groot is voor pennymeisjes (1m70)

Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Mijn paard is een Shire van 1.83 en als ik buiten rijd krijg ik regelmatig verzoekjes van pennymeisjes of ze eens op mijn paard mogen zitten. En van hun moeders en soms zelfs vaders ook!

Eén keer stopte er zomaar een dikke bmw waar een man uitstapte met een dochter van een jaar of 6. Hij vond dat die dochter best wel even op mijn paard mocht rijden! Toen ik droog opmerkte: "terwijl ik even in jouw auto rondscheur?" Schijnheilig vond hij dat blijkbaar niet grappig en vertrok weer met een kwaaie kop.
[/quote]
whaha die si goed Haha! OK dan!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:24

Feufollet"]
[quote="Dookie schreef:
Ben ik blij dat Camble te groot is voor pennymeisjes (1m70)

Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Mijn paard is een Shire van 1.83 en als ik buiten rijd krijg ik regelmatig verzoekjes van pennymeisjes of ze eens op mijn paard mogen zitten. En van hun moeders en soms zelfs vaders ook!

Eén keer stopte er zomaar een dikke bmw waar een man uitstapte met een dochter van een jaar of 6. Hij vond dat die dochter best wel even op mijn paard mocht rijden! Toen ik droog opmerkte: "terwijl ik even in jouw auto rondscheur?" Schijnheilig vond hij dat blijkbaar niet grappig en vertrok weer met een kwaaie kop.
[/quote]

*LOL*, goed antwoord !!! Direct uitgeluld en bedenkt zich nog wel 3x als hij het weer iemand anders zal vragen...

:){


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Gub, janneke584, Maaaarije, maitestar23, Nannetje7, Sanet, Swift en 122 bezoekers