2e keer op Ellie...auw

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

2e keer op Ellie...auw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 10:53

Begon erg goed, nadat ik opgestapt was dan. Dat heeft bijna 5 minuten geduurd. Mevrouw wilde niet stilstaan en dat moet natuurlijk wel. Dus nadat we in zijn achteruit 2 rondjes de bak doorgelopen waren ben ik erop gesprongen (op mijn manier, dus niet al te soepel en vlug, maar ik zat erop, zonder te ploffen).

Mevrouw was lekker voorwaarts en aan het been. Dat ben ik niet zo van haar gewend. En de eerste 10 minuten was ze lekker fris en wilde wel graag lopen. Daarna moest ze af en toe een tikkie bij, maar ze liep netjes.

We gingen dus lekker overgangen rijden en dat ging erg goed * op de linkerhand, ons beider makkelijke hand *.

Daarna gingen we op de rechter hand en daar was mevrouw het niet helemaal mee eens. Eerst ging ze lekker te veel door de hoeken heen, zodat mijn voet een paar keer aan de bakrand bleef hangen. Moeilijk rijden hoor, met maar een voet. Moest dus elke keer stoppen om hem daar niet achter te laten.
Toen wilde ze elke keer in de hoek omdraaien om de ander kant op te gaan. Dus Sily erachter met een longeerzweep, zodat ze dat niet zou doen. Maar de volgende hoek liep ze dus de hoek in en wilde wel omdraaien. Ik wilde haar dus weer de goede kant opdraaien en daarop volgde een bok. Was even bang dat dat natte zand te dichtbij zou komen.

Ik daarop tegen Sily: "Je moet haar geen tik geven als ik haar alleen maar probeer te stoppen". Waarop Sil zegt, terwijl ze bijna in haar broek piest * zag er geloof ik nogal grappig uit * : "Maar je moet haar ook niet schoppen". Beetje last van spraakverwarring. Maar bleek dat Sily alleen maar toe stond te kijken hoe ik stond te klooien en dat Ellie boos op mij was. Oke.

Volgende rondje wilde ze daar weer gaan ker, maar ik was haar voor. Ik dreef bij, maar ze reageerde niet en kreeg een tikkie bij. Mevrouw erg boos... neemt een spurt... staat stil... steigert... bokt... doet nog een sprongetje... en ik blijf gelukkig liggen op haar hals, maar wat was het zand toch weer dichtbij geweest.

Daarop hoor ik een hard gelach...staat Sily me uit te lachen. Maar mijn vinger was tijdens dat gespring een beetje dubbel gegaan en deed toch wel een beetje zeer. Ik wilde niet meer rijden, maar moest *gemeen, he?*. Dus sil ging haar longeerlijn halen, zodat Ellie met mij erop nog even aan de longe zou gaan. Sil haar aan de lijn gezet... ik even mijn hand onder de kraan *deed toch wel erg zeer*... en daarna weer erop.

Hoefde niets met mijn teugels te doen dus ik ging maar het zadel vasthouden. Is maar goed ook, want ze heeft nog een aantal maal lekkere bokken gegeven. Maar ging een stuk beter, dus heb ik toch nog een beetje goed gevoel.

Nu is het de volgende ochtend en mijn hand wil niet zo goed meewerken. Zit helemaal geen kracht meer in en met sommige dingen is dat wel erg onhandig, kon geeneens jam op mijn brood smeren * kreeg de pot niet open *. En mijn kont doet zeer van dat zadel. Ben ik niet meer gewend hoor een veelzijdigheidszadel.

En strakkies Par rijden. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:01

spokie79 schreef:
Dus nadat we in zijn achteruit 2 rondjes de bak doorgelopen waren ben ik erop gesprongen (op mijn manier, dus niet al te soepel en vlug, maar ik zat erop, zonder te ploffen).


Hihii zeker weten geen westerncariere beginnen, Haha!
Nu nog zigzaggen tussen de balkjes en jullie kunnen zo naar het NK, hihihi Jog gaat ook super zo te lezen... Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:25

Whahahahaha lig weer helemaal in een deuk nu ik dit lees Haha!

Het was ook zo'grappig gezicht en het kwam zo onverwachts Haha!

De eerste keer: ik stond op een afstand te kijken, zie Ellie stoppen, zie ellie de lucht in gaan en begin al te lachen....draait Anita zich boos om je moet haar niet naar voren laten gaan als ik haar wil schoppen.
Ik nog harder lachen, je moet haar ook niet schoppen.
Kijkt ze mij lachend aan, stoppen, niet schoppen STOPPEN!!
Maar ik deed helemaal niets, ik stond daar???? Verward

Ow....

De tweede keer plaste ik echt bijna in mijn broek toen er na een flinke bokpartij *denk dat ze toch schrok van iets buiten de bak want het was rem, steiger en bok bok* want toen Anita dit heel charmant had uitgezeten *lees links rechts, HOOOO, van voren naar achteren* hoorde ik heel zielig vanaf de nek van Ellie: au....mijn vinger....

Je kan zeggen wat je wil, maar het was toch wel een beetje leuk?
Vanaf de grond in ieder geval wel Haha!

Aan de longeerlijn ging het helemaal perfect, en het begin ook hoor, vind dat je het niet eens zo slecht hebt gedaan hoor....en Ellie meende het vast niet van je vinger Haha! Tong uitsteken Knipoog
Heeft ze vandaag haar excuus nog aangeboden Haha! Haha! Haha!

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:08

Haha ik zie het al voor mij!! Klinkt echt heel grappig *sorry* Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:01

Ik ben benieuwd hoe het rijden vordert met Ellie. Ik heb begrepen dat het niet zo'n lieverdje is. Haha! Dapper dat je erop gaat iig.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:44

Hahahaa sorry . maar als ik zo jouw verslag lees EN die van sily moet ik toch wel een beetje lachen *LOL*

Hopen dat het in het vervolg wat beter gaat Lachen

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:49

Echt weer iets voor ellie.
Wat een muts is het ook he.
In ieder geval kan je wel zeggen dat je echt actief bent geweest met haar hihihi.
Veel sterkte met je hand/vinger.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:17

Tessebes schreef:
Ik ben benieuwd hoe het rijden vordert met Ellie. Ik heb begrepen dat het niet zo'n lieverdje is. Haha! Dapper dat je erop gaat iig.


Ow Ellie is al heel erg gevordert in omgang en rijden Haha!
In het begin had ze nog weleens "vluchten kreng" acties Haha!

En de eerste keer dat Anita er opging kwam ze niet verder dan de eerste hoek...toen hebben we haar ook al uit staan lachen Schijnheilig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:18

loontje schreef:
Echt weer iets voor ellie.
Wat een muts is het ook he.
In ieder geval kan je wel zeggen dat je echt actief bent geweest met haar hihihi.
Veel sterkte met je hand/vinger.


Ach actief....mevrouw deed neit eens zweten en heeft daarna nog ene kwartier met Par door de bak heen gerent Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:28

Sily schreef:
En de eerste keer dat Anita er opging kwam ze niet verder dan de eerste hoek...toen hebben we haar ook al uit staan lachen Schijnheilig


Ow dit is Anita van Par... nog dapperder hoor! OK dan!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:30

Tessebes"]
[quote="Sily schreef:
En de eerste keer dat Anita er opging kwam ze niet verder dan de eerste hoek...toen hebben we haar ook al uit staan lachen Schijnheilig


Ow dit is Anita van Par... nog dapperder hoor! OK dan!
[/quote]

Ja...ze was er alleen wel van overtuigt dat ze voortaan gewoon op Par ging rijden en Ellie aan ons overlaat.

Maar ja, als Ellie deze buien doorzet kan ik er zelf niet meer op vanwege mijn rug, dus we wachten het maar af.

En ach..Anita krijgen we ook wel omgepraat Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:39

Wij kijken maandag wel even en woensdag gaat Peggel er weer een keertje op, springen vind ze erg leuk dus denk dat er woensdag wel weer een aantal leermomenten voor ellie zullen zijn Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 01:20

Sily schreef:
Ja...ze was er alleen wel van overtuigt dat ze voortaan gewoon op Par ging rijden en Ellie aan ons overlaat.

Maar ja, als Ellie deze buien doorzet kan ik er zelf niet meer op vanwege mijn rug, dus we wachten het maar af.

En ach..Anita krijgen we ook wel omgepraat Knipoog


Nee sil, jij moet er inderdaad niet meer opgaan als ze zo'n bui heeft.

En je zal me vast wel omgepraat krijgen. Soms denk ik namelijk dat ik kan rijden Haha! en als ik zo'n bui heb, zal ik wel weer eens een keer op Ellie stappen. Hoop dat dat moment dan wel is voordat ze verkocht is. Vandeweek denk ik niet namelijk. Moet nog even van de schrik bijkomen.

En als ze dan braaf is geweest * waarschijnlijk niet, want ze heeft door dat ze me kan uitproberen * mag jij er misschien ook even op.

Anders moet ik zeker elke keer die kruiwagens mest leeg gaan gooien Knipoog .
Was vandaag trouwens geen pretje met die storm, heb de helft in mijn mond/gezicht gekregen. Verward

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:29

Hahahahaha, ik stap er op wanneer ik wil *en toestemming krijg enzo Tong uitsteken *

Vandaag maar niet gereden met die pijn in je hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 09:38

hahaha! die ellie! hoest nu met je vinger? Hoop dat je vanochtend weer een potjes jam open kan maken Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:50

Sily schreef:
Maar ja, als Ellie deze buien doorzet kan ik er zelf niet meer op vanwege mijn rug, dus we wachten het maar af.


Lief he, die haflingertjes. Haha! Nou ja, Ellie is blijkbaar wel een ernstig geval. Knipoog

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 11:42

Gaat nu weer beter met mijn hand, maar jampotjes openmaken is nog wel even te veel gevraagd.

En sil, ik wilde heel graag rijden en mijn hand heeft me niet tegengehouden, maar wel het weer. Ik waaide bijna weg. Zelf Par had moeite om tegen de wind in te komen. Dat deed ze dan ook maar in galop. Al sik erop was gaan zitten, was ik er denk ik vanaf gewaaid.

Maar baalde wel hoor. Ik had zo graag willen rijden Huilen .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:32

spokie79 schreef:
Gaat nu weer beter met mijn hand, maar jampotjes openmaken is nog wel even te veel gevraagd.

En sil, ik wilde heel graag rijden en mijn hand heeft me niet tegengehouden, maar wel het weer. Ik waaide bijna weg. Zelf Par had moeite om tegen de wind in te komen. Dat deed ze dan ook maar in galop. Al sik erop was gaan zitten, was ik er denk ik vanaf gewaaid.

Maar baalde wel hoor. Ik had zo graag willen rijden Huilen .


Ze is nog jong dus nog vele jaren rijdbaar Knipoog
Aaaa wat een pech hoor...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:41

Tessebes"]
[quote="Sily schreef:
Maar ja, als Ellie deze buien doorzet kan ik er zelf niet meer op vanwege mijn rug, dus we wachten het maar af.


Lief he, die haflingertjes. Haha! Nou ja, Ellie is blijkbaar wel een ernstig geval. Knipoog
[/quote]

Volgens mij niet ernstiger dan de rest Haha!
Mijn eerste paard presteerde het op 4-jarige leeftijd mij 3 keer in een uur eraf te krijgen *en dat was geen haffie Tong uitsteken *
Na die periode en tussen die buien door was het een wereldpaard.

En met Ellie zal het ook wel goed komen....vind het alleen jammer, Par had alleen zoiets van moeilijk moeilijk en begon te rennen, Ellie heeft zoiets van moeilijk moeilijk en begint te staken en te bokken....ow en ze heeft natuurlijk het stijgeren erbij geleert Haha!

Tis gewoon een boef Tong uitsteken

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 14:39

[quote="Sily] Tis gewoon een boef Tong uitsteken[/quote]

Ja ze is echt een boef, gelukkig niet gemeen. Ze wordt alleen steeds ietsie slimmer volgens mij.
Eerst was het gewoon alleen proberen mijn voet eraf te rijden * ze wilde zeker niet meer vooruit en dacht: zonder voet kan ze niet drijven *. Maar daarna had ze toch ook wel door dat dat mijn zwakke kant is en als zij gewoon de andere kant op zou lopen dat dat vaak nog lukte ook.

Ja totdat je dan gaat proberen ze de goede kant op te draaien. Was ze erg boos dat haar trucje niet gelukt was Boos! . Dan verzin je toch een ander trucje. Ze had het volgens mij echt super gevonden als ik ernaast had gelegen. Was haar trucje gelukt. En ik had jou denk ik op kunnen vegen. Haha!

Haar volgende baasje moet in ieder geval erg consequent zijn en een doorzetter. Dan heb je echt een onwijs leuk paard aan haar. Daarvoor liep ze namelijk erg goed (volgens mij).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:09

spokie79 schreef:

Was haar trucje gelukt. En ik had jou denk ik op kunnen vegen. Haha!

Haar volgende baasje moet in ieder geval erg consequent zijn en een doorzetter. Dan heb je echt een onwijs leuk paard aan haar. Daarvoor liep ze namelijk erg goed (volgens mij).


Grijnsz.....denk dat nog geen duizend bezems mij nog overeind hadden kunnen werken als je er echt naast had gelegen Tong uitsteken
Maar had natuurlijk eerst wel even bezorgt geinformeert of je niets had hoor *tussen het lachen door* Bloos

En ja hoor, voor haar ik heb geen zin meer acties liep ze lekker, en na die actie's ook weer.