Wedstrijd viel toch wel mee!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 08:37

Op de een of andere manier staat mijn "Dat wordt niks met m`n wedstrijd" berichtje nu op het MKZ forum. Maar goed ik zou nog ff laten weten hoe het gegaan was. Perry was dus lekker hyper de voorafgaande dagen omdat ik hem helemaal niet had kunnen rijden door skie vakantie, kloteweer etc. Maar op de wedstrijd was ie er weer goed bij. Het was een tweedaagse en we gingen er vrijdag al heen, iets van 5 uur rijden (voor de gene die het nog niet wisten, ik woon dus in Texas). Het was al donker toen we aankwamen. De rijhal was nog open dus ik heb hem 20 minuten gereden en toen op stal gezet. Zaterdag 2 proeven gereden. De eerste ging redelijk goed, maar hij kan veel beter. We hadden een dik winstpunt en een derde plaats. Mooie start dus. Toen een kwalificatie proef voor de kampioenschappen. Die ging een stuk beter en wonnen we met overmacht met twee winstpunten. Zondag ging de eerste proef netjes maar een beetje lauw. We hadden een winstpunt en een tweede plaats. De laatste proef was ook een kwalificatie en daar ging ie echt als een trein! Super marcheren. Hij kreeg onder andere een 8 voor de gangen en we wonnen met dik twee winstpunten (bijna 3). Terwijl nummer twee 60% had en de rest van het veld had geeneens een winstpunt! Ik ben supertrots op mijn kanjer en kijk nu al uit naar mijn volgende wedstrijd over twee weken. Zijn eerste wedstrijd had ie ook al gewonnen met twee keer dik 69% dus nu heeft ie in 6 proefjes al 10 winstpunten gehaald, niet slecht voor een paard dat 4 wordt volgende maand! Naast het rijden heeft ie zich eigenlijk een beetje misdragen. Hij heeft de trailer gemollesteerd (bekleding van het schot gerukt, musketon gebroken en hooizak met de grond gelijk gestampt) en zijn stal op het wedstrijd terein moest er ook aan geloven. Dit was zijn tweede wedstrijd en hij is niet gewend om lang op stal te staan, laat staan een stal met de maat van een legbatterij. Hij heeft geprobeerd de wanden er uit te rammen en eruit te springen. Uiteindelijk was ie zo bekaf van zijn acties dat ie zich koest hield en de rest van het weekend gedroeg. Ik heb zondag nog ff met hem over een crossterein gegallopeerd. Kon ie ff lekker debiel doen want hij heeft enorm veel energie. Maar goed, ik ben dus net thuis. Niet echt moe en Perry (die nog steeds topfit lijkt, beest wordt nooit moe!) heb ik meteen op de wei gezet.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 10:44

goed gedaan toch??
Is de puntentelling daar hetzelfde of vergelijkbaar met hier? dus 156 pnt 1 winst enzo?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:22

wauw netjes man! ik heb dezelfde vraag als stef hoe gaat de regeling bij jullie hebben jullie ook echt proeven en klassen? en zoja is het vergelijkbaar met wat wij hebben?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 20:12

Goed hee!!!! Je zult wel hardstikke trots zijn en terrecht. Maar waar rij jij dan?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 21:32

Ik zal het ff uitleggen: Je hebt net als in Nederland verschillende klassen. Zo is de laagste klasse hier Intro Level. Je hebt Intro Level 1 en dat is een stap/draf proef, Intro Level 2 heeft ook een beetje galop. Erg simpel dus. Dan krijg je Training Level. Training Level 1 en 2 is te vergelijken met de Nederlandse B proef, mischien iets makkelijker. Je mag de hele proef lichtrijden en overgangen hoeven nog niet exact op de letter. Training Level 3 en 4 is te vergelijken met een moeilijke B proef. Je moet de hele proef doorzitten (ook in middendraf) en er komen oefeningen zoals teugels uit de handen laten kauwen (en dan natuurlijk wel lichtrijden!) in voor. Ook moeten de meeste overgangen nu op de letter. Met perry doe ik op het moment Training Level 3 en 4. Dan krijg je First Level. First Level 1 en 2 is zeg maar een B/L proef met wijken voor de kuit. First Level 3 en 4 heeft ook contragalop en galopswissels door de draf op de diagonaal. Dan komt Second Level. Second Level 1 en 2 is zeg maar op M1 niveau en Second Level 3 en 4 is op M2 niveau. Dan Third Level. Third Level 1 is te vergelijken met Z1. Third Level 2 is een Z1/Z2 mix met onder andere vliegende changementen, Third Level 3 is op Z2 niveau. Dan Fourth Level. Fourth Level 1 is ZZ licht, Fourth Level 2 is ZZ licht/ZZ zwaar en Fourth Level 3 is iets van ZZ zwaar met galopschangementen om de 3 passen en halve pirouettes. Hierna krijg je internationaal en dat is gewoon overal het zelfde, je weet wel, Prix St. George etc. Maar nu komt het fraaiste! Winstpunten is hier dus net als in Nederland 60%. Maar je mag zelf weten in welke klasse je start!! Als ik dus vind dat ik Second Level wil starten mag ik dat gewoon doen. En de volgende wedstrijd mag ik gerust met hetzelfde paard in Training Level starten! Alleen op 1 en de zelfde wedstrijd mag je in niet meer dan 2 opeenvolgende levels starten. Dus je kan bv een proef uit Second Level en Third Level rijden, maar niet Second en Fourth. Het resultaat van deze regel is dat het rij niveau hier zeeeeeeeeer triest is. Er zijn mensen met veel geld die een Grand Prix paard uit Duitsland halen en er hier vervolgens Prix St. George gaan starten. Er zijn ook wel ruiters die er wel wat van bakken, maar dat is dan voornamelijk tot en met Second Level. Afgelopen weekende werden er in de Grand Pricx scores gehaald van 49% t/m 52% Er was 1 combinatie die erg netjes reed in de Prix St. George en die scoorde 69%. Dat was dus een echte uitblinker. Nr. 2 had 54%. Er was ook een Young Rider die steevast alle changementen overkruist reed. Dan moest ie ze om de 2 doen en het paard sprong steevast eerst voor om en dan 1 galopssprong later ook achter. Dan denk ik bij mezelf, wat zoeken ze in godsnaam op dit Level?? Ik zelf volg overigens het Nederlandse systeem. Ik ga niet eerder over voordat ik goede punten haal op een bepaald niveau. Met Leroy was ik in Nederland al Z1 startgerechtigd dus die heb ik hier op Third Level 1, 2 en 3 gestart. Ik ben nog lang niet tevreden over de scores dus ik ga nog niet over hoewel ieder ander mens hier almee naar Fourth was gegaan.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 21:43

Grappig zeg! maar dan rijd je dus hardstikke goed al!
Ik zou een second level 1 of 2 starten als ik daar woonde dus.... teminste als ik net als jij eerlijk met de score zou doen misschien een keer Grandprix haha kan ik zeggen ik heb mooi grandprix gestart Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 21:54

O, ik wil nog even iets vertellen. Tegenover Perry`s stal op de wedstrijd stond een "ahum" Grand Prix paard. Het dier had een nogal doorgezakte rug en een fraaie onderhals. De Amazone van het dier liep rond in een jas waar heel groot op geborduurd stond wie ZIJ was en wat ze allemaal wel niet gewonnen had met d`r voorgeprogrammeerde uit Duitsland geimporteerde paard. Ze stak geen klauw naar het beest uit, had een leger aan grooms die ze alleen maar af kon snauwen. Daarnaast had ze nog een heel gala aan etterige leerlingen om d`r heen drentelen, haar aanbiddend alsof ze een of andere Allah was. Toen er gereden moest worden werd het paard voor d`r klaargezet. Stoeltje ernaast en al wiebelend met d`r dikke achterwerk werd ze op het paard gehezen. Het paard dat een lange trailerreis achter de rug had en die dag nog niet uit zijn stal was geweest werd meteen in de krul getrokken en ze ging meteen piaffe doen!!!!!! Zo van stal! De piaffe ging overigens zo: zijn achterbenen bleven op de grond staan, hij tilde ze niet eens op en in een stijgerachtige beweging tilde ie onregelmatig zijn linker en rechter voorbeen op waarbij ie helemaal van het bit kwam. 10 minuten later ging ze in de proef. Nou echt je gelooft je ogen niet. Tijdens de Schaukel (achterwaarts voorwaard en meteen weer achterwaarts) trok ze hem gewoon bruut aan de teugels naar achteren. Echt geen potje, bek wijd open, scheef, amazone stak d`r benen helemaal af. Passage was bagger, leek meer op dribbelen en tijdens de changementen viel ie helemaal stil. Na afloop sprong ze meteen van het paard dat onmiddelijk zonder uitstappen weer in de stal werd gepleurd. Grooms weer aan het werk, amazone aan de drank. En na afloop zeiken op de jury omdat ze 43% had gekregen. (waar ze mijns inziens veel te hoog mee was beoordeeld) Er was nog een ander grensgeval. Dit keer op Prix St. George. Deze amazone vond haar proef niet echt gaan zoals ze wilde dus zette toen d`r paard stil midden in de ring om hem een potje in `n bek te rukken met de stang en trens. Die muts werd dus gediskwalificeerd. Okee dit waren dan grensgevallen en denk nu niet dat heel dressuurrijdend Texas mishandelaars zijn, want dat valt ook wel weer mee, maar om nou te zeggen dat ze het dressuurlicht hebben uitgevonden eh....... Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Celebi, Earth, Firesolo13, Glenda, GoogleAdsense, Googlebot, Kellyvanloon, Lucia88, Mel80life, oblix, Suziiiie, Swift, Waratje, xSCWx, xYaartje en 135 bezoekers