"mennen" met hon, zonder zadel met jamey

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"mennen" met hon, zonder zadel met jamey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 23:11

Vandaag een heerlijk dagje gehad.
Het is de bedoeling van de zomer weer te gaan mennen met Hon, dus bitje gekocht, aan het hoofdstel geknoopt, longeerlijn als leidsel, longeersingel als schoftje en strotouwtjes als lichtogen Haha!
Hon opgetuigd en naar het stille weggetje vlak bij de manege. Een paar jaar geleden hebben we een ongeluk gehad, en daarom mennen we niet meer. Ik ga haar nu gewoon opnieuw beleren, net of ze niks weet (ze is wel beleerd eigenlijk....) Ze was harstikke braaf. De weg was incl de bermen lekker breed en zo heb ik steeds slangevoltes gemaakt (erachter lopen) en ze was echt super braaf! Alleen overgang draf-stap blijft moeilijk, gaat ze heeeeeel langzaam draven, maar stappen??? Tong uitsteken

Daarna Jamaica gepakt, wat opgejut in de bak, wat mee gespeeld... Ik erom geklommen met halster. In de longeerbak reageerde ze totaal nergens op en deed lekker waar ze zelf zin in had.. Schoot niet op dus.
Dus ik hoofdstel ingedaan en de rijbak in. Harstikke braaf! Stappen, draven. Wel allemaal braaf hoefslag omdat als ze zonder zadel uit wil breken ik er zeker af lig! Tong uitsteken
Ik was helemaal alleen, en ineens kreeg ik het op mijn heupen...
Wacht op een hoek, maak mijn wel befaamde zoek geluidje, en ja hoor, daar gingen we in galop de bak door!!! Ik heb haar 2.5 jaar, en had dit tot nu toe altijd wel gewild, maar had er simpelweg het lef niet voor. Maar beetje bij beetje groeit de vertrouwensband meer en meer.
Overgang van galop naar draf stuiterde ik er bijna naast, maar ach, detail Haha!

Ze was echt superbraaf! 2 supermeiden!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:34

Hej Stef wat leuk om te horen! ik vind Hon echt zo'n scheetje! Wel goed dat ze zo braaf was zeg (ook goed voor je zelfvertrouwen toch?). En hartstikke macho van je dat je op Jamaica door de bak hebt gegalopeerd zonder zadel!
En ach ja...ik hou toch niet zo van details Tong uitsteken Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:03

Super dat het zo goed gaat!!!!!!!

Wees met een pony waar het voor de kar eenmaal fout mee gegaan is wel extra voorzichtig he!!!! Zo'n pony beleren is veel moeilijker dan een groene pony en het risico dat het fout gaat is nog groter(dat is ook de rede dat ik er met Dennis, na 2 ongelukken, mee gestopt ben).