het zadel bepaalt wat je rijdt(dus niet)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:27

Toen ons paard nog bij een manege stond hoorde mijn man, die rustig aan het rondstappen was in de buitenbak, een paar voorbijgangers opmerken: "Hee, die rijdt western!"
Het duurde even voordat hij doorkreeg dat ze dat blijkbaar dachten omdat hij (vanwege de miezerregen) zijn cowboyhoed op had! Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 13:37

ja dat is toch logies, ligt het niet aan je zadel, Knipoog dan is het de kleding die je draagt, of in dit geval de hoed!! Haha! Hoe heerlijk mensen kunnen reageren doordat ze iets zien, en eigelijk niet weten van hoe of wat. Want als je zonder bit rijd of met halster, ja pas dan maar op want je word direct een paardenfluisteraar hihihi

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:42

Ik rijd met een westernzadel (nu nog, over een paar weken met een barefoot) en rijd wel western (achtig).
Een zadel is voor een bepaald doel gemaakt dus logisch dat je over het algemeen dressuur westrijden met een dressuurzadel rijdt lijkt me, maar het kan ook prima met een ander. (op springen na dan, geen succes met een westernzadel)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:44

xtostarlight"]
[quote="smurf schreef:
*uh* ik rijd met een boomloos zadel Verward

*help* wat moet ik nu rijden????

boomslepen onder het zadel!


nee dat kan niet Tong uitsteken het is boom loos Tong uitsteken
dus boomslepen zonder boom *LOL* Haha!
[/quote]

zonder zadel indiaantje?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:20

Ik heb een westernzadel en een vzh zadel. Dat moet ook wel omdat ik zowel westernwedstrijden als dressuurwedstrijden rijdt Haha! . En aangezien je geen westernzadel voor dressuurwedstrijden mag gebruiken heb ik onlangs een vzh zadel aangeschaft.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:12

hmm...als we het dan toch over zadels hebben, ik heb een veelzijdigheidszadel, maar de laatste tijd rijd ik echt heel veel dressuur, kan mijn pony zich goed buigen, stellen enz...met zo'n vzz?
een nieuw zadel krijg ik nooit van me moeder

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:14

droppie_18 schreef:
ja dat is toch logies, ligt het niet aan je zadel, Knipoog dan is het de kleding die je draagt, of in dit geval de hoed!! Haha! Hoe heerlijk mensen kunnen reageren doordat ze iets zien, en eigelijk niet weten van hoe of wat. Want als je zonder bit rijd of met halster, ja pas dan maar op want je word direct een paardenfluisteraar hihihi

inderdaad! die reactie kreeg ik eens toen ik iemand hielp met een paard te longeren, hij was zich aan het uitleven bij haar (denk ik) en wou dus echt geen rondjes lopen!! dus zij boos, neem jij haar maar zei ze, dus ik probeer, gewoon de longe tegoei genomen en rustig gepraat met het diertje, toen deed ie het wel, maar het is toch normaal dat een paard weg wil rennen van een schreeuwend monster aan het andere eind van de longe of niet?
wat is een boomloos zadel precies?(heeft iemand er een foto van)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:36


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:47

Ik rijd met een veelzijdigheidszadel neigent naar dressuur omdat ik het meest dressuur rijd, maar ook wil oefenen om straks springen te starten en vaak buitenrij. Bij mij klopt het dus wel een beetje.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 16:59

denk dat de meeste wel een zadel hebben voor het doel waar ze mee bezig zijn. maar ja je heb altijd uitzonderingen. Haha! en het gaat er ook wel om of je er lekker op zit. lijkt me waardeloos om op een zadel te zitten waar je een zere r... van krijgt, Lachen alleen maar omdat het hoort bij het onderdeel van rijden waarmee je bezig bent. (snappen we deze zin?)

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:36

ik heb een vzh zadel en rijd dressuur en spring af en toe en rijd weleens bosritjes Knipoog

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:55

jaja dat hoort he met een vzh zadel hihiih want daar kan allessssss mee. Haha! Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:20

Dan zou onze bondscoach dressuur geen dressuurruiter zijn, maar een veelzijdigheidsruiter in de springrichting...... Haha!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:36

Mmmh ik ben eigenlijk best gewoon gezien mijn zadelgebruik. Met mijn dressuurzadel rij ik eigenlijk alleen dresssuur alleen soms eens springen in de les (laag). Maar eigenlijk is springen met mijn dressuur wel heel beroerd want die heeft een diepe zit en heel dikke wrongen. Daar ko je haast niet uit *LOL* ! Voor buitenritten en dag/trektochten ga ik em ook gebruiken.
Voor de springles gebruik ik mooi mijn oude Wintec vz. Dat springt wel zo fijn

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 08:55

droppie_18 schreef:
jaja dat hoort he met een vzh zadel hihiih want daar kan allessssss mee. Haha! Haha!

ja lekker hoor Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:23

mijn zadel klopt met wat ik doe Knipoog
tis een veelzijdigheids zadel, richting dressuur Knipoog
ik doe veel aan dressuur maar spring en rij ook regelmatig buitenritten
dus ik ben er super blij mee

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:26

Pasha schreef:
mijn zadel klopt met wat ik doe Knipoog
tis een veelzijdigheids zadel, richting dressuur Knipoog
ik doe veel aan dressuur maar spring en rij ook regelmatig buitenritten
dus ik ben er super blij mee

Voor mij geld precies hetzelfde! Lachen