Boerenlullen shire hengst Saul

Moderators: Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola, Coby, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anoukwendy

Boerenlullen shire hengst Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-24 06:49

Hij staat er altijd zo heerlijk suf en saai bij _O- echt zo’n boerenlullenpaard, maar als ie zn oortjes eens naar voren doet, is ie echt mega schattig en vergeet ik even dat ie zo groot is, een echte teddybeer <3
Afbeelding

Ik kocht hem 3,5 maand geleden samen met zn vriendinnetje. Een 10 jarige hengst die nog nooit wat heeft gedaan in zn leven, meer dan van wei naar wei wandelen. Toen ik m kocht was ie vrij snel kreupel, en om een lang verhaal kort te maken, bleek het zo ’simpel’ te zijn als dat zn voetjes gewoon te kort bekapt/afgebroken waren. Nu met ijzers is het een heel ander paard.

Na de eerste keer ijzers liep ie direkt goed, rustig begonnen met opbouwen, het longeren introduceren en een dekje, singeltje en zadeltje. Ondanks dat ik het rustig aan deed met hem, ging het allemaal even te snel in zn koppie en moest ik een paar stappen terug doen. Het is een super gevoelig paard.
Maar, na een paar weken rustig aan gedaan te hebben, durf ik nu te zeggen dat ie zich steeds meer en meer open stelt. In het begin was het een dooie, niet zo gek met de verschrikkelijke pijn die hij heeft gehad. Waar ie eerst bijna wegrende voor het halster, ook in zn box, kan ik nu zn halster omdoen als ie over zn staldeur heen kijkt. Dat soort kleine dingetjes zijn voor hem heel groot en maakt mij mega trots <3
We hebben veel geoefend met dingen over zn lijf te laten gaan en een zadeltje er weer op, en nu kan ik ook het zadel er weer opleggen zonder dat ie ervoor wegrent.
In het begin was ie redelijk saai met longeren, en ik vind het al saai := maar ondanks dat ie het nog nooit had gedaan, deed ie alles super braaf, liep netjes zn rondje maar het liefst alleen stap. Nu is ie blij, heeft energie, en dat laat ie zien ook! Heb hem nog niet zoveel zien galoperen als dat ie nu doet, uit zichzelf. Hij is voorwaarts, maakt af en toe een bokkensprong en jaa hij is echt open en laat zichzelf zien! Heel blij mee dus.

Als ie dus al eens zn oortjes naar voren doet is ie wel mega schattig <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is waarom ik hem een boerenlullenknol noem :')
Afbeelding

Nog even met zn vriendinnetje Amina <3
Afbeelding

Instagram: huysmans.shire

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 06:59

Wat een knappe kerel!!! <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:22

Oh wauw, die is gaaf! <3
Ga je ook met hem mennen? Ik zie hem in gedachten al voor een arrenslee staan {:)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

EngeltjeS

Re: Boerenlullen shire hengst Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:34

Oh wauw wat een prachtig paard!!!! Doet mij veel denken aan onze Shire kruising die we gehad hebben. Die blik in zijn ogen, het gedrag wat je beschrijft. Bijzonder!!

Saul is een plaatje!! Blijft ie hengst of niet?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-24 08:20

Wat een lieve reacties, thanks <3

Jaa het is een bijzonder beest in zn doen en laten, heel eenkennig.
Degene waar ze staan hebben een extra huisje die verhuurd word, die mensen die daar wonen zeggen ook dat ie mijn auto herkend. Soms kom ik alleen even om iets te brengen en dan later terug te komen (dus loop alleen even de stal in en ze kunnen mn auto niet zien vanaf waar hun hooibaal staat), zij ziet ze vanuit huis staan en ze zegt wel eens dat ze in volle vaart aan komen als ze mn auto horen. Terwijl ze dat bij andere auto’s niet doen. Arme beesten komen soms voor niks naar het hek dan := ik weet ook wel dat als ik kom, dat voer betekend _O- maar het is leuk om te geloven dat ze het niet alleen om het voer doen :')

Cayenne schreef:
Oh wauw, die is gaaf! <3
Ga je ook met hem mennen? Ik zie hem in gedachten al voor een arrenslee staan {:)

Haha nou, ik heb een kar voor hem gekocht en ik zou heel heel heel graag bruiloften met hem doen :D want hoe gaaf is een zwart paard van bijna 190 voor deze kar <3 ik leef een beetje in een sprookjes droom _O-
Afbeelding
Maar, we doen het heel rustig aan hoor! Als ie er klaar voor is gaat ie deze winter misschien naar een vriendinnetje om voor de kar beleerd te worden, dan doet ze het met de slee in de sneeuw :D ik ga zelf lange lijnen enzo doen en alles voorbereiden maar juist met hem weet ik niet of ik zelf de kar erachter wil hangen. Met Amina heb ik dat wel gedaan maar die is veel makkelijker.

Edit: of ie hengst blijft of niet weet ik nog niet. Tot nu toe wel, er zit totaal geen hengsten gedrag in, ook niet als er merries langs zn weiland lopen. Hij staat natuurlijk met Amina, al jaaaaren, en daar is nooit wat uitgekomen. Ik ga in het voorjaar Amina testen op bacterien enzo, ze staat niet echt toe dat ie erop klimt. De bedoeling was dat ik m wilde keuren om te dekken. Maar hij is een ongelukje en zn vader was op dat moment niet goedgekeurd door kreupelheid. En als je dan binnen twee weken geen bezwaar maakt, keur je als eigenaar goed dat ie niet meer goedgekeurd kan worden. Zn vader is als 2 jarige goedgekeurd geweest maar bij de herkeuring als 5 jarige was er dus volgens zn eigenaar een miscommunicatie. Hij zegt dat ie voor t leven goedgekeurd is, engeland zegt dat ie er niet door kwam door dus die kreupelheid. En daardoor kan Saul dus niet worden gekeurd. Maar ik ga van t voorjaar naar engeland toe en neem zn paspoort mee, ik ga kijken wat ik kan doen om het toch te proberen. Wie niet waagt, wie niet wint. En blijft het antwoord nee, tjaa dan is dat zo maar dan heb ik in ieder geval alles eraan gedaan om t toch te proberen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:27

Hij is prachtig. Maar zijn vriendinnetje mag er ook wel zijn.
En wat een gave menwagen.
Fijn dat hij bij jou zo lekker rustig aan verder mag gaan.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:39

Ik vind hem werkelijk fantastisch!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:52

Wat een prachtige paarden heb je! Wauw :wow:

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:55

Wat een stoer paard :j

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:08

Wat een stoere knul, leuke naam ook !

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-24 15:00

Thanks weer <3

DuoPenotti schreef:
Hij is prachtig. Maar zijn vriendinnetje mag er ook wel zijn.
En wat een gave menwagen.
Fijn dat hij bij jou zo lekker rustig aan verder mag gaan.

Dat is niet de wagen waar we mee beginnen hoor, wel waar we naartoe werken _O-
Hier beginnen we mee, iets simpelers
Afbeelding

Zn vriendinnetje is ook heel knap idd <3 maar toch iets minder sprookjes paard dan Saul. Vooral door de kleur en maat natuurlijk, zij is maar 175 ongeveer.

We doen het idd lekker op ons gemakje, geen haast of iets gedwongen. Wil het even een dagje niet, dan niet, morgen weer een dag. Ben allang blij dat ie het nu durft aan te geven.

Heb trouwens wel een foto van Amina met die tweewieler maar gok dat de boktpolities dan actief worden :')
Dit was de eerste keer in de bak. Maar nog niks was afgesteld zoals het hoort. Stangen te kort, tuig zat nog niet helemaal lekker en het zijn wat bij elkaar geraapte delen waardoor er overschot is aan leer hier en daar :') maargoed ik heb hier alleen naast haar gelopen en met een rondje waren we klaar omdat ik ook wel weet dat t niet zo hoort. Maar de keer erop zijn we dus het bos in gegaan en zat het tuig en de kar beter.
Afbeelding
Afbeelding
Wil een tuig bestellen uit engeland maar wacht eerst op de rekening van de verzekering voor de paarden, just in case als die duurder uitvalt dan ik verwacht. Zijn natuurlijk wat paarden bij gekomen dit jaar _O-

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:00

Oh wat een prachtige dieren <3 Heerlijk!!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:31

Maar 175 :D

Die tweewieler is ook heel mooi.

Nou vind haar ook echt een sprookjespaard :j

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:47

Wat een ruig dier zeg! En zn vriendin mag er ook zeker wel zijn, beide echt sprookjes paarden

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 04:00

Wat een prachtig koppel en wat fijn dat hij als hengst zijnde heerlijk met een maatje staat +:)+ *\o/*

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 04:26

Wat een pracht paard zeg!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-24 08:26

Hahah ik vind 175 niet heel groot idd := mn kwpner was groter _O- deze zijn natuurlijk wat breder waardoor ze wel indruk maken natuurlijk. Ze worden geschat op zo’n 950 kg, op deze kliniek hebben ze helaas geen weegplaat.

Dat samen staan is voor mij wel een must hoor, anders hadden zn ballen er wel direkt afgegaan := ga geen paard alleen zetten als het niet nodig is.

Voor degene die het leuk vinden om te zien, hier zn voeten _O- de eerste drie foto’s zijn van 20 september, de laatste drie van afgelopen 4 december. Vergeet niet dat zn voeten heel erg verwaarloosd waren en we een lange weg te gaan hebben. Direkt na zn ijzers heeft ie geen stap kreupel meer gelopen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De hoefsmid had de eerste keer niet gerekend op ijzers omdat we heen gingen om te bekappen. Ik had zelf ijzers liggen maar die waren te klein, hij heeft ze verwarmd en op die manier verlengd, hij zei dat het anders een maat 12 zou zijn :oo tweede keer heeft ie zelf ijzers gemaakt. Hij hoopt zn vorm beter en beter te krijgen maar daar gaat natuurlijk heel lang overheen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:32

Maat 12 :P

Er zit ook veel kneuzing of niet? Snap dan wel dat een ijzer hem bevalt.

Hopelijk trapt hij zijn ijzers niet af. Want een springschoen ter bescherming vind je niet bij de agradi. (heb wel een adres voor je)

Ik heb pas een buitenrit gemaakt op een Belgisch trekpaard en die was 183.
Het was geweldig.

Vroeger reed ik ook wel kwpners van rond de 175.
Maar ben nu rond en breed van 160 gewend. Das hoog zat.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-24 09:52

DuoPenotti schreef:
Maat 12 :P

Er zit ook veel kneuzing of niet? Snap dan wel dat een ijzer hem bevalt.

Hopelijk trapt hij zijn ijzers niet af. Want een springschoen ter bescherming vind je niet bij de agradi. (heb wel een adres voor je)

Ik heb pas een buitenrit gemaakt op een Belgisch trekpaard en die was 183.
Het was geweldig.

Vroeger reed ik ook wel kwpners van rond de 175.
Maar ben nu rond en breed van 160 gewend. Das hoog zat.

Haha nou ik moet zeggen dat zn ijzers verbazingwekkend goed blijven zitten! Ik had dus idd verwacht dat ze er makkelijker af zouden vallen.
Hij heeft idd wat kneuzingen, dat is volgens de hoefsmid heel normaal voor zulke platte voeten met dit gewicht erop. Hij kon ook niet zeggen of dit oud of nieuw was. De vorige keer kon ie niet bekappen, omdat ie zo kort stond dus toen heeft ie alleen geveild en verder zn hoef ’gebrand’ om dus zo min mogelijk weg te halen. De vorige keer ging ik heen om röntgenfoto’s te maken om een eventueel gekanteld hoefbeen, maar dat had ie allemaal niet gelukkig. Hij zag er bevangen uit toen, en toen zeiden ze dus direkt doe er een ijzer onder en hij loopt hoogstwaarschijnlijk direkt een stuk beter. Nouja en idd, geen stap meer kreupel. Ik hoop dat ie ooit weer op blote voeten kan, maar als niet, dan niet

Haha jaa ik had ook een kwpner van 183 dus maat ben ik wel gewend. Faros was 177 ongeveer. Ik kan ook echt niet wachten tot ik hierop kan klimmen, mn handen kriebelen zo erg. Moet mezelf echt tegenhouden om het rustig aan te doen met hem := maargoed wil niks verpesten natuurlijk door weer te snel te gaan.

Ik ben vrij lang dus ik vind 160 voor mezelf te klein :=

Hier op Amina, vind dat er niet als 175 uitzien :')
Afbeelding
Afbeelding

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 15:59

Wat een prachtpaarden, leuk er weer wat van te lezen. Gaaf hoofdstel ook, zo met zo’n enorm brede neusriem.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:44

Wauw Anouk, prachtige paarden <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie