Mijn verslag van de puzzelrit

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-01 21:29

Sja, vandaag hadden we dus een puzzelrit in Spaarnwoude. Het was echt een heel leuke (en lange) dag. Het begon donderdag al lekker, de singelstoot van m'n zadel (western) was half ingescheurd. Geen zadelmaker te vinden die het nog voor vandaag kon maken, dus uiteindelijk heb ik het ding naar de schoenmaker gebracht die het netjes voor me had gerepareerd.
Afijn, we gingen dus op stap, de dochter van Chrico en ik. Net na de eerste post schoot Sam er even vandoor, en toen ik hem terughad (nooit moeilijk bij hem gelukkig) hoorde ik achter me roepen dat m'n singel loshing. En sjips het was nog waar ook. Precies op de reparatieplek was ie geknapt Frusty Ik snel eraf en Frans (m'n slechte helft, die op stal was) gebeld om m'n zadel te halen. De dochter van Chrico was inmiddels maar met de volgende groep meegereden, zelf zou ik dan teruglopen met Sam want zonder zadel twee uur buitenrijden zag ik niet zo zitten. Net toen Frans aankwam kwam er weer een volgende ploeg aan, en van een van die meiden mocht ik met haar westernzadel verder, dan zou zij wel zonder zadel gaan. Hartstikke lief, dus ik kon toch -met hun groepje mee- m'n rit afmaken. Het was echt super. Het weer was natuurlijk geweldig, dat scheelt ook. Jammergenoeg waren de ruiterpaden in Spaarnwoude nogal blubberig (daar houdt mijn verwende Sam niet van) maar ja, een kleinigheidje hou je altijd. Onderweg waren er zes posten waar je een vraag moest beantwoorden en een spel moest doen. Alles was in de cowboy en indianen stijl, dus ook de spellen. Zo moesten we bijv. boogschieten, lassowerpen, pijlen gooien etc. Echt heel gaaf. Bij elke post kon je veren en kralen verdienen, uiteindelijk zou degene met de meeste veren en kralen winnen. Bij de een na laatste post (pijlen gooien) viel iemand van onze groep van haar pony, die hard weggalopperde. Het paard van degene wiens zadel ik had kan ook supersnel, dus snel het zadel weer omgewisseld en zij in vliegende vaart erachteraan. uiteindelijk, HEEL VER verderop had ze 'm te pakken. Dus na een tijd konden we weer verder, en omdat we al bijna bij het einde waren besloten we om niet nog een keer het zadel te verwisselen, maar van paard. Ik ben zelf nog niet zo zeker zonder zadel, in de bak gaat prima maar buiten liever nog ff niet Haha! Best eng, op een vreemd paard (wat ben ik ook eigenlijk een sch*terd) maar wel heel leuk. We hebben rustig aangedaan, de hele rit trouwens en we zijn heel thuisgekomen.
Terug op stal hadden we nog een soort spel, een race waarbij je binnen 30 seconden zoveel mogelijk ballen in een ton moest gooien. Sam was moe en vond (terecht) dat als ik wilde racen ik dat zelf maar moest doen, dus die bleef rustig stappen Haha!
Al met al was het een superleuke rit, en het is zeker voor herhaling vatbaar. We zullen ervoor zorgen dat het dan ruim op tijd op bokt staat, zodat iedereen die wil mee kan doen.


Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:55

Hoi Sandra, het klinkt allemaal erg leuk, jammer dat ik er niet bij was, hoewel Marlou vast wel gek kan doen als ik met pijl en boog zou moeten schieten enzo. Maar als jullie weer zoiets organiseren en ik weet het op tijd, dan ben ik van de partij. Jullie hebben het trouwens met het weer ook enorm getroffen! Alleen daardoor al kon de dag eigenlijk niet meer stuk.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Bielsje, Mark0919, vilheide en 53 bezoekers