Fiets, waar ben je nou?!?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Fiets, waar ben je nou?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 20:37

Vanmorgen rond half 9 mijn hondje uitgelaten, meteen mijn fiets gepakt en hondje weer naar binnen gebracht om richting station te fietsen.

Onderweg stonden er politiewagens, was waarschijnlijk een ongeluk gebeurd (ze laadde een scooter in en waren van die witte lijnen getekend) dus maar gewoon doorgefietst zodat die mensen gewoon hun werk konden doen. Op het station aangekomen fiets geparkeerd, opslot gedaan en nog gedag gezwaait

Daarna naar school waar ik de eerste les meteen alweer na 5 min buiten stond :| Nou ja, school is niet boeiend. A fijn, om kwart over 5 zaten we in de trein van Amersfoort naar Hilverum, zeg ik vlak voordat we bij Hilversum " Zo ga ik even mijn fiets naar huis brengen" dus trein stopt, wij stappen uit, zeg iedereen gedag en zoek mijn fiets....
Nou denk dat iemand anders hem al naar hui heeft gebracht, alleen niet het mijne.... Weg fiets en ik kan dus lopen naar station Boos!

ik heb de sleutel nog wel! Tong uitsteken

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:44

Je kan ook met scoot naar het station, dan kan je hem in de bewaakte stalling zetten daar Haha! Tong uitsteken

Op het station is het echt erg, daar word zo vaak gejat! Laatst was ook de fiets van mijn oom gejat, overdag nog wel. Het was een (bijna) nieuwe. Zaten 2 sloten om, waarschijnlijk doorgeknipt/zaagt want hij had de sleuteltjes wel nog gewoon. En +/- maand later de fiets van mn vriendin, ook een nieuwe! Die hebben ze gelukkig wel een paar weken later terug gevonden ergens... (en zegmaar in iets andere staat dan dat 'ie eerst was) Haha!

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:44

Ik zou toch zo erg balen, als mij zoiets zou overkomen he, en dan denk ik ook nog even alle worden zeggen die er normaal niet uitkomen.

Echt zwaar niet leuk voor je, ik zou zeggen nog succes met vinden (ja, of hoe moet ik het anders zeggen) eigenlijk dus, hoop ik dat je hem nog terug vind.

Als alle mensen met hun gebreken, zichzelf bekeken,
dan zouden ze het praten over andere wel laten.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 20:47

Mwa denk het niet Haha!Maar bedankt Lachen

Steffi: Het was nu ook overdag, stonden tig fietsen en uitgerekend mijn brak-die-wel-op-slot-stond-en-eigenlijk-van-mijn-oom-is wordt gejat :S

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:57

op het staion worden ze idd vaak gejat! WEL VERVELEND!!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:06

haha ja daar heb je veel aan aan die sleutel die je nog hebt. Haha!

Heel vervelend dat ze nou juist JOU fiets moesten jatten.
Mijn fiets stons ook een heel aantal jaren op het station toen ik nog met de trein naar school moest. Gelukkig is hij nooit gejat. Maar ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt.

Ik hoop dat je hem nog terugvind. Sommige lenen hem alleen even en dumpen hem daarna gewoon, dus wie weet krijg je hem nog terug maarja weinig kans...

.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:27

Tsssss dat meen je niet! We gaan op boevenjacht in Hilversum Melis. Whaha Haha!

By the way, daarom zet ik m'n fiets altijd in de bewaakte fietsenstalling Knipoog

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:49

He gadver :/

Ga je nog aangifte doen?

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:51

He getver, dat zijn altijd van die nare dingen!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:24

bah, ken het idee. Heb een keer 7 fietsen in een half jaar tijd verloren...

Je kan maar 2 dingen doen:
1 een fiets kopen die zo afzichtelijk is en bijna uit elkaar valt. Zo eentje die toch niemand wil hebben en dus niet interessant is om te stelen. (wel een groot slot omheen natuurlijk!)

2 fiets verzekeren. Dan kan je in ieder geval weer een nieuwe kopen.

Toen ik nog in delft woonde, zag ik regelmatig de grachten uitgebaggerd worden. Komen een HOOP fietsen naar boven dan, helemaal onder de drek.
Liep er een jongen voorbij die riep: Hee das mijn fiets! Hij stak het sleuteltje in het slot en liep met zijn drek-fiets terug naar huis. Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:00

Ik woon nu 2 jaar in Nuenen en ben al 4 fietsen kwijtgeraakt. 2 Daarvan zijn op het staion verdwenen.
Ik zet mijn fiets nu altijd in de bewaakte stalling en dan nog aan het fietsenrek vastgezet...

* To Belg, or not to Belg *

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:47

Je wilt niet weten hoeveel fietsen er bij ons al zijn gestolen sinds we in Amersfoort wonen
Ach, Amersfoort zit voor de verzekering dan ook in dezelfde categorie als Amsterdam....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:38

zo had een meisje (sanne) dat bij ons in de klas. Komt er iemand naar ons toe is dat jou fiets? Ziet ie er zo uit dan staat die daar om de hoek.
Wat was het nou... Sanne was met de nus naar school gegaan ende fiets bij de bushalte neer gezet. En toen kwam er iemand die dacht heey een fiets nou kan ik fijn fietsen naar school! Dat is ook fijn ga je met de bus weg kan je met de fiets naar huis!! haha

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:54

Ik gebruik in Hilversum altijd die bewaakte stalling. Zo duur is die niet en het scheelt een hoop fietsen!

Ik fiets nu zelf trouwens ook op een fiets die waarschijnlijk gestolen is, zit geen slot meer op. Hij stond ineens bij ons voor het huis tegen een boom, niet op slot ofzo, kon 'm zo pakken. Waarschijnlijk gedumpt ofzo.
Ik heb 2 dagen gewacht en toen stond hij er nog. Tja, toen was het dus mijn fiets! Geen hele nieuwe, maar wel nog een prima fiets.

Nulla tenaci invia est via

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:14

pfff minder..
word idd vaak gejat op stations enzo.
een bewaakte fetsenstalling is mss wel een optie, alleen daar moet je wel steeds voor betalen...

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:23

Toen ik nog dagelijks op de fiets in H'sum kwam had ik een abonnement, was €9,80 per maand. Dat is flink voordeliger dan €1,10 per dag die je anders betaalt en een jaarkaart is nog voordeliger.

Nulla tenaci invia est via

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:31

Ja, als ik met de fiets naar het station ga, zet ik hem daar ook altijd neer. Wel €1,10 maar geen kans op gejat.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:38

irritant he fietsenjatters de mijne is laatst ook gejat. ik zet hem al jaren bij de bushalte neer. nou de laatste dag dat ik met die bus kon want de buslijn werd opgeheven. ik kom s'avonds terug weg fiets. echt heel irritant en ik dnek die jatten ze niet zo snel een oude fiets nogal opvallend opgespoten in rood metalic lak. maar ja hij is toch echt weg. snik en ik was eraan gehecht.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:32

oh dat valt dan echt nog wel mee!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Victor007
Berichten: 67
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:19

Je bent dus niet de enige die zoiets meemaakt. Het is mij ook overkomen en ik kan je verzekeren dat het voor een fietsendief niet uit maakt hoeveel sloten eromheen zitten en of ie nieuw of stokoud is!!!

Het enige wat ik je kan adviseren is: Ga zeker even aangifte doen bij de Politie (je hebt kans dat ze de aangifte niet willen opnemen, omdat ze al genoeg papierwerk hebben, dan gewoon doordrammen en zeggen dat het hun plicht is, het is hun werk namelijk!!)

Verder kun je dan meteen ff vragen wanneer de kijkdagen zijn.
(Als je een bewijs van aangifte hebt mag je kijken bij de fietsen die ze wel terugvinden!)

En als je je fiets dan ooit terug vind, of als je noodgedwongen een nieuwe moet kopen: Verzeker de fiets, koop een goedgekeurd slot en laat je postcode ingraveren. Als ie dan nog eens gejat wordt is de kans dat ze je fiets terugvinden groter en dan weet je ook zeker dat de verzekering de vergoeding naar je gaat overmaken. Bewaar voor de zekerheid altijd het aankoopsbewijs, van fiets en slot, bij het garantiebewijs (ookal is de garantie verlopen)!!

Dan nog ff een bericht voor iedereen: Zet in een box of schuur ook altijd je fiets op slot, dan kun je namelijk met het sleuteltje bewijzen dat je hem daadwerkelijk op slot hebt gezet. Voor het geval de verzekering moeilijk gaat doen!!

Verder veel sterkte en succes met het vinden van een goede oplossing.
Het is wel heel vervelend voor je hoor Ach gut Ik vind dat mensen van andermans spullen moeten afblijven!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:44

Tja............Hilversum he Haha!:D

Heeft mij in een paar jaar tijd denk ik ong 8 fietsen gekost. En ik heb al jaren een auto erbij. Dus fietsen doe ik heel weinig, alleen naar de kroeg. Maar dat ben ik ook maar gewoon lopend gaan doen!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:52

Ellende schreef:
He gadver :/

Ga je nog aangifte doen?


heb ik ook gedaan toen me fiets gejat was..
krijg je na 3weken ofzo een brief van de politie thuis dat ze niet verder zoeken.. om eerlijk te zeggen, ik denk niet dat ze je fiets nog terugvinden

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:07

Janneke18"]
[quote="Ellende schreef:
He gadver :/

Ga je nog aangifte doen?


heb ik ook gedaan toen me fiets gejat was..
krijg je na 3weken ofzo een brief van de politie thuis dat ze niet verder zoeken.. om eerlijk te zeggen, ik denk niet dat ze je fiets nog terugvinden
[/quote]


mijn fiets hebben ze terug gevonden .... !! zonder beschadigingen !!
ze hadden dezelfde nacht namelijk nog een junk van mijn fiets afgeplukt omdat ze zoiets hadden van hey hoe kun jij zo`n fiets betalen !!! die heb je gejat.... en toen werd ik opgebeld omdat mijn fiets (een peperdure mountainbike trouwens) verzekerd was en via het frame nummer weer bij mij terecht kwam !!! ....
en nu staat ie weer veilig en wel op slot in de schuur !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:20

het "mooie" is nog dat sommige groepjes fietsendieven er een hele organisatie van maken! met mobiele telefoons, diefjes die eigenaartje volgen en diefjes die de eventuele beveiliging volgen. doormiddel van de telefoon waarschuwen ze elkaar dan.

lang leve de beveiliging Tong uitsteken

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:57

Mijn fiets is ook gestolen .. aangifte gedaan .. nooi meer wat van gehoord

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers