Het is dat 1 april allang geweest is
Freyr schreef:Dit is traditie daar, maar het paard wordt niet zomaar aan jan en alleman meegegeven dacht ik. De echte hc de Delfters moeten zich maar even mengen in dit topic, maar het is niet per definitie zielig.
Benfan schreef:het is inderdaad verboden om een dier te verloten. Geloof dat elk jaar deze discussie weer terug komt.
Celebi schreef:Het feit dat ze zelf al schrijven dat ze hiermee proberen de wet te omzeilen vind ik wel echt tenenkrommend..
Niqui schreef:De nvwa is ingeschakeld en zou er inmiddels bovenop zitten.
Earth schreef:Ja dit gebeurt al zeker 25 jaar. Maar het stomme is dat ze echt niet zomaar een pony verloten. Eerder hadden ze een gigantisch bord met 1000 gaatjes waarin lot 0001 tot 1000 duizend zat. Dan prikte je met een stokje in dat gat en welk nummer je kreeg, Dat betaalde je ook, 0001 was 1 cent, 1000 was tien euro/gulden etc. Dan werd er voor de loting eerst een bieding gehouden. Mocht diegene die de pony lootte de pony niet willen, dan kon iemand de pony direct van de winnaar over kopen. Meestal ging dat om een bedrag tussen de €1500,- en €3000,-. Dus wanneer het winnende lot werd getrokken kon diegene dus kiezen voor de pony of het geldbedrag. Meestal werd er gekozen voor het geldbedrag omdat veel mensen de pony niet konden onderhouden. De winnaars van de pony werden ook in het begin begeleid door de manege. Er wordt dus niet zomaar een pony in je handen gedrukt en dan toedeloe, er wordt ook aan nazorg gedaan.
imaudy schreef:Weet iemand waar dat voorbrengfilmpje te vinden is? Ik ben wel benieuwd.
Als je de pony wint kan hij voorlopig blijven staan waar hij staat, dus dat scheelt. Je kunt kiezen uit geld of de pony. Beetje uitdagend van die Ron om het op deze wijze te doen. De pony zelf komt wel goed denk ik.
Flubberboot schreef:En dan vragen mensen zich af waarom de paardenhouderij/sport onder vuur ligtBelachelijk dat hij denkt dit te mogen en het schijnbaar nog gewoon kan doen ook..
Ibbel schreef:Flubberboot schreef:En dan vragen mensen zich af waarom de paardenhouderij/sport onder vuur ligtBelachelijk dat hij denkt dit te mogen en het schijnbaar nog gewoon kan doen ook..
Een paard weggeven magEn dat doet-ie. Hij heeft tig liefhebbers voor z'n gratis paard, en daar trekt-ie een kandidaat uit.
Hij heeft een mooie maas in de wet gevonden. Hij geeft een gratis paard weg, en doet dat door de mensen die geinteresseerd zijn een nummertje te laten trekken ("lootje") en hij bepaalt welk nummertje het paard krijgt.
En dat is dus geen loterij want de lootjes kosten geen geld.
En dat is de maas in de wet.