"Klasgenoten" onder bokkers? Jaarling bij de Lindehoeve.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

"Klasgenoten" onder bokkers? Jaarling bij de Lindehoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 11:44

Goedemorgen!

Ik zag een ander topic voorbij komen wat mij aan het denken zette. Ik heb namelijk sinds 19 april mijn (bijna) jaarling in de opfok staan bij de Lindehoeve in Emst. Nu hebben wij het voordeel dat het redelijk in de buurt is en gaan wij ook regelmatig ook even bij Tjitske kijken, maar nu realiseerde ik mij dat ik eigenlijk nog niet iemand anders ben tegen gekomen bij de groep jaarling merries waar zij is ingeschaard.

Dus ik dacht: ik gooi eens een balletje op :D Wie heeft er nog meer zijn paard bij de Lindehoeve staan?

HN_Tessa
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-11-23
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:35

Ik zie dat je berichtje al van een tijdje geleden is, mijn Tinker hengstje van 5,5 maand staat sinds vorige week op de lindehoeve . Voor mij is het wel een flink stukje rijden, ik ben blij dat ik hem op de camera kan zien!

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: "Klasgenoten" onder bokkers? Jaarling bij de Lindehoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 15:53

Zeker een fijn gegeven! Onze enter staat er inmiddels al een poosje en begint dus nu aan haar eerste 'binnenseizoen' in de opfok. Het feit dat ze bereid zijn om hun bedrijfsvoering zodanig transparant te maken, schept bij mij ook veel vertrouwen.

Waar moet je vandaan komen? Ga je nog wel eens kijken? Is het de bedoeling om hem aan te houden?

HN_Tessa
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-11-23
Woonplaats: Almere

Re: "Klasgenoten" onder bokkers? Jaarling bij de Lindehoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:17

Ah, wel leuk om iemand te hebben gevonden die ook een paard daar heeft staan!

Ik moet vanuit Almere komen. Ik probeer om de week even langs te gaan, ik ga toevallig morgen even koekeloeren. Ik heb dat hele kleine dunne Tinker hengstje die in box 1 staat, nog even wat aansterken

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:10

Hey mijn merrie staat ook bij de Lindehoeve :D Ze is van april 2022 dus net zo oud als die van jou TS

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 20:17

Oh ja, dat is dan wel een eindje idd!

Voor ons is het maar 20/25 minuten ofzo. Bovendien komen we voor verschillende zaken regelmatig in Apeldoorn en dan ben je er al helemaal bijna. Dat, in combinatie met het camerasysteem voor de winterperiode, heeft ook flink meegeteld in de keuze.

Overigens is deze opfok mij daarnaast ook nog eens aangeraden door twee dierenartsen (onafhankelijk van elkaar). Dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Ik had namelijk best wel koudwatervrees aanvankelijk. Vorig jaar gingen er zoveel spookverhalen over opfokbedrijven in de rondte, dat ik ernstige twijfels had over wat wijsheid was.

Inmiddels kan ik stellen dat ik nooit spijt heb gehad van deze keuze :) ze doet het daar zo goed en ik zie haar op sociaal vlak zienderogen ontwikkelen. En als er wat is dan wordt er ook heel capabel doorgepakt. De afgelopen tijd heeft mij wel veel vertrouwen gegeven.

Hoe kwam het zo dat jouw knulletje aan moet sterken?

Gitana schreef:
Hey mijn merrie staat ook bij de Lindehoeve :D Ze is van april 2022 dus net zo oud als die van jou TS

Wat leuk! Dan staat ze met een beetje mazzel bij ons in de groep! Welke stal staat ze?

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: "Klasgenoten" onder bokkers? Jaarling bij de Lindehoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:19

Wat grappig! Ze staat nu in stal 21. Ze stond een tijd in het andere gebouw en sinds kort staat ze in 21. en die van jou?

HN_Tessa
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-11-23
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:28

Dat scheelt voor jou wel inderdaad, wat fijn zeg!
En wat een opluchting om te horen dat je zo tevreden bent. Ik heb ook echte allerlei horrorverhalen gehoord en gelezen over opfokbedrijven. Ik heb super veel stallen bezocht maar bij de Lindehoeve had ik gewoon meteen al een goed gevoel, tot nu toe nog niks te klagen.

Die van mij heeft een achterstandje omdat hij eerst niet wist hoe hij moest drinken bij zijn moeder… We hebben hem met de fles grootgebracht .
Toen hij het eenmaal snapte, deed hij het zo hard dat zijn moeder hem na een tijdje blijkbaar weg trapte :(

_Jelske schreef:
Oh ja, dat is dan wel een eindje idd!

Voor ons is het maar 20/25 minuten ofzo. Bovendien komen we voor verschillende zaken regelmatig in Apeldoorn en dan ben je er al helemaal bijna. Dat, in combinatie met het camerasysteem voor de winterperiode, heeft ook flink meegeteld in de keuze.

Overigens is deze opfok mij daarnaast ook nog eens aangeraden door twee dierenartsen (onafhankelijk van elkaar). Dat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Ik had namelijk best wel koudwatervrees aanvankelijk. Vorig jaar gingen er zoveel spookverhalen over opfokbedrijven in de rondte, dat ik ernstige twijfels had over wat wijsheid was.

Inmiddels kan ik stellen dat ik nooit spijt heb gehad van deze keuze :) ze doet het daar zo goed en ik zie haar op sociaal vlak zienderogen ontwikkelen. En als er wat is dan wordt er ook heel capabel doorgepakt. De afgelopen tijd heeft mij wel veel vertrouwen gegeven.

Hoe kwam het zo dat jouw knulletje aan moet sterken?

Gitana schreef:
Hey mijn merrie staat ook bij de Lindehoeve :D Ze is van april 2022 dus net zo oud als die van jou TS

Wat leuk! Dan staat ze met een beetje mazzel bij ons in de groep! Welke stal staat ze?

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 20:43

Gitana schreef:
Wat grappig! Ze staat nu in stal 21. Ze stond een tijd in het andere gebouw en sinds kort staat ze in 21. en die van jou?

Oh nee, dan staat ze net in een andere groep. Tjitske staat in stal 33 :)

@HN_Tessa: jemig wat zal dat intensief zijn geweest! Toch fijn dat hij nu even de tijd en ruimte krijgt om achterstand in te halen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: "Klasgenoten" onder bokkers? Jaarling bij de Lindehoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:56

Oh wat fijn dat Tjitske een uitloop heeft!
Roos is ook later pas gekomen en is ingeschaard in een klein clubje. Ze heeft nooit in een heel grote groep gestaan, maar dat vind ik opzich niet heel erg.
Moest Tjitske lang wennen?

_Jelske

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: "Klasgenoten" onder bokkers? Jaarling bij de Lindehoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 15:38

Herkenbaar Gitana!
Tjitske heeft wel even een week of 2-3 nodig gehad om te wennen aan de verandering en in de weken die daarop volgden heeft ze meer en meer aansluiting gevonden bij de groep. Of, nou ja... Meer specifieke paarden. Ze heeft een aantal paarden uit haar groep waar ze steevast mee omgaat.

Overigens zie ik wel steeds meer van mijn merrie terug in Tjitske. Inmiddels laat ze namelijk ook heus de kaas niet meer van haar brood eten :Y)