Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-23 12:07

Wie staat er nog meer bij Tinkerplein in Noordlaren?

Bonte Jaopie staat er sinds gisteren donderdag 30 maart, dat is mijn 18 jarige zwartbonte Fries x Tinker kruising waar ik voorheen op Bokt een levendig topic over had. Hij stond heel zijn leven schuin tegenover mijn huis, maar moest daar weg. Ik ken heg nog steg daar, waar hij staat is weer een eind van af de opbergruimte. Hoe doen anderen dat als ze willen rijden? Hij moet eerst aansterken en aankomen, Jaopie, want is nu eind van de winter te veel ingeschoten nu om er op te gaan zitten. Eerst aankomen en aansterken, dat zal wel rap gaan op het gras en met de ruime hooivoorziening daar. Bovendien heb ik jaren niet gereden (div. oorzaken, o.a. heupoperatie die in de coronatijd ook nog eens een jaar werd uitgesteld). Maar ik weet heg nog steg daar, hoe doen anderen dat allemaal? Hoe werkt het? Laat je horen (misschien heb je J. al zien staan daar). Kan iemand mij wegwijs maken? Ik ken daar NOBODY.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO


Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:14

Ik heb een tijdje bij Tinkerplein gestaan. Je leert vanzelf je stalgenoten kennen. Ik pakte altijd mijn spullen in de auto en zadelde mijn paard bij de wei op. Maar je kunt ook even een eindje lopen en bij stal opzadelen natuurlijk. Je rijdt zo het bos in. En je kan even vragen of je in de groepsapp mag. Dan helpt iemand je vast wel een eindje op weg :) Ik ken trouwens nu geen mensen meer die er staan. Alleen dan de eigenaar die is heel aardig hoor en die kun je ook vragen om uitleg.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-23 12:34

Ingrid_ms: Ja Bert, de eigenaar, ken ik natuurlijk, maar er was niet zo veel gelegenheid om uitgebreide rondleidingen en uitleggen en zo te doen, we zaten meer een beetje te kijken hoe J. zich in de groep gedroeg, omdat hij 17 jaar op dezelfde locatie schuin tgenover mijn huis heeft gestaan, waarvan 13 jaar met zijn bonte niet-Tinker vriendin Khavanna) en B. stond een beetje bij te praten met R. een paardenman en dorpsgenoot van mij, die mij hielp Japie te vervoeren daarheen (ik heb geen auto of rijbewijs) , die twee kenden elkaar nog van voorheen. Bovendien dacht ik: de rest wijst zich wel. Als-ie er eerst maar stáát. En wat opvet en aansterkt zodat hij zijn sterke stralende zelf weer is.... want momenteel ziet ie er uit als een ingevallen armoedig wrak (behalve als-ie zich beweegt dan zie je wel dat het nogal een trots haantje is.. dat zag Bert zelfs ook al meteen....)dan overweeg ik toch weer eens (liefst met iemand samen ik ken die omgeving daar niet zo goed omdat ik dus geen auto heb) weer eens te gaan rijden. ik ben wel een typische buitenrijder, ook altijd geweest. Ik heb daar alleen een plastic tas met poetsrommel staan. Waar laat je bijv, een zadel en hoofdstel? Een zadeldekje? In zo'n metalen kastje?

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:30


Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:38

Ik denk niet dat je veel bokkers van Tinkerplein hier gaat vinden hoor. Er zijn er wel een paar die er gestaan hebben, maar het is een hele kleine stal. Ik denk dat je veel makkelijker af bent als je even aan de eigenaar vraagt of je in de groepsapp mag en of hij je een kastje en uitleg geeft ;) En anders even een oproepje doen idd via de FB groep wat Santie zegt idd.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:44

Hier nog iemand die op het Tinkerplein gestaan heeft. Meeste waarvan ik weet dat ze bokt hebben staan er al niet meer, zoals de eerdere reactie. Ik zou gewoon lekker naar stal gaan en dan kom je vanzelf wel mensen tegen. Heb ik nu op andere stallen ook ervaren. Beetje bij beetje komt het vast goed :)

Ingrid_ms
Berichten: 210
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:27

Klopt helemaal wat Chantal zegt!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-23 15:58

Vandaag (maandagochtend) Jaopie opgezocht bij Tinkerplein, waar hij afgelopen donderdag naar toe is verhuisd. Ik heb geen auto of elektrische fiets, dat was dus wel even een rit doorstoempen van 3 kwartier op een oud barrel met een hakkel-tik in de trapperkast, vanaf Zuidlaarderveen (en datzelfde ook weer terug) al ging ik binnendoor. Elektrische fiets die ik kon lenen bleek niet beschikbaar vandaag en ik wilde PER SE vandaag gaan. ik ging 10.30 van huis en was 14.30 weer thuis. Ik ging "even poetsen" (of beter: ontharen) resultaat: hij was slechts fase 1 onthaard en ik zat onder de haren, hahaha.. Hoe het was? Ik ging die Kampsteeg in met mijn tas toiletteertroep en daar stond hij hoor: helemaal bezand, goor, mager, apart van de andere Tinks (kan wel neuzelen over de draad heen), maar het was geweldig voorjaarszonnig, er liepen ooievbaars op het land en toen hij mijn stem hoorde hinnikte hij verheugd. Man, man, dacht ik, wat zie je er uit, geen schim meer van wat je ooit was...eerst hooi er bij in een een smak SeniorFibre en hup, eerst beginnen met poetsen. Droog en zonnig, dus nu kon ik even los gaan. J. strond vredig te knabbelen 9af en toe neus tegen me aan duwend), ik trok van leer met een kartelmes: éérst dat haar er af. Nou... ik had een plastic tas meegenomen, om het afkomend haar in te doen zodat er niks in die wei (of in het hooi) achter bleef.... nou..... PROPVOL, het hield maar niet op gewoon, op een gegeven moment kwam ik niet verder, daar moet een volgende sessie achteraan komen (waarschijnlijk een stuk of 4-5 nog), toen storrte ik me met Cowboy Magic Detangler gel op zijn mega staart (dreadlocks zo ongeveer) en manen(aangeknabbeld en sprietig en immens goor). Schoon maken is nu niet aan te orde eerst ontharen en ontklitten. Goeie genade wat een klus, ik heb een uur op hem staan jetsen, tot hij geen appel, hooi of SeniorFibre meer wilde, ik een lamme arm had en hij begon weg te lopen (niet fanatiek, want hij genoot er ook van zag ik wel). Hij had trouwens een vredig hoofd, hij ging steeds vrediger kijken toen ik bezig was. ik wilde zijn winterbaard afknippen, maar de schaar was niet scherp genoeg, kwam er niet doorheen, volgende keer de andere meenemen. SCHOON maken komt wel eerst klitten er uit en door de verharing en hij moet zelf eten eten eten eten eten zodat zijn van nature barokke lijf weer wat uitvult. Dat is het állerbelangrijkste nu, ook moet bekapper weer en mogelijk tandarts weer. Hij heeft een wat raar uitgroeiende linker hoektand weet ik, hoewel dat niet de reden is van zijn schonkigheid. Daar zit wel wat anders achter, laat ik zo zeggen dat ik blij ben dat ik bij mijn vorige locatie weg ben. Na 17 jaar. Als is dit veel verder en voor mij bijna onmogelijk veel verder weg... ik ben er van overtuigd dat J. hier weer op zal bloeien. De locatie past enorm bij hem (en mij), eenvoudig, geen gedoe, geen mensen die overal op je vingers lopen te kijken, over alles aan je kop zeuren, en het voer voor je paard lopen af te knijpen. Van de week nog een paar keer er heen voor een onthaar en poets-sessie, met ander spul, voor zijn manen heb ik wel een droogshampoo nodig denk ik om het witte deel weer wit te krijgen, sokken kunnen ook wel aangevallen worden met Cowboy Magic Spot Out, we komen er wel weer. Ik heb alles voor hem over, binnen mijn mogelijkheden. Van
Afbeelding

Afbeelding
de zomer herken je hem niet meer terug (of juist wel weer). In juli wordt hij 19 jaar.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-23 16:17

Nog iets anders: ik bemerkte dat hij met de punt 9toon) van zijn linkerachter hoef enigzins over de grond sleept. Dat was niet, ik ontdekte op dat been op het spronggewricht een wond (die er niet was toen hij donderdag naar Tinkerplein ging). Aha. De wond is droog, niet diep, niet dik, niet warm en niet geinfecteerd, ik wist meteen hoe die daar kwam: daarmee is hij door die stroomdraden gebeukt: zit ook op die hoogte. Ik denk niet eens dat een buitenstaander het verschil in beweging zo direct opmerkt, ik zag het natuurlijk gelijk... dus ik joeg hem even op: wérkt alles nog, kun je het been nog wel goed buigen. Ja dus, want ik kon er ook nog een trap mee krijgen als ik er aan door bleef frutsen, hahaha. Heeft dus even tijd nodig om weer 100% goed te komen, hij belast heel het been volledig, er zijn geen kritieke structuren geraakt. Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-23 16:27

Ik weet niet wanneer J. weer bij de andere Tinkers kan, want de baas daar, met bruine met die sterrendeken, heeft ogenschijnlijk nogal een hekel aan hem, want dreigt zelfs door de draden heen naar hem (maar goed, die wil ook de eerste plaats bij het hooi eten, zag ik toen ik met de hooivork het hooi even langs de hekken optastte ). Er is er eentje die nogal gecharmeerd van J, is, een vrij kleine, de meest witte, een leuk meiske met grote bruine ogen, daar was-ie zelf ook wel een beetje héél lief tegen, over de draad heen. ERG LIEF zelfs... daar bloeit wat.... Toen hij een beetje begon te banjeren, liep zij gewoon steeds mee, ze vindt hem duidelijk heel leuk. We moeten nog zoveel ontdekken daar. Het wijst zich allemaal mettertijd wel denk ik. Nu eerst Japie op gewicht krijgen en zijn ouwe trotse look teruggeven. Voor zover dat nog kan. Ik denk dat er nog heel véél kan. Vooral als ik heel vaak kom. En precies dát ga ik doen.
Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Berdien

Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:51

Vraag of je in de groepsapp van het Tinkerplein toegevoegd kan worden. Er lopen letterlijk tientallen mensen daar: eigenaren, verzorgers en leasers. Genoeg mensen die je even wegwijs willen maken of met je mee willen lopen naar stal.

Hij vindt vanzelf wel zijn plekje in de groep, heeft alleen even tijd nodig.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-23 17:36

Dat zei Bert vanmorgen al tegen me, toen ik even mijn tas met poetsspul op kwam halen daar, maar ik heb geen Iphone of Smartfoon, ik heb alleen een ouwe Nokia waarmee je alleen kunt bellen, verder niks. Ik heb geen enkel verstand van al die moderniteiten, met name niet als ze digitaal zijn. nee, ik ben geen 103 maar 63, maar ik ben een beetje digitaal handicapped, dus ik kan niet zoals Bert voorstelde in die buitenrij app groep (ik weet trouwens niet eens wat een "App" IS, dus dan weet je het wel.... ik zei tegen hem: kan dat niet gewoon per e-mail (keek ie me aan van: wat heb ik nou binnengehaald...?) ik zie er ook niet bepaald uit alsof ik niet digitaal bijdehand ben, altijd hippe kleding, goed uit de woorden komen, en ook al niet als mijn leeftijd... Hahaha. dat wordt nog wat. Ik heb er wel veel zin in daar, met Jaopie. ik zie dat die hele entourage bij hem past (ook bij mij, lekker vrijheid, geen manege-gedoe)

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Berdien

Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:16

Ah ja, dan wordt het wel lastig om aansluiting te vinden. Alles wordt namelijk via de app-groepen afgesproken. Buitenritjes, hoefsmid, periodieke dierenarts (ontwormen, enting etc).

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:29

Ik wilde zeggen, whatsapp kan ook op de computer, maar blijkbaar moet je dat een QR code scannen en dat kan dus ook niet zonder smartphone. Dan moet je wachten tot je mensen tegenkomt en daar aansluiting bij zien te vinden.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 14:32

Afbeelding
Jaopie gisteren na de eerste poetserij: ergste haar er af met schraper, die mega dikke dreadlock staart helemaal uitgeplozen en ontward (Cowboy Magic is your best friend), manen en voorhoofdlok ontklit, hij vond het overigens heerlijk zo'n uur exclu aandacht.... ik zie ook dat hij weer een tikje is aangekomen, maar er moet nog heel wat bij. Dat gaat dáár wel lukken want hij is 100% gezond verklaard door DAP Vries, die zijn net verhuisd naar Assen). Ik zie ook aan zijn uitdrukking dat hij zich lekker voelt waar hij nu is... verder.... laat me even schakelen, mensen, ik probeer mijn vervoer te vergemakkelijken, ik probeer aan een tweedehands e-bike te komen, of een brommertje, ik weet niet of dat lukt, iki heb heel weinig geld en geen netwerk, maar goed, ik probeer ook om mijn Huawei smartfoon op een abbo te zetten (ik gebruik dat ding alleen voor foto's filmpjes maken) en bel al jaren met een ouwerwetse Nokia waar alleen belfunctie op zit. Ik ben echt héél slechjt met digitale dingen. Zo denk ik niet (ben kunstschilder he, geef me een penseel en ik maak wat moois, maar geef me een digitaal iets en ik loop volledig vast, hahaha). ik ga m'n best doen. Give me some time!

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31281
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:04

TAO -> PP

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 331 dgn / Nina x Vaderland 274 dgn (17-4)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-23 18:29

Okee, vandaag al weer naar Jaopie bij Tinkerplein, waar hij sedert 1 april staat, om te poetsen.. staat-ie ineens met een nieuwe vriendin... FIENTJE...Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:00

Ah wat fijn dat hij een maatje heeft TS <3
Ik zit net jouw topic te lezen, ik volg hoor!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-23 13:09

Ja die pony heet Fien(tje), en is van ene Eline hoorde ik van de eigenares van Finn, een andere Tink die net er was, zo zie ik eindelijk eens iemand van daar, hahaha, Fientje vindt hem geweldig, het is een zacht, lief dier. Ik denk dat ze uit de Tinkergroep steeds een ander bij hem willen zetten zodra het zich laat aanzien dat dat lukt. Ik heb wel al door dat hij beter lijkt te liggen bij de merries dan bij de ruinen daar, maar dat was altijd al een beetje zo. Japie is niet een type dat de beuk er in wil gooien, hij erkent een meerdere echt wel , die ontwijkt hij dan gewoon, hij heeft in zijn jongere jaren eens in een groep van 5 Friese ruinen gestaan, in een enorme weide, stond-ie altijd een heel eind buiten de groep te grazen, echt twintig dertig meter verderop, ze joegen hem niet weg, maar dat zocht-ie zelf op, hij is niet zo'n uitbundig speels type, meer gereserveerd eigenlijk. Hij is wel heel erg op zijn hooi, daar wil hij anderen nogal bazig bij wegjagen, maar bij een meerdere (lichaamstaal paarden onderling) laat hij dat wel uit zijn bonte kop, hij gaat er niet over knokken. Ik vind het leuk dat hij er nu een merrietje bij heeft staan, hij liep natuurlijk heel zijn leven al met merrie Khavanna, 13 jaar lang op dezelfde stek. Dus hij is zich lens geschrokken van ineens middenin een groep van 6(?) van die Tinkers terecht te komen, die allemaal als een soort MOB op hem in drongen, zo van: hee een neiwue watis dar er voor een.. hee joh, wie ben jij....? Tsja toen wilde-ie uitwijken, maar daar stond de stroomdraad en is hij dus de eerste de beste nacht in de stroomdraad blijven hangen, en die stukgetrokken, waar hij nu fikse (schaaf)draadwonden van op zijn linker achterbeen heeft. Die inmidfdels al weer beroofd, en droog zijn, bovendien sleept hij niet meer met de toon van zijn hoef van dat been over de grond zoals vlak daarna (1 week geleden), hij stapt er weer bonkerig mee op de grond, dus dat komt wel weer goed. Ik wacht nu wél alleen even met de hoefsmid daardoor, als ik aan dat been kom kan ik een oplawaai krijgen, laat staan als de hoefbekapper effe zijn been gaat ophijsen. Doen we maar niet. Hoeven kunnen nog wel even ook. Verder komt-ie rustig over, hij heeft heel veel te koekeloeren om zich heen, en wat super belangrijk is: meer dan genoeg te eten. want eten eten en eten moet hij om zijn barokke zelf weer te worden.. ik zie het al verbeteren op dat grote stuk gras, met hooi bij en hij krijgt ook nog Senior Fibre bij. Ik vind het heerlijk om steeds ruim een uur bij hem te zijn, te poetsen, toiletteren, zo zie je langzaam zijn oude glorie terugkeren, het was altijd een trots, eigenzinnig, barok gebouwd, krachtig paard, hij is nu wel bijna 19 jaar maar ik wil hem zo veel mogelijk naar zijn beste staat terugloodsen. Het ziet er naar uit dat dat wel gaat lukken zo. Hij lijkt zich senang te voelen op die locatie (het is ook een echt buitenpaard, hij staat heel zijn leven al 24/7 buiten,, met heel veel regen en wind kwakte ik er wel eens een regendeken met hals op, met name als ik de andere dag wilde rijden.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-23 13:26

Jaopie na gisteren, na tweede poetsbeurt, heb ook zijn baard er af geknipt, want daar krijgt hij zo'n raar lomp hoofd van nu zijn winterhaar er af komt en hij zo dunnetjes nog is... en allerlei rare verhaar-vlokken en plukken. Met het kartelmes had ik deze keer een halve plastic tas vol haar, vorige keer een hele aangestampte... we maken vorderingen. Over een paar dagen ga ik weer, ik fiets er een uur over om er te komen, en een uur weer terug op een niet elektrische fiets, en ik ben daar ook nog 1-2 uren met hem bezig, met zulke afstanden ga je ook niet om hem tien minuten aan te gapen en een appel te voeren, en weer terug te fietsen, hahaha, maar maak je er een beetje quality time, en een uitje van. Onderweg ook even bij een Hunebed langs, foto's maken, dat soort dingen. Ik had een halve thermoskan koffie meegenomen en plastic bekertjes, kon ik tussendoor effe een bakkie nemen. Want hij staat niet bij de eigenaar aan huis, maar een eind verder aan de Kampsteeg. Hoe het allemaal verder gaat weet ik niet, ik moet er ook allemaal nog een beetje mijn weg in vinden, net als Jaopie zelf..... die daar aan kwam als een mager bemodderd vod en er nu al weer na een dikke week langzaam maar zeker een beetje begint uit te zien als de Jaopie van weleer... zo bol als een echte Tinker wordt-ie nooit, want hij is maar een halve Tink he? Zijn moeder was een Tinker (een echte) maar zijn vader was een Fries, dat kun je ook wel aan hem zien. Dit was gisteren na de poetserij:Afbeelding
Afbeelding Na de pasen weer , ik wil die fietserij opbouwen naar zo'n 3 x per week, dan heb ik er een volwaardige extra fitness/cardio training aan (zo zie ik het fietsen van die afstand - ca. 15 km enkeltje dan maar - ik kan hem daar niet een beetje aan z'n lot overlaten.. omdat ouwe zak die afstand niet haalt, kom zeg..... dan kan ik hem net zo goed alsnog verkopen en DAT zit nou net niet in mijn planning).

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-23 13:46

Afbeelding
Dan kom je aan bij Tinkerplein en blijkt-ie ineens met ene Fientje, een vriendinnetje, te staan..... en heb je het nakijken, hahaha....
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 09-04-23 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:47

O Tijn, hij ziet er echt al beter uit! Meer glans en hij kijkt goed uit zijn ogen. Wat is het toch een mooi paard. :)

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wie staat er nog meer bij Tinkerplein Noordlaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:53

Supergaaf om te lezen dat Jaopie zijn draai begint te vinden en jij ook een beetje. En dat Khavanna ook gewaardeerd wordt op haar nieuwe plekje. Beetje cardio-en is goed voor je. :D

(Overigens begrijp ik je helemaal met dat gefiets. Mijn vorige paard stond ook 70 minuten fietsen bij mij vandaan. Da's best OK, 's zomers, als je toch niet van plan bent om iets met je paard te gaan doen. Dat kan ook niet meer als je halfdood aankomt.) Nu staat mijn paard op een half uur fietsen, met de electrische fiets, en ga ik bijna elke dag op de fiets. Heerlijk.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-23 14:01

Martie: ik moet en zal hem weer terugbrengen naar de beste versie van zichzelf, hij heeft nog altijd heel veel vermogen en veerkracht, net als ik zelf. Ik heb het zelf ook gezien, zijn blik is al veranderd, zijn houding is veranderd, hij leeft weer op. Over een paar weken loopt daar een ander paard. Ik heb al een to do lijst gemaakt: hoefsmid (die moet ik eventjes uitstellen vanwege die beenverwonding), tandarts, ontwormingen, kijken hoe snel hij aankomt (anders DA), en longeren voor spieropbouw, óf grondwerk en zelf weer gaan rijden, alles hangt van zijn fysieke en mentale bounce-back af... zo lang hij zich ondersteund en gezien en verzorgd voelt bloeit hij, dat weet ik al jaren. Ik ben giga blij dat hij op Tinkerplein mag staan, wij passen daar wel, het is een vrij ongedwongen sfeer daar, we komen uit een niet al te beste situatie, na 17 jaar "something went sour"... met ook alle gevolgen voor de paarden van dien.....
waarover ik niets en publique ga zeggen, het is voorbij, we kunnen weer verder.
Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-23 15:13

Afbeelding
Nee he, gisteren belt B. de eigenaar van Tinkerplein, Jaopie is al wéér door de stroomdraad heen gebroken - naar wat ik begreep tijdens hernieuwde poging tot samenvoegen met andere Tinks, wat is dat toch? Waarschijnlijkj is-ie bang geworden of voelde zich in het nauw gedreve. eigenaar heeft hem nu maar meegenomen naar het kampje direct naast zijn huis, waar hij nog steeds samen met Fientje de kleine bruine pony, staat, dat gaat prima die twee. Dit is echt heel vervelend, dat kén ik helemaal niet van - maar Japie ja hij staat er pas sinds 1 april en álles is nieuw natuurlijk: zijn vriendinnetje waar hij 13 jaar mee samen stond Khavanna weg , én de een en dezelfde stek waar hij al zijn 18 jaren al stond ook weg.... Ik ben er vandaag heen gefietst om te kijken hoe hij er bij stond en of hij geen nieuwe verwondingen van deze tweede keer door de stroomdraden breken had (nee, niet dus). Ik kon niets met hem doen, zoals weer poetsen, want er barstte een giga regen-hagel stormbui los, maar goed hij kreeg een appel en hij zag mij weer even....Van het weekeind is droog weer voorspeld, dan ga ik weer.


Afbeelding

Afbeelding

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _San87_, AhrefsBot, Alenthe05, Alexios, amandananana, AnnickT, Galaika, idion, Ineke2, JitskeJeldau, Kirsha, Malle_meid, sberg, WendyKtH, Winged, Wopkebrok en 143 bezoekers