Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanPower
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 14:30

Ik begrijp jullie reacties wel, dat ik met mijn leeftijd niet meer thuis woon en dus mijn eigen plan moet kunnen trekken, maar de realiteit is dat het niet zo makkelijk gaat als het lijkt. Als ik gewoon gezellig aan het kletsen ben en enthousiast vertel over een nieuw verzorgpaard is zij ook heel blij voor me, maar ze zit er dan dag in dag uit mee in haar hoofd. En als ik dan een keer mijn telefoon niet hoor krijgt ze een paniekaanval. Dat wil ik natuurlijk voorkomen! Het is niet normaal, maar het is nou eenmaal wat het is en daar ik vind dat ik daar ook wel een beetje rekening mee moet houden.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:39

Ik zeg altijd de echte gekken gaan je niet op liggen wachten op een verlaten polder weggetje. Mensen die kwaad in de zin hebben zoeken het wel iets drukker op.

En geloof me ik werk met "de grootste en gevaarlijkste" psychiatrische patienten die er in nederland rond lopen. Maar niet een daarvan heeft zijn delict gepleegd op een verlaten polderweggetje.
Statistisch gezien ligt het risico dat vrouwen iets overkomt op de thuis situatie.
Sterker nog statistisch gezien ben je veiliger in een drukke kroeg dan thuis op de bank. En dan hebben we het over levensdelicten (dus moord en doodslag)

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:37

SanPower schreef:
Ik begrijp jullie reacties wel, dat ik met mijn leeftijd niet meer thuis woon en dus mijn eigen plan moet kunnen trekken, maar de realiteit is dat het niet zo makkelijk gaat als het lijkt. Als ik gewoon gezellig aan het kletsen ben en enthousiast vertel over een nieuw verzorgpaard is zij ook heel blij voor me, maar ze zit er dan dag in dag uit mee in haar hoofd. En als ik dan een keer mijn telefoon niet hoor krijgt ze een paniekaanval. Dat wil ik natuurlijk voorkomen! Het is niet normaal, maar het is nou eenmaal wat het is en daar ik vind dat ik daar ook wel een beetje rekening mee moet houden.

Een beetje rekening mee houden: ja. Maar je moeder kan niet van je verwachten dat je de regels overtreedt of jezelf of anderen in gevaar brengt door het opnemen van je telefoon. Ze zal moeten gaan accepteren dat je niet altijd en overal onmiddellijk bereikbaar bent. Tijdens het (paard)rijden is het nu eenmaal niet verstandig om te bellen. Wat als het paard schrikt van je beltoon?

Ik zou tegen haar zeggen dat als je naar het paard gaat, de kans bestaat (en zelfs best groot is) dat je je telefoon niet zult opnemen, omdat je hem op stil hebt staan om te voorkomen dat het paard schrikt en omdat je niet kunt bellen tijdens het rijden. Eventueel kun je van tevoren een berichtje sturen dat je het komende uur niet bereikbaar bent.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:45

Gewoon doen hoor...!

Please mind: ik ben voor bijna alles bang geweest (en mijn moeder ook).

Ik heb inmiddels geen auto meer.
En sinds plm 2009 fiets ik zo'n tien kilometer heen naar stal en tien kilometer terug. (Accoord, e-bike.)
Nooit rottigheid gehad.

SanPower schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens dat het in de stad veel enger is :D Daar lopen veel meer bijzondere figuren rond. Ik heb inmiddels afgesproken dat ik het wel gewoon ga doen en haar op de hoogte hou wanneer ik thuis ben enzo. En we hebben het erover gehad om een electrische fiets aan te schaffen. Dus opties zijn er toch gelukkig genoeg om wel lekker naar stal te gaan.:)


Hiephoi...!! +:)+
Goed hoor!!

Veel plezier samen!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 07-03-23 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:12

SanPower schreef:
Ik begrijp jullie reacties wel, dat ik met mijn leeftijd niet meer thuis woon en dus mijn eigen plan moet kunnen trekken, maar de realiteit is dat het niet zo makkelijk gaat als het lijkt. Als ik gewoon gezellig aan het kletsen ben en enthousiast vertel over een nieuw verzorgpaard is zij ook heel blij voor me, maar ze zit er dan dag in dag uit mee in haar hoofd. En als ik dan een keer mijn telefoon niet hoor krijgt ze een paniekaanval. Dat wil ik natuurlijk voorkomen! Het is niet normaal, maar het is nou eenmaal wat het is en daar ik vind dat ik daar ook wel een beetje rekening mee moet houden.


Ik kan best goed begrijpen dat jij zelf ook stress ervaart als je weet dat je moeder misschien een paniekaanval kan krijgen. Hier bij ons (25 en uitwonend) hebben wij allemaal via iphone 'zoek mijn vrienden' aan. Ik heb mijn moeder en zusje hier op (ook wat vrienden). Aan de ene kant is het een soort controle maar aan de andere kant ook een geruststelling. Wij kunnen zien wie waar is. Dat kan erg controleert overkomen, maar zorgt er ook voor dat mensen weten waarom je wel/niet kan reageren.
Ik check vaak eerst locatie voor ik bijv mijn moeder bel om zeker te zijn dat ze niet bij een klant is. Mijn zusje houdt zo bijv in de gaten of ik onderweg ben naar thuisthuis en doet dan de deur vast open.
Ik vind deze app echt een uitkomst. Misschien is het ook iets om naar te kijken voor jullie. Mocht je dan niet meteen de telefoon opnemen omdat je bijv aan het rijden bent, dan kan ze zien dat je op stal bent.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:04

Wat lief en goed dat je rekening wil houden met je moeder. Realiseer je wel dat dit haar probleem is en niet de jouwe. Het ligt bij haar dat zij de situatie niet vertrouwd, of jou niet vertrouwd om alleen op pad te gaan, of teveel controlerend wil zijn, etc etc. Misschien kan je haar eens meenemen en het laten zien? Het stukje eens samen fietsen bijv? Je moeder moet je leren loslaten, en dat is eigenlijk helemaal niet jouw taak..

Even een ander voorbeeld. Toen ik 15 was fietste ik zo 40 minuten tussen landerijen door, dat vond mn moeder prima. Maar toen ik 21 was zat mijn moeder in de overgang en werd ze ineens steeds super angstig als ik 15 minuten op straat naar vrienden liep..

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:03

Ik krijg juist in de stad gewoon de kriebels, al die mensen om je heen, pffff.

Hier in de polder kom je niemand tegen, dus wie wil je kwaad doen als er niemand is? :j .
Al lang niet meer op het fietsje ivm altijd buiten af wonen, dus snel gaan brommeren en ook flot gaan auto rijden ivm de afstanden (25km enkele reis naar school op het fietsje, toen nog niet electrisch, ben je snel zat, en dan nog andere ritjes naar vrienden en stal).
In al die jaren maar 1x iemand gehad die, toen ik op de brommer reed, mij lastig gevallen heeft.
Dan rij je gewoon bij de eerste de beste boer waar licht brand het erf op en loop je naar de achterdeur alsof je er thuis hoor. Vroeger, zonder telefoon, op het platteland was dat de manier om te handelen bij twijfel hier.

Schapenwol
Berichten: 288
Geregistreerd: 01-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:54

Er is nog nooit iemand dood gegaan van ren paniek aanval. Jij bent niet verantwoordelijk voor de (onrealistische) gevoelens van je
moeder. Het klinkt bijna alsof je moeder een beetje een angststoornis heeft. Ik zou me er nist door laten beïnvloeden als ik jou was, jij moet je eigen leven leiden. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan als je zo opgegroeid bent.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:11

Toevallig stond er afgelopen zaterdag een heel lang en uitgebreid artikel over de serieverkrachter van de Brabantse Kempen (die ze ondanks kennis van zijn DNA profiel en veel persoonlijke informatie nooit hebben kunnen pakken) in het Algemeen Dagblad. Wel handig om erbij te vermelden dat hij al sinds 2010 " in ruste" is :)

Deze zedendelinquent heeft dan toevallig wel minstens 12 keer in een greppel, langs de berm of achter bosjes op passerende vrouwen/meiden liggen wachten. 's Avonds terwijl het nog licht was, maar ook diep in de nacht. De vrouwen/meiden waren machteloos tegenover hem. Kom je een maniak tegen, dan ben je er meestal aan overgeleverd helaas. Hij duwde ze gewoon van de fiets, van de brommer. Hij was veel te sterk voor ze.

Niet om iemand bang te maken, helemaal niet, maar stellen dat het nooit voorkomt is ook niet reëel natuurlijk.

Deze journalist heeft trouwens een aantal jaren mee mogen kijken bij alle facetten van het betreffende politieonderzoek/coldcase-onderzoek, wat zeer ongebruikelijk is. Het gaf een unieke inkijk middels dat artikel van afgelopen zaterdag. Erg interessant om te lezen.