Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 09:18

Want dat zijn er genoeg gok ik zo. :))
Gisteren liepen mijn vriend en ik terug van het bos naar stal, en vroeg mijn vriend wanneer mijn paard nou een echte hengst zou worden.
Dus ik zei dat hij dat al is.. Wat bedoel je?

'Op instagram gebruik je altijd de hashtag prestallion' dus ik dacht dat hij in een voorfase van een hengst zit? :?
' _O- Nee, PRE staat voor Pura Raza Española, zijn ras.'
'Ooooooooh... :)*'

ZO schattig!!! _O-

Vertel, wie heeft er nog meer leuke! :))


Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:20

Hahaha, die is leuk.

Ik heb het weleens gehad met een ex die liet ik rijden op de Fries van mijn vader die ik zelf ook trainde en die goed naar mijn stemcommando's luisterde. En hij was helemaal verwonderd dat dit paard zo goed naar mij luisterde. Hij noemde dit: " een op afstand bestuurbaar paard". :+

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Dayanara

Berichten: 2375
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:27

Mijn lief was mee naar horse Event en dat vol verbazing naar de benen van een paard te kijken die daar losgereden werd. Hij was echt gefascineerd.
Dus ik vroeg wat hij zag. Hij zegt,wat heeft dat paard onder zijn voeten? Gasveren/springveren?

Het was een dressuurpaard die een zeer verend/lichtvoetige draf.

Hij snapt nog steeds niet dat een paard zo kan lopen :)) (wat ik snap met de mijne met zijn grote voeten)

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:33

Mijn vriend noemt iedere (zweet)vos of bruine een haflinger. Tegenwoordig expres en gewoon alle paarden, maar eerder zei hij bij iedere vos of bruine: "Dat is een haflinger toch?".

Beat drums, not people!

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:36

Haha wel leuk gevonden :D !

Mijn vriend was dit weekend mee naar Jumping Amsterdam en zei toen: "ik zou nooit over deze hordes durven springen". :Y)
Ja logisch eigenlijk, waarom noemen we het hindernissen en geen hordes? Het lijkt toch enigszins op hordelopen op een atletiekbaan :+ .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

keeyzie

Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:48

Hahaha zo herkenbaar deze dingen, al moet ik zeggen dat mijn vriend snel leert en het ook echt interessant vind. Gisteren waren we samen bezig in de keuken en ik was een beetje enthousisast.
Zegt hij (zoals ik dat zeg tijdens het longeren) Let op, Let op, hooo maar, hooo maar :')
Heel gek om dat van iemand anders te horen haha

SUSANNEx

Berichten: 827
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:53

Een vriendin en ik kwamen er pas achter dat (buiten de dieren/paarden wereld), "bespiering" blijkbaar geen normaal woord is?? Haar en mijn vriend hadden er nog nooit van gehoord en zouden het gewoon omschrijven als 'gespierd zijn'. Een paard dat 'goed in zijn bespiering zit' vonden ze héél raar. :')

Als ik google op 'bespiering' krijg ik ook alleen maar websites over paarden, maar ik weet niet of mijn google gewoon helemaal aan mijn zoekgedrag is gewend of dat het daadwerkelijk geen dagelijks woord is.

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:58

Ik ging naar stal omdat ik les had. Mijn vriend vroeg heel voorzicht: "Waarom heb je eigenlijk nog les? Na al die jaren paardrijden, kan je het dan nu nog steeds niet?" auw :+

.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:05

man mee op wedstrijd... super proef neergezet. Helemaal blij...
Vroeg na afloop wat hij er van vond (meer de ambiance, kantine etc, had geen inhoudelijke feedback verwacht :') )

Zegt hij: Ja het ging volgens mijn echt niet goed, je paard liep helemaal krom en scheef!
(appuyementen en schouderbinnenwaards _O- )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

axel_1997

Berichten: 1782
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:21

Geen partner. Maar ik vind het altijd wel erg schattig als ouders voor het eerst met hun kinderen naar de paardrijles komen.
Dan laat ik ze zien hoe ze een pony moeten zadelen. Afgelopen week nog. Die vader stond echt met ogen als schoteltjes. "Is dat alles?!" Ik: "he ja. Je legt het zadel er op en je maakt de singel vast." :') En het wordt nog leuker als ze het zelf gaan proberen en verdwaald raken in het hoofdstel. Ik grijp meestal in als ze de neusriem achter de oren willen leggen. :D

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Euridicey

Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:26

Aahhhhh ja leuk topic! Ik heb mijn niet-paardenvriend meegenomen naar Jumping Amsterdam. Hier een paar highlights:

Maikel van der Vleuten rijdt. Mijn vriend: "Ik heb nog nooit iemand zo lelijk zien rijden" :+
Paard komt wat frissig de arena binnen. Vriend: "die heeft er zin in!!"
Paard mest voor dat de bel is gegaan. Vriend: "Ja dan wordt het hem al niet, als ze mesten raken ze altijd een balkje" (overigens was dit ook echt het geval. In de barrage bracht het hen juist weer geluk, aldus mijn vriend"
Paard heet 'krokant'. Vriend: "We weten allemaal wat dat paard gaat worden als die het niet goed doet" even later nadat het paard 2 balkjes heeft... "RIP..."
Paard komt binnen met zo een calming masker. Vriend: "Deze heeft ook zo een Zorro masker"
Om de zo veel combinaties werd de baan weer even gesleept, een oudere man in een tractor nam zijn taak serieus. Mijn vriend kende de naam Jan toe aan deze meneer en niemand mocht in de weglopen van Jan. "hij drift die hele bocht door joh"

En dit was slechts de highlights. Altijd heel leuk om de paardensport door de ogen van iemand, die enkel weet wat jij hen hebt verteld, te zien

Oh ja mijn vader is ook leuk. Die ging laast met mij mee als chauffeur naar de kliniek. Ik zette mijn lieve merrie de trailer in die vervolgens enthousiast tegen de bilstang begon te schuren. Mijn vader met grote ogen kijken. Een hele wereld ging voor hem open. Snapt er natuurlijk niks van als paard op de kliniek over het harde heen en weer moet rennen.

Shettepret
BKB 2023 winnaar 3D

Berichten: 2185
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:28

"Gechipt? Gaat ie nu dan harder ofzo?? >;)"

Stapper

Our actions are what set things in motion

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:32

Euridicey schreef:
Aahhhhh ja leuk topic! Ik heb mijn niet-paardenvriend meegenomen naar Jumping Amsterdam. Hier een paar highlights:

Maikel van der Vleuten rijdt. Mijn vriend: "Ik heb nog nooit iemand zo lelijk zien rijden" :+
Paard komt wat frissig de arena binnen. Vriend: "die heeft er zin in!!"
Paard mest voor dat de bel is gegaan. Vriend: "Ja dan wordt het hem al niet, als ze mesten raken ze altijd een balkje" (overigens was dit ook echt het geval. In de barrage bracht het hen juist weer geluk, aldus mijn vriend"
Paard heet 'krokant'. Vriend: "We weten allemaal wat dat paard gaat worden als die het niet goed doet" even later nadat het paard 2 balkjes heeft... "RIP..."
Paard komt binnen met zo een calming masker. Vriend: "Deze heeft ook zo een Zorro masker"
Om de zo veel combinaties werd de baan weer even gesleept, een oudere man in een tractor nam zijn taak serieus. Mijn vriend kende de naam Jan toe aan deze meneer en niemand mocht in de weglopen van Jan. "hij drift die hele bocht door joh"

En dit was slechts de highlights. Altijd heel leuk om de paardensport door de ogen van iemand, die enkel weet wat jij hen hebt verteld, te zien

Oh ja mijn vader is ook leuk. Die ging laast met mij mee als chauffeur naar de kliniek. Ik zette mijn lieve merrie de trailer in die vervolgens enthousiast tegen de bilstang begon te schuren. Mijn vader met grote ogen kijken. Een hele wereld ging voor hem open. Snapt er natuurlijk niks van als paard op de kliniek over het harde heen en weer moet rennen.


Haha wij hebben duidelijk hetzelfde zitten kijken!
En ja inderdaad wie zijn paard Krokant noemt kan heel wat opmerkingen verwachten :Y)

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

BeFunny

Berichten: 10196
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:32

elinedeau95 schreef:
Ik ging naar stal omdat ik les had. Mijn vriend vroeg heel voorzicht: "Waarom heb je eigenlijk nog les? Na al die jaren paardrijden, kan je het dan nu nog steeds niet?" auw :+



Dit zei mijn vriend ook ooit :')

Of "wat een leuk veulen" was een shetlander :')

Dat soort opmerkingen maakt hij nog steeds als we langs weides lopen waar een groot paard en een pony staan zegt hij "kijk dan een merrie met veulen" ik corrigeer het niet eens meer.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:35

elinedeau95 schreef:
Ik ging naar stal omdat ik les had. Mijn vriend vroeg heel voorzicht: "Waarom heb je eigenlijk nog les? Na al die jaren paardrijden, kan je het dan nu nog steeds niet?" auw :+

Oh die ken ik… :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:44

Of ik niet even de matjes op kon ruimen. Had zadeldekjes gewassen ;-) Ik kon ze volgens mijn man mooi bij de kleedjes leggen (dekens).

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Lys_PPA

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:57

Wel paardgerelateerd, maar misschien meer een gebrek aan groentenkennis :+
Belt hij me op, die wortels in de koelkast, zijn dat paardenwortels of mensenwortels? :P Voor de verandering had ik eens wortels met loof gekocht ipv zonder, maar de wortels in de koelkast komen overigens altijd uit de supermarkt ;) de zakken voerwortels liggen gewoon in de garage.

Sinds ik hem 2 shetten kocht om mee te gaan mennen (en lessen) is hij wel enorm snel 'paardentaal' aan het leren. Hoefslag (die rand zo dicht mogelijk langs de letters), volte, slangenvolte... hij kent het inmiddels allemaal :D

Nientsje

Berichten: 5244
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:51

Haha heerlijk topic :')

Mijn vriend was ook geen paardenman. Nu vindt hij het wel leuk, omdat hij verknocht is geraakt aan mijn paard.

Vooral aan het begin met een halster omdoen haha helemaal in de knoop en paardlief liet alles gedwee toe.

Laatst paardje opgezadeld om te rijden, nog even met halster, vriendlief hield hem even vast zodat ik nog even naar de wc kon. Kom ik terug loopt hij met paardjelief al door de bak zodat ik er meteen op kon.
Lieverd, ik heb er nog geen hoofdstel om :)) had hij even niet in de gaten. :=

Maar iets waarmee hij nog altijd in de war is... HaFlinger in plaats van HaLflinger _O-

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:57

Wij hebben ze sinds 3 jaar thuis staan waardoor ze nu bij mijn vriend ook absoluut in zijn hart zitten en hij altijd helpt met binnen- en buitenzetten. Moet soms nog wel even een deken wisselen.
Vanochtend waaide het heel hard, dus mijn vriend vroeg of ik ook 'winddekens' had? :D

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:59

c_alsemgeest schreef:
man mee op wedstrijd... super proef neergezet. Helemaal blij...
Vroeg na afloop wat hij er van vond (meer de ambiance, kantine etc, had geen inhoudelijke feedback verwacht :') )

Zegt hij: Ja het ging volgens mijn echt niet goed, je paard liep helemaal krom en scheef!
(appuyementen en schouderbinnenwaards _O- )


Die van mij zou dan juist zeggen, 'ah tof, je deed allemaal kunstjes!' :')

Earth het reisbureau.

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:05

c_alsemgeest schreef:
man mee op wedstrijd... super proef neergezet. Helemaal blij...
Vroeg na afloop wat hij er van vond (meer de ambiance, kantine etc, had geen inhoudelijke feedback verwacht :') )

Zegt hij: Ja het ging volgens mijn echt niet goed, je paard liep helemaal krom en scheef!
(appuyementen en schouderbinnenwaards _O- )


Doet mij denken aan mijn vader, jaaaaren geleden alweer. Ik reed voor de allereerste keer M1 met mijn pony. Na afloop kom ik tevreden de baan uit, zegt mijn vader: "het ging niet zo goed hè, er zaten allemaal van die rare slome stukken in" (verzamelde draf :') )

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:09

Mijn man wilde ff wat instellingen oefenen met zijn filmcamera dus hij was bij de paarden gaan proberen.
Krijg ik later dit filmpje.. _O-

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:12

MirandaMalik schreef:
Mijn man wilde ff wat instellingen oefenen met zijn filmcamera dus hij was bij de paarden gaan proberen.
Krijg ik later dit filmpje.. _O-
[ Video ]


Wtf heb ik zojuist gezien? :') :') :')

Earth het reisbureau.

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:35

Earth schreef:
MirandaMalik schreef:
Mijn man wilde ff wat instellingen oefenen met zijn filmcamera dus hij was bij de paarden gaan proberen.
Krijg ik later dit filmpje.. _O-
[ Video ]


Wtf heb ik zojuist gezien? :') :') :')

Mijn paard liet gewoon ff zien wie de baas was. :P

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

dioni

Berichten: 817
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Gekke opmerkingen van je niet-paarden-partner.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:42

In ieder geval wie de grootste heeft :D

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _Natasja_, Albertina71, Bielsje, Hanneke_68, laura22, Sanet, SemrushBot, sterregoud en 42 bezoekers