Lois weer onder het zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:54

Na 6 weken rust mag ik rustig aan weer gaan beginnen met Lois. Ik heb dinsdag en woensdag echt heerlijk gereden. Alles zit er nog op alleen zijn sommige dingen een beetje ver weggezakt.

Maar wat is het moeilijk om te weten wanneer je genoeg, te veel of misschien te weinig doet zeg!
Gisteren had ik 35 minuutjes gereden, vooral stappen een klein beetje draf en nog minder galop. Ik dacht Lois een plezier te doen door hem heel relaxed met een lang teugeltjes uit te laten galopperen. Maar lois vond dat zo leuk dat hij meteen begon te zakken in de achterhand en een sprintje ging inzetten. Ik dacht dat hij wel moe zou zijn [de vlokjes schuim kwamen al opzetten op zijn hals] maar blijkbaar had hij nog heel veel energie over *LOL*
Ik wil hem absoluut niet overvragen en alles lekker rustig aan doen maar ik vraag me toch af of ik hem niet een beetje meer had moeten laten sjouwen als hij nog zo energiek is. Aan de andere kant is Lois helemaal zo'n typje dat zich doodloopt. Pffffff, lastig allemaal hoor.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 17:58

Moeilijk altijd hoor Jippie. Dan zegt zo'n DA: rustig opbouwen, maar waar bestaat rustig opbouwen dan uit?? Ja, kijk maar wat hij aangeeft ... ook zo vaag, Fitz heeft een bereconditie dus die kan ook uren sjouwen.
Maar het lijkt me dat je idd op de goede manier bezig bent geweest en iedere dag een stukje meer. Dan moet Lois zich nog maar even gedragen Haha! !

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:55

Moet ie een stukje Iwaldo-denkwijze lenen Lachen Achja ik zou gewoon luisteren naar je gevoel... beetje de gulden middenweg zoeken tussen lekker sjouwen en het rustig aandoen. Party!! Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... ach *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:31

Mooi dat je weer mag beginnen, Jippie!!! Wat was er precies aan de hand met Lois? Zes weken rust doe je vast niet voor de lol, neem ik aan.... Haha!
Had mijn nichtje ook, toen ze er na zolang rust weer opmocht...rustig beginnen.... Nou, Beauty trok meteen een megarengalop.....oops... Extreme duivel Maar ja, niks gebeurd. Rijd lekker verder zo, dan komt het wel goed!!! Rijdze en succes ermee!