Best wel trots...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 14:21

Eigenlijk verslag van een paar dagen....
Tinka en Dinti staan nu op stal, als het weer het toelaat overdag buiten en 's nachts binnen. Verleden week voor het eerst met Tinka in de binnenbak geprobeerd, en daar was ze zeer braaf! Wel constant hinniken naar Dinti, maar verder interesseerde die binnenbak haar totaal niet. Was mijn grootste angst omdat ze nog nooit binnen had gelopen, maar goed die angst was dus ongegrond. Afgelopen maandag wilde ik haar rijden in de buitenbak, met opzadelen was ze al lastig, en met naar buiten lopen zo mogelijk nog erger! Opstijgen ging niet, mevrouw bleef maar rondjes lopen. Ik werd er bloednerveus van en durfde dus niet meer (erg fijn hoor die onzekerheid), Lovely was gelukkig ook op stal en ik heb haar hulp ingeroepen en gelukkig was ze zo lief om me te helpen! Tinka was in het begin echt jolig, een paar vreugdebokjes (en Lovely's standaard opmerking bij dit soort dingen: hakken laag!!!), een half uur later had niet alleen Tinka maar ook ik een zweetdekentje nodig Haha! . Gisteravond heeft Lovely ons longeerles gegeven. Tinka en ik hadden dat nog nooit gedaan, tjeetje wat is dat leuk! Tinka pakte het heel goed op! Nu ik nog Verward . Het gaat dus de goede kant op, en ik ben Lovely meer dan dankbaar voor al haar hulp aan dit kneusje!! Zonder haar had ik nu waarschijnlijk een leuk paard in de wei gehad waar ik af en toe wat mee wandelde. Dus Lovely THANKS


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 14:29

Fijn dat je wat hulp van anderen hebt. Ik ben ook heel blij met de hulp die ik allemaal krijg. We hebben gewoon een hele gezellige stal.

Ook fijn dat ze zo braaf was in de bak. Barley deed dat ook heel goed. Zo'n binnenbak kan erg eng zijn hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 14:55

Ja daar was ik dus ook bang voor, dat ze overal monsters zou zien in de binnenbak! Maar dat gebeurde dus niet. De buitenbak is veel enger, want daar lopen mensen langs en nog enger: paarden! Vooral paarden in de stapmolen is heel errug eng Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:06

Geen dank hoor, graag gedaan. Met rijden was ze ook wel braaf, alleen een beetje jolig.
Longeren ging errug goed, alleen ben ik nu die heks met die zweep en ij nog steeds gewoon het aardige lieve vrouwtje. Tinka keek al een beetje bedenkelijk naar me.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 19:13

Nee hoor, ze vindt je vast nog wel lief (als je die zweep thuislaat)!
Mij vond ze net niet zo heel lief meer geloof ik, stond lekker hooi te eten en ik wilde een halster omdoen om haar te gaan poetsen en zadelen, was ze niet blij mee: oortjes in de nek en kont naar me toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 00:29

Nou zeg, wat denkt ze wel? Als ze dit blijft doen,gewoon maatregelen treffen hoor, dit gedrag is nergens voor nodig. Het mag allemaal wel nieuw en onwennig zijn, ze hoeft niet zo te doen natuurlijk.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 08:53

Ik heb een "surprise-attack" bij haar gedaan (voordeel van een grote box met twee deurtjes), heb het andere deurtje (waar het hooi lag) opengedaan, halster omgedaan en haar op het gangpad neergezet! Ze keek zeer verbaasd, maar ze heeft in ieder geval niet gewonnnen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:27

Gaaf dat het zo goed gaat Von!
Enneh... wat dat kont naar je toe draaien betreft, gewoon een mepje met het touw of halster tegen de billen of bovenbenen, en streng toespreken (snauwen hihi).
Tja ik ken er ook eentje die dat doet als je in de stal komt, maar ik zeg dan heel streng: "Denk erom, ff normaal doen. Kom hier." Dan het halster omdoen, en daarna ineens heel lief op hoger toontje gaan praten: "Ja jij bent toch wel een lief meisje he? Ja de wereld vergaat echt niet hoor, met zo'n halster? Kom maar..."
En dan ff nog stukje hooi pakken dat er ligt, een 'hapje', en dan ff twee aaien over haar schoft, de deur wijdt open en borst vooruit, "Kom op schat! Aan het werk!", en haar eruit leiden.
Zeker weten dat de shagrijnige dame dan al wat anders kijkt...
Als het goed is loopt ze ook nog mee... *LOL*
Tja, net als bij mensen. Soms kunnen ze van de meest kleine dingen zó'n punt maken....
En van de meest grote dingen ook, kijk maar naar de piramides in Egypte. Maakten ze ook een punt van, maar dan anders }> .
Succes met Tinka en longeer ze!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 161 bezoekers