[VOLG] 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

[VOLG] 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 19:37

Januari - april
In 2021 had Fabian op magische wijze een peesblessure opgelopen terwijl we nauwelijks reden en in januari waren we hier nog steeds mee in de weer. We reden niet meer en stapten alleen nog aan de hand.

April - juni

Afbeelding

Controle scan, er was verbetering, Joepie! We mochten onder het zadel gaan stappen, maar hij bleef helaas staken met opstappen (ondanks nieuw zadel van de zomer).
Toch besloten om haren te trekken en te testen op pssm, positief, oliebol.

Nu hoop ik niet half bokt over me heen te krijgen, de stalhouders en politie was al genoeg. Ik heb besloten om Fabian om die reden te laten gaan, ik had meerdere dierenartsen achter me staan en de politie was het ook met me eens. We waren eigenlijk al 6 van de 8 jaar van de ene pech in de andere beland, het was goed zo.

In mijn profiel staan alle topics Inclusief alle pech

Afbeelding

Niet om Fabian te vervangen maar omdat ik gewoon niet zo goed zonder paard kan, heb ik besloten te zoeken naar een nieuw maatje en van de zomer vond ik die in het veulen Fendor <3. Ik heb hem ontmoet toen ie nog geen maand oud was en sindsdien elke paar weken bezocht


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



28 november
Het was eindelijk zover, ik mocht hem ophalen, feest. Eindelijk genieten van een nieuwe zorgeloze tijd, lekker knuffelen met mn veulen <3


Afbeelding


Dat geluk duurde toch wel zeker 48 uur. Ik werd (30 nov) gebeld door de stalhouder dat hij een wond boven zn hoef had die gehecht moest worden maar DA was al onderweg. Half uur later gebeld: de wond loopt tot op het bot, oliebol hij moet op tafel.
Uit werk gesjeest, ingeladen (hij kon er gelukkig goed op staan en er zat een verband om heen) en door naar de kliniek.

Savonds is hij gelijk geopereerd en is zijn kroongewricht gespoeld en alles gehecht, er zijn gelukkig geen pezen stuk.

En sindsdien staat de kleine man met verband op de kliniek voor de komende week/weken.


Afbeelding


Dusss de zorgeloze tijd is mij niet gegund met mijn paarden.
Hopen dat 2023 beter wordt
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 26-04-23 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Volg tag in titel geplaatst

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:42

Och meid, wat een pech toch, hoop dat 2023 een beter jaar voor jullie wordt.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:43

Ach ts wat een pech :knuffel:

Hopelijk knapt de kleine man goed op. Hij is trouwens prachtig

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:44

Jemig dat is een heleboel pech in 1 jaar ja, beterschap voor de kleine en ik hoop dat 2023 je een heleboel geluk mag brengen

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:45

Jeetje zeg wat een pech, heel veel sterkte en hopen op een spoedig herstel.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 19:48

Dank jullie wel <3

Bootsiebob

Berichten: 5543
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:48

Arme Fendor. Dat is een slecht jaar geweest, gelukkig is het bijna voorbij.
Ik duim dat 2023 en de jaren erna alleen maar geluk brengen

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:53

Ach wat naar, dat is niet waar je op hoopt bij je nieuw aanwinst. Hij heeft een erg lief koppie. <3

Hopelijk een beter 2023 voor jullie. Hier een vergelijkbare verwonding bij mijn toen hoogdrachtige merrie. Net iets hoger op voorkant van de kogel een winkelhaak van tien cm tot op het bot. Gelukkig geen pezen toe geraakt en is goed genezen en heeft geen paskreupel gelopen ondanks het bloedbad. Moest wel per direct op box rust voor ruim
2/3 weken om het de inmobiliseren. Heel belangrijk om dit te doen zodat de wond geen druk krijgt. Dus als jullie de dierenarts advies goed opvolgen gaat dit vast goed komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 19:53

Fendor, wat een leuke naam en wat een dotje. 1 voordeel van dit soort gebeurtenissen wordt zo'n kleintje al snel mak in de hand. Op naar een beter jaar!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 19:56

jazzejam schreef:
Ach wat naar, dat is niet waar je op hoopt bij je nieuw aanwinst. Hij heeft een erg lief koppie. <3

Hopelijk een beter 2023 voor jullie. Hier een vergelijkbare verwonding bij mijn toen hoogdrachtige merrie. Net iets hoger op voorkant van de kogel een winkelhaak van tien cm tot op het bot. Gelukkig geen pezen toe geraakt en is goed genezen en heeft geen paskreupel gelopen ondanks het bloedbad. Moest wel per direct op box rust voor ruim
2/3 weken om het de inmobiliseren. Heel belangrijk om dit te doen zodat de wond geen druk krijgt. Dus als jullie de dierenarts advies goed opvolgen gaat dit vast goed komen.


Gaan we doen idd! Fijn dat het bij jou goed is gekomen.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 19:57

Evamarie schreef:
Fendor, wat een leuke naam en wat een dotje. 1 voordeel van dit soort gebeurtenissen wordt zo'n kleintje al snel mak in de hand. Op naar een beter jaar!


Fabian had ook al jaren een abbo op Klinieken, dus ik grap tegenwoordig dat ik mijn paarden kliniek mak maak :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:00

Ach wat een naar jaar.
Vreselijk ook dat mensen gewoon de politie op je af sturen :(
Sterkte met de kleine vent.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 20:32

Sizzle schreef:
Ach wat een naar jaar.
Vreselijk ook dat mensen gewoon de politie op je af sturen :(
Sterkte met de kleine vent.


Dank, heb daar mentaal ook nog echt wel last van. Kan niet echt rouwen door de heftige gebeurtenissen van die dag voorafgaand

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:41

Waarom werd de politie op je afgestuurd? Wat bizar zeg!

Fendor is leuk! Gaat hij schimmelen?
Hopelijk meer geluk in 2023!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 20:50

Pb gestuurd :)

Als het goed is gaat ie niet schimmelen :)

Moeder is een bruine merrie. Vader is cremello hengst Fizz Silver Fame

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 20:51

AnnetteFlame schreef:
Sizzle schreef:
Ach wat een naar jaar.
Vreselijk ook dat mensen gewoon de politie op je af sturen :(
Sterkte met de kleine vent.


Dank, heb daar mentaal ook nog echt wel last van. Kan niet echt rouwen door de heftige gebeurtenissen van die dag voorafgaand


Ik heb zelf ooit een 7 jarige NAS merrie met pssm laten inslapen. Godzijdank stond ik op een super fijne stal en super fijne nuchtere dierenarts want ik zag de storm ook al aankomen. Een buitenstaander zag er namelijk niets aan behalve een paard dat even niet „wilde“.
Heel naar vind ik het dat het bij jou zo gelopen is :(:)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 20:52

Dank je wel die woorden doen me goed. Ik was ook heel dankbaar dat meerdere dierenartsen achter me stonden

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:14

Wat een pech zeg! Hopelijk heb je meer geluk in 2023. Zowel Fabian als Fendor zijn wel heel leuk <3

Missvk
Berichten: 161
Geregistreerd: 09-10-20

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:34

Jeetje wat een pech en slechte start. Zo'n klein binkie in de kliniek.
Hopelijk knapt hij snel weer een beetje op. Weet je waar hij zich aan open heeft gehaald?

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 00:06

Thanks <3 nee weten we niet. Hij stond natuurlijk wel net in een nieuwe kudde die wat onstuimig kan zijn en ik heb inmiddels geleerd dat een paard zich letterlijk overal aan kan verwonden, maar nee helaas we weten het niet. Maargoed eerst stapje voor stapje :)

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:22

Evamarie schreef:
Fendor, wat een leuke naam en wat een dotje. 1 voordeel van dit soort gebeurtenissen wordt zo'n kleintje al snel mak in de hand. Op naar een beter jaar!

Geen garanties. Mijn veulen had ook een wond toen ze 6 maanden was. Dagelijks spoelen, elke 3 dagen verband wisselen, hechtingen zijn nog een keer los geraakt. Bij de 3e keer verband wisselen was ze zo heftig dat de dierenarts zich er niet meer aan durfde te wagen en ik het zelf maar moest doen.
Nu 2 jaar verder geeft ze eindelijk haar voetjes normaal met krabben, zonder hysterisch te doen als je maar naar dat been wijst. Een dierenarts is ze helemaal niet meer van gediend. Binnenkort weer enten, ik houd mijn hart vast :+
Overigens is ze verder een broodnuchter, braaf en opgevoed dier. Dit gedrag was ook een complete verrassing.

Maar goed, ontopic: jeetje wat een enorme pech. Sterkte met het verlies en gemis van je Fabian.
En beterschap voor de kleine man. Hopelijk knapt hij snel op.
Laat 2023 jullie jaar worden!

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:20

Hier ook geen oordeel met PSSM vallen ze toch steeds van het een in het ander en het wordt voor zover ik begrepen heb alleen maar slechter dan beter. Helemaal als ze stil komen te staan met blessures. Maar, ik wilde wel even zeggen..wat ontzettend sneu want het was een prachtig paard.

Hopelijk is dit ook de enige pech met het veulen en groeit zij vanaf nu af aan voorspoedig op en heb je er meer geluk mee.

hannelot
Berichten: 970
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:29

Wat een pech zeg! Veel geluk gegund in 2023!

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Re: 2022 waarom houdt de pech nou nooit op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 10:33

Wat heb je veel voor je kiezen gehad. Hopelijk laat je de pech met verband en al achter op de kliniek.

Maar serieus, de politie en je stalhouder op je dak omdat je een paard wilt laten inslapen? HOe dan? Echt!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:06

Wat kunnen mensen bizarre dingen doen... Als jij meerdere dierenartsen achter je hebt staan, zou de wereld genoeg moeten weten. De politie schatte dat ook zo in, dus jij hebt 100% de eerlijke keuze gemaakt voor Fabian :(:)

En wat een pittige start met Fendor, na 48 uur al van je roze wolk gegooid worden... Beterschap voor de kleine knul, en op naar een beter 2023