[VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 07:43

Mkango schreef:
Kan wel, maar de Equi-Jewel zou voldoende moeten zijn. :) Dat is speciaal ontwikkeld voor dit type paard en om er wat meer vlees op te krijgen (KER, onze partner die dat ontwikkeld heeft, doet hun onderzoek hoofdzakelijk op volbloeden). Ik heb een zak van 20kg gekregen en de verwachting is dat dat voldoende gaat zijn. Op zich is ze ook geen poor-poor doer, maar op een halve schep brok kan een volbloed niet leven. :=

Ik ben ook niet bang voor bevangenheid, nee. De stalhoudster wel, maar die heeft een weiland vol mollige cobs die inderdaad wel toe kunnen met een paar kilo minder. :+

Nu ja, ik kreeg ooit het advies van een voerboer om 4kg brok in mijn Welsh-Cob te stoppen.......

Je moet wel blijven nadenken waar je mee bezig bent en het ene paard stookt het nu eenmaal sneller op dan het andere.
Die Welsh krijgt intussen bijna twee keer zoveel eten dan in mijn tijd; leeftijd (hij wordt 20) kan een rol spelen en ERTOH heeft hem ook niet geholpen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:53

Heerlijk zo'n schoolklas om om je hoef te winden.

Ik was van de week op wedstrijd, op een heerlijk groot grasveld. Dus er was voor en na de proef veel mogelijkheid om lekker te kletsen en grazen.
"Of ze zo niet te veel gras kon eten?' :roll:
Die van mij weet echt niet wat dik zijn is hoor _O- (en staat het jaar rond in het gras dus daar hoef ik me ook al geen zorgen over te maken)
Die staat permanent met net wel/net niet de ribben zichtbaar. Ze kan hooguit iets buikig zijn na een dag gras vreten. Dat is 1 keer schijten en weer weg.

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:53

Ja precies, bij mellie hoef ik ook niet snel bang te zijn dat ze dik wordt. Zij stoot zelfs op gras vanzelf met eten als ze genoeg heeft haha

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 23:45

pol013 schreef:
Heerlijk zo'n schoolklas om om je hoef te winden.

Ik was van de week op wedstrijd, op een heerlijk groot grasveld. Dus er was voor en na de proef veel mogelijkheid om lekker te kletsen en grazen.
"Of ze zo niet te veel gras kon eten?' :roll:
Die van mij weet echt niet wat dik zijn is hoor _O- (en staat het jaar rond in het gras dus daar hoef ik me ook al geen zorgen over te maken)
Die staat permanent met net wel/net niet de ribben zichtbaar. Ze kan hooguit iets buikig zijn na een dag gras vreten. Dat is 1 keer schijten en weer weg.
Precies, dat laatste, haha. En heerlijk toch om ze even te laten grazen op wedstrijd? Komt de ontspanning ook alleen maar ten goede, denk ik dan. := Daar zou ik me al helemáál geen zorgen maken dat ze teveel binnenkrijgen, die paar sprieten die ze daar staan te bunkeren.

Ik vind het ook een beetje stom om alleen van zo'n meetlint uit te gaan, en al helemáál als je dus personeel hebt dat blijkbaar dingen niet doorgeeft. :roll: Dat de stalhoudster Auroch niet dagelijks ziet, snap ik, maar ze had van mij wel iets meer bovenop haar staff mogen zitten en ze erop kunnen wijzen dat ze de gewichten van die maand niet had binnengekregen...

Moet zeggen dat ik de laatste weken niet zo heel blij ben met hoe het gaat op stal: er is recentelijk een jongen aangenomen die een oogje heeft op één van de meiden en dat merk je eerlijk gezegd wel terug in hun werkhouding en de kwaliteit van hun werk. :x Gelukkig begint Auroch alweer een beetje bij te trekken. Ze heeft nog wel een wat smoezelige vacht, maar er begint alweer wat glans in te komen en ze begint ook weer wat gevulder te raken, dus dat is fijn, want ze zag er echt uit als een chaser. :')

De laatste dagen heb ik vooral alleen maar tijd met haar doorgebracht. Ik heb het vrij druk, dus ook niet altijd evenveel zin om echt met haar aan het werk te gaan, en ik maakte me ook een beetje zorgen om haar conditie, maar even poetsen en een stukje wandelen vind ik dan wel lekker. Ik had een paar weken terug het idee om een shoot te doen met nepbloemen in haar manen, en dan niet drie van die knullige madeliefjes, maar een manenkam vol, een beetje à la deze serie van Pauline Zeij/bokker Sall: Sall @ [UK] [SCH]KWPN Alexandro P - 'Morning Glory - Dutch Courage

Gisteren heb ik een lading bloemen gekocht, wat vlechtdraad en een naald (en een combinatietang, want de stelen van die rotbloemen zitten vol ijzerdraad) en heb ik 's avonds, nadat iedereen weg was van stal even een snelle test gedaan. De rest van de avond heb ik bloemen zitten slachten en vandaag heb ik even een volledige testshoot gedaan. Cripples stond heerlijk te tukken terwijl ik de bloemen in haar manen aan het naaien was. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ze van de zomer door die fugly vacht heen is wil ik het nog een keertje doen, want ik kan die lelijke ondervacht en die lange haren die ze hier en daar nog heeft echt niet meer aanzien. :')

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 00:32

Prachtige foto's <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 01:48

Ergens vind ik ze ook wel vreselijk kitscherig, maar bloemen passen nou eenmaal meer bij haar dan een vikingoutfit. :')

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 05:22

Maar de blik in haar ogen nu...... zoveel meer open. En nee een Viking outfit past echt niet bij haar :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:09

Wat een leuk concept! De combinatie met het licht is wel heel mooi zo.
Gevoelsmatig zou ik (voor de zomer) wel neigen naar meer geel er in. en dan voor die vroege (of late) gouden look van het lucht gaan (je brengt me op slechte ideeen)
Maar deze zijn als proef al om van te smullen.

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:23

Het is wel erg cute. Misschien iets te voor mijn smaak hahaah :P persoonlijk vind ik Viking outfits ook veel leuker.

En hoezo zou dat niet kunnen :D

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:24

Maar dat past wel bij dit paard Sintara. Ik bedoel Auroch is zelf ook super cute.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:39

Sintara schreef:
Het is wel erg cute. Misschien iets te voor mijn smaak hahaah :P persoonlijk vind ik Viking outfits ook veel leuker.

En hoezo zou dat niet kunnen :D
Imo moet je daar wel een paard voor hebben die ook met een beetje bravoure wil lopen en poseren en ook een beetje body heeft, zoals bijvoorbeeld Marie van Mariett en Latino van Captain. Auroch is gewoon een schattig klein prinsesje, dus dan zijn "zachtere" accessoires mijns inziens passender. :))

pol013 schreef:
Wat een leuk concept! De combinatie met het licht is wel heel mooi zo.
Gevoelsmatig zou ik (voor de zomer) wel neigen naar meer geel er in. en dan voor die vroege (of late) gouden look van het lucht gaan (je brengt me op slechte ideeen)
Maar deze zijn als proef al om van te smullen.
Ik houd dus niet zo van geel, haha. Hoewel van die zachtgele rozen wel heel mooi zijn. :+:
Gouden uur staat ook op mijn wishlist inderdaad! En ik zou het zeker doen als je het concept leuk vindt! Het kost wel even wat tijd om die bloemen erin te krijgen (ik maak dus met een heel dun ijzerdraadje een lusje om de steel heen en zet dat vast met wat vlechtgaren), maar voor mij is het ook gewoon even wat relaxte quality time met Auroch. :))

Avalanche schreef:
Maar de blik in haar ogen nu...... zoveel meer open. En nee een Viking outfit past echt niet bij haar :')
Ze is ook wel echt een blij paard nu. :j Niet dat ze bij Molly niet blij was hoor, daar deed ze lekker haar ding in het land met Molly's volbloed, maar nu ze veel meer in handen is en ik haar allerlei "enge" dingen laat doen op een positieve manier, is ze wel echt veranderd. Vooral mentaal veel rustiger geworden, wat je ook ziet in haar blik inderdaad. Ze heeft nog steeds wel haar kleine volbloedbreintje voor wie de wereld soms wat te snel gaat, maar ze is zoveel dapperder geworden. Toen ik eergisteren de (papieren) tas met bloemen vlakbij haar zette en die wat geluid maakte, stond ze drie tellen te snuiven en daarna kwam ze zelfstandig even een kijkje nemen. Gisteren greep ze hem al vast om ermee te gaan staan zwaaien. _O- (Dus die heb ik snel uit haar mond getrokken, voordat m'n bloemen over het erf lagen en zij zichzelf voor haar gezicht zou slaan met de tang die erin zat.)

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:06

Hahaha, maar dat bedoel ik ze is ook best stoer!

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:28


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:34

Ik ben duidelijk geen wedstrijdruiter, hahaha. _O-

Sintara schreef:
Hahaha, maar dat bedoel ik ze is ook best stoer!
Qua uitstraling vind ik dus niet zo, haha. Ze is echt een softie. <3

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:44

Hahaha. Mel normaal ook niet hoor, alleen de mare stares zijn wel indrukwekkend. Innerlijk telt ook :D

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 23:43

Weinig bijzonders gebeurd de laatste week, we hebben ook weinig gedaan, want ik heb veel gewerkt, dus weinig op stal geweest. :))

Wel heb ik een heerlijk cheesy regenboogfoto kunnen maken:
Afbeelding

Vandaag was het dikke party, want de staleigenaresse besloot, terwijl wij aan het zadelen waren, om samen met de klusjesman de kerstbomen en wat karton in de fik te steken op een paar meter bij de bak vandaan. :roll:

Gelukkig waren Watson en zijn eigenaresse er; Watson was wat minder onder de indruk van de brand dan Auroch, dus we zijn lekker achter hem aan gehobbeld, of in ieder geval bij hem gebleven. Ze was op zich wel relaxed, maar durfde gewoon niet zo ver de bak in en met Watson in de buurt durfde ze net wat verder en konden we de volledige halve bak benutten. Uiteindelijk hebben we beiden toch lekker gereden. Ik was aan het filmen, dus ik heb wat screenshots.

Kameel modus activated. :+
Afbeelding

Kameel modus deactivated. :+
Afbeelding

Hoe dúrfde ik te denken dat ze wel in haar eentje richting het vuur zou gaan? :oo :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig was er Watson. :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet overigens wel wat langer gaan zitten, maar daar moest ik rustig de tijd voor nemen van de zadelmaker omdat ik zo lang zo kort heb gereden en het m'n houding niet ten goede zou komen als ik meteen weer op de lengte zou rijden waarop ik op m'n 16de reed. Ik kom dan ook meer in het midden van het zadel te zitten, want ik zit wel iets teveel naar achteren. Work in progress dus, maar dat komt vanzelf goed. :)

Verder ziet ze er inmiddels al een heel stuk beter uit. Singel zit weer op het normale gaatje, vacht ziet er een stuk beter uit, hoewel ze hier en daar nog wel een restje wintervacht heeft zitten. De Equi-Jewel doet z'n werk! *\o/* Qua spierontwikkeling ben ik ook blij met hoe ze eruit ziet. Daarom doe ik ook zoveel vanaf de grond, omdat het rijden dus nog weleens in kameelmodus gaat zoals vorige week toen er echt geen land mee te bezeilen was, en ze op die manier toch de juiste spieren ontwikkelt. Dan is een keertje een mindere rit ook geen probleem. :D

Vorige week was het ook weer tijd voor de maandelijkse standfoto:
Afbeelding

Ter vergelijking, dit was januari.

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:02

Ze ziet er goed uit!

Wat wordt ze licht trouwens, lijkt wel bijna valk joh.

Hahaha je bijschriften, heerlijk droog :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:31

Thanks! Ze wordt idd een heel stuk lichter ‘s zomers! Die kleur die ze op de standfoto in de OP heeft is haar zomerkleur. Ook wel grappig, want in de tussenfase is ze ook een beetje stekelharig op haar flanken. :))

En was ik toch zowaar bijna vergeten dat we vorige week ook een rondje over de dijk gedaan hebben zonder zadel. <3 Ik vind dat zo heerlijk, mijn billen iets minder, die eindigen altijd met een schuurplek vanwege die lekkere ruggengraat. :')


Toen we net terugwaren, belde de klant die haar al kent sinds haar geboorte, dus ik vroeg of ze, zoals ze Auroch kende als jonkie, ooit had gedacht dat iemand zonder zadel naar buiten zou gaan op d’r. Het antwoord was een resolute ‘nee.’ :+ Yet here we are. :))

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 00:48

Mooi hoor :) bijna goudkleurig, super. Ze ziet er al zoveel beter uit :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:01

Heel mooie vooruitgang.

En haar hele expressie verandert als ze achter haar maatje aan mag gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:05

Auroch had een weekje vakantie, ik eh... werkte even op Menorca, want vakantie houden is niet mijn sterkste punt. :))

Gisteren was ik de hele dag op pad voor werk (héél vervelend, veulentjes knuffelen en fotograferen), dus vandaag was de eerste dag dat ze weer uit de wei getrokken werd:
Afbeelding

EINDELIJK is ze van die fugly wintervacht af en dat betekent maar één ding:
Afbeelding
QUATER MARKS *\%/* *\%/*
Er zit op haar achterhand nog een héél klein restje wintervacht, dus het ziet er nog niet zo strak en glanzend uit als het eruit zou moeten zien, maar hopelijk kan ik binnen een week of twee m'n signature driehoekjes er weer op borstelen. <3

Vandaag hebben we ons bezig gehouden met een beginnetje van deze oefening en verder heb ik vooral veel geknuffeld en genoten van hoe goed ze eruit ziet. <3

Afbeelding
(Het lijkt hier alsof ze een gigantische deuk voor haar schoft heeft, maar dat komt doordat haar manen niet heel plat liggen en net voor de schoft naar rechts vallen, dus dat vertekent een beetje door het touw dat eroverheen hangt. :)) )

Afbeelding

Het schattigste bekkie. <3
Afbeelding

Ik heb haar zonder zadel teruggereden naar het land en ze is écht goed bijgekomen op haar bovenlijn. Ze zat nu alweer een heel stuk comfortabeler dan tijdens ons blokje om zonder zadel twee(?) weken geleden en zit als ik het zo inschat gewoon op haar ideale/normale gewicht. :j Ribben blijf je altijd een beetje zien, maar dat hoort ook gewoon een beetje bij de volbloeden; op het moment dat je die niet meer ziet bij haar, is ze écht te dik. :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-23 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:09

Heerlijk bekkie <3

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:43

Wat ziet ze er geweldig uit <3

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Ex-renpaard Auroch in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:49

Ze is prachtig nu zeg, was echt bijna vergeten hoe ze was.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 00:02

Thanks! :D

ruitje schreef:
Ze is prachtig nu zeg, was echt bijna vergeten hoe ze was.
WinterAuroch is echt een schattige wollige pony, maar zomerAuroch is gewoon prachtig. <3 :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, beegee, GrapeshotBot, ikkedus, irene_sarah, Iris_Casper, Juniores, LaDonna75, MariekeS_, nikkietjuh, paardje2013 en 120 bezoekers