Ik heb er zin in om met jullie de ervaringen te delen binnen onze Gelders paard fokkerij, jullie mee te nemen in onze keuzes en beslissingen en wie weet worden er zo nog meer mensen enthousiast van dit geweldige type paard dat gelukkig steeds meer mensen hun harten veroverd

Even kort voorstellen : Ik ben Cheyenne, inmiddels 16 jaar fokker Gelders paard. Samen met mijn moeder en stiefvader zijn we in het bezit van 11 gelderse merries en 4 gelderse hengsten (waaronder 2 hengstveulens van dit jaar).
We richten ons op het fokken van een veelzijdig inzetbaar, werkwillig en nuchter type Gelders paard.
Sinds dit jaar hebben we ook de mogelijkheid om onze eigen hengsten te stallen op de huidige locatie en hebben we onwijs fijne begeleiding waardoor de droom om hengsten aan te houden werkelijkheid is geworden en we inmiddels ook 2 merries drachtig hebben voor volgend jaar van onze eigen hengst Onyx WFTM (Picasso x Chablis)
Inmiddels ook alle jonge paarden terug uit de opfok en alles nu fijn op 1 plek!
Voor aankomend jaar hebben we de volgende combinaties gemaakt , hierbij ook 2 uitstapjes gemaakt naar (in mijn ogen een supercombinatie) de Frederiksborger hengst Christianso :
Daisy (voorl.keur v. Elegant x Walser) x Honestas Christiansø
Kaelynn (voorl. Keur v.Chablis x Ahoy) x Honestas Christiansø
Klarrissa (Chablis x Immigrant) x Matiz
Davina (voorl. Keur v. Elegant x Zep) x Onyx WFTM
Funny (Vitens x Ahoy) x Onyx WFTM
De komende week zal ik de paarden uitgebreid voorstellen in het topic, voor nu : Tot ziens en welkom in ons topic Gelders geweld