Paardenmarkt lottum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DDDara

Paardenmarkt lottum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 10:37

Zijn er vandaag mensen naar de paardenmarkt in lottum geweest?

Er stonden aardig wat ponny s en een paar paarden maar ook weer duidelijk slecht pasrden.
Een uitgemergelde friese merrie net van haar veulen af, en een knappe lieve bruine merrie met afgeknipte staart en afgeschoren manen, ook nog een uier er onder. Zo sneu!

DDDara

Re: Paardenmarkt lottum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-25 10:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En kan de trietse gevallen, de uitgemergelde fries en de bruine die op de voorplek na manen en staart waren afgeknipt en geschoren.....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ze was zo lief

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:53

Die fries was idd sneu, verder viel het echt goed mee. Heb zelf wat mee voor de hand3l

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 14:59

Die merrie met stekelharige snep ziet er wel heel correct uit.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:59

Die magere Fries hadden we ook gezien ja, sneu! Verder viel het wel mee

Ik was verliefd op een bonte merrie, maar de timing is gewoon echt niet juist nu. Anders was ie mee gegaan <3
Afbeelding

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:06

Vanmorgen ook even geweest, maar niks gezien wat past.
Vond er vooral heel veel shetjes.
Toen het ineens heel hard begon te regenen snel naar huis gegaan. Waren er ook pas om 9 uur omdat mijn dochter mee ging (2)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 20:55

Ah die Fries.. Wie zet zoiets daarneer.. Schaam je.
Benieuwd waar die terecht gekomen is.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 07:59

SaraViavia schreef:

Ik denk op de zelfde plek als waar hij vandaan kwam, en daarna slager gok ik hoe wel er weinig vlees af te halen valt......

Hoeveel moeite is het om de moeder van je veulen gewoon wat te eten te geven......... een merrie met veulen aan de voet kan best een beetje invallen, maar dit slaat echt helemaal nergens op ;(

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 08:44

DDDara schreef:
SaraViavia schreef:

Ik denk op de zelfde plek als waar hij vandaan kwam, en daarna slager gok ik hoe wel er weinig vlees af te halen valt......

Hoeveel moeite is het om de moeder van je veulen gewoon wat te eten te geven......... een merrie met veulen aan de voet kan best een beetje invallen, maar dit slaat echt helemaal nergens op ;(

Eens. Er kan natuurlijk ook altijd een reden zijn dat een paard schraal (oké dit is wel meer dan alleen schraal) is maar mijn 30-jarige zag er ook niet meer top uit en hebben ook wel eens merries met veulens aan de voet die invallen maar inderdaad dit gaat te ver. Zet zo 'n dier, welke reden het ook heeft, in elk geval niet op een markt in deze conditie. Is alleen maar voer voor dierenactivisten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:37

DDDara schreef:
SaraViavia schreef:

Ik heb een merrie staan met veulen aan de voet en die is schrikbarend dun. En alles al gedaan wat mogelijk is. ( Veulen mag er nog niet af is pas van september). Dus oordeel niet. Dat dit dier op de markt staat is wat van te zeggen maar ze is hoe ze is of dat nu op de markt is of bij degene aan huis.... Op de markt nog eerder kans op fijn huisje, aan huis laten mensen zo'n merrie staan

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 09:40

Leuke fjord met race streep zag ik.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 20:28

StalNollie ik verwacht dat jouw "oordeel niet te snel" niet naar mij bedoeld was, want ik ben ook de laatste die zal zeggen dat ie geen of te weinig eten heeft gekregen.

Ik vind echter wel, dat wat de reden ook is, dit dier beter niet zo de markt op gaan. Ja de kans op een fijn(er) plekje is er dan natuurlijk wel, maar met de wetenschap dat paardenmarkten die al zo onder vuur liggen lijkt me dit niet verstandig.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 21:51

DDDara schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En kan de trietse gevallen, de uitgemergelde fries en de bruine die op de voorplek na manen en staart waren afgeknipt en geschoren.....
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En ze was zo lief

Die met de afgeschoren manen en staart is denk ik niet perse triest? Is er niet een sport te paard dat je met iets tegen een bal moet slaan met een soort stok met een soort hamer eraan? En dat dat ivm veiligheid oid is?

Die bonte op je 1e foto had hele rare achterbenen trouwens sneu groepje was dat. Volgens mij allemaal van dezelfde plek.

Snap ook niet dat dierenartsen die daar dus zijn voor controle er niets aan doen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 18:21

De bruine merrie was vers geschoren en geknipt en ze had een uier dus die was duidelijk niet in de sport. |Denk dat deze bedoelt was voor de slager maar omdat ze nog zo knap was toch hier terecht gekomen......
(voor Polo doen ze de staart in een staat bandage en knippen ze hem niet af)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Maartje1990 schreef:
Snap ook niet dat dierenartsen die daar dus zijn voor controle er niets aan doen.

Wat zou een dierenarts daar dan aan moeten doen volgens jou?