Het is me ongeluksweek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Het is me ongeluksweek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 16:23

Even samenvattig wat er allemaal gebeurd is

Zaterdag
De DA vertelde dat Camble een peesontsteking heeft
6 weken rusten. Moet op het harde stappen

Zondag
Ik van plan om te gaan stappen op straat, maar nog nooit alleen buiten geweest.. Het ging dus zo: Camble oprit af, auto start vlak naast haar (zo een oude brompot dat veel lawaai maakt), Camble oprit terug op..

Maandag
Ik wilde haar kuisen en wat stappen in de piste.
Dus ik ga naar de wasplaats, zet ze erin en wil haar draaien, maar mevrouw besluit dat ze niet wilt draaien en vliegt keihard naar achteren, tegen een kruiwagen en die kruiwagen gooide bijna de gootsteen eraf..
Ik helemaal in paniek maar de staleigenaar vertelde dat die gootsteen gewoon los staat dus er was niets kapot

Vandaag
De staleigenaar heeft me gevraagd om een paar paarden buiten in de piste eens los te laten. (ze mochten vandaag niet op de weide)
Ik was van plan er 7 los te laten, dat zijn de braafste en de nieuwe paarden durfde ik niet goed..
De eerste 5 allemaal geen probleem, de 6de is als de dood voor de hond.
Hond blaft naar paard toen ik hem in de stal wou zetten, paard schiet in draf de stal in, botst met zijn een zijde van zijn kont tegen de muur, schrikt en daardoor botst die met de andere zijde van zn kont tegen de andere muur.. Die heeft dus langs de ergste kant (andere kant zie je bijna niets) 2 kale plekjes van ongeveer 2, 3 cm groot.

Dan het laatste paard (van de staleigenaar zelf) laat ik los, begint heel de piste af te scheuren. Daarna rolt ze, staat recht om weer keihard te galoperen en bokt een paar keer waardoor zijn zweetdeken (onder het winterdeken) naar voren komt, naar de voorbenen..

En ja hoor, het ergste wat je je kan voorstellen, hij trapt erin..
Niet 1 keer, 3 keer, de hele tijd tot het zweetdeken scheurde. Beest bleef maar galoperen, we kregen het in geen geval rustig, we hebben (ik en een vriend) een paar keer uit de pîste moeten springen omdat ze recht op ons afkwam.. Uiteindelijk laat het deken los, een zweetdeken met een gat erin zo groot als een hond.. Paard op stal gekregen (vraag me niet hoe) en helemaal na gekeken, had gelukkig niets..

Dus belde ik en die vriend de staleigenaar (zit op zijn werk)
Is hij nog niet eens kwaad.. Scheve mond OK dan! en vraagt ons of we het eten van de paarden al willen klaarmaken..
Vanavond (moet straks weg) ga ik er nog naar toe om alles helemaal uit te leggen..


My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:30

Mooi dat die staleigenaar er begrip voor heeft OK dan!
Moet er niet aan denken dat als je daar zo staat je ook nog de schuld krijgt

Mareh, na zo'n week kan het toch niet slechter worden??Kan alleen maar beter...

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:56

Jeetje Dookie, het zit je niet mee.
Maar ik herken het wel, komt wel weer goed!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 157 bezoekers