Trainstallen die geen haflingers willen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:12

minkieboy"]
[quote="batje schreef:
Ik kan me voorstellen dat ze het idd qua lengte en gewicht van de inrijder niet willen doen Lachen


Duuhh en haflinger kan behoorlijk wat dragen hoor daar heeft gewicht echt helemaal niks mee uit te staan,en kwa lengte tja het is om in te leren dat moet verder niks uit maken,en de meeste dames zijn niet zo groot dus dat vindt ik ook onzin.
[/quote]
Ik bedoelde het niet onaardig. Ik plaatste alleen even de enige man die ik ken die voor zijn brood paarden inrijdt in gedachten op een Haf en stikte zowat in mijn lunch. Dat past niet Knipoog
Vandaar mijn reactie.. maar ik kan me voorstellen dat je er van baalt!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:33

Ik ben het er niet mee eens hoor, dat zeg ik alvast, maar misschien zijn ze bang dat een haflinger heel erg anders is dan de KWPN-ers die ze normaal gesproken inrijden?

Maar ik vind het wel heel erg banketstaaf dat ze bij meerdere stallen een haflinger weigeren! Gelukkig heb je wat gevonden.

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:45

jeetje zeg ik word hier zo Boos! om alle paarden kunnen het ver schoppen in de dressuur zelfs haflingers en fjorden en tinkers L nivo halen ze meestal met gemak : en jij wou allee Haha! jij wou alleen maar de bassis er in hebben wat een zeikers zeg gelukkig heb je al wat gevonden Haha!

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:56

net alsof er iets mis is met hafs

het zijn nog zo'n zulke leuke beestjes Lovers

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:14

Het is gewoon TE lomp voor woorden!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:17

Ja ik hoorde het al van je...fijn dat je toch een stal gevonden hebt. Maar het is echt heel erg idd...gewoon discriminatie...
Nouja hopelijk gaat alles goed en heb je over een maandje een ingereden Haf Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:24

Klinkt als gewoon snobisme. Ze willen niet gezien worden op een haflinger. Toch eigenlijk best triest dat dat soort mensen hoog aangeschreven staan in de paardenwereld?

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:02

ArwenLune schreef:
Klinkt als gewoon snobisme. Ze willen niet gezien worden op een haflinger. Toch eigenlijk best triest dat dat soort mensen hoog aangeschreven staan in de paardenwereld?


wat zij zegt Knipoog

Idd te stom voor woorden.

Ik help/verzorg bij een africhtingsstal en die neemt wel haffies aan. Zoals ze zelf zegt: een paard is een paard Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:56

Er werd ergens o.a. inderdaad als reden gegeven dat haflingers te sterk zijn. Maar ik vind dat een errug stom argument.
Over zadel die niet zou passen, ik heb zelf een zadel voor haar, dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik vond het erg vreemd, maar ben blij dat ik niet de enige ben. En idd zoals Carola zegt, mijn haflinger is wel erg lief hoor.
Ze is heel koppig en eigewijs maar echt alles behalve gemeen oid. Toen ik voor het eerst op haar ging zitten gaf ze er niets om. (en heb er nu meerdere keren opgezeten en daar geeft ze gewoon niet om). Kan alles bij haar doen, op haar zitten, aan haar hangen, onder haar door kruipen, ze vind het prima. In de omgang is ze wel wat koppig/ dwars, maar dat vind ik dan ook juist weer erg leuk Lachen
Ik wil dadelijk ook gewoon een fijn gereden paardje, en dat ik er nou toevallig liever mee buiten rijd dan wedstrijd, maakt voor hun toch niet uit.. Scheve mond
Nou ja, heb nu iemand die haar wil inrijden en daar ben ik erg blij mee!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:04

snobisme heet dat

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:06

Slaat toch helemaal nergens op of ligt dit aan mij!! Verward
andere paarden kunnnen ook sterk zijn.
Ze krijgen er toch voor betaalt

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:44

wat achterlijk zeg
Of je nou een haf, tinker of super mooie kwpner ( of zoiets dergelijks ) inrijd wat maakt het nou uit .
Hun verdienen hun geld en jij bent tevreden ( meestal ) .
Slaat echt weer helemaal nergens op

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:46

Joyce schreef:
Over zadel die niet zou passen, ik heb zelf een zadel voor haar, dus dat kan het probleem niet zijn.


En als ik nou zeg dat die ruiters vaak erg gehecht zijn aan hun eigen zadels *LOL*

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor...Een haf is heel wat anders dan een warmbloed. En ze doen het wel voor hun beroep, maar dat wil nog niet zeggen dat ze hun nek willen breken op een pony

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:48

Quellian"]
[quote="carola schreef:
Het lijkt me voor een trainingsstal juist makkelijker om een haffie in te rijden als een kwpn hengst ofzo! Haflingers staan bekend om hun rustige gedrag, en ze zijn heel makkelijk. Dat is dan toch makkelijk voor de trainers?
Maf hoor... Ze willen toch geld verdienen? Dan maakt het toch niet uit met wat voor paard?


Verward Niet mee eens. Veel Haflingers (waaronder de mijne) zijn 16x zo lastig als een 'gewoon' rijpaard. Als ik kijk naar de mijne, dan begrijp ik best waarom sommige trainingsstallen Haffies weigeren. Ze zijn sterk (weten dan vaak ook) en gruwelijk eigenwijs. Knipoog
[/quote]


Jah jij heb idd een etter wat dat betreft. Maar k vind t geen reden om een paard te weigeren, dat ie vervelend is. Lekkere trainingsstal zou dat zijn, wij nemen alleen maar makkelijke paarden aan. Scheve mond

Maar goed k vind het zoiezo nergens op slaan, wij nemen geen haffies Verward Sommige mensen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:11

Er zijn ook trainingsstallen die geen nakomelingen van bepaalde hengsten op stal willen. Die mensen hebben daar hun redenen voor en als ze met een paard aan de gang gaan waar ze huiverig voor zijn kunnen ze ook geen goed werk leveren...

En als er stallen zijn die geen koudbloeden willen is dat toch hun goed recht Verward
Iemand die altijd fjorden, hafjes en tinkers doet zal ook niet staan te springen voor een stel driejarige KWPN-ers van 1.70 Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 00:14

gomir"]
[quote="Joyce schreef:
Over zadel die niet zou passen, ik heb zelf een zadel voor haar, dus dat kan het probleem niet zijn.


En als ik nou zeg dat die ruiters vaak erg gehecht zijn aan hun eigen zadels *LOL*

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor...Een haf is heel wat anders dan een warmbloed. En ze doen het wel voor hun beroep, maar dat wil nog niet zeggen dat ze hun nek willen breken op een pony
[/quote]

Waarom breken ze nou weer hun nek op een haflinger? Sorry, maar ik vind dat echt een beetje een vreemd argument.


Citaat:
En als er stallen zijn die geen koudbloeden willen is dat toch hun goed recht

Trainstal = trainstal. Dan moeten ze maar in hun geweldige adv zetten dat ze geen haflingers aan durven Tong uitsteken

Ik blijf het gewoon erg apart vinden. Maar ben blij met degene die haar nu in wil rijden, zij ziet het wel zitten op een haflinger, en dat geeft mij meer vertrouwen dan iemand die een haflinger weigerd.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:17

Joyce schreef:

Citaat:
En als er stallen zijn die geen koudbloeden willen is dat toch hun goed recht

Trainstal = trainstal. Dan moeten ze maar in hun geweldige adv zetten dat ze geen haflingers aan durven Tong uitsteken




inderdaad, als ze het dan niet doen vermeld t er lekker bij. Gaan ze ff lekker eisen stellen aan de paarden die ze willen trainen, alsof j er niet genoeg voor dokt moet j ook nog s geluk hebben dat ze jouw paard wel willen doen. Want straks heeft ie de verkeerde vader Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:06

Als je alles in je advertentie moet zetten mag je wel een boek laten drukken Knipoog Daarom staan er ook telefoonnummers bij Knipoog

En als je gewend bent aan paarden zijn ponies echt heel anders, daar lig je dan iets sneller naast Bloos (ik zit ook niet graag meer op een pony )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 11:57

Al wil je geen pony's, dan is het maar een heel kort stukje om in een adv. er bij te zetten, en scheelt een heel hoop telefoontjes van mensen met pony's.
Deze stal wilde duidelijk perse geen haflinger. Ik vind dat zoals het hier genoemt word ook snobisme. Vooral de opmerking er achter aan '' al was het nou een kwpn'r die nog wat kan''.
Als het haar echt om de maat van de pony gaat, zou ze gewoon eerlijk kunnen zeggen dat ze niet gewend zijn pony's in te rijden dus dat ze dat liever niet doet.
Komt imo een stuk netter en klant vriendelijker over.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:29

Klinkt simpelweg alsof het verre van cool is om te zeggen "ik ga even aan de slag met die haflinger" ipv "Ik ga even verder met die Jazz/Gribaldi/Pion merrie"

En dat vind ik tamelijk triest. Als je ze nou vroeg om het beest uit te brengen op wedstrijden ofzo, maar het gaat om inrijden. Ze hebben het beest hooguit een paar weken op stal en het brengt net zoveel op als bij een grote bruine KWPNer. Maarja, prestige he...

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:54

gomir schreef:
Er zijn ook trainingsstallen die geen nakomelingen van bepaalde hengsten op stal willen. Die mensen hebben daar hun redenen voor en als ze met een paard aan de gang gaan waar ze huiverig voor zijn kunnen ze ook geen goed werk leveren...

En als er stallen zijn die geen koudbloeden willen is dat toch hun goed recht Verward
Iemand die altijd fjorden, hafjes en tinkers doet zal ook niet staan te springen voor een stel driejarige KWPN-ers van 1.70 Knipoog


Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ook al is het het beroep van die mensen, dan mogen ze toch zeker wel hun persoonlijke voorkeur hebben? Waarschijnlijk hebben ze werk zat en kunnen ze kieskeurig zijn.
Ik vind het niet de taak van een stal omdat in de advertentie te zetten, dat hoor je wel als je ze belt.
Ik ken idd ook iemand die van een bepaalde hengst geen afstammelingen op stal wilde, ook gezien eerdere ervaringen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:21

Ik weet niet wat voor'n stallen je gebeld hebt.
Ik vidn het wel raar dat ze paarden weigeren maar niet onbegrijpelijknet als Fitz zegt mensen die werk zat hebben zullen eerder voor de paarden gaan die ze na het zadelmakmaken ook nog gaan uitbrengen etc in de sport.Maar dan hadden ze dat als reden moeten geven toen je belde

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:38

Ik vind het diep triest! Bewijs van onvermogen!

Ik lees/hoor hier en daar wel vaker mensen die heel denigrerend over Haflingers, Fjorden, Tinkers en dus ook Norikers spreken/schrijven.

Koudbloeden, op een toontje waarmee ze willen zeggen dat ze eigenlijk alleen geschikt zijn voor in de worst!

Op de enige Norikerstoeterij in Nederland hadden we een hele lange jongen uit Belgiƫ die zich op de groene paarden slingerde en ze zadelmak maakte. Niet alle Norikers zijn zo gemakkelijk en flegmatiek als die van mij, ik heb hem wel eens fullspeed het terrein over zien gaan Haha! op een zogenaamd slome tank!

Misschien is het een gat in de markt: trainingsstal voor koudbloeden, een vak apart!

Nee mevrouw, uw Jazz maken wij niet zadelmak voor u, kunnen we niet aan beginnen, daar passen onze bitten niet in Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:42

Sorry, maar tot nu toe heb ik van alles zadelmak gemaakt (op belgen en norrikers na Knipoog )en alle haflingers is opstappen en wegrijden. Paarden hoger in het bloed geven eerder problemen dan koudbloeden.
Dus geloof niet dat dat de rede is.

Denk gewoon eerder dat ze keuze hebben in wat ze graag rijden.
En als je liever op bloedpaarden rijd, dat je dan minder vlug een koudbloed gaat rijden.

Maar wel jammer dat ze dat dan niet netjes zeggen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:03

beter dat ze toegeven dat ze niet met 'zo'n' paarden omkunnen dan erop kruipen en alles verpesten.

Enya - Daya :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, agesus, anjali, Articuno, Facebook, Fly_high, Gooiske, herr_balou, jaap_2005, Josien_, Niwla, Poosje81, Saartjuh_b, StonedRomy, Thrive, Tieme, Vagabondo, vordur en 95 bezoekers