Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-22 20:47

Piekosjj schreef:
Het verschil tussen de huisvesting van je jonge veulen kan wel echt een groot verschil maken! Dus lekker op een hobbelige en bobbelige weide :D

Heerlijk als ze dat kunnen hebben. Die van mij heeft 1,5 jaar in een natuurgebied gelopen. Echt profijt van gehad.


Thami
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:06

Interessant om te lezen Piekosj, de opleiding van dravers. Ik had niet gedacht dat ze ook onder de man in galop getraind worden, is dat om conditie op te bouwen?

@Britt1 dat is echt veel waard, opfok in het wild! Lijkt me ook wel spannend om je paard zo los te laten

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:10

dat wordt samen wat hardloop conditie opbouwen dan:)

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-22 21:14

Thami schreef:
Interessant om te lezen Piekosj, de opleiding van dravers. Ik had niet gedacht dat ze ook onder de man in galop getraind worden, is dat om conditie op te bouwen?

@Britt1 dat is echt veel waard, opfok in het wild! Lijkt me ook wel spannend om je paard zo los te laten


Ja ik had ook wel mijn twijfels: groot gebied, wat als hij wat zou mankeren, hoe lang moest ik zoeken als ik erheen ging? Maar het is allemaal goed gekomen. Geen seconde spijt van gehad. Hij deed het er super en nooit wat aan de hand geweest.

Zo trof ik ze weleens aan, was echt wel een sprookje en toptijd voor m'n paardje <3

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:23

Britt1 schreef:
Thami schreef:
Interessant om te lezen Piekosj, de opleiding van dravers. Ik had niet gedacht dat ze ook onder de man in galop getraind worden, is dat om conditie op te bouwen?

@Britt1 dat is echt veel waard, opfok in het wild! Lijkt me ook wel spannend om je paard zo los te laten


Ja ik had ook wel mijn twijfels: groot gebied, wat als hij wat zou mankeren, hoe lang moest ik zoeken als ik erheen ging? Maar het is allemaal goed gekomen. Geen seconde spijt van gehad. Hij deed het er super en nooit wat aan de hand geweest.

Zo trof ik ze weleens aan, was echt wel een sprookje en toptijd voor m'n paardje <3
[ Video ]


Is dat de opfok in de uiterwaarden richting Renkum? Prachtig gebied:)

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-22 21:25

Citaat:
Is dat de opfok in de uiterwaarden richting Renkum? Prachtig gebied:)

Nee bij de Rijnstrangen achter Groessen. Geen opfok, maar het geluk dat ik hem er tussen mocht zetten. Staan meestal nog van handelpaardjes van iemand. Supermooi daar!

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:52

Ik lees alleen mee omdat mijn paardje volgend jaar aan de beurt is maar vind het wel interessant om te lezen wat piekosjj schrijft. Enige waar ik het dan weer niet helemaal in kan vinden is dat je bij een recreatie paard niet het verschil zal merken in de pezen dat ze sterker zijn. Juist recreatie paarden worden vaak ook enorm belast, bij sport paarden word er meer rekening gehouden in training enz. Er word over sport paarden in het algemeen meer nagedacht maar recreatie paarden worden daarintegen ook intensief gebruikt maar anders. Vaak in ene heel veel en daarna weer rustiger of juist heel veel en over de training word verder niet al te serieus nagedacht. Tuurlijk zullen er mensen zijn met een sport paard niet nadenken over de training en noem het maar op, net als dat er mensen met een recreatie paard wel zullen nadenken over de training. Daarom denk ik dat ieder paard er baat bij heeft ongeacht waar het dier voor gebruikt gaat worden :)

Misschien bedoelde je het ook zo en heb ik dat er niet zo uit gepakt, dan zeg ik niks :o

Ik ga weer onder mijn steen zitten. :)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:14

Piekosjj schreef:
Ik studeer dierwetenschappen en wij praten hier veel over op school.

Tot op de 2e leeftijd zien we de grootste aanpassingsvermogen in de botten, pezen en kraakbeen. Na het tweede jaar ontwikkelen de pezen en kraakbeen zich eigenlijk niet, de botten veranderen gelukkig wel het hele leven door, maar op een lager pitje dan op de echt jonge leeftijd. Onderzoeken laten zien dat veulens die de hele dag door vrije beweging krijgen (= in het weiland!) sterker zijn dan veulens die meer op stal staan. Zo ook zien we dat paarden die op jongere leeftijd 'trainen' dus sterkere pezen, botten etc hebben. Dat komt doordat het lichaam zich aanpast aan de gevraagde arbeid, en door ze als 1-2 jarige te trainen krijg je een soort van maximale aanpassing van het lichaam voordat die mogelijkheid stopt. Daarmee wil ik niet zeggen dat we maar allemaal onze paarden als 1.5 jarige in moeten rijden :+ Maar het is wel super goed voor die maximale ontwikkeling om veel te bewegen, in een heuvelige wei te staan, zo nu en dan wat te wandelen of mee als handpaard, dat soort dingen. Ik werk zelf op een draversstal en zie - helaas - van dichtbij wat hard trainen met een paard doet, vnl mentaal, en dat kan ik toch echt niet aanraden :o Maar lekker wat spelenderwijs met je 1-2 jarige doen, kan nooit kwaad zolang je het met mate doet :j


Dit is eigenlijk wel een fijne post. Ik ga gewoon kijken hoe hij na de winter eruit komt en ondertussen gewoon al wat grondwerk in de bak doen. :j

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:53

piekosjj dan ben ik eigen 'te laat'. hij is nu 3.5 en begin nu pas met wat te doen. Maar hij heeft wel altijd in een opfok, 24/7 buiten geleefd en nu nog.

eigenlijk was ik van plan om met 3 te beginnen met grondwerk enz maar een griffelbeen breuk+ operatie waarvan 6 weken boxrust en daarna nog 2 maanden herstellen in de kudde kon ik pas rond sept wat met hem doen. nu net verhuisd dus ook nog weinig gedaan

en nu heb ik wat 'gedrags' problemen met hem als ik hem aan het werk zet en hij eigenlijk geen zin in heeft omdat hij zich gedraagd als een verwend rotjong die zn zin niet krijgt haha. Maar goed hulp is ingeschakeld en in maart komt een longeerbak dus hoef ik niet in de grote bak te longeren waar hij alle kanten op kan haha.

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 23:43

Daar ging ie weer <3 haha, zo lief om te zien :)


Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:38

Britt1 schreef:
Daar ging ie weer <3 haha, zo lief om te zien :)

[ Video ]



Wat leuk! volgens mij maakt hij zich niet zo snel druk. Hij is ook al aardig op zijn eigen benen aan het lopen!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:38

Vandaag zijn wij ook gestart met onze puppy! Voor het eerst met haar aan de gang. Wat was ze braaf! Zo ontzettend trots!! Beleren laat ik doen, wij alleen lekker rustig wennen aan de longe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thami
Berichten: 57
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:59

Britt1 schreef:
Daar ging ie weer <3 haha, zo lief om te zien :)

[ Video ]

Wat braaf doet ie dat! Misschien ook door zijn vrije opfok? Al veel gezien en niet zo snel onder de indruk van wat nieuws? Fijn paardje!
famkeY schreef:
Vandaag zijn wij ook gestart met onze puppy! Voor het eerst met haar aan de gang. Wat was ze braaf! Zo ontzettend trots!! Beleren laat ik doen, wij alleen lekker rustig wennen aan de longe.

[ [url=m/6Tsg6L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3VqmqP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QZHnv4.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OTg3b9.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XEwSgL.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FgmeU2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4FUJyx.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IUPQcT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cpPwef.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B7ma1f.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mzlWMh.png]Afbeelding[/url] ]

Wat doet is dat goed al meteen! Miro vond het aan het begin maar gek aan de Longe, dat hij van me weg moest.

Motiveert wel om jullie paarden zo te volgen, ik heb het deze maand nog echt te druk, maar hoop dan weer te kunnen beginnen

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-22 18:12

Galeobdolon schreef:
Britt1 schreef:
Daar ging ie weer <3 haha, zo lief om te zien :)

[ Video ]



Wat leuk! volgens mij maakt hij zich niet zo snel druk. Hij is ook al aardig op zijn eigen benen aan het lopen!

Nee klopt, hij lijkt zich zelfs meer te ontspannen met iemand op z'n rug dan zonder :)
Thami schreef:
Britt1 schreef:
Daar ging ie weer <3 haha, zo lief om te zien :)

[ Video ]

Wat braaf doet ie dat! Misschien ook door zijn vrije opfok? Al veel gezien en niet zo snel onder de indruk van wat nieuws? Fijn paardje!
famkeY schreef:


Hij is in elk geval echt relaxed en braaf! Hoop van harte dat dit zich zo voortzet!

miereneter

Berichten: 2514
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:26

Britt1 schreef:
Daar ging ie weer <3 haha, zo lief om te zien :)

[ Video ]


Dat gaat echt al heel goed! En wat een mooie bak.


famkeY schreef:
Vandaag zijn wij ook gestart met onze puppy! Voor het eerst met haar aan de gang. Wat was ze braaf! Zo ontzettend trots!! Beleren laat ik doen, wij alleen lekker rustig wennen aan de longe.


Wat leuk, ziet er inderdaad braaf uit. Zeker voor de eerste keer, meteen al mooie zo'n groot rondje.

Amir en ik hebben vandaag gelangeteugeld. Ik leer hem een beetje sturen en een beginnetje met inbuigen en wijken zonder naar binnen of naar buiten te vallen. Een beginnetje hoor, we hebben nog een lange weg te gaan. Achterwaarts ging wel heel goed. Ik houd de sessies kort nog, max. 15 minuten, ga ze langzaam uitbouwen. Hij doet zijn best, maar zijn hoofd is ook snel vol.

Na het werken bedacht ik opeens dat ik mijn zadel er eens op ging gooien, gewoon om te kijken hoe hij reageert. Barebackpad heeft hij al wel eens op gehad. Zadel erop gezwierd, beetje aangesingeld. Meneer keek niet op of om. Heerlijk paard! Van mij mag het hele zadelmak maken zo relaxed gaan hoor :Y) .

Homo sapiens non urinat in ventum.

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:36

Wat gaat het goed met iedereen zeg! Leuk om zo de vorderingen te volgen en te zien hoe iedereen het op zijn/haar manier doet!! :) Wij doen nog steeds rustig aan en zijn voornamelijk bezig met rechtrichten aan de lange lijnen. Binnenkort eens kijken voor een zadel, ik hoop er voor het voorjaar eens een keer op te hebben gezeten! :D

Afbeelding

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-22 19:39

miereneter schreef:
Britt1 schreef:
Daar ging ie weer <3 haha, zo lief om te zien :)

[ Video ]


Dat gaat echt al heel goed! En wat een mooie bak.


famkeY schreef:
Vandaag zijn wij ook gestart met onze puppy! Voor het eerst met haar aan de gang. Wat was ze braaf! Zo ontzettend trots!! Beleren laat ik doen, wij alleen lekker rustig wennen aan de longe.


Wat leuk, ziet er inderdaad braaf uit. Zeker voor de eerste keer, meteen al mooie zo'n groot rondje.

Amir en ik hebben vandaag gelangeteugeld. Ik leer hem een beetje sturen en een beginnetje met inbuigen en wijken zonder naar binnen of naar buiten te vallen. Een beginnetje hoor, we hebben nog een lange weg te gaan. Achterwaarts ging wel heel goed. Ik houd de sessies kort nog, max. 15 minuten, ga ze langzaam uitbouwen. Hij doet zijn best, maar zijn hoofd is ook snel vol.

Na het werken bedacht ik opeens dat ik mijn zadel er eens op ging gooien, gewoon om te kijken hoe hij reageert. Barebackpad heeft hij al wel eens op gehad. Zadel erop gezwierd, beetje aangesingeld. Meneer keek niet op of om. Heerlijk paard! Van mij mag het hele zadelmak maken zo relaxed gaan hoor :Y) .

Ja hele fijne bak zo halfopen!

En wat goed ja! Kent die van jou ook al veel? Het scheelt enorm als je al een goede basis hebt kunnen leggen vanaf de grond. Die van mij heeft ook nooit gek opgekeken van zadel, aansingelen lukte ook meteen. Bijzonder eigenlijk.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:12

Wat doet is dat goed al meteen! Miro vond het aan het begin maar gek aan de Longe, dat hij van me weg moest.

Motiveert wel om jullie paarden zo te volgen, ik heb het deze maand nog echt te druk, maar hoop dan weer te kunnen beginnen[/quote]


Het draaien vond ze wel heel spannend.. dat gekke touw en dan een vrouw met een zweep ~~}> maar voor de eerste keer super braaf!


Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:15

[ Video ]
[/quote]
Wat braaf doet ie dat! Misschien ook door zijn vrije opfok? Al veel gezien en niet zo snel onder de indruk van wat nieuws? Fijn paardje!
famkeY schreef:

[/quote]
Hij is in elk geval echt relaxed en braaf! Hoop van harte dat dit zich zo voortzet![/quote]


Hoop ik ook haha.. we gaan het meemaken!

Ensueno
Berichten: 678
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:29

@miereneter: wat fijn om te horen dat jullie zo op jullie plek zijn! :D Ik zal zo even updaten over mijn pony, kwam ik de vorige niet meer aan toe haha.
En ik lees nu je laatste update. Wat goed zeg! Fijn dat hij de lange lijnen zo goed oppakten dan óók nog voor het eerst een zadel op nadat hij mentaal toch al iets te verwerken had. Uitslover *D

@Gribaldi: Ik longeer Elpha heel af en toe. Maar kort en hooguit een paar keer per maand. Zo heb ik haar nog maar twee keer gevraagd een paar passen te galopperen.
Ik neem het ook af en toe mee tussen het grondwerken door zo'n drie rondjes te longeren voor de afwisseling. Ze vindt het zelf geweldig leuk, maar mag van mij niet te vaak omdat ik weet hoe belastend is. Gelukkig is ze slim en leergierig, daardoor is er toch vooruitgang te zien in het longeren haha.

@Britt: dat ziet eruit als een heerlijke opfok!
En wat ziet jouw paard er heerlijk braaf uit op de filmpjes.

@Plutolover: hihi, verwend rotjong. Ze kunnen er soms wat van he? Maar hulp is nooit verkeerd en kan soms heel wat frustraties schelen. Hopelijk werken jullie snel weer fijn samen!

@FamkeY: dat ziet er goed uit voor een eerste keer aan de longe! Ik geloof wel dat je trots bent.

Ensueno
Berichten: 678
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:55

Zo en nu een update over mijn druktemaker.
December was een veel te drukke maand, dus ik geniet lekker van de extra tijd die ik nu heb. Nu moet ik soms met mijzelf afspreken dat Elpha écht een dagje vrij moet hebben (is ze het niet helemaal mee eens als ik haar na een knuffel in de paddock achterlaat).

Ze heeft inmiddels een zweetdeken gekregen en hoewel het haar helemaal niks kon schelen als ik mijn jas of een stuk plastic over haar rug heen legde, vond ze het toch wel erg vreemd dat ze een blauwe vacht had gekregen.
Afbeelding
Zo heeft ze heel verdwaasd naar dat gekke ding gekeken :+

Gisteren mocht ze even los in de bak met het paard van een stalgenoot. We hebben spontaan een paraplu, vlag en plastic zeil neergelegd. De vlag was nog wel spannend, maar de paraplu en het zeil waren vooral super interessant. Ik ben wel blij dat ze zo'n nieuwsgierige en onderzoekende houding heeft!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rosslover

Berichten: 1131
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 04:26

Ik kom ook maar eens mee praten in plaats van alleen mee lezen :D

Piekosjj schreef:
Ik studeer dierwetenschappen en wij praten hier veel over op school.

Tot op de 2e leeftijd zien we de grootste aanpassingsvermogen in de botten, pezen en kraakbeen. Na het tweede jaar ontwikkelen de pezen en kraakbeen zich eigenlijk niet, de botten veranderen gelukkig wel het hele leven door, maar op een lager pitje dan op de echt jonge leeftijd. Onderzoeken laten zien dat veulens die de hele dag door vrije beweging krijgen (= in het weiland!) sterker zijn dan veulens die meer op stal staan. Zo ook zien we dat paarden die op jongere leeftijd 'trainen' dus sterkere pezen, botten etc hebben. Dat komt doordat het lichaam zich aanpast aan de gevraagde arbeid, en door ze als 1-2 jarige te trainen krijg je een soort van maximale aanpassing van het lichaam voordat die mogelijkheid stopt. Daarmee wil ik niet zeggen dat we maar allemaal onze paarden als 1.5 jarige in moeten rijden :+ Maar het is wel super goed voor die maximale ontwikkeling om veel te bewegen, in een heuvelige wei te staan, zo nu en dan wat te wandelen of mee als handpaard, dat soort dingen. Ik werk zelf op een draversstal en zie - helaas - van dichtbij wat hard trainen met een paard doet, vnl mentaal, en dat kan ik toch echt niet aanraden :o Maar lekker wat spelenderwijs met je 1-2 jarige doen, kan nooit kwaad zolang je het met mate doet :j


Super interessant! Toevallig heb ik begin december mijn drie jarige New Forest pony helemaal op de foto laten zetten en daar zagen we op dat bijna al zijn botten al zo goed als ‘uitgegroeid’ zijn, op zijn schoft en hals na. Hij heeft vanaf veulen af aan hele wisselende stallingen gehad ivm blessures, van boxrust op een manege tot nu op een paddock paradise van ongeveer 6 hectare.

Sinds anderhalf jaar is hij uit de opfok omdat dit niet meer handig was door de blessures die we gehad hebben en langzaam aan ben ik hem wat spelenderwijs gaan trainen. We zijn toen begonnen met 1x in de 1/2 weken 5-10 minuutjes los longeren en ik merkte écht dat hij hier heel veel baat bij had. Afgelopen zomer hebben we veel gewandeld in het bos en heb ik hem zo’n 2 keer per week gelongeerd aan de kaptoom. Als ik hem nu vergelijk met andere jonkies van zijn leeftijd is die van mij een totaal andere pony, veel gespierder en verder in de ontwikkeling terwijl de rest van zijn kuddegenootjes in die leeftijd echt nog ‘baby’s’ zijn.

Dan zal ik hem ook maar eens voorstellen, dit is Winnie!

Afbeelding
Afbeelding
Op de eerste foto in zijn summerbody, op de tweede de pluizige teddybeer die het nu is :')

Winnie heeft al aardig wat pech gehad in zijn leven en het is al een wonder dat we langzaam aan gewoon alles met hem zouden kunnen doen! Hij heeft helaas een knie die uit de kom schiet en daarvoor moet hij zijn spieren behouden. Hij heeft een periode stil gestaan en toen is dat flink mis gegaan, maar ondertussen gaat dit weer goed. Momenteel longeer ik hem zo’n 2/3 keer per week 10-20 minuutjes en 1x in de 2 weken stapt mijn verzorgster van 11 er even op. Ik heb nog geen zadel en hij is nog flink aan het wisselen, dus zo veel mogelijk bitloos. Winnie is tot nu toe echt de meest brave pony ooit en heeft nog geen pas verkeerd gezet, ik denk dat hij echt een gouden kinderpony gaat worden <3

Vanaf eind deze maand gaan we om de week lessen met werken aan de hand, want ik heb zelf geen behoefte om te rijden maar vind het wel heel leuk om door te leren. Dan komt vanaf maart iemand hem 1-2x per week inrijden, zodat hij op de goede manier de basics leert. Ik hoop dan dat hij van de zomer lekker veel afwisseling heeft in het wandelen, longeren, werken aan de hand, af en toe rijden in de bak of misschien wel buitenritjes.

Dat lijkt nu zo uitgeschreven allemaal heel veel, maar ik wil niet dat hij meer dan 2-3 keer per week wat doet. Ik hoop dit jaar een goed balans te vinden in zijn knie op de goede plek houden, hem om een goed gewicht te houden(vorige zomer zat hij tegen hoefbevangen aan) en kijken wat hij aan kan na zijn blessures. In de winter mag hij dan weer rustiger aan doen, even afhankelijk van hoe veel rust hij kan hebben met die knie.

Ohja, ik weet niet of ik het hier goed ga kunnen bijhouden maar ik post dagelijks op ons instagram account @winniethepoohny :)

Volg mij op instagram! -> https://www.instagram.com/winnetoettie

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 07:11

Ik meld me ook alvast aan!

In april/mei (na het laten dekken)zal mijn welsh sec A merrie beleerd worden onder het zadel! Wou dr eerst voor de kar laten beleren maar heb toch maar besloten dat ze eerst onder t zadel gaat zodat er in de toekomst een kindje op kan. Afgelopen zomer is ze een paar keer gelongeerd met singel om en dat ging allemaal prima. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen <3

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2514
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:27

Captain schreef:
Wat gaat het goed met iedereen zeg! Leuk om zo de vorderingen te volgen en te zien hoe iedereen het op zijn/haar manier doet!! :) Wij doen nog steeds rustig aan en zijn voornamelijk bezig met rechtrichten aan de lange lijnen. Binnenkort eens kijken voor een zadel, ik hoop er voor het voorjaar eens een keer op te hebben gezeten! :D


Goed bezig met je mooie paard. Staat goed, die vacht. Ik heb ook een schaap over mijn barebackpad. Dat kostte wel een paar sessies om hem daarmee relaxed te krijgen, hij reageerde echt of er een grizzlybeer in zijn buurt kwam. Alle andere paarden in de paddocks stonden ook te blazen trouwens.

Britt1 schreef:
En wat goed ja! Kent die van jou ook al veel? Het scheelt enorm als je al een goede basis hebt kunnen leggen vanaf de grond. Die van mij heeft ook nooit gek opgekeken van zadel, aansingelen lukte ook meteen. Bijzonder eigenlijk.


Hij kende de barebackpad, een enge (zie boven). En ik doe zelf altijd alsof er niets aan de hand is. Dat helpt vaak ook een beetje. Verder is hij wel heel relaxed, hoewel er ook veel dingen zijn die héél eng zijn (elektriciteitskastjes, koeien, ...).

Ensueno schreef:
Uitslover *D


Nou die van jou dan, met de schriktraining! Dat zou bij de mijne dan weer echt nog niet zo vlot gaan.
Dat koppie met de zweetdeken is <3 :D .

Rosslover schreef:
Vanaf eind deze maand gaan we om de week lessen met werken aan de hand, want ik heb zelf geen behoefte om te rijden maar vind het wel heel leuk om door te leren. Dan komt vanaf maart iemand hem 1-2x per week inrijden, zodat hij op de goede manier de basics leert. Ik hoop dan dat hij van de zomer lekker veel afwisseling heeft in het wandelen, longeren, werken aan de hand, af en toe rijden in de bak of misschien wel buitenritjes.


Klinkt goed wat je allemaal gaat doen en hoe je het aanpakt. Mooie pony heb je!

meganvr schreef:
In april/mei (na het laten dekken)zal mijn welsh sec A merrie beleerd worden onder het zadel! Afgelopen zomer is ze een paar keer gelongeerd met singel om en dat ging allemaal prima. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen.


Leuk dier. Heerlijk, die pony's die het allemaal prima vinden. Dan gaat de jouwe ongeveer tegelijk met de mijne onder het zadel, benieuwd hoe ze het gaan doen. Heb jij een dapper kind voor het beleren of een hele kleine volwassen ruiter? Dat lijkt me met die kleine pony's soms nog lastig.

Homo sapiens non urinat in ventum.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:06

Nee helaas haha, ze gaat wel naar een stal toe waar een dapper kind met voldoende ervaring het gaat doen. Nu nog opzoek naar een ruitertje die haar daarna verder wilt rijden :D Ik laat dr wel gelijk goed doorrijden door die stal zodat dat iniedergeval goed is. Hoop dan dus iemand te vinden die t leuk vind om erop te rijden want alleen rondhobbelen met mijn nichtjes is niet genoeg natuurlijk..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDDara, Muronia, Paardennamen, stal_HD, sterregoud en 126 bezoekers