Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:10

Ik dacht vandaag wat leuks te introduceren aan mijn toekomstige springpaard. Vooralsnog zet ie alleen maar zijn tanden erin en stapt hij alleen over de balken als ie daarna een snoepje krijgt. Anders loopt ie wel om :')

Afbeelding


Het commando: let op, drrrraaaaffff gaat wel aardig, alleen zodra hij buiten bereik is, gaat ie alweer stappen. Het helpt dan ook niet dat de bak 60 meter is natuurlijk :D Het principe van doorlopen eindigt ook zeer regelmatig in omdraaien naar mij en dan ook gewoon rondjes blijven draaien om mij heen. En maar blij kijken ;)
Afbeelding

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*


Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:13

Moska schreef:
Ik dacht vandaag wat leuks te introduceren aan mijn toekomstige springpaard. Vooralsnog zet ie alleen maar zijn tanden erin en stapt hij alleen over de balken als ie daarna een snoepje krijgt. Anders loopt ie wel om :')

[ [url=m/cfo17g.png]Afbeelding[/url] ]


Het commando: let op, drrrraaaaffff gaat wel aardig, alleen zodra hij buiten bereik is, gaat ie alweer stappen. Het helpt dan ook niet dat de bak 60 meter is natuurlijk :D Het principe van doorlopen eindigt ook zeer regelmatig in omdraaien naar mij en dan ook gewoon rondjes blijven draaien om mij heen. En maar blij kijken ;)
[ [url=m/uqXeDX.jpg]Afbeelding[/url] ]



Machtig :) wat een knapperd! Zolang hij zo blij kijkt smelt je gewoon…

miereneter

Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 19:18

Moska schreef:
Ik dacht vandaag wat leuks te introduceren aan mijn toekomstige springpaard. Vooralsnog zet ie alleen maar zijn tanden erin en stapt hij alleen over de balken als ie daarna een snoepje krijgt. Anders loopt ie wel om :')

Het commando: let op, drrrraaaaffff gaat wel aardig, alleen zodra hij buiten bereik is, gaat ie alweer stappen. Het helpt dan ook niet dat de bak 60 meter is natuurlijk :D Het principe van doorlopen eindigt ook zeer regelmatig in omdraaien naar mij en dan ook gewoon rondjes blijven draaien om mij heen. En maar blij kijken ;)


Allebei herkenbaar. Amir moet ook altijd proberen of het eetbaar is. Alle soorten touw, bakrand, balkjes, ... En hij is liever lui dan moe. Of misschien is dat juist slim: paard moet in de natuur natuurlijk altijd energie sparen om weg te kunnen rennen van een roofdier. Ik houd het maar op slim :Y) .

Homo sapiens non urinat in ventum.

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 15:12

Mijlpaal! Vandaag voor het eerst zelf er op, vond het best spannend (helaas een paar jaar geleden nog nare val met ander paard meegemaakt, niet handig nu ik een jonkie heb..). Paar rondjes gestapt, en blij!

Afbeelding



miereneter

Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:15

Britt1 schreef:
Mijlpaal! Vandaag voor het eerst zelf er op, vond het best spannend (helaas een paar jaar geleden nog nare val met ander paard meegemaakt, niet handig nu ik een jonkie heb..). Paar rondjes gestapt, en blij!

[ [url=m/npswFN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tofheden *\o/* !

Homo sapiens non urinat in ventum.

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 20:26

Captain schreef:
Superleuk! Je past er mooi op!!

Ja he! Hij is zeker mooi gegroeid en prima maat geworden! Staat helemaal niet verkeerd gelukkig! :)

Merriemens
Berichten: 132
Geregistreerd: 05-06-20

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:09

Jeeehhjjjj!!! Zo leuk!

Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:36

Leuk hoor zo’n eerste mijlpaal!

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 01:28

Wauw wat goed!! En wat een leuke combinatie! Mooi paard hoor.

Pikeur

Berichten: 6302
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 07:12

Goed bezig britt! Mooie combi

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 07:19

Wat goed!! en wat een dotje zeg <3

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 11:26

Wauw super.

Uno Fortunato B + 10. L1 +3 01-01-2001/29-09-2019*
Trippel 22-05-2018

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 18:05

Thanks! Ik ben nog even aan het nagenieten :)

Nog even een kort bewegend beeld :D


Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:55

@Britt1: Super goed bezig en zo knap dat je het zelf doet na een nare val.

@Moska: Dat is echt zo typisch springpaard :') Hier 1 (die nota bene al 9 is) die nog steeds alle balken in zijn mond neemt maar als we er dan over moeten dan bijten die dingen en springt hij veel te hoog

Ik heb vandaag met Coco gewerkt en kan alleen maar trots zijn op haar progressie


En ook een mijlpaal met kleine Malibu. Ja, ik ben er veel te groot op gelukkig weeg ik niet veel. Binnenkort krijgt hij een ponyruitertje maar nu is hij nog net iets te moeilijk
Afbeelding

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 19:15

Lightninggg schreef:
@Britt1: Super goed bezig en zo knap dat je het zelf doet na een nare val.

@Moska: Dat is echt zo typisch springpaard :') Hier 1 (die nota bene al 9 is) die nog steeds alle balken in zijn mond neemt maar als we er dan over moeten dan bijten die dingen en springt hij veel te hoog

Ik heb vandaag met Coco gewerkt en kan alleen maar trots zijn op haar progressie
https://youtu.be/2lwQMj5QQ08

En ook een mijlpaal met kleine Malibu. Ja, ik ben er veel te groot op gelukkig weeg ik niet veel. Binnenkort krijgt hij een ponyruitertje maar nu is hij nog net iets te moeilijk
[ [url=m/vQrxQt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow dat ziet er goed uit zeg dat rijden! En ook pas net erop zo te zien aan de titel? Knap! En een tikje jaloers wel! :o

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:38

@Britt1: Wat jij nu doet is minstens even knap. Ik doe al meer dan 10 jaar niet anders dan paarden zadelmak maken (30 tot 50 per jaar) dus met een braaf en slim paard zoals Coco is dit kinderspel voor mij -:)

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Britt1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 19:39

Lightninggg schreef:
@Britt1: Wat jij nu doet is minstens even knap. Ik doe al meer dan 10 jaar niet anders dan paarden zadelmak maken (30 tot 50 per jaar) dus met een braaf en slim paard zoals Coco is dit kinderspel voor mij -:)

Oh dat wist ik niet maar wat goed ja en wat fijn voor het paard al jouw ervaring. :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 12:59

Britt1 schreef:
Thanks! Ik ben nog even aan het nagenieten :)

Nog even een kort bewegend beeld :D

[ Video ]



Wat goed, heerlijk zeg.

Hier begonnen met wat los in de bak, gaat prima. Proberen wat commando's erop te krijgen, maar hij is super lief dus denk dat we in de zomer wel een zadel erop gaan gooien.

Plop1997

Berichten: 1396
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:13

Goed bezig allemaal!

We gaan deze week weer langzaam beginnen met grondwerken. We willen Valentijn laten wennen aan de bak en aan de wasplaats. Daarnaast zijn we met hem over het paddock paradise aan het wandelen. Het gebied is groter dan wat hij ooit heeft gehad dus hij vind het moeilijk om een weg te vinden. Daarnaast proberen we hem wat meer zelfvertrouwen te geven omdat hij waterplassen en modder nogal eng vind. Hierdoor blijft hij soms achter en durft hij niet achter de andere paarden in de kudde aan te lopen.

Zaterdag hebben we hem meegenomen naar de heuvel en hierop los gelaten. Uiteindelijk durfde hij vanzelf ook naar beneden!
Afbeelding

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:28

Wat leuk zo'n heuvel! Is dat voor cross of zomaar?

Ik had hem afgelopen vrijdag vastgebonden op de poetsplaats voor het eerst, dat viel niet tegen. Meneer bleef netjes staan. Zaterdag was het iets spannender toen waren ze aan het klussen maar beetje links naar rechts was het dat ook. Vind ik geen ramp.

Voeren jullie ze nu ook brok? En wat? :)

Plop1997

Berichten: 1396
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 14:21

gribaldi schreef:
Wat leuk zo'n heuvel! Is dat voor cross of zomaar?

Ik had hem afgelopen vrijdag vastgebonden op de poetsplaats voor het eerst, dat viel niet tegen. Meneer bleef netjes staan. Zaterdag was het iets spannender toen waren ze aan het klussen maar beetje links naar rechts was het dat ook. Vind ik geen ramp.

Voeren jullie ze nu ook brok? En wat? :)


De heuvel is onderdeel van de track van het paddock paradise! Naast een heuvel is er ook nog een vijver waar ze doorheen kunnen lopen. En er worden in de zomer ook op een stuk palen neer gelegd waarbij ze hun voeten moeten optillen als passieve fysio.

Wij voeren ook brok/muesli. Het is een combinatie van Vitalbix daily complete en Vitalbix active+.
Ons koudbloedje word als snel hardstikke gek van andere merken die wat hoger in de suiker zitten.
Veel krijgt hij echter niet want hij staat 24/7 buiten met toegang tot onbeperkt hooi en weidegang. In totaal per dag 300g daily complete en 150g active+ alleen als hij getraind/gewerkt heeft (Valentijn weegt ongeveer 500 kilo). Als toevoeging doen we er ook nog een pompje lijnzaadolie onder.

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 15:53

Oh dat is wel fijn zeg, kunnen ze heerlijk bewegen heel de dag.

Ik heb nu nog een zak podo 3 daarna zal ik basis geven, hij heeft niet veel nodig. Daarnaast 24/7 onbeperkt hooi. Olie heb ik ook en nog een op ander goedje maar dat vindt hij niet zo lekker. :+

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 18:18

@Plop1997: Echt jaloers op die heuvel :#

Hier weer een mijlpaal voor kleine Malibu. Zijn eerste ritje in de piste zit er op en wat was hij braaf. Hij moet nog even wennen aan het stuur maar hij deed super hard zijn best

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers