kosten meerijden groepsles

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-21 11:45

Hoi,

Ik ben benieuwd naar de kosten om met een eigen paard mee te rijden in een groepsles op een pensionstal vereniging of manege.

Wat betaal je per uur en hoeveel rijden er dan mee in de les ?

Ik vind vijvoorbeeld 10 - 15 euro per les, maar dan met max 5 min een les.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !


Sky_As

Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:48

Dat zal per manege en lesgever schelen.
Om eerlijk te zijn zou het echt afhangen van waarom je in de les mee rijdt, en wie er les geeft wat je er aan uit zou mogen geven.
Als je bijv. in een les rijdt met 8 anderen en de lesgeefster is gewoon iemand die leuk aan kinderen les kan geven maar je niet echt iets kan leren, zou ik 5 euro meer dan voldoende vinden (zeker omdat je op je eigen pony rijdt)

maar rijdt je bijv. met zijn 3en en krijg je les van iemand die je echt goed verder kan helpen, zou ik daar wel wat meer voor over hebben. Hoeveel is dan vaak weer afhankelijk van het niveau van de instructrice en hoeveel je er van leert. (en hoe de aandacht verdeeld is)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-21 11:53

klopt helemaal, ik ga uit van zeer ervaren gediplomeerde instructie met als doel te leren in een les en geen "koffie uurtje" , dat kan erna in de kantine

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:54

Wij betaalden ongeveer 17 euro toen onze kinderen meereden in de manegeles met hun eigen pony, max 4 deden er dan mee. Hetzelfde bedrag als daarvoor toen ze op de manegepony's mee reden.

@Sky_As ik vind niet dat je zou moeten betalen volgens de redenatie waarom je mee zou rijden, of je nu veel leert of niet. Dan kies je eerder of het meerijden je het waard is of niet, maar diegene die les staat te geven, stopt zijn tijd er natuurlijk wel gewoon in en je houd een plek voor een ander vast, dus vind dan een laag bedrag (5 euro voor een les is natuurlijk echt niets) omdat jij het minder belangrijk of leuk vind, niet van toepassing. Dan doe je gewoon niet mee.

Sky_As

Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:59

MightyMike schreef:
Wij betaalden ongeveer 17 euro toen onze kinderen meereden in de manegeles met hun eigen pony, max 4 deden er dan mee. Hetzelfde bedrag als daarvoor toen ze op de manegepony's mee reden.

@Sky_As ik vind niet dat je zou moeten betalen volgens de redenatie waarom je mee zou rijden, of je nu veel leert of niet. Dan kies je eerder of het meerijden je het waard is of niet, maar diegene die les staat te geven, stopt zijn tijd er natuurlijk wel gewoon in en je houd een plek voor een ander vast, dus vind dan een laag bedrag (5 euro voor een les is natuurlijk echt niets) omdat jij het minder belangrijk of leuk vind, niet van toepassing. Dan doe je gewoon niet mee.


Soms is het gewoon handig als je bijv. naast een manege staat met je paard en je wilt in de winter gebruik maken van de binnenbak en de enige mogelijkheid is dan mee rijden in een les. Dus dat zijn wij dan niet met elkaar eens :) . Ik vind dat zeker wel uit maken.
En 5 euro, om op je eigen pony in een groep van 8 te kunnen rijden? ik weet niet, maar dan zou de instructrice 40 euro krijgen als iedereen 5 euro betaald? dat is toch prima?

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-21 11:59

voor mij is het bv ok : er staat instructie van buitenaf voor 60 euro per uur.
Wil je dan dat er met 6 gereden wordt voor 10 euro pp of maar met 4 en dan 15 euro pp.
Uiteraard eigen keuze welke les je wil en de balans tussen de kosten van een groepsles en een priveles.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Anoniem

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:15

Een manege hier in de buurt mag je gratis meerijden in de groepslessen als je er gestald staat.
Van buitenaf denk ik dat er andere tarieven zijn maar dan is dat 2 euro verschil ofzo met de gewone les.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:17

Bij ons (rijvereniging de Commandeurs in Heemskerk) betaal je als volwassenen €142,50 per jaar en daar kun je wekelijks voor mee rijden in de dressuurles. Het is wel in een buitenbak dus afhankelijk van het weer. De lessen zijn met maximaal 4 personen 45 minuten tot een uur. Onze instructrice rijd zelf op GP niveau.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

josien_m_
Berichten: 2341
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:20

En je denkt dat die 60 euro schoon is? er geen belasting, verzekering, bijscholing enz. van betaald hoeft te worden?

Sky_As

Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:44

josien_m_ schreef:
En je denkt dat die 60 euro schoon is? er geen belasting, verzekering, bijscholing enz. van betaald hoeft te worden?

Dat staat toch nergens en dat zegt toch ook niemand. Maar met alle respect hoor, hoeveel mensen ken jij die 60 euro per uur verdienen? (ja ik ken er zat die ze verdienen, maar tussen verdienen en krijgen zit ook nog een verschil)
en laten we eerlijk wezen, de echte goede instructeurs hoeven over het algemeen niet ergens op een manege les te gaan geven, die kunnen vaak veel meer verdienen met gewoon privé lessen.
Ik ken echt meer dan genoeg maneges, maar weinig maneges waar grand prix ruiters in de bak les staat te geven hoor......

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:11

Sky_As schreef:
MightyMike schreef:
Wij betaalden ongeveer 17 euro toen onze kinderen meereden in de manegeles met hun eigen pony, max 4 deden er dan mee. Hetzelfde bedrag als daarvoor toen ze op de manegepony's mee reden.

@Sky_As ik vind niet dat je zou moeten betalen volgens de redenatie waarom je mee zou rijden, of je nu veel leert of niet. Dan kies je eerder of het meerijden je het waard is of niet, maar diegene die les staat te geven, stopt zijn tijd er natuurlijk wel gewoon in en je houd een plek voor een ander vast, dus vind dan een laag bedrag (5 euro voor een les is natuurlijk echt niets) omdat jij het minder belangrijk of leuk vind, niet van toepassing. Dan doe je gewoon niet mee.


Soms is het gewoon handig als je bijv. naast een manege staat met je paard en je wilt in de winter gebruik maken van de binnenbak en de enige mogelijkheid is dan mee rijden in een les. Dus dat zijn wij dan niet met elkaar eens :) . Ik vind dat zeker wel uit maken.
En 5 euro, om op je eigen pony in een groep van 8 te kunnen rijden? ik weet niet, maar dan zou de instructrice 40 euro krijgen als iedereen 5 euro betaald? dat is toch prima?


Als er niemand anders is die jouw plek wil, zou dat wellicht incidenteel kunnen, maar 5 euro of een plek vrij voor een ander die wel normaal de les wil betalen, is de keuze snel gemaakt. Hier zit alles vrij vol wat lessen betreft, dus kan me dan ook niet voorstellen dat je bij wijze voor 'spek en bonen' in een les gaat zitten puur voor de binnenbak, maar goed, hier ook opties in de omgeving om naar een binnenbak te gaan bij slecht weer, waar je dan voor betaald, maar vrij kan rijden.

Hier overigens wel ruiters op niveau die daarnaast een kleinschalige manegeles draaien. Waar je dus ook met eigen pony mee kunt doen, zowel groepsles als priveles. Bomvol, maar dus niet voor 5 euro mee doen.

Westhof

Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:26

Ik mag gratis meedoen met mijn eigen pony in de manegeles.

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:57

Ik betaal meen ik 120 per jaar, zit 1 X per week les in van een zwer goede instructrice met meestal niet meer dan vier man in een groep.
En dan vrij gebruik van de bak alle dagen

alexandras
Berichten: 173
Geregistreerd: 07-02-10

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:59

Wij betalen gewoon hetzelfde als de anderen zonder eigen paard. We nemen ook een plekje in en het is al speciaal dat we mee kunnen rijden want eigenlijk doen ze dat niet.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:02

Is overal heel verschillend. Vroeger mocht ik op de manege waar mijn pony stond ook gratis meerijden in elke les die ik wilde als er plaats was. Later op de manege waar mijn paard stond betaalde je gewoon het normale lestarief dat mensen zonder eigen paard ook betaalden. Was eigenlijk wel vreemd.


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: kosten meerijden groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:54

Ik verplaats dit topic naar PP waar het beter past.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, DogWords, Kimmej, Vagabondo en 37 bezoekers