Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:34

Ik altijd 3x per dag en soms 4x ,7dagen in de week.
En ik doe het allemaal zelf dus vraag niet of andere het voor me doen,ook niet in het weekend.
Soms als 1 van mijn kinderen 'smiddags gaat rijden en ze staan nog buiten dan doen zij het een keer.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:34

Voorheen ging ik zo'n 4x per week. (35 min met de auto). Sta op een plek waar ze gewoon dag en nacht buiten staan in groepjes. Voor mij houdt dat met 2 paarden in dat ik wekelijks 2x de beurt heb voor de klusjes zoals uitmesten en hooi klaarzetten.
Ik ben ook van mening dat rustdagen absoluut belangrijk zijn voor de paarden, dus meer dan hooguit 5x per week iets doen, zal je mij niet ziek doen. En ze redden het ook prima zonder mij.

Inmiddels woon ik op hetzelfde erf als de paarden, dus zie ze nu wel dagelijks, maar nog steeds doe ik effectief vaak maar 3x per week iets met ze.

En ik geef ze ook wel eens bewust vakantie. Verplicht hoofd leeg maken en niks moeten. (Of ik geef mezelf verplicht vakantie).

Ik zou ook nooit op een plek kunnen staan waar vrije beweging en sociaal contact afhankelijk is van hoe vaak ik naar stal kom

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:59

Ik ga tussen de vier en de zeven dagen per week. Paard heeft vriendjes, onbeperkt vreten, een grote inloopstal met stro en een grote paddock.

Ik rijd 25 minuten hiervoor omdat ik mijn paard niet in een stal wil opsluiten.
Laatst bijgewerkt door Chiren op 17-04-21 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:06

Mijn stal is 25 minuten rijden.
Ik ga 5x per week en straks met een bijrijder 4x pw. Alles wordt gedaan dus hoef in principe alleen maar te komen om te rijden etc.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:11

Ik ging elke dag. Helaas is dat nu qua afstand en werk niet meer te combineren. Ga nu zo’n 4/5 keer per week. Paard is 3, staat amper in het werk en wordt volledig verzorgd.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:17

Ik ga elke dag, in principe een keer en dan regel ik met stalgenoten of door de 'buitenzetter' te betalen dat ze in de wei of in de paddock komt. :)

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:18

Ik denk gemiddeld 4 keer per week, ligt er aan hoeveel ik die week werk.
Het is 45 minuten fietsen maar als het regent of als er een zak voer mee moet pak ik de auto.
Hij staat volpension, nu zijn de weides dicht omdat het gras moet groeien en staan ze op een klein stukkie. Nu ga ik dus elke dag zodattie even zijn benen kan strekken.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:21

Nooit :') Ze staat in training.

Zodra ze Z gestart is zo'n 3-4 keer per week, meer is qua tijd niet haalbaar. Andere dagen komt een vriendin.

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:06

ik ga meestal 1 keer per dag, soms 2 als bv de dekens gewisseld moeten worden.
Heel soms een enkele dag niet als ik ziek ben maar vraag dan wel altijd of iemand m ff wil checken kwa lichaam (wondjes, dikke benen).
Hij staat wel in volpension dus hoef niet te voeren etc.


Ik heb een vriendin die soms 2 week niet gaat (snap ik eerlijk gezegt niks van)en dan een tijdje dagelijks, paard is dan ook niet in conditie maar lijkt over het algemeen niet ongelukkig.(24/7 buiten met hooi, water en andere paarden).

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:34

Iig 1x per dag, soms meer. Ligt er aan, nu met deken af op periode ga ik wat vaker 2x per dag. Straks met weide opbouw ook. En afgelopen maanden ook vaker 2x daags gegaan, ook in m'n pauze omdat ik helemaal gek werd van het thuiswerken en er dan iig echt even uit was in de pauze.

Het is 10-15 minuten rijden.

De laatste keer dat ik een dag heb overgeslagen weet ik niet meer :')
Ik sta op een stal waar ik 100% alles zelf doe. Soms regelen we onderling dingen met elkaar.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 00:23

Elke dag. Ik doe alles zelf maar voer genoeg voor een hele dag verdeeld over 6 a 7 voerplekken. Ze kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten willen.
In de lente/zomer wel irritant soms want dan staan ze niet vol op weide ivm fructaan of ik wil sproeien. Dan moet ik extra.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:11

Ik ga meestal zo'n 3 a 4 keer per week. En heb een bijrijdster die 1 keer per week gaat.

Mijn paard staat op vol pension er wordt gevoerd, gemest en elke dag binnen en buiten gezet. Iedere dag minimaal 8 uur weidegang ook in de winter. Hiervoor heb ik op een doe het zelf stal gedaan samen met 2 vriendinnen toen ging ik ongeveer 5x per week.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:14

Ik ga 3 keer per dag om de dag, 2 keer de ene dag en 3 keer de andere dag. Mijn dochter gaat als ik 2 keer ga. In de middag geven we hooi en kijken of alles oke is?

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:31

Wij doen alles zelf dus zijn er minimaal 2 keer per dag, meestal vaker om iets te doen met de pony's 's middags.

Het was op de vorige stal veel minder ivm de lange afstand. Nu op 2 minuten van huis is het makkelijk om vaak langs te gaan.

Nu doen we het met 2 soms 3 personen, dus een keertje op de dag overslaan komt wel eens voor maar geen hele dag meer.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:38

Ik heb niet alles gelezen, maar de mensen die op vol pension staan, gaan die ook vaker dan 1x per dag?
Ik vind dat zo gek ofzo.. kijk om in de ochtend deken te wisselen en in avond ok. Maar 3a4 x per dag terwijl vol pension?

Ik ga 5 keer per week. Vol pension, ook als ik maand niet zo kunnen is er niets aan de hand :)

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:55

Mijn zusje en ik hebben de paarden samen. Er gaat elke dag iig iemand van ons. Ik zelf ga denk ik 4x per week sws. Op dagen dat ik werk wil ik nog wel eens overslaan, maar dan gaat altijd mijn zusje wel.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:23

Ik ga 6x per week, pony staat volpension 20km verderop.

Ik overweeg haar te verhuizen naar 5km verderop, dan ga ik weer elke dag!

M'n jaarling staat 20km verderop de andere kant in :+
Daar ben ik 1x per week ongeveer.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:34

Ik heb ze soms thuis staan en soms bij mijn schoonfamilie, ben nu al een half jaar thuis door die stomme corona maar zit daardoor wel eigenlijk zo goed als de hele dag op stal. Doe tussendoor de dingen die ik gedaan wil hebben thuis (of bv boodschappen) en dan ga ik terug :+
Soms ga ik maar 1 keer en blijf ik daar, soms ga ik dus 3 of 4 keer :=
Als wij de zaak terug open mogen doen komen de paarden terug naar huis en ga ik voor en na werk voeren en knuffelen, als ze dan bij mijn schoonfamilie staan geraak ik er niet elke dag en dan word ik cranky

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:34

Ik ga elke dag, ook toen ze 30 km rijden van me vandaan stond. Heel af en toe sla ik een dag over als ik ziek, heel moe ben of iets anders belangrijks heb. Ik zet haar niet elke dag aan het werk. Ik vind het vooral fijn om te zien hoe ze erbij staat..
Ze staat in volpensioen. Alleen in het weekend wordt er niet gemest en moet je ze zelf buiten en binnen zetten. Er wordt niet van je verwacht dat je dit dan zelf doet (en dus laat liggen over t weekend id stal), maar ik vind een schone stal elke dag wel belangrijk. Buiten zetten doen we roeleren in een groep, vaak zet ik ze dan za en/of zo buiten.
Op dit moment ga ik 2x per dag vanwege medische oorzaak. In principe hoef ik maar 1x per dag te komen voor de medicijnen, maar vind het fijn om in de ochtend even snel te checken of alles nog ok is.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:40

Ik ga sowieso elke dag, moet zelf uitmesten, voer klaar zetten etc, en wij verdelen de voer- en buitenzetbeurten met elkaar.
Op de dagen dat ik vrij ben of op tijd thuis ga ik meestal 2x per dag maar vaak ook 3x.
Onze paarden staan wel dicht bij huis, dat scheelt ook wel.
Ik ga bijv vaak ‘s morgens alvast even uitmesten enzo op een vrije dag en later terug om te rijden. Of ‘s avonds nog terug voor een voerbeurt.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:26

Mijn paarden staan op een paddock paradise waar ik ongeveer een uurtje naartoe moet rijden. Daardoor ga ik ‚maar‘ 4x per week gemiddeld. Wanneer ik vrij ben vaker en wanneer ik druk ben minder. Maar alle paarden worden daar dagelijks gecheckt en voorderest komen ze daar niks te kort.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:40

Ik ga 2 a 3x per week. Ik moet 30 minuten rijden om op stal te komen.
Verder staat hij 24/7 buiten met zijn vriendjes. En word hij daar heel goed verzorgd door de land eigenaren waardoor ik ook niet elke dag hoef te gaan.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:34

Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:55

Poekkie schreef:
Grappig dat bijna iedereen zegt elke dag te gaan. Mijn ervaring:

Stal 1 ==> ik 2-3x per week en ander meisje waarmee ik hem deel ==> 2-3x per week.
andere paarden kwam max 1x per week de eigenaar voor.

Stal 2 ==> mijn paard en nog een ander waren de enige paarden die dagelijks hun eigenaar zagen (ik en ander meisje afgewisseld voor de mijne). Andere eigenaars kwamen van 2x per week tot 1x per jaar.

Stal 3: ik ben hier elke dag want het is mijn bijjob om hier voermeisje en stalmeisje te zijn. Zelf doe ik 3-4x per week echt iets actiefs met mijn paard en het andere meisje komt nog 1-2x per week.
Paard 2&3: eigenaar komt max 1x per maand, meestal minder.
Paard 4: eigenaar komt 1x per 2 weken.
Paard 5: eigenaar komt bijna dagelijks.
Paard 6: eigenaar komt 2x per week eens kijken en doet max 2x per maand iets als rijden, longeren of poetsen.

Grote verschillen dus met dit topic :')

Ik denk ook dat de mensen die bijna niet gaan niet op zo'n topic gaan reageren :P

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:01

Ja dat denk ik ook, beetje vertekend beeld zo helaas.