[VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MissSicarius

Berichten: 233
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

[VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 00:47

Bloemen en een fles champagne kreeg ik mee van de vorige eigenaren. Helaas is de champagne niet open gegaan vanavond.

Een half uurtje nadat ik het koopcontract van een knappe zwarte merrie had getekend kreeg ik een berichtje van de staleigenaar: ‘je paard heeft hard gerend in het weiland en hij loopt linksachter niet goed’. En dat was nog zacht uitgedrukt. Ze stond op drie benen bij toen ik op stal aankwam...

Hailey heb ik inmiddels al bijna een jaar in volle lease. De vorige eigenaresse had geen klik en uiteindelijk ging zij naar Dubai om met paarden te werken. Ik zou Hailey leasen en verkopen voor haar. Nu voel je hem misschien al aankomen, ik werd verliefd op haar. Na een lange periode van wachten voor allebei de partijen kon ik haar eindelijk kopen. 5 maanden geleden heb ik haar volledig laten keuren, van nek tot benen onder de röntgen en daarnaast nog klinisch. Paard heeft in het afgelopen jaar niks gehad. Tot nu...

Uitgerekend op de dag van aankoop gaat het mis. Later hoor ik op stal dat ze het ene moment nog haar deken op had en wat draafde, maar dat ze het andere moment zonder deken op drie benen in de wei stond. De deken is nog helemaal perfect op de twee kapotte gespen aan de voorkant na. Ze heeft dus vastgezeten in haar deken. Staleigenaar heeft samen met iemand haar uit de weide gehaald. Zo nu en dan had ze een stapje gezet onderweg. Eenmaal op stal is ze gaan liggen en kwam ze bijna niet meer omhoog. Met drie benen gaan staan is zowat onmogelijk voor een paard van 1,74m. Ik haalde haar uit stal wat bijna onmogelijk was, maar in stal kon ik geen duidelijk beeld krijgen helaas. Haar hele rug was verkrampt van het optillen van haar linker been.

Veel gevoelt en gekeken: wat vocht in beide achterbenen (dat is gebruikelijk voor haar als ze een paar uur binnen heeft gestaan) en iets warm linkerbeen. Toch maar op tweede paasdag de spoeddierenarts gebeld en toevallig waren ze vlakbij. Conclusie: mogelijke breuken kan je niet zo snel op de röntgen zien omdat deze heel netjes en strak zijn. Kan ook een scheur in het bot zijn. Röntgen heeft nu geen zin. Pijn zit in de kogel. Linksachter is iets dikker. Spuit met pijnstillers erin en mevrouw ging na een halfuur gretig hooi eten *\o/*. Nu elke dag metacam, rust en woensdag/donderdag weer contact opnemen. Mocht het niet beter gaan dan worden het röntgenfoto’s.

Ik ben nu enorm hard aan het duimen |(. Duimen jullie met mij mee?

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 00:53

Oh nee zeg, wat een pech!

Ik ga heel erg hard duimen voor je dat het allemaal meevalt :knuffel:.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 00:57

Ah nee, wat een pech kan je hebben !
Jep, ik duim erg mee!

Don't take anything for granted

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 01:10

Ik heb dit afgelopen augustus gehad, niet kunnen opstaan en stok kreupel. Zo op het eerste oog niet te zien wat maar wel dat het goed mis was. Arts erbij heeft haar in de benen geholpen, advies rx. Echter ze kwam niet zelfstandig in de benen en omdat we vermoedde dat haar bekken stuk was dat niet laten doen. Voor foto's van bekken moeten ze onder narcose op hun rug liggen. De recovery had ze nooit knap kunnen doormaken.
Nu loopt ze weer en springt zelfs terwijl haar zitbeenknobbel uiteindelijk verdwenen is in de diepte. Ik had dit nooit gedacht, een sporttopper wordt het niet meer, maar een vreselijke lieve merrie is het nog altijd.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

MissSicarius

Berichten: 233
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 01:25

Niet verwacht dat er überhaupt nog mensen online waren, maar heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik merk dat ik mij iets minder alleen voel in het probleem. Ik probeer van het beste uit te gaan en dat ze het gewoon wat verzwikt heeft.

@lailapri wat fijn dat ze er toch bovenop is gekomen voor zo ver dat mogelijk is! Wat tijd en rust wel niet kan doen :)

Morgenochtend een balancer kopen bij de Pets Place als noodoplossing om de metacam toe te dienen en na die zak uiteindelijk overstappen op de gewenste balancer. Ik ben benieuwd hoe ze er morgen bij staat, ik heb mijn stage maar afgezegd, paard gaat voor mij even voor :+

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 06:55

Ik ben ook begonnen met metacam, later moest ik dex geven wat ik in een stroopspuitje deed en daarna weer metacam en later overgestapt op pijncompositum/coxcompositum ik heb het altijd met een spuitje in haar mond gegeven, in begin vond ze dat niets, later was ze eraan gewend en kwam was het raar als ze geen spuitje kreeg.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:37

Wat een pech TS. Ik duim mee dat het allemaal mee blijkt te vallen.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:43

Wat balen! Altijd natuurlijk, maar zeker na zo'n lange tijd probleemloos zijn en dan net gekocht te hebben. Ms tijdig naar een goede kliniek brengen; een goede, tijdige diagnose kan mogelijk ook een hoop ellende besparen. Beterschap en ik hoop dat t meevalt!

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:43

StalDiefdijk schreef:
Wat balen! Altijd natuurlijk, maar zeker na zo'n lange tijd probleemloos zijn en dan net gekocht te hebben. Ms tijdig naar een goede kliniek brengen; een goede, tijdige diagnose kan mogelijk ook een hoop ellende besparen. Beterschap en ik hoop dat t meevalt!


Precies dit!
Loop niet aan te modderen met je huis-tuin-keukendierenarts maar kies meteen een goede kliniek.

Don't take anything for granted

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:49

Nou dat is echt pech.. hoop dat het meevalt!

anjali
Berichten: 15015
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:13

O wat erg! Vreselijke pech! Beterschap gewenst!

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:21

Jeetje, wat een ontzettende pech...ik zal heel hard voor je duimen dat het allemaal meevalt.

Alles wat je aandacht geeft groeit..

Orlinapaard

Berichten: 260
Geregistreerd: 21-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:23

Jeetje, wat een pech! Ik duim voor een goede afloop. Staat ze wel in het gips? Aangezien de kans blijkbaar bestaat dat er een barst in het been zit?

A horse is a poetry in motion

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:36

Dikke pijnstillers erin ,opladen en naar een kliniek rijden! Ik zou hier echt niet mee aanmodderen en zeker niet met supplementen oid .

Bij vermoeden scheur moeten xe iig fixeren anders scheurt de boel...

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:39

Heel veel sterkte

Orlinapaard

Berichten: 260
Geregistreerd: 21-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:58

Ik begrijp ook niet zo goed waarom er nu geen foto's zijn genomen. Een barst zal je inderdaad niet zien, maar een breuk kan je wel uitsluiten. En een barst zie je pas duidelijk op foto na 10 à 14 dagen, dus de redenering van de DA van over enkele dagen dan wel foto's te nemen, volg ik niet echt.. Veel beterschap voor je paardje!
Laatst bijgewerkt door Orlinapaard op 06-04-21 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

A horse is a poetry in motion

LibertyLucky

Berichten: 965
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:04

Ah wat verschrikkelijk zeg
Qens je heel veelsterkte en hoop dat het meevalt....

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:05

Wat een pech zeg!
Ik zou echter bij vermoedde van een breuk/barst niet wachten.
Bij mijn paard is een dag na de breuk deze prima te zien geweest op de foto dus ook ik volg de redenatie van de dierenarts daarom niet.

Ik hoop van harte dat dit alle pech is die je met dit paard gaat hebben :(:)

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:11

Wat een rotsituatie zeg, dit is wel de nachtmerrie van elke nieuwe paardeneigenaar.. Heel veel sterkte, ik duim met je mee

MissSicarius

Berichten: 233
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 11:35

Vanochtend toen ik op stal kwam was ze qua gedrag weer haar oude zelf. De pijnstillers doen hun werk dus goed. Ze durft er zo nu en dan wat gewicht op te zetten en met lopen iets op te steunen. Been is niet dik en niet of nauwelijks warmer dan het andere been.

Een kliniek bellen lijkt mij wel een goed idee. Nu nog een goede kliniek vinden in de buurt... Iemand die een kliniek in de buurt van Veldhoven/Eindhoven kan aanraden? Heb gisteravond kliniek Boshoven erbij gehad.


Afbeelding

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:37

Ik hoor altijd goede verhalen van de paardenkliniek in Heeze.
Ook goede verhalen hoor ik over de paardenkliniek in Someren.

Je kunt er altijd een belletje aan wagen denk ik dan. Degene waar je het beste bij voelt zou ik dan naar toe gaan.
Laatst bijgewerkt door Moonlight17 op 06-04-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:37

Niet echt heel dichtbij, maar ook niet heel ver. Uur rijden vanuit Eindhoven, maar ben zelf te spreken over Visdonk in Roosendaal.
Laatst bijgewerkt door maria500 op 06-04-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:38

Kliniek Someren is bij jou in de buurt.
Sterkte hoor, wat een pech.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [VOLG] Pech half uur na aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:42

Jeetje wat een pech TS! Ik ben met mijn paard bij SMDC geweest in Heesch, tot nu toe erg tevreden over.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:43

Ach wat een pech :\

Ken je het paard al een hele tijd, ben je er zorgvuldig mee bezig en dan uitgerekend op de dag van de officiële verkoop gebeurd er zoiets :\

Hoop dat ze bij de kliniek kunnen zien wat er aan de hand is. Ik zal duimen voor een voorspoedig herstel :-)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Elegance_, GoogleAdsense, Jennifer_S, Lukasje, Sababber, XladyX, Zinzi_jewel en 114 bezoekers