Mijn artrosepaard inslapen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8774
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:36

anjali schreef:
Ik laat de beslissing over de noodzaak van euthanaseren over aan de DA. Omdat die de medische kennis heeft om te zien of iets nog kan herstellen of niet.


En die beslissing maakt de DA niet
Die moet je zelf maken
Zeker in deze situatie .
Artrose en pijn is vervelend maar niet levens bedreigend
Paard waardig is wat anders .

Ik zou laten inslapen als mijn dier niet meer zonder pijnstilling kan .
En ze het de rest van dat stukje leven zou moeten gebruiken
Zou ik t hooguit paar dagen gebruiken om mezelf even de kans te geven afscheid te nemen.

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16


Monique1963

Berichten: 8624
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mijn artrosepaard inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:54

Ik leg de opmerking van Anjali anders uit. Ik vraag aan mijn dierenarts wat hij/zij zou doen als het haar dier was geweest. En dat antwoord is dan mijn keuze.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

GabberGill

Berichten: 5672
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn artrosepaard inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:46

Mijn veearts zei,

Ze zou nog wat jaren meekunnen met medicatie, maar mag dan niets meer doen dan wandelpaardje en weidepaard functioneren.

Ik heb toen gevraagd of zij haar nu zou inslapen als ik dat zou willen.

Haar antwoord was:
Ja dus als je me belt en zegt dat je het wilt zal ik zonder verdere vragen dit dier inslapen.

2 weken later heb ik haar in laten slapen.

Ze had makkelijk nog gekund, maar voor haar niet waardig. Dat was voor mij reden genoeg. Laat het bezinken, dat deed ik ook 2 weken lang. Het moment dat ze ging was zo vredig en mooi ondanks de pijn die het deed.

Mijn 1e pony die mij leerde rijden en ook mijn zusje, maar het allermooiste was het moment dat ze mijn dochter der eerste paar goede kilometers liet maken op haar rug. Geloof me van mij had ze 80 mogen worden, maar kijkend naar wat haar laatste jaren werden en in welke toestand waarin ze er meer voor mij was omdat ik haar niet los kon en wilde laten heb ik besloten haar te laten gaan. Doordat alles zo uitgedacht was, was het goed en heb ik zoveel vrede met dit verlies gehad.

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:10

Ik zou de lente en zomer afwachten en kijken hoe ze het doet met but/pijnstillers. Wellicht knapt ze op tot een weer wat vrolijker paard. Blijf je een paard zien die steeds verder achteruit gaat en er geen pijnstiller helpt, dan is de keus inslapen miss hoen dan ook makkelijker nadat je eerst wat andere dingen hebt geprobeerd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Geralda1994, Pierus, Renss, Zinzi_jewel en 137 bezoekers