Wat zoek ik en waar te vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Wat zoek ik en waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:25

Ik denk dat je niet per se moet kijken naar een bepaald ras, maar gewoon naar iets wat je aanspreekt. Of dat nou een NRPS is, een Arabier of een Tinker.

Zelf heb ik Arabieren, voor mij zijn dat gewoon hele fijne paarden, lekker maatje, mensgericht en werkwillig. Laatst was de oudste (8) hier zelfstandig grondwerk aan het doen met 1 van onze jonge merries. Heerlijk. Als je echt relaxt buiten wil rijden zou ik niet voor een Endurance paard gaan, die hebben echt wel veel go buiten en willen graag gaan, maar dat is dan voornamelijk aangeleerd gedrag. Als ik met mijn arabier naar buiten ga kan ik prima aan een los teugeltje stappen. Het is dus maar net het paard wat je treft en dat hoeft niet een specifiek ras te zijn. Laat je dus niet door het label van een ras afschrikken en ga gewoon kijken als het paard je aanspreekt. Want meestal klopt er niks van de vooroordelen die je hebt :P

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht



Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:50

New forest +:)+ zo veelzijdig inzetbaar. Gaan voor je door het vuur en zo stoer! Nou ja dat vind ik _O- wij hebben 2 maar ze zijn er ook in grotere maten hoor. Wij hebben een e pony. Als springer gekocht maar door de Corona nu dressuur opgepakt. Binnen een jaar nu M2. En er zit nog veel meer in! Hier een beeld van een new forest e pony.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn er ook als vosjes. Dat is onze eerste new forest. Een maatje kleiner.

Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, criollo_yess, Ilona__, Lisette1987, lynn_Joy, MissWeenie, Rainer, Telpeva, tienus63, Vagabondo en 75 bezoekers