Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:14

Ik koop ook niet op kleur, alhoewel ik voorkeur heb voor paard met aftekeningen. Toen ik mijn merrie kocht hoorde ik sommigen zeggen dat ik haar vast op uiterlijk had gekocht. Nou ja, vond het een mooi type natuurlijk, maar verder maar een 13 in een dozijn bruine ielig geschoren beessie. Als ik haar nu zie denk ik, wow ze is wel echt knap geworden hoor! Dat mooie rode bruin....Heel chique!
Als er nog een volgende komt (verkoop en bezichtigingen zijn voorlopig op on hold gezet) zou zeker in deze markt, kleur geen eis of wens zijn. Paard moet me wel op iets aanspreken natuurlijk, dat wel.


Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:29

Ik kijk en zoek wel naar aftekening en kleur, oog wilt ook wat :+

Schimmel is een no go, evenals crèmekleurige en die onzin. Bont moet gelijk gevlekt zijn aan beide kanten en dan liefst meer kleur dan wit en dan als ff kan zwart bont :+
Spikkels moeten met meer wit zijn, dus niet enkele stip en klaar of overlopen in grijs/zwart en de kop ook niet al teveel gespikkeld :o

Maar als ik naar mijn groep dieren kijk 13+ ben ik niet geheel geslaagd. 3 schimmels, 1 spikkel, 1 bont dan wel meer bruin dan witte oppervlakte, 1 bont helaas meer wit, zwart, bruin met aftekeningen en 1 saaie bruine met zwart, 1 zwart/bruin met simpel kol en daar ook het veulen van precies het zelfde en een mooi vos veulen uit onze schimmel merrie die gelukkig vos blijft met 4 witte voeten en een bles. <3

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:32

tita schreef:
Ik wil dat paard :# :')


Deze verkoper heeft ook een e ruin vos staan die is van mijn geweest

mamabird
Berichten: 916
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:33

Afbeelding


Kwam toevallig afgelopen week deze oude foto tegen… een kleinzoon van Samber. Fantastisch paard, maar niet makkelijk. Ik wilde geen bonte, maar was op slag verliefd.
Inmiddels maakt kleur mij niet uit. Heb zo mijn voorkeuren, maar is niet iets waar ik op selecteer.

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:50

Mijn paard weet nog niet helemaal welke kleur hij wil zijn geloof ik :+

Onderste foto is van afgelopen zomer, bovenste van gisteren :))
Afbeelding

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:19

Haha wat een verschil :D Leuk!

Innerlijk is natuurlijk heel belangrijk. Voor mijn rijpaard kijk ik echt naar wat het gedrag doet en of dat mij aanspreekt. Uiteraard ga je vaak kijken bij een paard puur om uiterlijk. Het innerlijk moet wel echt passen. Ik heb dus geen zin in gedoe. Dus uitproberen, raar doen en dat soort fratsen. Sommige mensen vinden dat juist leuk. Die houden van een paard dat graag de clown uithangt. Ik hou van een meegaand type dat ook graag leuke dingen samen doet.


Mijn shet heb ik puur om uiterlijk gekocht en bleek een uniek innerlijk te hebben. Superlief maar wel met een beetje gekke trekjes. Het was echt even aankijken wat we mee genomen hadden. Hij was extreem bang, niet te vangen, brak overal uit en echt superblij was ik daar niet mee. Maar goed dat is redelijk oplosbaar. Ik ben blij met hem.
Hij is een leuke aanvulling op ons leven. Maar het innerlijk speelde dus een minder belangrijke rol. Hij moest een voorpluk hebben voor de vliegen, goed op de benen staan en er apart uit zien. Dus geen standaard shet. Rest was bijzaak. Hij blijkt heel lief en gevoelig te zijn. Echt een schatje dat geen vlieg kwaad doet. Een mazzel heb ik met zijn innerlijk. Hij heeft mijn hart gestolen en zijn manen zijn nog veel mooier geworden. Echt een plaatje. Hij komt heel graag knuffelen nu, dan smelt ik wetende hoe onze ontmoeting was.

Een paard kopen is gewoon een heel gedoe en het is ook nog eens ram-emotioneel. Vind ik :o

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:25

Ik hou van aparte kleurtjes :D

Mijn eerste ‘echte’ paard was een aparte vos met iets donkere manen met veel wit:
Afbeelding

Haar dochter was prachtig bont:
Afbeelding

En natuurlijk mijn valk friesje.
Afbeelding

Helaas zijn twee er niet meer. Mijn toekomstige veulen (op dit moment nog in de buik van mijn vorige ‘saaie’ bruine) zal ook gewoon bruin worden gok ik! Maar blijf een zwak houden voor gekke kleurtjes.

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:28

Heb je toevallig een volgtopic van de valk fries (van vlak na aankoop) ? Hij komt mij zo bekend voor. Wat een plaatjes allemaal!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 00:32

Evamarie schreef:
Heb je toevallig een volgtopic van de valk fries (van vlak na aankoop) ? Hij komt mij zo bekend voor. Wat een plaatjes allemaal!


Ik had inderdaad een volgtopic, maar hij is helaas enkele maanden geleden ingeslapen op 4-jarige leeftijd.

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 01:17

Ik heb een roodschimmel gehad (pony), die kleur associeer ik nog steeds met fantastische paarden/ ponies. Maar dat is vooral omdat dat mijn eeuwige topper was. Daarna heel saai alleen maar bruinen en een vos.
En dus een bont veulen van Samber gefokt toen ik nog heel jong was (maar die was van mijn vader dus telt niet mee)

De laatste tijd val ik meer op schimmels, kan er mee te maken hebben dat ik zelf ook grijs wordt :o Maar kleur is niet echt belangrijk hoewel ik toch als eerste wel selecteer op het uiterlijk, maar sortiment iedereen dat stiekem?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 06:18

StalNollie schreef:
tita schreef:
Ik wil dat paard :# :')


Deze verkoper heeft ook een e ruin vos staan die is van mijn geweest


Ja die is ook zo leuk met smal blesje.
Mocht je weer zoiets hebben mag je altijd pb doen hoor.

De verkoper heeft onverwachts contact opgenomen dus heel verhaal getypt ik verwacht niet dat er iets uit komt.
Maar vond het wel schattig


Afbeelding
Mijn bloedmooi stekelharige roan vos 4x per jaar anders van kleur elk jaar verassing


Afbeelding
Mijn huidige merrie gewoon bruin met wit

Kelty die bonte is ook gaaf zeg.
Jouw fris sprak mij nooit aan

Paard mamabird is ook ruig

In mijn tijd was Samber ook populair was een van de weinige bonte hengsten

30-11-2015
03-07-2018

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:00

Ik fok ze zelf dus moet het doen met wat er uit komt. Ik ben niet heel gek op zwart, dus ik krijg elk jaar een zwarte hengst van mijn dames . Intussen heb ik een stal vol zwarten. Moet soms echt even kijken in de wei wie wie is. Afgelopen jaar eindelijk een vos gefokt. Met bles, 3 witte voeten en buikvlekken .
Voorheen maakte kleur me niet uit, maar vanwege gezondheid zou ik niet snel weer een schimmel kopen. Heb er een gehad die op 6 jarige leeftijd al flinke melanomen had.

-

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:30

Die van mij stamt uit de Samber lijn, maar is alles behalve bont :D

Onze 2,5 jarige rooie (foto van van de week voor het eerst aan de longe, überhaupt aan het touw hele brave merrie)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:43

Gisteren avond overeenkomst afgesloten laat op de avond er zou aanbetaald worden. Mensen 2 keer geweest.
Mensen voor vandaag afgebeld.
Appen ze vanmorgen af dochter vind het spannend een jonge pony!!!! Ze zien ervan af



Serieus!!! Leuk pony's verkopen.
Heel zadelkamer overhoop gehaald wilde nog keer naar dan op vzh rijden ipv dressuurzadel. Prima ik zo gek ik zorg ervoor daar sta je dan met goed gedrag

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 08:51

StalNollie schreef:
Gisteren avond overeenkomst afgesloten laat op de avond er zou aanbetaald worden. Mensen 2 keer geweest.
Mensen voor vandaag afgebeld.
Appen ze vanmorgen af dochter vind het spannend een jonge pony!!!! Ze zien ervan af



Serieus!!! Leuk pony's verkopen.
Heel zadelkamer overhoop gehaald wilde nog keer naar dan op vzh rijden ipv dressuurzadel. Prima ik zo gek ik zorg ervoor daar sta je dan met goed gedrag


Jeetje wat waardeloos… denk je dat het rond is kan je weer opnieuw. Kan me voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent. Over een maand of 3 zetten wij onze e pony te koop. Hier zie ik ook zo tegen op!

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:01

StalNollie schreef:
Gisteren avond overeenkomst afgesloten laat op de avond er zou aanbetaald worden. Mensen 2 keer geweest.
Mensen voor vandaag afgebeld.
Appen ze vanmorgen af dochter vind het spannend een jonge pony!!!! Ze zien ervan af



Serieus!!! Leuk pony's verkopen.
Heel zadelkamer overhoop gehaald wilde nog keer naar dan op vzh rijden ipv dressuurzadel. Prima ik zo gek ik zorg ervoor daar sta je dan met goed gedrag

Pech @StalNollie.Wel interessant te lezen dat de paardenhandel niet alleen aan de kant van de koper stress kan opleveren maar eveneens aan de kant van de verkoper. Ik stond altijd aan de kopende kant.Dan is er ook vaak wat. Nou ja,in deze tijd komt er waarschijnlijk heel snel een nieuwe belangstellende voor je pony.En beter dat ze er nu vanafzien dan dat ze hem zouden kopen en dan later komen reclameren.

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:04

StalNollie schreef:
Gisteren avond overeenkomst afgesloten laat op de avond er zou aanbetaald worden. Mensen 2 keer geweest.
Mensen voor vandaag afgebeld.
Appen ze vanmorgen af dochter vind het spannend een jonge pony!!!! Ze zien ervan af



Serieus!!! Leuk pony's verkopen.
Heel zadelkamer overhoop gehaald wilde nog keer naar dan op vzh rijden ipv dressuurzadel. Prima ik zo gek ik zorg ervoor daar sta je dan met goed gedrag

Wat balen zeg :(

:wave:

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:05

Had je 'm wel op internet laten staan? Anders krijg je dat heerlijke ' er zal wel wat mee mis zijn want hij was er vanaf en word nu weer aangeboden' :+

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:20

ruitje schreef:
Had je 'm wel op internet laten staan? Anders krijg je dat heerlijke ' er zal wel wat mee mis zijn want hij was er vanaf en word nu weer aangeboden' :+

Dan zet je hem terug met"Wegens niet nakomen afspraken..." Eigenlijk zou je hem moeten laten staan met "Gereserveerd"erbij totdat hij je erf verlaten heeft.

Padoertje
Berichten: 1515
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:23

ruitje schreef:
Had je 'm wel op internet laten staan? Anders krijg je dat heerlijke ' er zal wel wat mee mis zijn want hij was er vanaf en word nu weer aangeboden' :+


Niet iedereen zet zijn paard direct op gereserveerd natuurlijk
Ik heb gisteren ook hele serieuze mensen laten weten dat ik mijn paard niet aan ze verkoop, dus dan zou een ander gelijk denken dat er iets aan mankeert? Daarnaast merkte ik dat hij afgelopen week echt wel iets van de leg was, dus deze week laat ik er even niemand op.
Dan wordt er dus al vanuit gegaan dat als hij een week langer staat, er iets mis zou zijn? Aparte denkwijze..

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Kimberly_83
Berichten: 208
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:25

Ik heb zaterdag weer proef gereden. Leuke merrie maar heel voorwaarts en verkoper heeft er niet mee buiten gereden. Ik vind dit toch een te grote gok want dat is heel belangrijk voor mij en er was daar niet de mogelijkheid om het te testen. We zijn dus nog steeds op de markt :+

Lexie <3 You say it best, when you say nothing at all

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:27

Wat waardeloos zeg, Nollie… schaadt je vertrouwen wel..

Mijn vorige pony ook niet op kleur gekocht, absoluut wel op uitstraling. Het was een slungelige 2 jarige maar op een foto keek hij zo helder uit zijn ondeugende ogen… het was ook een draak. Dan kijkt het paard wat ik nu heb gekocht heel anders uit haar ogen(van wat ik tot nu toe gezien heb). Heel sereen
Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11154
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:31

beegee schreef:
Ik heb mijn paard deels wel op uiterlijk uitgezocht. Als hij me vanaf de foto's niet aansprak, dan was ik niet komen bezichtigen. Heb tientallen advertenties doorgestuurd gekregen, maar bij de een vond ik het hoofd te groot, andere oogopslag vreemd, vlekkenpatroon niet mooi of de ander deed me gewoon helemaal niets. Tsja. Zal toch voor de rest van zijn leven naar mijn paard moeten kijken dus ik vond het eigenlijk wel belangrijk dat hij voor mij leuk was om te zien. Heeft iedereen toch wel een beetje denk ik? En nu sta ik me elke dag nog te verwonderen dat ik zo'n mooi, lief, leuk én braaf paard heb gekocht. Nog net geen kwijlbakje er bij. Haha. Terwijl het voor anderen wellicht een saaie vos is om te zien. 't Is dat ie mooi was, want verder kon hij nog niks toen ik 'm kocht. Had anders dus helemaal niks geworden :=

Dit, paarden die mij in de advertentie niet aanspreken scroll ik meteen verder :=
Fuego was eigenlijk heel toevallig vos en dus precies wat ik zocht.

StalNollie, oke dan, als dat zo is dan weet je dat toch wel eerder?!

Net enigszins besloten Fuego toch te houden, krijg ik een appje van degene die is komen kijken (In november geloof ik) dat ze nog interesse heeft. Ik twijfel alleen enorm aan of het de juiste match is (en of ik hem nu nog wel kwijt wil := ) Ik heb haar dan ook geappt dat ik twijfel.

Afbeelding
foto van vorige week

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:39

beegee schreef:
Ik heb mijn paard deels wel op uiterlijk uitgezocht. Als hij me vanaf de foto's niet aansprak, dan was ik niet komen bezichtigen. Heb tientallen advertenties doorgestuurd gekregen, maar bij de een vond ik het hoofd te groot, andere oogopslag vreemd, vlekkenpatroon niet mooi of de ander deed me gewoon helemaal niets. Tsja. Zal toch voor de rest van zijn leven naar mijn paard moeten kijken dus ik vond het eigenlijk wel belangrijk dat hij voor mij leuk was om te zien. Heeft iedereen toch wel een beetje denk ik?


Eh, nee? Uiterlijk boeit me echt niet, dat is mooi meegenomen, maar helemaal bij een advertentie die voor de rest passend leek was uiterlijk echt geen selectiecriteria. Op uiterlijk kan je niet rijden. Het enige wat wel van invloed was was bouw, maar groot hoofd absoluut niet. Functionele bouw en gangen en verder gezondheid en karakter.

Anders was ik niet gaan kijken bij de dieren die ik gekocht heb, behalve de laatste misschien. Pony sprak me niet aan op de foto, mager scharminkel en hele onvoordelige foto's, maar dat is echt het fijnste dier geweest wat ik ooit gehad heb.

Hier verschillende kleuren gehad. Schimmel, bruine met wit of met bijna geen wit en vossen met veel wit. Ik heb niet zoveel met zwart, maar als paard helemaal zou passen is kleur niet van belang. Met bijzondere kleuren vind ik vaak het probleem dat de prijs hoger is vanwege de kleur, terwijl de kwaliteit niet zo hoog is als bij paard met dezelfde prijs maar normale kleur.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:08

Padoertje schreef:
ruitje schreef:
Had je 'm wel op internet laten staan? Anders krijg je dat heerlijke ' er zal wel wat mee mis zijn want hij was er vanaf en word nu weer aangeboden' :+


Niet iedereen zet zijn paard direct op gereserveerd natuurlijk
Ik heb gisteren ook hele serieuze mensen laten weten dat ik mijn paard niet aan ze verkoop, dus dan zou een ander gelijk denken dat er iets aan mankeert? Daarnaast merkte ik dat hij afgelopen week echt wel iets van de leg was, dus deze week laat ik er even niemand op.
Dan wordt er dus al vanuit gegaan dat als hij een week langer staat, er iets mis zou zijn? Aparte denkwijze..


ligt misschien ook aan de prijsklasse, geen idee.

Heb je beide meisjes afgebeld, of alleen die, waar je een slecht gevoel bij had bij de 2e keer proefrijden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jannie79 en 121 bezoekers