[VOLG] Mijn meisje, gaan we dit redden?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Canon

[VOLG] Mijn meisje, gaan we dit redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 09:15

Ik vind het eng, maar het moet van mij hart nu..
2020 heeft mijn meisje en mij grote hoogtes en diepe dalen laten kennen.
Op dit moment staan we aan de grootste uitdaging tot nu toe.. Dit voelt zo, zó enorm zuur en surrealistisch..

Afbeelding

Het begin van het jaar lag de wereld aan onze voeten..
In het najaar werden wij eerste op onze allereerste dressuurwedstrijd. Het voorjaar ging boogschieten te paard succesvol én reden onze eerste oefencross. We genoten van alles samen. Het begon te kriebelen.. Een toekomst in de sport voor de lol/hobby? Wij zagen het helemaal zitten! :D Met een onze instructeur, goede vriendinnen mijn vriend en de paarden begonnen wij aan onze dromen. Gewoon lol maken en zien waar we komen. Dat was het motto.

Toen ben ik even in een diep dal geslagen.. Letterlijk, want ik ben bedreigt op stal met gebruik van fysiek geweld. Tweemaal. Het stalmanagement nam verder geen verantwoordelijkheid. Er werd niks mee gedaan. Faciliteiten gingen al langer achteruit. Sociaal gedrag liep langer "vreemd" en mensen moesten het allemaal maar zelf oplossen.. Ik mocht ook geen aangifte doen. Wel gedaan en enorm serieus genomen daar, zij zagen het als een serieuze zaak. Voor mij was dit persoonlijk de druppel. Lieve stalgenoten zagen dat er iets helemaal niet goed was, wilden helpen maar ik voelde mij er niet meer thuis of überhaupt veilig. Ik wilde weg.. ;(

Mijn instructeur en vriendin hadden net een eigen trainingsstal geopent. Ik was daar kind aan huis en op 1 augustus zijn we overgestapt. Ik was in de wolken. <3 Paard maakte meteen vriendinnetjes en we vonden eindelijk ons plezier terug. Kwaliteit gingen we heel hard op vooruit. Daarnaast gingen wij van een stal met 70 paarden, naar eentje van 12.. De rust tijdens onze eerste rit daar samen: tranen natuurlijk. :') Alles voelde beter! Ik ging weer elke dag om tijd met haar door te brengen. Het ging ons goed.

En toen braken we vroegtijdig de les af met mijn meisje op drie benen.. -O-
Ik wist niet wat me overkwam. s'Ochtends meteen de Vijfsprong (DA) erbij en longeren, buigproeven, foto's. DA dacht aan haar kruisbanden, maar kon dat op Röntgen/Echo niet genoeg zien. Twee weken rust zei die. Twee weken zonder verandering en nogeens twee weken opnieuw. De vierde week was het nog erger en zou de dierenarts terugbellen. Dat hebben ze nooit gedaan en ze waren te druk om ons te woord te staan..

En toen stond ze plotseling met een ei op haar kogel in stal. :n
Ik wilde nu echt doorpakken. Ik kende goede verhalen van De Lingehoeve. De Lingehoeve arriveerde meteen met een echoscan voor haar ei. Diagnose: Tendinitis SDFT (op buigpees) linksachter. Forse zwelling op het ligament en peesschede ontsteking. Chronisch. Ik voelde geen warm of koud meer op dat moment..

Injecties gaan in haar stiuatie niet helpen, ze moet echt een operatie.
Dan pakken ze de rafels en alles wat ze vinden aan.. We kunnen op dit moment niks. Rijden, werken of avonturen zit er niet meer in. En ook ná de operatie en revalidatie is het de vraag wat kan.. Mijn paard snapt er allemaal weinig van. Vanmiddag om half 4 is haar eerste check-up in Lienden. Foto's wilde de Vijfsprong ons niet afstaan. We gaan haar dan opnieuw scannen bij de Lingehoeve. We willen het "en-en" uitsluiten.

Daarna gaan we aan de operatie..
Waarom ik dit topic open? Omdat ik er al langer over nadacht. Omdat ik denk dat er in de toekomst iemand kan zijn die ik met dit topic kan helpen. En vooral omdat ik het gewoon even kwijt moet allemaal.. Het is naast wat privékwesties (aka. afstuderen en een vriend die na 4,5 jaar niet meer verder wil wil) enorm veel en ik wordt er soms wat moedeloos van. Ik voel mij alsof alles kapot gaat deze weken.. Ik ben zo moe en bang. Afgelopen jaar bracht ons veel lichtpuntjes, maar nu is het echt zwaar en dit paard.. Dit is er niet eentje die je eventjes stilzet. Ze heeft een stem, wil werken/spelen en leuke dingen doen. En ik ook, want zij was altijd mijn veilige haven.. Mijn rustmomentje..

Mijn ma roept altijd "Jullie werken niet, jullie spelen!" En zo is onze verstandshouding ook.
We klieren met elkaar, maken plezier in wat we doen en nu kunnen we dat niet.. Toch ben ik blij dat we een heldere diagnose hebben, dat we er iets aan kunnen doen en waar ze nu staat. Maar het is nu wel tijd voor de schouders eronder en ik voel mij vaak moe en niet goed in mijn vel de laatste tijd, want we hebben zo'n enorm lang traject te gaan.. Knuffelen blijven we altijd doen. Dat wel. Misschien zien we het wel te zwaar in, maar wat je moet weten is dat we tien (bijna elf) jaar samen zijn en nog nooit ook maar een kreupelheid meegemaakt hebben. Ik heb geen referentiekader en weet niet wat me nu overkomt..

Afbeelding

Mijn lieve meisje.. Gaan we dit redden? ;(
Lieve lezer, bedankt. Ik heb geprobeert ons verhaal zo kort en leesbaar/begrijpelijk mogelijk te houden..

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 09:23

EDIT:
Dit is de situatie zoals hij nu is. De plek voelt 24/7 warm, wanneer ik er ben (meestal sowieso drie keer in de week plus zondag), koel ik, maar dat is waarschijnlijk nooit genoeg in mijn ogen. Ze staat in de paddock met twee vriendinnetjes, omdat ze op stal elke plank uitprobeert en ik bang ben dat het het verergert. Ik hoop enorm dat de Lingehoeve niets zal vinden aan haar knie en het al die tijd gewoon enkel dit was.. Dan kunnen we meteen het behandelplan starten en opereren.

Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:25

Ik volg je topic mee. Wat een verschrikkelijke kl*te situatie zeg :( Hopelijk weet je snel meer.

Het draait hier uiteraard om jou en je paardje in dit topic maar wil even laten weten dat ik je goed begrijp omdat ik ook zoiets heb meegemaakt. Mijn paard heeft 2 jaar lang op en af last gehad van een blessure en dierenartsen konden niks vinden. Inmiddels zijn we op de goede weg, maar we zijn er zeker nog niet. Daar waar ik mijn plezier en rust vond, werd ook een omgeving van stress en verdriet en sinds 2 weken is dit stukje rust en geluk eindelijk weer terug aan het komen. Verder hebben er bij mij ook wat dingen in privékwestie afgespeeld (onder andere heel veel stress van het afstuderen en wat andere punten maar daar heb ik het liever niet over op Bokt). Je mag mij in ieder geval altijd een bericht sturen als je het fijn vind om het met een onbekende over de andere punten buiten je paardje om te hebben. Uiteraard mag het ook over je paardje gaan ;)

Elaya ~ dressuur : B+3 - springen B+5

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:27

Pfoe wat een heftig verhaal. Ik lees zoveel emotie en liefde voor jou paard. Krijg er tranen van in mijn ogen. Ik wens jullie heel veel succes met de operatie en hopelijk een spoedig en goed herstel! Hou je ons op de hoogte?

~ Floris (Keimper van Hylpen x Maeije 440)
Nieuwe toekomst❤️

anjali

Re: [VOLG] Mijn meisje, gaan we dit redden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:51

Ik wens je beterschap met je paard!

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:20

Jeetje, je krijgt het wel ‘even’ voor je kiezen op dit moment..

Praat zeker lekker van je af hier, maar vooral, hou vol Y;(

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done." Lucille Ball

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:31

Oei, dat ziet er naar uit zeg. Heel veel sterkte en beterschap voor je paard (en ook voor jou natuurlijk). :(:)

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:35

Och jemig.. Dit is zuur zeg!

Hou je ons op de hoogte?

Ik duim voor jullie!

Enne.. Als je eens je gal kwijtwilt of je hart wilt luchten.. Je mag altijd PBen.

UrbexteamJJ Youtube

Urban Exploring the world.
UrbexteamJJ

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:38

Heel veel sterkte en beterschap voor je paard. Ik hoop dat je hart hier luchten je een beetje helpt.
Je krijgt wel veel voor je kiezen.. :(:)

Alles wat je aandacht geeft groeit..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:39

Jeetje wat een roerige tijd voor je. Pas je goed op jezelf?

Hopelijk kan je vanaf nu weer vooruit kijken en krijgen we heel veel updates met een heel voorspoedig herstel voor je paardje! :)

Op zoek naar een leuke, lieve hond? Kijk ook eens bij AnimalinNeed. Tientallen honden hebben nog geen fijn huis! Bij vragen staat mijn PB-box altijd open!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:04

Tjongejonge wat een tegenslagen krijg jij te verduren zeg!
Goed dat je het hier een beetje van je afschrijft.

What doesn't kill you, makes you stronger!!!

Veel sterkte en houd vol.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:05

Veel sterkte!

Misschien is Icetight een idee? Is een koude klei die je mag laten zitten, waardoor het been voor langere tijd gekoeld wordt. Dat zou wat mij betreft voor jouw paard heel effectief kunnen zijn.

They explain life to me every day ~

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:48

sterkte, een peesblessure is dan net de druppel...
Kunnen je stalgenoten je niet helpen?

Hier gebruiken we vaak de equine leg cooler. Als je paard rustig 10 minuten op de wasplaats kan wachten is het een kleine moeite om dit 1x per dag even te doen.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 08:05

Wauw, ik ben er stil van.. Zo veel lieve reacties en meedenken.. Dat voelt echt hartverwarmend! <3

Dankjewel @Felien_Kyra, dat is echt heel erg lief. Als je ervaringen wilt delen of ook stukjes verhaal wilt doen voor jezelf, dan mag dat hier zeker ook hoor. Vind ik alleen maar fijn en dan kunnen we elkaar steunen. Samen erover praten (hier of via pb, dat mag ook uiteraard) lijkt me enorm fijn. Dat waardeer ik enorm. :o
Ook lief van jou @Jolliegirl <3 Maak ik graag gebruik van en waardeer ik echt heel erg.

@kusvoorjou, Lief! Echt enorm lief. Ik kreeg dan weer tranen van jouw stukje..! :o hihi. Het is echt mijn vriendinnetje, mijn steun.. Het is moeilijk in woorden uit te leggen hoe we in elkaar zitten dan de uitspraak van mijn mams. Maar ze is echt een lid van de familie. Soms moet ik daar ook even bij stilstaan om het te beseffen. Het lijkt soms zo vanzelfsprekend dat ze er is, maar ik kan me geen leven zonder haar bedenken. Het is echt mijn persoonlijke mafkees die me op juiste paden houdt.

Sodeletuut, dat is een heel fijne tip! Ik ga eens op zoek en kijken of dat ook nu nog kan. Anders ga ik hem zeker omthouden mocht er weer zoiets gebeuren. :j Klinkt heel erg goed, en beter dan de groene klei waar we dus ook nog een week mee hebben zitten smeren.

Stitchlover, ook een heel fijne tip! Dankjewel. :o Ik heb hele lieve en betrokken stalgenootjes. Ze hebben inderdaad veel geholpen, als ik de middag koelde, dan deden zij de ochtend en avond. Het is bijna een vriendinnenclubje dat samen paarden heeft. <3 Paard blijft inderdaad wel makkelijk staan, dus zo'n ding zou eigenlijk heel handig zijn!

En ook voor de andere bokkers, ik ben er helemaal stil van.. Ik heb zo veel maanden in mijn eentje hiermee gezeuld, en dan nu zo veel lieve en fijne reacties te krijgen die het wat verzachten. Ik kan het bijna niet omschrijven wat het doet met me, maar het is echt heel erg hartverwarmend. <3 Dan is bokt echt een heel mooie plek. :o Ik wil jullie graag op de hoogte houden. Het lucht mij op het erover te kunnen praten met mensen, en ik hoop ook dat er ergens ooit iemand is die dit dan vindt en er ook steun uit haalt. Liefst niet dat een ander die moet meemaken, maar wie weet verzacht het.. <3 Echt dankjulliewel!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:14

Ai ai! Wat hebben jullie allemaal al meegemaakt dit jaar zeg.

Wij zitten soort van in hetzelfde schuitje. Onze lieve merrie staat ook met een ei op ongeveer dezelfde plek. Scan wees hier uit dat het nog niet zo heftig is als bij jullie, dus hier kan een spuit wel helpen, maar we moeten eerst 4 weken wachten tot het zelf eerst wat kan herstellen. Dan die spuit erin, en dan nog 5 maanden op rust waarschijnlijk. Wij moeten 2x per dag 10 minuten koelen met een coolpack. Heb via Agradi ééntje besteld die om het achterbeen past. En ik kreeg de tip van iemand anders om bloedzuigers in te zetten. Ben ik mij in aan het verdiepen. Lijkt mij namelijk dat dat het herstel bevorderd.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:38

Aah, wij hebben in februari met een echt nare peesblessure gezeten, helaas is de zelfde merrie nu ook hoefbevangen.
Wij zijn toen van smid overgestapt en deze heeft er eggbars onder gezet.
Tevens hebben. We 3x bloedzuigers laten aanzetten.
Toen de dierenarts eind mei kwam voor controle kwam hij echt met zo'n humeur, Jezus meiden neem de beslissing dat het klaar is.
De schade is zo enorm dat kan gewoon niet herstellen.

En toen kwam het monsteren, en toen. Fronste hij en zei, oké we gaan over tot de echo.
En van een enigsinds rothumeur werd. Hij laaiend enthousiast meer dan de helft was hersteld en het woord rijden richting kerst werd in de mond genomen.

Maarja, helaas is ze 30 juni hoefbevangen geraakt.
Eind juni hebben we ivm hoefbevangen ook bloedzuigers aangezet(2x totaal) en het was echt een verschil van dag en nacht. Deze filmpjes/links zijn te vinden in het hoefbevangen topic

oh no, my dreamprins fell off his horse again

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:44

Jetje wat krijg je veel voor je kiezen nu zeg.
Sterkte voor jouw en je paardje

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:52

Och jeetje TS wat ongelofelijk zuur. :(:)

Wat zeiden ze bij de Lingehoeve gisteren? Welke arts heeft je geholpen?
Mijn paard is afgelopen januari daar geopereerd aan koliek en ze hebben alles echt top gedaan. Eerlijke en directe communicatie (en ja dat komt soms hard aan). Maar geopereerd door een zeer kundig chirurg, fijne artsen en hele lieve assistentes die ook even de tijd nemen om je aan te horen. En de stalmeester, die ondanks heel slecht nieuws, toch een lach op mijn gezicht kreeg. En mij nog veel harder liet lachen toen bleek dat ze toch opknapte.

Ik duim mee voor een goede afloop voor jullie en blijf jullie volgen!

Gibbie’s 2020; de dood in de ogen gekeken

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie
Voor onze paardenavonturen https://www.instagram.com/1991leane/
Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Pollewop113

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:05

Jemig wat een dingen maak je momenteel mee... Net zoals de andere Bokker vertelde voel ik ook de grote liefde voor je paard. Ik wil je als tip geven dat je ook zeker nu nog wat met je paard kan gaan doen en waar jullie beiden misschien wel lol uit kunnen halen.

Mijn merrie heeft vaak ook rare fratsen en gelukkig is ze nu stabiel. Om haar mentaal uit te dagen doen we aan hersenwerken. Ik beleef er erg veel lol aan om mijn paard zo fanatiek snoepjes te zien zoeken en mijn paard vind het geweldig en is daarna ook blij dat ze iets heeft mogen doen. Ze moet dan mentaal even aan het werk. Misschien vind je het niets, dat kan ook, maar wil je deze tip niet ontnemen het heeft voor mij en mijn merrie gezorgd voor afwisseling. Alleen maar kunnen poetsen bij en verplichte boxrust wordt op een gegeven moment ook zo saai....

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:25

Zo wat krijg jij een berg van ellende over je heen, relatie weg, paard kapot . Je ouders helpen je wel hoop ik ? Want ik snap dat je er alles voor over hebt om je grote vriendin weer op de been te krijgen maar een operatie is nogal heftig. Logisch dat je doorzet maar houd wel in je achterhoofd dat het ook verkeerd af kan lopen. Ik hoop het niet en dat je nog lang van elkaar kunt genieten en wil je veel succes wensen.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 09:49

Ach Duke, wat verschrikkelijk! Het zijn echt heel nare plekken.. :knuffel: Als je dingen kwijt wilt en er even over moet praten, dan mag dat hier zeker weten van mij. Pb mag ook. Ik schrok er een beetje van hoe erg het hielp om hier verhaal te kunnen doen. Ik hoop dat dat jou ook helpen kan. Klinkt eng, van die bloedzuigers. Maar als het helpt is dat top. Jij krijgt ook een aardig traject voor je kiezen zeg.. Respect. Ik duim hard voor je mee. Ze moeten het gewoon redden! :o

Wat verschrikkelijk naar hagelslag.. Bij jou komt het ook allemaal achter elkaar he..? :knuffel: Dat voelt zo oneerlijk dan. Ik ben heel erg benieuwd naar je filmpjes. En ik hoop enorm dat ook jullie het redden. Het zal wel een andere wereld worden ook voor jullie, maar als je deze verbetering hebt, dan kun je al een heel stuk meer van die wereld aan denk ik. :o Als je hier ook je ie kwijt wilt, dan mag dat zeker!
Ook fijn te horen dat die bloedzuigers bij jou zo'n positief effect hebben. Misschien heb jij wel de ervaring en kennis waar Duke naar op zoek is en kunnen we elkaar een beetje helpen? <3

Dankjewel kiki, dat is echt enorm lief van je! <3

Hee Kaitlyn, dankjewel! Ik heb je topic inderdaad gelezen (we zitten in hetzelfde buitenrijmaatjes groepje) :o Heel heftig verhaal, net als hier, maar wel enorm fijn dat jullie het gered hebben. Ik hoop nu ook een beetje op dat sprankje geluk. :o Net als jullie zijn wij enorme springers en waren helemaal klaar voor de toekomst.. Wij hadden K. Winderickx als arts. Hele duidelijke en lieve vlotte vrouw. Dacht écht mee en was inderdaad snoeihard in eerlijkheid. Maar dat waardeerde ik wel enorm. Ze nam echt de tijd. Doet goed te lezen hoeveel vertrouwen jij in de chirurgen en artsen hebt. :o Mijn indruk was ook al heel erg goed gisteren, maar de meeste mensen moeten wij nu nog gaan zien natuurlijk.. Het is fijn vooraf al te weten hoe fijn anderen ze vinden. Die stalmeester was echt een held inderdaad. Enorm fijn persoon. <3 Dankjewel!

Wat lief juist Pollewop! <3 Ik denk dat ze dat geweldig vind! Het is echt een paard wat enorm slim is en vooral mentaal beziggehouden moet worden. Ik denk dat dat ons enorm kan gaan opvrolijken. Al is het omdat zij dan haar humor kwijt kan en ik er leuke filmpjes van kan maken. :o Toch samen wat tijd kunnen doorbrengen. Dat zou fijn zijn. Vind het een heel tof idee van je, dankjewel!

@Bigone, Het is echt even dramatisch inderdaad.. Ik had ook niet gedacht dat dingen zo konden lopen plotseling. Ik woon gelukkig thuis en ben niet alleen. Mijn ouders en zusje zijn er en zijn mega lief. Ik pak dit traject samen met mijn pa op. Hij is mede-eigenaar. Die doet de knopen doorhakken en berekeningen maken met financiën, verzekering e.d. we gaan samen veel boswandelen zodat ik wat tot rust kom. Mijn zusje neemt mij mee met vriendinnen naar Mcflurry avondjes in de auto. :o Voelt ook alsof je jaren jonger bent dan opeens.

Mijn instructeur zei inderdaad ook dat ik moest gaan bedenken wat ik wilde als we niet meer konden wat we deden.. Voor het grootste gedeelte heb ik er vrede mee inmiddels.. Crossen in de L vond ik al niet zo tof eruit zien (wat extreme ervaringen meegemaakt tijdens mijn allereerste vrijwilligerswerk daar) dus dat gaf ik al eerder op. Maar een normaal laag sprongetje, wat dressuren of gewoon het bos in zou wel fijn zijn.. Maar, bij mij is het wel dat als zij het niet kan. We het absoluut niet doen. Ik heb haar op haar vierde zelf beleerd en toen maakten we twee afspraken "zij geeft aan wat ze kan en niet" en "Ik zorg dat haar niets overkomt, en zij doet dat dan ook bij mij" daar kregen we een enorm eerlijk dier uit. Vanuit die twee afspraken gaan we ook hier doorheen. Maar je hebt zeker gelijk in wat je zegt. Dankjewel. :o
Laatst bijgewerkt door Canon op 27-10-20 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 09:52

Update #001 van gistermiddag? :')

Kwart voor drie zijn we naar Lienden gereden voor een uitsluiting. Twee stalgenootjes gingen mee om te ondersteunen en vragen te stellen, Wendy en Suus. Dat zijn inmiddels beiden vriendinnen van mij. Zij kunnen vanaf een afstandje kijken en dat helpt enorm. Daarnaast bouwt Wendy aan een eigen bedrijf als paardentaxi en heeft zij een enorm fijne trailer en rijstijl. Mét camera, dus ik kon haar ook zien in de trailer. Suus is mijn vriendin en staleigenaresse, met haar kan ik vaak gewoon even alle ellende vergeten. Het is enorm prettig, hen erbij hebben. Zij wisten eigenlijk alle vragen wel te stellen die ik ook had. En meer..

Vijfsprong zei A, Lingehoeve zei B met een heel duidelijk verhaal, dus mag de Lingehoeve ook A van ons onderzoeken om te zien of het "en-en" is, of één van de twee het mis heeft..
Dat mishebben bleek dus niet het geval.. -O-
Goede nieuws: de Lingehoeve zag een verdikking van vocht. Aan het buitenste compartiment van haar knie. (Ze hebben er blijkbaar drie: Binnen, midden en buiten.) En die graderen ze dan van matig, zorgelijk en fors. Dat benoemden zij matig. Ze denken dat daar iets gezeten heeft, ook omdat er een klein puntje op de kruisband te zien was, maar dat dat al herstelt is op zichzelf. Daarnaast wilden ze voor de interne database ook de peesschede nogeens bekijken. Die is er inderdaad heel erg aan toe.. En ook deze arts geeft aan dat we eigenlijk wel móéten opereren. Niet opereren en op rust is niet de oplossing..

Ze konden wel aangeven dat tussen ons springen, crossen en deze situatie te veel tijd heeft gezeten om met elkaar in verband te staan. Grote opluchting wat dat betreft..

Paard heeft zich ze hele tijd eigenlijk super goed gedragen. En ook bij de prik van de sedatie bleef ze lief staan. Ze moesten haar wel een tweede sedatie geven, want mevrouw had direct halfslapend het toetsenbord van apparatuur aan de wand ontdekt als iets heel interessants.. :') Daarna werd het wel serieus en heb ik een drie kwartier (gevoelsmatig dik een uur) met een zwaar paardenhoofd in mijn armen, jas met sjaal en mondkapje op staan angstzweten.. Het was daar enorm warm binnen op dat moment. En toen kwam al het nieuws er uit.. Eigenlijk voor mij voornamelijk aanvullingen op veel wat we al wisten. Alleen noemde deze arts het een "dubbeltje op zijn kant" verhaal. En dat baarde mij zorgen.. (Inderdaad wat jij zei Bigone..)

Afbeelding

Maar toen waren we nog niet klaar. Want de arts wilde eigenlijk nog een verdovingstest doen om echt goed uit te kunnen sluiten. Het was al kwart voor zes, dus de vraag of we haar hier wilden laten staan.. Dat had ik niet verwacht. Na met mijn pa te hebben overlegd, was dat wel het beste.. We gingen ten slotte om uit te sluiten. Dus paard heeft een nachtje op de kliniek moeten slapen en wordt waarschijnlijk binnen 10 en 12 vandaag uitverdoofd. En ik eind deze dag gebeld..

Ook dat is spannend, want als blijkt dat ze dan rad loopt, willen ze haar wéér graag houden tot donderdag om die dag meteen te gaan opereren.. Het gaat plotseling zo snel allemaal. Ik moet er nog even in komen.. Als ik haar dan terugzie, is haar hele been ingezwachteld en mag ze twee weken écht helemaal niks meer. Het is dus echt even spannend wat er gaat komen nu, en dat gaat ook de komende week bepalen. Ondertussen moet ik eind november mijn afstudeerverslagen en prototypes aanleveren en heb ik mijn begeleiding nog niet over de situatie van afgelopen weekend durven vertellen.. Ik ga vandaag kijken of ik in dat werk afleiding vind, en een samenvatting voorbereiden zodat ik hen op de hoogte kan stellen.. Ik werk elke dag thuis, dus ik zie en spreek hen heel weinig..

Ik heb gisteren ook voor mijzelf de huisarts bezocht. Ik slaap namelijk enorm slecht tot niet en heb afgelopen lang weekend niet tot amper gegeten. Ook door mijn vriend, niet alleen paard. Maar het werd gewoon allemaal even te veel en zorgwekkend. Ze heeft mij bij een psychologe ingeschreven en wat kalmerends voorgeschreven om te kunnen slapen en alles te kunnen verwerken. Ik heb begin dit jaar een slaapcoach gehad en haar oefeningen pak ik er ook weer bij. Ik moet zeggen dat alles samen voor de eerste avond enorm heeft geholpen. Ik heb er voor het eerst sinds weken een normale nacht op zitten en voel me nu ook al wat kalmer.. Ik kon mijn gedachten nu eindelijk eens stopzetten. Eindelijk mijn nek en schouders eens ontspannen.. Dingen loslaten en op hun plek zetten en dat was een hele ervaring. Even slecht voelen hoort erbij. Het moet alleen niet meer pieken zoals het nu zo vaak deed.

Nog één plaatje van het meisje wegdoezelend in haar sedatie. Als de situatie niet zo enorm f"cked-up was, had ik dit een heel toffe foto gevonden..
Ik ben fotografe, het is voor mij een manier van herinneringen verwerken en dingen een plek geven, dus vandaar ook de vele beelden bij mijn berichten..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Canon op 27-10-20 10:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:54

Sommige jaren zijn gewoon pechjaren, alles komt tegelijk en het zijn vaak ook nog best ernstige dingen. Gelukkig staan daar betere jaren tegenover.
Ik hoop dat alles goed komt met jouw mooie paard, het is zwaar, ook al omdat je ver weg zit.

Ik had de paarden aan huis en toen mijn paard door een peesblessure 3 maanden boxrust moest kon ik voortdurend op 'ziekenbezoek'. Ik deed ook spelletjes met hem (wortels verstoppen) en zorgde voor zoveel mogelijk afleiding.

wens je heel veel sterkte met alle problemen en met je paard.

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:00

Jeetje.........ik heb verder niet veel zinnigs toe te voegen behalve heel veel sterkte!

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:02

Wat schrijf je mooi en duidelijk en wat reageer jij lief en open op iedereen.
Volgens mij ben jij een prachtig mens!

Dat gezegd hebbende : wat fijn dat er zo'n goede actie ondernomen word en dat je vader er ook zo goed bij betrokken is!

Ik duim weer heel hard mee!!
Je bent een top eigenaar!

Ps : melatonine helpt mij heel erg met slapen op onrustige dagen. Wellicht heb je daar wat aan. Zijn tabletjes.

UrbexteamJJ Youtube

Urban Exploring the world.
UrbexteamJJ