[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:05

Heel mooi!


miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 08:27

Wat is hij toch mooi! Zo jaloers op jouw knapperd <3

:+

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-21 18:36

Niet zoveel nieuws te melden, maar wat een mooie dag weer vandaag!! <3


Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 23:07

Een kleine update hier!
Langzaamaan gaan we richting het betere weer. Momenteel is Gino enórm aan het verharen en een gladder vachtje is steeds meer te zien. :)
Hij staat nu ruim vijf maanden op de nieuwe plek en hij is de winter echt goed doorgekomen, waar ik erg blij mee ben. We zijn echt wel aardig op wel met het longeerwerk wat we zo'n 3 à 4 keer per week doen. Hij is lekker voorwaarts en pakt het snel op. Ik heb geen haast met nog meer gaan doen eigenlijk. Hij moet nog 4 worden. Voorlopig nog geen zadel erop, bedoel ik. Nog genoeg werk aan de basis en dat is al hartstikke leuk. <3

Ik ga ook maar beginnen met wandelen, lijkt me een mooie uitdaging om op die manier de omgeving te verkennen en hem te laten wennen aan buiten de kudde ge zijn. Ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisa_22
Berichten: 337
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:13

Leuke update! En leuk dat jullie een start gaan maken met wandelen, heel veel plezier alvast maar dat gaat zo te zien vast wel goed komen! :D

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:43

Kom deze leuke topic pas net tegen maar wat een gave pony en 2 droomplekken. Ik wist niet dat dit bestond in Nederland. Mag ik weten waar ze zijn?
Ben wel benieuwd of je niet bang was dat hem iets zou gebeuren en dat het te laat ontdekt zou worden? Ben benieuwd hoe hij het verder gaat doen!

Anoniem

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:50

Hele leuke update! Lekker genieten samen <3

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 23:54

Blaze1994 schreef:
Kom deze leuke topic pas net tegen maar wat een gave pony en 2 droomplekken. Ik wist niet dat dit bestond in Nederland. Mag ik weten waar ze zijn?
Ben wel benieuwd of je niet bang was dat hem iets zou gebeuren en dat het te laat ontdekt zou worden? Ben benieuwd hoe hij het verder gaat doen!

Het is geen reguliere opfokplek maar had geluk dat mijn pony er wel bij mocht. En ja, ik zag zeker beren op de weg: groot gebied, zou ik hem wel altijd kunnen vinden? Wat als hij iets had, hoe zou ik dat dan moeten doen inderdaad? Alles eten wat los en vast zit daar, is dat niet gevaarlijk? Etc. Maar ik heb het gedaan en echt geen seconde spijt gehad. Hij deed het super daar, nooit wat aan de hand geweest. Prachtig te zien hoe ze op volledig natuurlijke wijze kunnen leven daar, echt heel mooi en fijn geweest voor hen. :)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:06

Fijn dat het zo goed blijft gaan! Ben benieuwd hoe die er straks uitziet zonder zijn dikke vacht :D
Leuk ook dat jullie gaan wandelen :j

Elaya

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-21 22:18

Felien_Kyra schreef:
Fijn dat het zo goed blijft gaan! Ben benieuwd hoe die er straks uitziet zonder zijn dikke vacht :D
Leuk ook dat jullie gaan wandelen :j

Volop aan het verharen en zijn hals begint al behoorlijk dunner aan vacht te worden. :)


Vandaag lekker gelongeerd, veel gewapper om ons heen vanwege de harde wind, maar weer een goede oefening. En wat was hij weer braaf :). Binnenkort een zadeltje erop en eens zien hoe hij daar op reageert.
Als afsluiting een mooi plaatje. <3

Afbeelding

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 19:33

Vandaag besloten om naar de keuring te gaan in juni! Een leuk vooruitzicht zo'n dagje uit :D Ook wel spannend met alles wat er bij komt kijken (weer alleen weg met de trailer, de drukte aldaar...), maar dat is ook alleen maar goed voor de ervaring. Moet nog even uitzoeken hoe aan te melden en of het überhaupt door kan gaan ivm corona. Geen idee eigenlijk. Iemand anders misschien?

Hij doet het verder super. Vandaag veel ontspanning gevonden aan de longe. Voor het eerst dat ik dacht, hèhè, hij loopt nu op zijn eigen benen.

Verder is en blijft het een aanhankelijk dier. De laatste tijd dit als hij me ziet of ik hem roep:



Ja, wie wordt daar nou niet blij van?! <3

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:26

hahah daar wordt volgens mij iedereen gelukkig van ja ;) Fijn dat het goed blijft gaan.

Leuk dat jullie in juni naar de keuring gaan. Ik heb me daar nooit in verdiept dus kan je helaas niet helpen met je vraag.

Elaya

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 17:39

Felien_Kyra schreef:
hahah daar wordt volgens mij iedereen gelukkig van ja ;) Fijn dat het goed blijft gaan.

Leuk dat jullie in juni naar de keuring gaan. Ik heb me daar nooit in verdiept dus kan je helaas niet helpen met je vraag.

Thanks! Ik heb al antwoord van het stamboek: in principe gaat het gewoon door. Even zien hoe ivm de maatregelen, maar dat zien we vanzelf :)

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-21 18:18

We zijn inmiddels lekker balkjes aan het draven aan de longe. Hartstikke leuk want hij gaat er veel meer ontspannen van lopen en het is natuurlijk ook goed voor z'n spieropbouw. Ik vind 'm wel bij zijn flanken de laatste weken iets ingevallen, maar goed: volop in de groei en meer training. Ik ga er vanuit dat het bij zal trekken en hou het goed in de gaten. Ben wel benieuwd wat jullie zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik aan het nadenken over het inrijden maar vooral het doorrijden tzt. Een vriendin heeft haar paard een paar weken geleden naar Yvet van Featherlight gebracht. Ik ben zelf ook echt al jaren fan van haar visie en werk, maar haar wachtlijst zit de komende jaren vol en ze neemt geen nieuwe aanmeldingen aan. Zo kwam ik wel bij Joëlle van Beek terecht. Zij doet de dingen volgens dezelfde methode als Yvet (zij hebben ook veel samengewerkt begreep ik). Ik heb G op de wachtlijst gezet zodat hij ergens begin volgend jaar aan de beurt is. Wel een leuk vooruitzicht denk ik zo, al duurt het allemaal nog even en wie weet hoe het allemaal verder nog loopt. :)

Ps. Zie het kleurverschil hals en de rest, heel grappig die verharing.
Zo zag hij er precies een jaar geleden in deze tijd ook uit :D
Zijn staart is nu wel helemaal zwart zie ik (toen nog echt veel bruin erdoorheen)!

Afbeelding

rosak
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:33

Wat een leuk dier zeg! Ik volg ook mee. En wat is het een prachtige plek zeg, waar hij nu staat <3 Hoelang denk je dat die track ongeveer is?

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-21 09:53

rosak schreef:
Wat een leuk dier zeg! Ik volg ook mee. En wat is het een prachtige plek zeg, waar hij nu staat <3 Hoelang denk je dat die track ongeveer is?

Leuk! De track is zo'n 2,5 kilometer!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:08

Wauw zeg! Wat een mooie plek en wat een heerlijk dier!!
Leuk dat ie alles zo goed oppakt!

Wat een mooie track ook!

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-21 22:29

Vandaag eerste keer het erf af met support van een stadgenootje en haar paard. Een stuk gewandeld, fietsers en brommers tegengekomen en maar één keer geschrokken :+ :D Super deed hij het!
En even genieten van de zon natuurlijk. :)

Afbeelding

Pip1994

Berichten: 89
Geregistreerd: 02-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:19

Wat een ontzettend leuk paard! En wat mooi hoe goed hij het doet, veel plezier met hem!

Je staat op de Mariahoeve in Renkum toch? Ik vind het een geweldige locatie, maar wordt een beetje huiverig van alle negatieve reviews. Mag ik vragen hoe het jou bevalt? Aangezien jij er staat :D

Blue <3
Instagram: Blueeyed_blue

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-21 16:23

Pip1994 schreef:
Wat een ontzettend leuk paard! En wat mooi hoe goed hij het doet, veel plezier met hem!

Je staat op de Mariahoeve in Renkum toch? Ik vind het een geweldige locatie, maar wordt een beetje huiverig van alle negatieve reviews. Mag ik vragen hoe het jou bevalt? Aangezien jij er staat :D

Dank je wel! En ja, je zegt het al: hij doet het goed dus ik ben blij en tevreden! Op elke stal is natuurlijk wel iets wat je zelf anders zou willen, maar dat is niet haalbaar voor een bedrijf. Ben blij met alle ruimte die hij heeft. Ook de ligging is natuurlijk prachtig aan het bos. Mocht je meer willen weten, vraag gerust. :)

Pip1994

Berichten: 89
Geregistreerd: 02-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:26

Britt1 schreef:
Pip1994 schreef:
Wat een ontzettend leuk paard! En wat mooi hoe goed hij het doet, veel plezier met hem!

Je staat op de Mariahoeve in Renkum toch? Ik vind het een geweldige locatie, maar wordt een beetje huiverig van alle negatieve reviews. Mag ik vragen hoe het jou bevalt? Aangezien jij er staat :D

Dank je wel! En ja, je zegt het al: hij doet het goed dus ik ben blij en tevreden! Op elke stal is natuurlijk wel iets wat je zelf anders zou willen, maar dat is niet haalbaar voor een bedrijf. Ben blij met alle ruimte die hij heeft. Ook de ligging is natuurlijk prachtig aan het bos. Mocht je meer willen weten, vraag gerust. :)


Dank je voor je antwoordt! Idd zo dat op elke stal wel iets is en goed om te horen dat je tevreden bent. Ik zal je in de toekomst zeker nog een bericht sturen denk ik. *D

Blue <3
Instagram: Blueeyed_blue

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:55

Ik ga je volgen. Wat een knap paardje! Hij is ook flink gegroeid sinds hij verhuisde zo te zien.
Ik sta met mijn kruising fries bij je in de buurt. Zij is nu ook net 3 jaar dus ik loop met dezelfde gedachtes en twijfels rond. Fijn om jouw herkenbare vraagstukken te lezen!
Edit: spelvoutje

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-21 20:14

Merriemens schreef:
Ik ga je volgen. Wat een knap paardje! Hij is ook flink gegroeid sinds hij verhuisde zo te zien.
Ik sta met mijn kruising fries bij je in de buurt. Zij is nu ook net 3 jaar dus ik loop met dezelfde gedachtes en twijfels rond. Fijn om jouw herkenbare vraagstukken te lezen!
Edit: spelvoutje

O leuk! Waar staat jouw paardje? En waar twijfel je over, wanneer te beleren enzo bedoel je? Ik ga echt voor 2022, vroeg zat vind ik. Hij wordt volgende maand 4 maar is nog steeds echt best wel een puppy hoor. Kijk maar eens dat hoofdje alleen al :D :+

Afbeelding

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:27

Britt1 schreef:
Merriemens schreef:
Ik ga je volgen. Wat een knap paardje! Hij is ook flink gegroeid sinds hij verhuisde zo te zien.
Ik sta met mijn kruising fries bij je in de buurt. Zij is nu ook net 3 jaar dus ik loop met dezelfde gedachtes en twijfels rond. Fijn om jouw herkenbare vraagstukken te lezen!
Edit: spelvoutje

O leuk! Waar staat jouw paardje? En waar twijfel je over, wanneer te beleren enzo bedoel je? Ik ga echt voor 2022, vroeg zat vind ik. Hij wordt volgende maand 4 maar is nog steeds echt best wel een puppy hoor. Kijk maar eens dat hoofdje alleen al :D :+

[ [url=m/EuLFVC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heelsum staat ze nu, bij een vriendin op haar pp. Inderdaad het beleren (hoe en waar en wanneer) die dingen.
Wat een lief koppie ook, precies zo'n puppyhoofd heeft de mijne ook inderdaad! Spreekt boekdelen

Momo94
Berichten: 1111
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:48

Wat is hij mooi! :D
Is dit je eerste eigen paard? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _San87_, Cassia, Coentjuh, Dark7, DemiSisa, GoogleAdsense, horzlover, Isab123, jstthtngrl, meggiemeg, Miss_Mii21, Noukie123, Petra_O, pluisje88, Sigge, sterregoud, tienus63, Wopkebrok en 185 bezoekers