realizier me nu pas hoe goed het met model gaat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

realizier me nu pas hoe goed het met model gaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 18:42

ik kreeg model dus 2 maanden geleden. ZE was totaal wild kon geen stelling nemen en racte als een gek!. Ze was super bang voor de zweep ~~}>. komt omdat: Bij de jockeys die model trainde luisterde ze goed, ze had vertrouwen in hun en racte dus ook heel erg goed, maar als ze een vreemde jockey op dr rug kreeg werd ze doodsbenouwd, en dan gaven ze har gewoon een klap!!!!! en dan niet 1 maar egt duizende!!. Dus toen ik haar kreeg moest ik haar leren relaxt en ontspannen te lopen, en om haar te laten weten dat ze niet bang hoeft te zijn voor de zweep!. Ik d8 eerst maar haar leren om niet zo te rennen en te stuiteren. Dus ik ging haar longeren met de pesoa (dan word ze meteen ook lekkr los in dr rug), in het begin rende ze heel erg maar elke keer dat ik longeerde met de pesoa werd ze rustiger en begon me te vertrouwen. Toen ze eenmaal rustiger ging lopen nam ik elke keer een klein springzweepje mee todat ze daar aan gewend was daar na een dressuurzweep en toen de longeerzweep ging heel goed!

Nou ik dus ook rijden met haar maar ze is best moeilijk te rijden hoofd in de lucht enzo, dus ik om de dag rijden de andere dagen longeren met de pesoa. En dan ging het rijden ook heel goed .

Maar ze was ook heel bang voor desinfection spuiten (spray) en als modele en wondje had spuit ik haar ook met dat spul, maar dan werd ze helemaal gek!! metd r ogen rollen wegspringen steigeren. En dat kwam omdat ze haar zo hard geslagen hadden dat ze heel veel diepe wonden in dr vel hadden geslagen, en ze geen dierenarts er bij wouden halen om het te hechten!. Dus spoten ze op zo'on diepe wond desinfection!, dat natuurlijk vet pijn deed!!. dus ik heel veel met spuitbussen spuiten omd r heen (voor geluid) en daar na heel ff op dr vel, goedzo zeggen, snoepje geven. En nu is ze daar dus ook nie meer bang voor Haha!

En ik was vandaag weer metd r bezig en ik d8 egt zo van jeeh!, wat is ze veranderd zeg!!! ze loopt vet goed!! (natuurlijk niet alles en ze rent nog wel een beetje, maar daar zijn we hard mee bezig)
En ze vertrouwd me helemaal Haha! Lovers ze komt naar me toe lopen als k bij het hek sta legt dr hoofd in me armen enzo Lovers . Maar bij andere mensen is ze dus niet zo!! want als me moeder ind e stal komt staat ze in een hoekje te trillen!! Scheve mond en bij alle andere mensen ook maar niet bij mij! Lovers Lovers Naja komt ook nog wel goed Lachen
In iedergeval verkoop ikd r nooit meer ze heeft ak zoveel mishandelingen gehad in dr leven Huilen waar je nog steeds littekens van ziet Huilen

Dus ik houd r voor altijd!!!! zodat ze nu een mooi leven kan lijden metd r vriendjes in de wei, en goede training zonder in mekaar geramd te worden *LOL*

dit moest ik gewoon ff kwijt!!! Lovers

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:09

Fijn dat ze het zo goed bij je heeft en je ook zo vertrouwd.
Kan me voorstellen dat je dan nu na 2 mnd echt al een hele verandering ziet OK dan! OK dan!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:12

goed gedaan zeg !!! leuk om te lezen dat zo'n paardje zich weer helemaal vertrouwd voelt !toppie !!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:19

fijn dat je dit paardje een nieuwe kans hebt gegeven Lachen hopen dat het zo goed blijft gaan!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:08

Heel leuk dat het zo goed gaat! Hopelijk blijft dat zo Lachen. Veel succes samen met je paardje!

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:39

volgens mij moet jij ook geholpen worden, , misschien helpt een spuitje aandacht is het niet? Haha! Cool

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:40

whiehiehie meligemaaike *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:56

Wat een aardige reacties weer

Maar ontopic: Fijn dat het zo goed gaat!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:10

Meligemaaike schreef:
volgens mij moet jij ook geholpen worden, , misschien helpt een spuitje aandacht is het niet? Haha! Cool


Dit is onnodig een oud topic omhoog schoppen.
Dit soort reacties zijn niet toegestaan.
Vandaar een slotje