Rodeo.. Zo ZIELIG!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:27

promiss schreef:
ik heb het nu ook niet over ALLE rodeo's he!!
ik heb het over die ik op t.v had gezien..
en ik vond het echt gruwelijk!

.


Misschien heb je een mexicaanse rodeo gezien; daar gaat het veel harder aan toe dan de rodeos in de USA

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:30

Viking schreef:
Ik vind dat alle voorstanders van rodeo's niet van dieren houden


Dat denk ik niet Lachen Ik heb wel eens meegedaan aan een kleine rodeo;
Barrel Racing; snel met m'n paardje om de tonnetjes heen. Vinden ze heel leuk hoor Lachen Rodeo bestaat niet alleen uit Bronc Riding !

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:19

Bij deze wil ik iedereen uitnodigen om rodeo te komen rijden op mijn belg Haha!
Die gaat zodra je zonder zadel op haar rug stapt ook helemaal paardvriendelijk uit eigen beweging en zonder wat dan ook compleet uit haar dakkie, en nee ze heeft geen pijn of ergens last van want met zadel is ze zo mak als een lammetje, ze weet gewoon dat men zonder zadel veel minder stevig zit Haha!

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:55

paardeloverr schreef:
Hoooj,
Ik vind rodeo echt zo sielig!! Scheve mond
Die hengsten krijgen dan zo'n singel over hun balen.. Verdrietig
Logish dat ze zo hard kunnen bokken! Ach gut
K vind het echt zielig!
Wat is jullie mening?
Kuzziejs Laura

1. msn taal is niet toegestaan op bokt, het is Zielig, en niet Sielig.
2. hoort dit niet bij jeugd paardenpraat?
3. na wat elles zij vind ik het niet zo zielig nee.

'The readiness is all'

Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:30

die paarden hebben een veel beter leventje dan hier de topjumping paarden hoor!

Je doet mijn wereld lachen, zoals ik steeds al wou... :+: ♥ N'Oubliez Jamais ♥ :+: Esperanza ♥ Z1!! :+:

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 13:53

Er zijn heel veel rodeo onderdelen. Dat bokgedoe duurt hooguit ACHT SECONDEN , dan gaat de riem weer los. en er zijn er bij die er zoveel lol in hebben dat ze het zonder riem doen. Verder moet je maar eens gaan kijken en dan bepalen of je het zielig vindt of niet! Onderzoeken voordat je gaat oordelen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:28

Jeetje, wat een vooroordelen ... en natuurlijk van mensen die nog nooit een rodeo gezien hebben. Ik heb zowel kleinschalige (rondreizende groep), als grootschalige (nationale finale van de Black rodeo) gezien en zie op TV ook het een en ander.

Het zijn inderdaad schokkende foto's, maar je kan zulke foto's van elke tak van de paardensport maken. Ik heb nog nooit een paard met een riem om zijn ballen gezien, dat schokken kreeg, in de chute geslagen werd, wonden had, kreupel was, tijdens de rodeo gewond raakte, etc. Als ik een paard zou zijn lijkt me dat juist een van de leukere baantjes ... Haha!

--> Caballo ... toevallig net een hele docu gezien over Bo. Wat een beest zeg! Erg jammer dat hij niet meer leeft, maar een van zijn nakomelingen Bo Howdy doet het momenteel erg goed in de PBR dus wie weet. Lachen

Kerstmuts

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:45

Ik vind rodeo ook zielig... Boos!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:57

Dit topic is inmiddels al heel oud. Ik zet een slotje aangezien er geen nieuwe inzichten komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esperanza, GoogleAdsense, hoogendroog, laura22, onpaard, Vagabondo, xDeena_ en 55 bezoekers