Bij dokter geweest, niet zo'n leuke uitslag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:11

he zeg das ook vervelend.......!!!!!!!! maar misschen kun je wel verder in de paarden, maar dan wat minder zwaar werk doen ofzo......
sterkte!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:03

hoi,

heel vervelend en t doet erg zeer,ik kan er over mee praten want ik heb het zelfde,met dan als gevolg ook nog een fikse slijmbeursontsteking naast de ontstoken pezen.ik heb dit niet alleen in mijn schouders maar op meerdere plekken,zoals ook in mijn heupgewricht/dijbeen.meestal krijg ik gelijk een ontstekingsremmende spuit waardoor t snel over is,maar nu loop ik er ook al een tijdje weer mee ondanks de prik en dat valt niet mee.soms dan doe ik echt veel en dan krijg ik het,maar vaak denk ik waar ik het nou weer van gehad moet hebben.heel erg vervelend,maar ik ga er geen dingen om laten,ik ben een doorzetter en eigenlijk is dat op zo n moment een slechte eigenschap en moet je toegeven aan de pijn en dat je het even moet laten voor wat het is,heel moeilijk zeker met de paarden, kids ,huishouden en werk.

ik leef met je mee.....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:11

he wat balen

ik kan er over meepraten, aar dan slijtage aan mn knieën, heb hierdoor ander werk moeten zoeken
werkte bij een luxe springstal, nu bij een supermarkt

maar ik kon na een dag, zelfs na een halve dag niets meer! ik deed daar al minder zware dingen, ik bracht de paarden naar de wei, longeerde en reed de jonge paarden
uitmesten en opzadelen deed ik a niet eens meer, en toch ging het ech niet meer

mn knieën zijn erger versleten dan die van iemand op middelbare leeftijd, als ik zo door ging kon ik over een jaar of 10 niet meer normaal lopen en fietsen en helemaal niet meer paardrijden
dus helaas, geen paarden-werk meer voor mij, maar alleen nog als hobby.
je hebt maar echt 1 lichaam, en daar moet je zuinig op zijn!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 12:05

Ik zal het vandaag op school even melden, kijken wat ze er daar van zeggen.
Ik ben ook zeker niet van plan om mijn paardengedoe op te geven, wel minderen, maar helemaal stoppen, nooit !
Ik ben erg eigenwijs en ook een doorzetter met dit soort dingen, ik zal hoe dan ook ( met die begeleiding ) proberen om hier mee door te gaan.
En als ik sommigen met dezelfde ervaring zo hoor kan dat ook wel.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:53

Erg vervelend, ik heb nu ook zoiets. Ontsteking in mijn schouder (kapsel) en ook pijnstillers en fysio. Maar het is een chronisch probleem dus het zal altijd zeuren blijven.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:01

Heb het op school gemeld, mijn mentor zei me dat ik dan nu maar een stage-stop moest inlassen.
Maar dat wil ik liever niet, zo erg is het nou ook weer niet, ik kan heus wel wat.
Ben juist zo blij met dit bedrijf, leer hier veel en wil hier niet weg.
Moet ook eerst de eerste keer fysiotherapie afwachten, daar zullen ze me vertellen wat ik wel en niet kan en mag.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:18

SANEX schreef:
Heb het op school gemeld, mijn mentor zei me dat ik dan nu maar een stage-stop moest inlassen.
Maar dat wil ik liever niet, zo erg is het nou ook weer niet, ik kan heus wel wat.
Ben juist zo blij met dit bedrijf, leer hier veel en wil hier niet weg.
Moet ook eerst de eerste keer fysiotherapie afwachten, daar zullen ze me vertellen wat ik wel en niet kan en mag.


opletten sanex Knipoog ! dit is nu net de valkuil: je dénkt dat je nog wel wat kan.....maar nú zit je lichaam even in een crisissituatie, en als je daar niet zorgvuldig mee omspringt.......wat dan....dat wil je niét weten .

om een probleem zoals jij beschrijft te laten genezen moet je die betreffende spieren, maar vooral pezen, echt 'platte rust' geven (de pézen, niet jij Haha! ).

even redelijk sanex: als jij een paard zou beschrijven met deze problemen zou je het volstrekt normaal vinden dattie even NIET aan het werk zou mogen. nou, zoveel verschil zit er niet hoor tussen jezelf en een paard Cool !

pezen zijn moeilijke dingen: ze gaan héél makelijk 'in de fout', en komen er maar traag weer bovenop.

als je nu al met iets zal moeten leren leven is het dat je daar voor de rest van je leven rekening zal moeten mee houden: negeren brengt je alleen maar verder van je paarden weg Bloos! !

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:36

Oh maar ik negeer het zeker niet hoor, ben heus van plan te minderen, maar wil eerst afwachten wat de fysio zegt wat ik allemaal kan en mag voordat ik besluit helemaal te kappen met stage.
Als de fysio ook zegt dat het beter is nu even helemaal te stoppen, ja dan zal ik moeten inzien dat ik er echt even mee moet ophouden

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:37

Kijk alstjeblieft goed uit meis, voor je het in de gaten hebt, kun je al enorm veel verpest hebben. Hoop voor je dat je een manier vindt om door te blijven gaan! Sterkte!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:48

Niet fijn om te horen nee.

Ik ben destijds ook voor een dergelijke beslissing gezet en heb toch besloten mijn dierverzorgingsopleiding te stoppen met soortgelijke klachten. (Ook na een fractuur, verbrijzelde elleboog).

Voor mijn arm heeft dat veel goed gedaan, ik heb er nu nauwelijks meer last van, een enkele keer nog als ik het echt te zwaar belast maar dat komt zelden voor, voor de rest kan ik alle zware klussen gewoon weer die je in het paarden of dierenwerk tegenkomt (tenzij je dagelijks echt zware arbeid doet).

Intussen ben ik weer een beetje terug in de dieren en paarden, dan wel niet proffensioneel maar heb er wel veel plezier aan Knipoog

Ik hoop dat je een wijs besluit maakt en dat je daarme niet al te veel hoeft in te leveren.

Sterkte en beterschap met je arm!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:52

Dennis schreef:
Wat een rotsituatie!!!!

Ik ben bang dat ik ook met zo iets kom te zitten. Ik heb heel veel last van m'n schouders. En denk dat het komt door het vele computer werk wat ik doe(ik doe een opleiding tot systeembeheerder) en nu op m'n stage plek een verkeerde werkhouding(veel op kleuterstoeltjes, aan kleuter burootjes achter de PC).



Ik ben juist de computers ingegaan op een goede gok, terwijl mijn verzekeringsarts dat ook afraadde (en terecht in het algemeen bij een dergelijke blessure).
Alleen de wijze waarop ik mijn arm daarmee belastte was heel anders dan voorheen en niet zozeer schadelijk voor me arm.
En het ligt ook zeker aan je werkhouding en hoeverre je er rekening mee houdt, ik was al gewent me arm te ontzien.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:06

Jeetje van vervelend zeg!!! Maar ik zou zeggen wees verstandig, luister naar je lichaam en ga een gewone opleiding doen en hou de paarden als hobby! Ik zou zelf ook de paarden ingaan, maar aangezien ik vrij lang ben en best wel eens last heb van me rug ben ik daarvan af gestapt. Ik werk nu fulltime als apothekersass en heb me paardje erbij en vind het heerlijk zo. Lekker elk weekend vrij om op concours te gaan en elke dag om half 5 vrij en 's avonds lekker me paard doen! Ik raad het iedereen aan!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:07

Heb vanavond mn stagebegeleidster gebeld, die vond het jammer, maar zei ook dat ik verstandig moest zijn en misschien de eerste tijd moest stoppen...
We zien het allemaal wel, hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er van baal

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:25

Hoe gaat het NU met je dat je weet wat je hebt?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 19:44

Ik moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk beroerd gaat, ik heb erg veel pijn in mn armen, na een dag school ben ik af.
Vandaag had ik het ff helemaal gehad, ben op de bank gaan liggen met mn honden, ff lekker uitblussen.
Ik moest nog naar Bas maar zag er best tegenop om nog met de brommer weer op enneer te gaan, zelfs gas geven op de brommie doet me na een dag pijn.
Gelukkig was mijn vriendin zo lief om het vandaag voor me over te nemen, zij zou Bas wel doen vandaag.

Ik zit ook minder achter de computer omdat het me steeds zeerder doet, typen en met de muis bewegen etc.
Moet zeggen dat ik sinds dokterbezoek ( knijpen van dokkie in armpje ) veel meer last heb... bleuhg

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:44

Het moet dringend lente worden, dan is alles ineens een stukje beter Knipoog. Ga maar een aantal keren extra vroeg onder de wol, lekker warm en extra slapen! Knap je erg van op . Krijg je verder geen medicijnen of zo tegen de pijn? Niet dat je die altijd krijgt hoor, ik heb er ook geen gekregen na de mishandelingen die ze met mij hebben gedaan maandag Boos!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:03

tja, als je helemaal niks van medicijnen zou gekregen hebben zou ik dat een beetje vreemd vinden toch.
als je een paard was kreeg je er wél hoor van me Knipoog !

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:23

kun je niet om een spuit vragen,dat werkt ontstekingsremmend en vaak zit er ook iets pijnstillends in.dat is wat ik altijd krijg,je kunt ook pilletjes krijgen.wel raar idd dat als je er niks voor hebt gekregen,met een spuit ben je er best snel weer vanaf "voorlopig"

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:26

Ik heb wel pijnstillers gekregen hoor, staat ook in het eerste bericht.
Sta stijf van de ontstekingsremmers Haha!

Heb vanavond een poosje liggen slapen op de bank, het vervelende is dat ik nu ook niet lekker meer slaap, ik lig altijd op mn zij, en nu doet me dat verrekte pijn dus moet ik wel op mn rug liggen, zo kan ik niet echt niet slapen.
Nu ik vanavond heb liggen slapen op de bank ben ik nu weer klaarwakker, dat is wel weer een nadeel. Ga zo lekker op bed en dan maar weer zien hoe ik in slaap kom Knipoog

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:35

he vervelend joh!! ik heb dat dus gehad met mijn rug, ben ooit in het ziekenhuis beland door een val met gym(tja hoe krijg je het voor elkaar) ik had enkel een zwaar gekneusde schouder... laten rusten, maar helaas trok dit door naar mijn rug, en ik kon werkelijk nix meer, ik lag te janken op bed, slapen ging niet,zitten ging niet, pfffffff om moe van te worden. dokter geweest: tja ga maar naar mensendieck
mensendieck was ook niet veel soeps, ging wel een beetje beter, maar als ik me draaide schoot het were in me rug
fysio gehad, ging wel goed, maar ook daar hield ik problemen
hij vertelde mij wel dat mijn huid aan mijn spieren gingen zitten, daardoor had ik zo'n pijn. je kon mij voorheen nooit masseren, daar kon ik werkelijk niet tegen
en de fysio ging stukken huid pakken en rollen, nou ik verging van de pijn! gelukkig is dat nu wel beter, daarna ben ik nog naar een kraakchirurg geweest, hij was binnen een half uur klaar, ik had de dag erna vreselijke pijn, maar daarna was het voor een grotendeels weg! nu heb ik nog wel eens pijn, heb er mee moeten leren leven. ik was zelf een jaar of 15/16 dat dit probleem kwam, nog veels te jong zou je zeggen
ach we hebben allemaal wat

beterschap!!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:50

Daar zit iets van waarheid in, we hebben allemaal wat Lips are sealed

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:54

sonjabelgium schreef:
Daar zit iets van waarheid in, we hebben allemaal wat Lips are sealed


moet je afwachten, als je nog wat ouder wordt..... Bloos! Bloos! Bloos!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:26

ingeo"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Daar zit iets van waarheid in, we hebben allemaal wat Lips are sealed


moet je afwachten, als je nog wat ouder wordt..... Bloos! Bloos! Bloos!
[/quote]

Als het alleen maar erger zal worden ziet het er voor mij niet zo goed uit. Ik heb nu al een tumor en ik ben 30 jaar

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:42

sonjabelgium"]
[quote="ingeo"][quote="sonjabelgium schreef:
Daar zit iets van waarheid in, we hebben allemaal wat Lips are sealed


moet je afwachten, als je nog wat ouder wordt..... Bloos! Bloos! Bloos!
[/quote]

Als het alleen maar erger zal worden ziet het er voor mij niet zo goed uit. Ik heb nu al een tumor en ik ben 30 jaar
[/quote]

aiiiii....! dat is natuurlijk 'buiten kategorie'....... Ach gut

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:55

hai, wat poedersuiker voor je zeg.
ik heb er ook (ongeveer) last van. als ik savonds naar bed ga hoor ik alles in mn schouders kraken en piepen. ik ben een aantal keer bij het ziekenhuis geweest voor foto's omdat ook mn armen steeds uit de kom liggen (op het moment gaat het al wel beter). ik mag alleen tot aan mn 18de (waarscheinlijk) geen sport meer doen
geen gym op school, geen zwemmen, geen andere sporten.
eigenlijk mag ik niets meer ook niet paardrijden! omdat ik ook een blessure heb aan mn rug, al sik van mn paard af val, kan mn rug makkelijk breken. ik loop nu een jaar bij de fysio en moet gaan fitnessen onder begeleiding.
dit begon allemaal toen ik +- 12 jaar was en ik ben nu 17!
ik leef met je mee,
en veel sterkte natuurlijk!