Tja, ik heb geen cent, maar ja, zeg maar eens nee tegen een zielepootje....En vorige week dacht ik nog "ik heb nog een stal beschikbaar nu ik het dak gemaakt heb". Dus ja, kan niet met de smoes aankomen dat ik geen plek heb. (Ze staan overdag op het land en ´snachts in stallen met lage muren ertussen zodat ze contact kunnen hebben).
Meteen actie ondernomen om donaties te werven en zowaar kreeg ik vrij snel genoeg binnen voor het transport. Dus groen licht!
Hij zou hem eerst maandag brengen, maar wegens het rotweer wilde hij het vandaag doen zou eerst na 17.00u worden, maar om 12.00u stuurde hij bericht, vragend of het nu kon.
Snel stal in orde gemaakt. Naar de wc van de zenuwen.
Ze moesten door werkelijk noodweer (geel alarm in deze regio, zuid-west Alentejo) en dat betekende op sommige stukken stapvoets en zelfs stilstaan, dus een rit van normaal anderhalf uur werd ineens bijna drie uur.
Maar daar was hij dan! Halster en dek is mee terug genomen (gelukkig heb ik oude halsters over), en ik kreeg ook toen pas te horen dat hij een harde bult op zijn wang (onder zijn oog heeft), maar goed, rescues laat je om zulke dingen toch niet staan.
Hij heeft op het veld met vee gewerkt dus ik verwacht wel dat er wat goede moves inzitten

Maar voorlopig moet ik hem eerst dikker zien te krijgen.
Mijn andere paarden hadden meteen belangstelling toen de trailer stopte, dus in een drafje naar de stal, met de andere 4 in zijn kilzog. Paard in zijn stalletje gezet waar hij meteen begon te eten van zijn stro. Het hooi beviel hem niet zo, blijkbaar niet gewend.
Om 17.15u zijn de andere paarden binnengekomen en hij hinnikte verbaasd, maar voor de rest verliep het rustig. Hij staat naast de bemiddelaar van de groep, die zal hem beschermen als ze morgen naar buiten gaan, en tegenover mijn enige merrie, die ook redelijk nieuw hier is (en ook schimmel).
Meet Van Gogh (zo werd hij genoemd door zijn portugese eigenaar).
Ik denk dat het Vincent gaat worden.
Lusitano zonder papieren (dus officieel cruzado).
Ruin, 16 jaar.

Hier kun je goed zien hoe mager hij is: