paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:29

Vaak helpt het wel wat om gewoon een vraagprijs erbij te zetten.

pillow
Berichten: 7793
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:27

Ineke2 schreef:
Vaak helpt het wel wat om gewoon een vraagprijs erbij te zetten.

Eerst had ik er wel 20 en 25 euro bijstaan, maar kreeg ik ook geen reactie. De prijs weg gehaald dan kunnen ze bieden of vragen stellen, maar veranderd niks.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:41

belle_boef schreef:
Soms is het verschil met nieuw indd minimaal. Zeker bij duurdere producten kies ik dan toch voor nieuw. Dan heb je in ieder geval garantie.
Dus wil ik een product 2e hands moet het wel duidelijk een verschil in prijs zijn vergeleken met de winkel. En aangezien winkels en zeker webwinkels geregeld korting van 25% hebben doet dat wel wat met de markt aan 2e hands producten die nagenoeg nieuw zijn. Daar heb je het grootste verlies op.


Dit inderdaad. Dan spaar ik liever door v het nieuw en garantie.
Ik koop al enkel wat ik echt nodig heb of gebruik.

En het is ook maar net wat iemand zoekt; Ik wil bijvoorbeeld een western sidepull maat pony. Of een western hoofdstel maat pony of hele kleine cob en dan een sidepull neusriem.
Behalve smaak / kleur ook juist model.
Als ik dan wat 2e hands zie je het soms zelfs duurder dan een leuke nieuwe van kifra of barefoot.
(Ik snuffel nog steeds zowel naar 2e hands als nieuw omdat ik nog niet precies weet welke. )

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:17

Geen vp of hoge vp, reageer ik doorgaans al totaal niet op advertenties overigens

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:33

Niet het topic doorgelezen maar enkel de beginpost maar momenteel is het bij zowat alles zo tweedehands, ik steek het op te veel aanbod. Is hier net zo niet reageren, belachelijke biedingen, opeens niks meer laten horen, niet komen opdagen, ... dingen die een beetje de moeite zijn proberen wij te verkopen en de rest gaat vaak alsnog via de weggeefgroepen weg of te ruil tegen wat lekkers voor in de wekelijkse soep.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:36

je bent niet alleen en dat is met paarde sport het geeft ook bevrediging als je iets moois nieuws voor je dier kunt kopen, al dan niet om garantie.

zelf loop ik bij leerwerk aan dat het altijd verhard en droog is en dus ook sneller breekt.
Maar ook een zweetdeken in pony maat is zelden nog heel,ik heb laatst dus een deken in grote maat gekocht voor 10 euro om er een kleine van te maken, dat loont wel de moeite bij een echte wollen deken.

tja wat betreft de verkoop , dat maakt dus verschil met verouderde modellen gebruiksschade en verkleuring ik ben er eerlijk in ik heb zelden iets nodig maar koop dan altijd 2e hands voor de grote stukken. maar de zaken als halsters en het dagelijkse spul koop ik liever nieuw.
En ook 2e hands is er tegenwoordig veel te kiezen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:58

Ik heb mijn Bucas smartex deken in 1 dag verkocht. Mijn huidige paard past ie niet, deken is 2 jaar oud, maar een jaar gebruikt. Helemaal schoon en netjes.

Daar kun je ook gewoon geen 100 euro voor vragen imo. Ja het kan wel, maar dan gaat er niemand voor komen. Ik heb er al eens eerder een topic over geopend, de bizarre prijzen die mensen voor 2e hands artikelen vragen. Daar stonden veel reacties die wellicht voor jou ook nuttig zijn.

Zaken die echt goed moeten passen, zoals zadels, zou ik niet 2e hands kopen via internet. Via een zadelmaker, sure, maar anders niet.

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:07

Ik heb een aantal dingen weggegeven. De dingen die ik nu nog heb (sommige nog in de verpakking) ga ik aan een goed paardendoel geven. Daar hebben ze altijd gebrek aan spullen.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:10

Ik las ergens dat je van België bent, weet niet van welke kant, maar een vriendin van mij begon een 2ehands verkoop webwinkel, dus je kan je spullen daar naartoe doen, zij verkoopt en houdt een % ook, maar niet zo veel. Dan heb je alvast al het werk van de verkoop al niet meer zelf te doen.
Jij bepaalt zelf hoeveel je ervoor wil krijgen, dan wordt de prijs vastgesteld en is het na x aantal maanden niet verkocht, kan je kiezen om de prijs alsnog te verlagen!

https://secondhorseshop.be/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:16

Stiekem mis ik het oude forumdeel voor 2e hands spullen :o . Was altijd zo lekker scrollen.

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:27

Ik kijk geregeld online voor paardenspullen. Mijn voorkeur gaat uit naar spullen die in de buurt te koop zijn (zelf ophalen) en tegen een nette prijs. Tegenwoordig met die 25% kortingsacties bijvoorbeeld loont het al niet meer om een tweedehands le mieux dekje oid te kopen omdat ik dan liever gewoon 5 euro meer betaal voor een helemaal nieuw dekje.

Overigens ook wel eens een deken gekocht voor mijn minipaardje en op laten sturen. Bij de advertentie stond de deken omschreven als zgan. Toen ik hem kreeg was de deken zeker niet zgan, er zat nog maar 1 bilriem aan en de maat week 10 cm af.. dus daar kun je ook gewoon pech mee hebben en daarom de voorkeur om iets dichtbij te kopen.

Ik heb zelf ook wel eens iets te koop staan, en met veeeel geduld krijg je het wel kwijt maar dan ligt het vaak wel wat lang.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:37

HopeDreamer schreef:
anoukwendy schreef:
Dat lijkt al een tijdje zo. Heb nog zo’n 40 eskadron dekjes waar ik vanaf wil en 22 dekens maar lijkt onmogelijk


Hier ook!
Heb er zelfs 3 te koop voor €50,- en zijn ook nog echt in goede staat en van prima collecties. Maar Eskadron loopt op het moment zo slecht..

Dit verbaast me. In de Facebook groep waar ik zit gaan ze als warme broodjes voor bizarre prijzen lijkt het :=.

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:57

_San87_ schreef:
Ik heb mijn Bucas smartex deken in 1 dag verkocht. Mijn huidige paard past ie niet, deken is 2 jaar oud, maar een jaar gebruikt. Helemaal schoon en netjes.

Daar kun je ook gewoon geen 100 euro voor vragen imo. Ja het kan wel, maar dan gaat er niemand voor komen. Ik heb er al eens eerder een topic over geopend, de bizarre prijzen die mensen voor 2e hands artikelen vragen. Daar stonden veel reacties die wellicht voor jou ook nuttig zijn.

Zaken die echt goed moeten passen, zoals zadels, zou ik niet 2e hands kopen via internet. Via een zadelmaker, sure, maar anders niet.

Ik heb er onlangs twee verkocht. Zeker meer dan 5 jaar oud, maar niet veel gebruikt. Een extra voor €100, een medium voor €120. Daarentegen heb ik ook al heel lang een hele fijne singel te koop voor weinig geld die maar niemand lijkt te willen.

Soms heb ik weken, maanden een hoop te koop en dan ineens binnen 2-3 weken raakt het merendeel verkocht. Er is gewoon niet altijd een pijl op te trekken. Sommige dingen zijn ook zo specifiek dat maar net iemand het moet zoeken.

Ik merk ook wel dat veel mensen gewoon totaal niet kunnen handelen. Doen geen tegenbod, vragen gelijk naar de minimale prijs en bieden dan de helft, stellen 100 vragen die al in de advertentie staan etc. Het loopt gewoon vaak niet erg lekker.

sas66
Berichten: 631
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:05

Als iemand zijn spullen kwijt wil voor het goede doel, dan is de Paardenkamp in Soest ook nog een goede optie. Er zijn diverse inzamelpunten door heel Nederland (op hun site zijn die te vinden).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:05

Bodiwi schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb mijn Bucas smartex deken in 1 dag verkocht. Mijn huidige paard past ie niet, deken is 2 jaar oud, maar een jaar gebruikt. Helemaal schoon en netjes.

Daar kun je ook gewoon geen 100 euro voor vragen imo. Ja het kan wel, maar dan gaat er niemand voor komen. Ik heb er al eens eerder een topic over geopend, de bizarre prijzen die mensen voor 2e hands artikelen vragen. Daar stonden veel reacties die wellicht voor jou ook nuttig zijn.

Zaken die echt goed moeten passen, zoals zadels, zou ik niet 2e hands kopen via internet. Via een zadelmaker, sure, maar anders niet.

Ik heb er onlangs twee verkocht. Zeker meer dan 5 jaar oud, maar niet veel gebruikt. Een extra voor €100, een medium voor €120. Daarentegen heb ik ook al heel lang een hele fijne singel te koop voor weinig geld die maar niemand lijkt te willen.

Soms heb ik weken, maanden een hoop te koop en dan ineens binnen 2-3 weken raakt het merendeel verkocht. Er is gewoon niet altijd een pijl op te trekken. Sommige dingen zijn ook zo specifiek dat maar net iemand het moet zoeken.

Ik merk ook wel dat veel mensen gewoon totaal niet kunnen handelen. Doen geen tegenbod, vragen gelijk naar de minimale prijs en bieden dan de helft, stellen 100 vragen die al in de advertentie staan etc. Het loopt gewoon vaak niet erg lekker.

Die van mij is een Smartex rain. Het is ook maar wat de gek ervoor over heeft.

(Welke singel heb je te koop? Ik ben nog op zoek naar wat anders O-) .)

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:08

Ja, klopt. Ik heb ze vorig jaar einde winter nog te koop gehad in de hoop op nog wat koude dagen en een run op dekens, maar helaas. Nu werd het natuurlijk ineens koud met veel regen en dan hebben mensen snel een deken nodig. Wie snel iets nodig heeft betaalt doorgaans ook meer.

Het is een msfc singel. Maat 60 en daar zal waarschijnlijk ook het probleem liggen. Niet een erg gangbare maat.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:12

Ik koop eigenlijk ook het liefst alles nieuw. Op een bepaalde manier heb ik toch een beetje afkeer van gebruikte spullen. Daarnaast heb ik fijne ruitersportzaken in de buurt waar ik goed geholpen word, en die gun ik het ook. Daar kan je ook makkelijk eens naar terug als iets niet goed is.
Daarbij, normaal gesproken gebruik ik de spullen echt tot ze echt versleten zijn. Dan vind ik het zonde om al met 2e hands te beginnen.

Als ik zelf wat verkoop breng ik de boel naar 'op de bok'.
Is al eerder genoemd, maar werkt prima. Het verkoopt best goed, zeker als je kwalitatief wat betere spullen hebt.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:51

Ik zoek ook vaak 2e hands maar idd ook in de buurt ivm ophalen...

Nu opzoek na een betaalbaar zAdel dressuur medium boom 17 inch hoog uit 17'5 dan zelf goed passen en kijken en dan overleg met zadel maker of zij hem goed passend kan krijgen maar dat lukt vaak wel nu dus op zoek na het zadel :wow:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:34

rozebadeend schreef:
Ik koop eigenlijk ook het liefst alles nieuw. Op een bepaalde manier heb ik toch een beetje afkeer van gebruikte spullen. Daarnaast heb ik fijne ruitersportzaken in de buurt waar ik goed geholpen word, en die gun ik het ook. Daar kan je ook makkelijk eens naar terug als iets niet goed is.
Daarbij, normaal gesproken gebruik ik de spullen echt tot ze echt versleten zijn. Dan vind ik het zonde om al met 2e hands te beginnen.

Als ik zelf wat verkoop breng ik de boel naar 'op de bok'.
Is al eerder genoemd, maar werkt prima. Het verkoopt best goed, zeker als je kwalitatief wat betere spullen hebt.

Hier helaas geen ruitersportzaken in de buurt. Dus ik bestel veel online.

Ik heb niks tegen 2e hands, dat vind ik juist een mooi iets want meestal zijn de producten gewoon nog goed en dan gebruik ik dat liever ipv nieuw, ook ivm milieu. En als iets goed wasbaar is, helemaal top.

Waar ik dan weer wel kriebelig van word, is bedragen die gevraagd worden voor 2e hands spullen waardoor ik het dan toch maar nieuw koop. Zo was ik eens op zoek naar liners voor onder mijn rambo, 2e hands 100 gram genoeg te vinden voor prijzen tussen de 45 en 60 excl verzenden. Ik heb ze bij Agradi nieuw gekocht voor 47 euro inclusief verzenden :=.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:37

anoukwendy schreef:
Dat lijkt al een tijdje zo. Heb nog zo’n 40 eskadron dekjes waar ik vanaf wil en 22 dekens maar lijkt onmogelijk



Kom maar door met die eskadron dekjes 8-) :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:41

cp112 schreef:
anoukwendy schreef:
Dat lijkt al een tijdje zo. Heb nog zo’n 40 eskadron dekjes waar ik vanaf wil en 22 dekens maar lijkt onmogelijk



Kom maar door met die eskadron dekjes 8-) :')

Ook als je er 70 euro voor moet betalen := ? Die prijzen zie ik constant voorbij komen voor Eskadron spul.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:46

2ehands betaal ik ook echt geen 70 euro :').
Ik vind de helft vd nieuw waarde zat voor gebruikt spul.

Maar idd er wordt nog steeds heel veel eld voor gevraagd. En tot een poos terug ging het daar ook voor weg maar de vraag is aanzienlijk minder nu. Dus tja, dan moet de prijs toch echt omlaag.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:51

Ik koop vooral wel 2de hands dekens,...ben nog op zoek naar 2 waterdichte 200/ 300 grams dekens maat 205 , dus mocht iemand deze hebben... O:)

JameyDL

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:59

kimmie261 schreef:
Ik koop vooral wel 2de hands dekens,...ben nog op zoek naar 2 waterdichte 200/ 300 grams dekens maat 205 , dus mocht iemand deze hebben... O:)


Op marktplaats is er heel veel in te vinden in die catogrie (hierop bokt ook wel maar maar minder) ook voor hele goedkope prijzen. Ik hou er zelf ook van om 2derhands te kopen (vooral dekens) ik zelf zit heel erg vast aan horseware/bucas. Ze sluiten zo mooi aan op mijn paard zijn lichaam.

Maar ook ik heb er wel last van dat de spullen die ik wil verkopen niet echt worden verkocht (Springsingel, Leren halster, Dekjes) het zijn ook vaak zo'n producten die je een keer koopt en daarna bijna niet meer nodig hebt. Maarja gewoon netjes wachten ze rennen toch niet weg.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:00

Ik ga ook zoeken hoor op MP , daar haal ik wel het meeste vandaan, maar wie weet heeft iemand die hier reageert wel dekens liggen die ze niet kwijt kunnen :D