paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:39

Pfff ja hier ook een aantal spullen die ik al ander half jaar te koop heb staan.
Zoals een splinter nieuw eskadron dekje met kaartje er aan en nooit in de buurt van een paard geweest voor 55,- euro is de vraagprijs nieuwprijs is 76,95
Zo ook een scapa dekje en nog aantal dekjes vraag ik tussen de 10 en 15 euro voor.
En heb al meer dan een jaar peesjes te koop staan voor 3 euro ja dan moet je nog verzendkosten betalen en dan vragen mensen nog wel eens 5 euro incl verzenden ja sorry dan ben ik geen gekke henkie...


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:00

san4nie schreef:
Kendra schreef:
Eens met Djali, ik ben ook zuinig op m'n spullen en ben qua dekjes, beenbeschermers enz. niet erg modebewust. Wat goed is gaat hier lang mee. En dus koop ik weinig 2e hands. Dus ik begrijp het ook nooit, dat iemand bv. 10 dekjes te koop heeft. Die zijn dan nog niet af, waarom verkoop je ze dan? En waarom zou iemand anders er dan wel belangstelling voor hebben?

Ik ga wel eens op zoek naar 2e hands dekens (vooral voor jonge ruinen :-)), maar vind dat toch lastig. Als je ze schoon koopt weet je niet zeker of ze nog waterdicht zijn. Maar smerig wil ik ze ook niet, stijf uit van de str*nt en daardoor ook lastig om in te schatten hoe goed ze zijn.


Ik heb bijvoorbeeld wel een stapel dekjes te koop. Heb in mijn penny periode heel veel kleurtjes gekocht, die ik nu nooit meer gebruik. Rijd altijd met dezelfde, dus kan net zo goed proberen er nog iets voor te krijgen dan ze op zolder te laten liggen.

Tweedehands kopen vind ik ook geen probleem. Zou nu wel een lemieux dekje willen bijvoorbeeld. Daar vragen ze vaak 50 euro voor. Nu met 25% korting zijn ze €45 bij de epplejeck. Tja..

Wat zouden jullie dan een goede prijs vinden voor een eskadron dekje, beenbeschermers en springschoenen? Alleen beschermers 1 keer gebruikt, de rest nog nieuw in verpakking.

Ik denk zo'n 100 euro voor de set best redelijk is. Maar ik zou dat er dan persoonlijk weer niet voor over hebben.

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:15

Hier helaas hetzelfde probleem... verkoop op marktplaats gaat niet lekker dus ik ziet te denken aan een tweedehands markt /beurs, waar je zelf je spullen verkoopt en niet inlevert bij een bedrijf. Weet iemand waar en wanneer deze markten/beurzen zijn? Mag door heel nederland zijn en BE is ook mogelijk.

Loke bo duna, bo ta haña ∞
Biba e momentu ♥

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:10

_San87_ schreef:
Ik heb bijvoorbeeld wel een stapel dekjes te koop. Heb in mijn penny periode heel veel kleurtjes gekocht, die ik nu nooit meer gebruik. Rijd altijd met dezelfde, dus kan net zo goed proberen er nog iets voor te krijgen dan ze op zolder te laten liggen.

Tweedehands kopen vind ik ook geen probleem. Zou nu wel een lemieux dekje willen bijvoorbeeld. Daar vragen ze vaak 50 euro voor. Nu met 25% korting zijn ze €45 bij de epplejeck. Tja..

Wat zouden jullie dan een goede prijs vinden voor een eskadron dekje, beenbeschermers en springschoenen? Alleen beschermers 1 keer gebruikt, de rest nog nieuw in verpakking.

Ik denk zo'n 100 euro voor de set best redelijk is. Maar ik zou dat er dan persoonlijk weer niet voor over hebben.[/quote]

Ik vraag er nu €90/95 voor. Voor 85 is het direct verkocht. Had het idee dat dat niet heel gek was. Maar nog niet echt succesvol. Ben ik nu met je eens hoor, daarom probeer ik het nu ook weer te verkopen.

Ik weet dat eigenlijk niet jadeleigh. Zijn er trouwens ook nog mensen die de bokt markt gebruiken? Volgens mij is het daar nogal uitgestorven. Wat ik zelf op marktplaats ook vervelend vind zijn heel veel advertenties van webshops. Als ik iets nieuws wil en er veel voor wil betalen, was ik wel op de site gaan kijken ipv op marktplaats zoeken...

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:48

Gooiske schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb mijn Bucas smartex deken in 1 dag verkocht. Mijn huidige paard past ie niet, deken is 2 jaar oud, maar een jaar gebruikt. Helemaal schoon en netjes.

Daar kun je ook gewoon geen 100 euro voor vragen imo. Ja het kan wel, maar dan gaat er niemand voor komen. Ik heb er al eens eerder een topic over geopend, de bizarre prijzen die mensen voor 2e hands artikelen vragen. Daar stonden veel reacties die wellicht voor jou ook nuttig zijn.

Zaken die echt goed moeten passen, zoals zadels, zou ik niet 2e hands kopen via internet. Via een zadelmaker, sure, maar anders niet.


Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt gevraagd en gekregen? ik heb de smartex extra al enige tijd te koop staan voor 75 euro, maar alleen biedingen tot 50 euro, das me gewoon echt te weinig voor een deken die nieuw 255 kost.

Heb je duidelijke foto's? Is de deken schoon? Een schone deken brengt makkelijk het dubbele op. Het is natuurlijk ook nog wat te warm voor de extra, misschien is er nu gewoon weinig vraag naar.[/quote]

Ja dekens zijn schoon, duidelijke foto's, eerlijke beschrijving dat van 1 singel de musketon stuk is.

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:01

Gooiske schreef:
Gooiske schreef:

Mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt gevraagd en gekregen? ik heb de smartex extra al enige tijd te koop staan voor 75 euro, maar alleen biedingen tot 50 euro, das me gewoon echt te weinig voor een deken die nieuw 255 kost.

Heb je duidelijke foto's? Is de deken schoon? Een schone deken brengt makkelijk het dubbele op. Het is natuurlijk ook nog wat te warm voor de extra, misschien is er nu gewoon weinig vraag naar.


Ja dekens zijn schoon, duidelijke foto's, eerlijke beschrijving dat van 1 singel de musketon stuk is.[/quote]


Ik las mee, maar val even binnen. Dit vind ik persoonlijk een goed voorbeeld wat ik niet zou kopen. Ik ga geen € 75 neerleggen voor 2e hands deken , al dan niet van een goed merk , als er wat kapot is oid.

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:16

Sinds de nieuwe boktmarkt gebruik ik bokt niet meer. Vind het niet fijn werken.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:25

Ik heb mijn laatste spullen in 1 pakket op MP gezet, iemand heeft het opgekocht om door te verkopen op een markt ofzo.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:40

Het is inderdaad lastig online dingen te verkopen

Ik heb ongeveer 9 hoofdstellen te koop, zijn zgan en sowieso weinig gebruikt en vraag ook nog niet eens mega bedragen maar heb tot nu toe 1 verkocht in 6 maanden voor 25 euro was een dobert hoofdstel en koste nieuw dik €200 meer naar moet echt opruimen :=
Maar aan de andere kant heb ik wel een heel fijn ps of sweden hoofdstel via mp op de kop kunnen tikken voor echt een heel leuk bedrag dus voor en nadelen

Dat is ook nog een idee inderdaad alles in 1 pakket doen

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 14:51

Ik denk dat mensen vooral kijken naar hoeveel het scheelt op een nieuwkoop.
Als je voor 2 of 3 tientjes duurder het product nieuw in de winkel kan kopen gaan ze daar toch vaak liever voor. Wat ik begrijp. (Nu verschilt het per product natuurlijk heel erg)

Ik koop tweedehands wanneer het een koopje is, zo heb ik laatst gloednieuwe QHP rijlaarzen voor 50 euro excl verzendkosten gekocht. In de winkel betaal je voor die laarzen vaak toch wel 150 tot 180 euro.

Ik heb ook al 2 jaar lang spullen erop staan, het grootste deel is inmiddels weg. Maar echt voor spotprijsjes. Dat is heel jammer maar ik neem er maar genoegen mee want liever iets dan niets.

JM :#

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:38

Ja, zo gaat het voor mijzelf ook Shaggy, als het niet zoveel scheelt haal ik het wel nieuw.

Merk dat veel mensen inderdaad hoofdstellen bijvoorbeeld ook niet snel kopen. Je weet natuurlijk ook nooit of de spullen nog zo netjes en goed zijn als dat ze aangeprezen worden.

Saul schreef:
Sinds de nieuwe boktmarkt gebruik ik bokt niet meer. Vind het niet fijn werken.

Jammer eigenlijk. Ik vind het ook nog heel fijn werken. Maar zou wel handig zijn als het wel zo zal zijn.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:56

En ik denk dat het 'gratis retour en/of gratis verzending' ook een grote rol meespeelt. Als je tweedehands iets koopt kun je het niet terugsturen mocht het niet passen of toch niet zijn wat je dacht dat het was. En je hebt altijd verzendkosten.

JM :#

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:29

Marriefloor schreef:
Gooiske schreef:


Ja dekens zijn schoon, duidelijke foto's, eerlijke beschrijving dat van 1 singel de musketon stuk is.



Ik las mee, maar val even binnen. Dit vind ik persoonlijk een goed voorbeeld wat ik niet zou kopen. Ik ga geen € 75 neerleggen voor 2e hands deken , al dan niet van een goed merk , als er wat kapot is oid.


Nou sorry hoor, een musketon kun je er zo opnieuw opzetten, hooguit 2.95 bij de bouwmarkt, bovendien betreft het een losse singel die aan 2 kanten te bevestigen is, je kan bij bucas ook 2 nieuwe complete singels bestellen voor 14.95. dus heb je voor al met al 90 euro een waterdichte nette deken, die anders 255 kost

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:34

Gooiske schreef:
Nou sorry hoor, een musketon kun je er zo opnieuw opzetten, hooguit 2.95 bij de bouwmarkt, bovendien betreft het een losse singel die aan 2 kanten te bevestigen is, je kan bij bucas ook 2 nieuwe complete singels bestellen voor 14.95. dus heb je voor al met al 90 euro een waterdichte nette deken, die anders 255 kost


Maar dat is iets waar ik als koper dus geen zin in zou hebben.

Kan je al verkoper beter doen zodat je een complete deken hebt en sneller verkoopt.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:10

belle_boef schreef:
Gooiske schreef:
Nou sorry hoor, een musketon kun je er zo opnieuw opzetten, hooguit 2.95 bij de bouwmarkt, bovendien betreft het een losse singel die aan 2 kanten te bevestigen is, je kan bij bucas ook 2 nieuwe complete singels bestellen voor 14.95. dus heb je voor al met al 90 euro een waterdichte nette deken, die anders 255 kost


Maar dat is iets waar ik als koper dus geen zin in zou hebben.

Kan je al verkoper beter doen zodat je een complete deken hebt en sneller verkoopt.

Ik heb er 2 splinternieuwe bij staan maar daar komt ook geen bod boven de 20 euro op. Dus vlgs mij maakt het allemaal niks uit. Nieuw of gebruikt / schoon of gewassen / wel een vraagprijs geen vraagprijs. Er wordt niet gereageerd.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 02:12

pillow schreef:
Kan je al verkoper beter doen zodat je een complete deken hebt en sneller verkoopt.

Ik heb er 2 splinternieuwe bij staan maar daar komt ook geen bod boven de 20 euro op. Dus vlgs mij maakt het allemaal niks uit. Nieuw of gebruikt / schoon of gewassen / wel een vraagprijs geen vraagprijs. Er wordt niet gereageerd.[/quote]

Klopt heb inderdaad nog een Bucas deken te koop staan, die wel nog helemaal goed is, en daar word ook geen normale bieding op gedaan, is een Irish extra met halve hals.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 06:55

Vrijdag afgesproken dat iemand mijn Eskadron staldeken komt ophalen na dat wij een prijs overeen gekomen zijn. Ben benieuwd, zou fijn zijn want hij ligt mij nu echt in de weg.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 06:59

Gooiske schreef:
Klopt heb inderdaad nog een Bucas deken te koop staan, die wel nog helemaal goed is, en daar word ook geen normale bieding op gedaan, is een Irish extra met halve hals.

Maar zijn het echt geen normale prijzen, of zijn we gewoon altijd verwend geweest qua geld dat voor 2e hands neer werd gelegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:51

Hier al maanden een pakket voor €25 te koop. Een regendeken, 6-7 dekjes, transportbeschermers, hoofdstel, 2 paar getten, 2 uitrijdekens, 1 fleecedeken, 2 bitten, een martingaal, verschillende bandages en ga zo maar door. En dan nog biedingen van €15 inclusief verzendkosten. Ik heb het maar opgegeven... Enigste voorwaarde: Ophalen. Het pakket is veel te groot om te verzenden.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:33

Tja, als ik moet kiezen tussen tweedehands en nieuw dan ga ik meestal wel voor nieuw, ik kijk wel bij 2de hands en het is wel mijn intentie maar....de prijzen zijn veel te hoog en vaak is het te omslachtig.

Reken erbij, geen garantie.
Als het een deken of dekje is, is het al vaak gewassen.

En uiteindelijk is het meestal sneller om naar de winkel te gaan...
Want veel pakketjes laten komen , betekend vaker thuisblijven of naar depot gaan.

Verkopen doe ik ook al lang niet meer, ik breng dingen meteen naar de kringloop.

_San87_ schreef:
Gooiske schreef:
Klopt heb inderdaad nog een Bucas deken te koop staan, die wel nog helemaal goed is, en daar word ook geen normale bieding op gedaan, is een Irish extra met halve hals.

Maar zijn het echt geen normale prijzen, of zijn we gewoon altijd verwend geweest qua geld dat voor 2e hands neer werd gelegd?


Ik denk wel dat het verwend is, als ik kijk naar de prijzen die de kringloopwinkel waar ik mijn spullen heen breng, vraagt.

Mensen genoeg die veel betalen voor een afgewassen bloes... :Y)

Ik breng er mijn spul heen....maar ik haal er zelden iets vandaan....maar het is er erg druk....

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:38

Als ik de keuze heb om een 2e hands Eskadron te kopen voor 55 euro of voor diezelfde prijs een LeMiex dekje nieuw kan bestellen (of die van Shires, ook erg fijn!) dan is de keuze snel gemaakt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel lastig vind te bepalen wat een goede prijs is. Ik heb bijvoorbeeld een dekje met bandages te koop staan, het is een uniek dekje, maar één van, maar wel een heel specifiek patroon, 1x gebruikt en daarna gewassen. Ik heb 'm op 35 euro gezet. En nu vraag ik me af of dat te veel is.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:55

Er zijn mijns inziens verschillende redenen dat tweedehands spullen minder goed lopen. De doorlopende acties met 25% korting, gratis verzenden en retouren, garantie, als het toch niet past of bevalt kan het gewoon terug. Dit heb je allemaal niet bij een particulier. Daarnaast kijkt een particulier over het algemeen wat hij/zij er zelf voor betaald heeft en niet waarvoor een ander het op dat moment in een kortingsactie kan kopen. Het verschil is dan zo klein dat je dan gewoon vaak liever een nieuw item koopt. Neem dekens, ik heb net een nieuwe Bucas uit de kast gepakt die we vorig seizoen op het einde hebben aangeschaft met behoorlijk flinke korting. Dan koop je toch geen tweedehands? De oude heb ik weggedaan voor 25 euro. Dan ben je het het zo kwijt hoor! Ongewassen zo van het paard af en geloof ik in een dag weg. Ik denk dus dat het voornamelijk aan de verkoper ligt, sorry!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:02

Ik denk dat we uiteindelijk bijna allemaal het liefst zoveel mogelijk er voor krijgen en zo min mogelijk willen betalen. En dat is best lastig.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:11

Dubbele ervaringen, bucas turnout dekens was ik zo kwijt voor een hele schappelijke prijs, ze waren ongewassen en 1 seizoen gebruikt.

Zadels is werkelijk een ramp.

Sommige dingen lopen gewoon niet, ik heb veel baby zooi, het meeste verkoopt super goed maar kleertjes is ook rampzalig. Heb het weggegeven aan een goed doel.

Strooigoed

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:13

Zadels zou ik ook echt niet particulier kopen. Net als caps, ga ik ook niet aan beginnen 2e hands.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers