Wat zijn er toch domme mensen op deze wereld...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Wat zijn er toch domme mensen op deze wereld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 18:33

Ik heb vandaan weer eens mee gemaakt,hoe simpel er over de aanschaf van een levend wezen word gedacht.
Een meisje uit mijn klas kwam vandaan dol enthousiast naar me toe gerend.
Ze kreeg een pony,een shetlander.
Dus ik,nieuwsgierig als ik ben gevraagd waarom ze zo ineens een pony kreeg dan.
''Nou,ik wou een huisdier.En van jou hoorde ik dat paarden altijd zo leuk waren,en ik wou er altijd al eentje,dus vandaar nu een shetlander he!''
Het meisje in kwestie heeft nog nooit paard gereden of er zelfs maar op gezeten,en weet niks maar dan ook niks van de verzorging af.
Ze liet me een lijstje zien,waar ze de kosten ophad geteld.
Er stond een zadel,een hoofdstel,een warme deken,een borstels op.
Uit komende op 300,- en dan samen met de shetlander kwamen ze uit op 450,- euro en dat kon dr vader wel betalen had hij gezegd.
Toen ik vroeg of ze geen schabrakken,longeerspullen of een zweetdeken nodig had keek ze me raar aan.
''Wat zijn longeerspullen?''

Toen ik vroeg waar ze hem ging laten,zei ze dat ze hem voorlopig in de tuin bij haar vriendin kon zetten,en als ze een stal had gevonden zette ze hem daar.
Maar tot nu toe,was alle stalling te duur want die kostte allemaal minimaal 200,-.
Ze was op zoek naar stalling met ene binnenbak van ongeveer 100,- waar zijn eten dan bij zat.
Ik heb haar uitgelegd,dat ze dat wel kon vergeten en dat ik het eigenlijk nogal dom vond om zo onervaren al aan een pony te beginnen.
Ze wist immers niet eens wat longeren en schabrakjes waren!!
Toen ik vroeg of ze ook aan de terugkerende kostten van de hoefsmid,paardentandarts en wormenkuren had gedacht antwoordde ze nee,en vroeg wat wormenkuren waren en ofdat ik een grapje maakte over die paardentandarts....
Uiteindelijk liep ze kwaad weg en zei tegen me dat ik echt haar keuze niet kon veranderen en dat ik het haar gewoon niet gunde.

Maar wat moet ik hier nou mee??Dat kind heeft nog nooit gereden,is een leek qua paarden en denkt dat paarden altijd goedgehumeurd je 2 uur rond willen dragen al galopperend in de bossen....
Ik zie het echt helemaal fout lopen,maar dat kind is zo koppig als een ezel en vind dat ik het haar gewoon niet gun als ik begin over de dingen waar zij niets van wist,of niet aan gedacht had.
Op haar lijstje stond ook een shetlander van 11maanden oud,er stond bij dat hij goede papieren had dus die leek haar wel wat.
Toen ik haar vertelde dat ze nog minstens 2.5jaar moest wachten voordat ze erop kon rijden zei ze:'Hallo,het is een sterke pony....geen kwetsbaar popje!''

Wat zouden jullie doen in deze situatie,want ik wil haar er echt voor behoeden dat ze straks die pony verwaardeloosd om dat ze gewoon geen enkel idee heeft van wat ze aan het doen is!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:39

het allerdomste vind ik nog haar ouders!! echt belachelijk.. en dan is het te hopen dat ze, als het verhaal doorgaat, ze op een goede stal terecht komt, waar mensen haar op haar verantwoordelijkheden wijzen... Het vervelende is dat je hier zelf niets aan kunt doen.. Boos!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:55

nou nou nou ik snap dat niet hoor.........rare mensen bestaan er

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:32

Het probleem is dat haar ouders denken dat het allemal goedkoop en makkelijk is,ook hun zien gewoon de verantwoordelijkheden niet in,verdiepen zich niet in de verzorging niks!!
Straks mankeerd het beestje wat en herkent ze de ziekte niet eens,en haar ouders denken echt dat het een kwestie is van beestje kopen,zadeltje,hoofdstel en deken..klaar!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:33

Tsja vooral domme ouders......ik kreeg een cavia toen ik een huisdier wilde.
Absoluut geen pony.

Probeer eens een paar minder prettige verhalen op te hangen.
Zeggen dat ze gelijk heeft en dat als de shet er is je graag eens komt kijken, maar wel even elke keer een verhaal over stromende regen en eraf vallenden meisjes, pijnlijk gebroken knieschijven enz. er tussendoor gooien Knipoog

Gaat het door kan jij haar in ieder geval nog een beetje "leiden" maar grote kans dat als ze de minder prettige kant hoort ze eerder aankomt met een cavia lijstje Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:45

bied je aan als verzorgster, misschien red die arme pony het dan. Weer een goed voorbeeld van domme mensen, iedereen die een paard koopt moet eigelijk eerst een test aflegen, schriftelijk en uitvoering. Wat zullen er veel zakken.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:50

Kun je de ouders niet bellen of een briefje sturen over de kosten e.d. van een paard misschien schrikken ze dan wel.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:51

Ik zou haar en haar ouders dit weekend eens uitnodigen bij jouw paard/pony ! en dan precies vertellen wat een "paard hebben" allemaal inhoudt !
Het is voor jou misschien niet leuk, en je zit er niet op te wachten om die mensen over de vloer te krijgen, maar je kunt misschien heel veel leed besparen voor haar toekomstige shetlandertje (wat er hopelijk niet komt)

Ik zou ze trouwens ook erop wijzen dat als het diertje in een tuin komt te lopen dat daar voor paarden giftige planten in kunnen staan !

sterkte!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:52

Goh, altijd weer verbazingwekkend hoe mensen een beslissing kunnen nemen als het gaat om de aanschaf van een dier.

Ik denk dat je nu niet veel meer kunt doen dan haar even wakker schudden, maar dat heb je al geprobeerd Knipoog
Je loopt inderdaad dat je afgeschilderd wordt als een jaloers persoon, maar je hebt voorlopig je best gedaan.
Misschien is het beter (ook voor de toekomstige pony) om er voor te kiezen om haar te helpen ipv. haar af te raden om een pony aan te schaffen.
Ze heeft haar keuze blijkbaar al gemaakt, afraden helpt schijnbaar niet.
Zo kun je haar straks een beetje begeleiden en nog wat tips geven.

Op hoop van zegen dan maar ? Knipoog

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:04

Wat een domme ouders zeg. Maar ja laat dat kind maar lekker op der bek gaan hiermee. En je kan alleem maar hopen dat het paardje op een goede stal terecht komt waar ze een beetje beleidt wordt met der doen en laten met die pony
Jammer dat er nog steeds zo makkelijk over gedacht wordt Boos! daar kan ik me soms echt boos over maken want het gaat ten allertijden ten koste van het dier Boos!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Nadua

Berichten: 1157
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:19

Tsja,
wat moet je hier nu van zeggen. Er zijn zoveel van die domme mensen!! Hoe oud is dat meisje als ik vragen mag? Want een shetlander, daar moet je erg klein en jong voor zijn!!
Ik zou zeggen, hou het even in de gaten en ga af en toe (stiekem) bij de pony kijken. En als ze niet snel een goede stalling hebben, zou ik zeggen: Bel de dierenbescherming en stuur ze er op af en leg de situatie uit!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:03

Jaja, en zo zijn er toch weer domme mensen die overal tevoorschijn komen!

Ik denk dat je er niet echt veel tegen kan doen. Dat kind heeft iets in haar hoofd zitten en denkt dat ze het wel red met 500 euris. NOT
Maak van je eigen paard een soort van balans, desnoods doe je neit de precieze prijzen, en die stuur je dan naar dat kind op voor haar ouders. Hoe banketstaaf het ook is! Of je laat het gaan en houd een oogje in het zeil.

Maar ja het gaat om een levend wezen! En een HUISdier is toch echt wel wat anders als een shetlandPONY....of heb ik het nou mis Verward

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 23:09

[quote="Nadua'']Hoe oud is dat meisje als ik vragen mag? Want een shetlander, daar moet je erg klein en jong voor zijn!!
[/quote]

Ze is 14,en verschrikkelijk dom bezig voor haar leeftijd..

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:24

Hier wordt ik echt boos om en tegen de tijd dat ze oud genoeg is om te rijden(de pony) dan is dat meisje veel te groot ervoor en misschien is hij dan al zwaar verwaarloosd
grrrr doe toch normaal man koop eerst een boek ofzo

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:29

volgens mij kan je in dit geval het beste een briefje sturen naar de vader van het kind met alle extra kosten die erbij komen...

winspunt

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:55

ik vind dit heel erg!!!!!!
mm moet je d'r eens mee meenemen naar je paard(manege waar je ook komt) dan kun je haar mm laten zien wat er allemaal moet geburen met zo'n dier, elke dag ook als het regent en je geen zin hebt

werkenwerkenwerken en dan weer een paardje kopen Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:03

spookt door m'n hoofd dit... wat denkt zo'n kreng wel? Kan ze niet gewoon een konijn nemen ofzo?

heb je geen boek over paardenverzorging dat je haar zou kunnen lenen JadY?

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:26

Ellende schreef:
spookt door m'n hoofd dit... wat denkt zo'n kreng wel? Kan ze niet gewoon een konijn nemen ofzo?

Volgens mij is een konijn veels te ingewikkeld voor zulke mensen. Je moet toch zeker eens in de week zn hok schoonmaken, en dat handje voer elke dag...
Tis idioot, maar het gebeurt elke keer weer. Ik heb nooit begrepen wat zo iemand bezielt... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 01:25

Stuur d'r maar een weekje naar mij om een Shet te verzorgen!
Dan zal ik hem wel voeren (om te voorkomen dat hij dood in de wei ligt) maar dan mag zij de rest doen.
Wil ik nog wel eens zien of die pony er komt!
Wat een dozen lopen er toch rond.

niet dat ik alles goed doe, maar ik doe m'n best en ik wist waar ik aan begon, dacht ik

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 01:40

Misschien moet ze maar gewoon haar hoofd stoten, alleen jammer als dat ten koste van een dier gaat wat er niks aan kan doen. Hopen dat haar ouders verstandig zijn of hun verantwoording nemen als er problemen komen!

Hoi andere bokkers, ik ben hier via mijn vriendin opgekomen en vind de site wel heel leuk. ik rij met mijn paard in de west-brabant competitie in de rubriek enkelspan paard en er zit muziek in mijn span!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 08:04

Tsja je zou haar ouders eens op kunnen bellen (of jou ouders laten bellen), idd ene pony hoort niet in de handen van zo'n meisje thuis. 1x bijten en hij staat weer te koop.. arme pony....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:10

Jesus, voor een 14 jarige heeft ze het gedrag van een 5 jarige. Dat is zo'n meid die binnen 2 jaar elk weekend in de disco's zit en niet meer naar haar huisdier uitkijkt want ze heeft geen tijd meer omdat ze haar vriendjes heeft. Laat haar en haar ouders maar eens dagje meehelpen op stal. Eens kijken of nog zo enthousiast zullen zijn.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:21

Idd domme ouders ook!
En zoals vippie zegt die ouders eens bellen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:57

als je de ouders belt, bestook ze dan met allerlei teniche vragen(al zou je voor dit geval weinig nodig hebben). en neem idd dat kind een keertje mee naar de manege en laat ze zien hoe het eigelijk moet, zeg tegen d,r dat ze dan een beetje kan gaan oefenen misschien is ze het gauw zat.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 14:47

Ik heb gevraagd of ze een van mijn paardenboeken wil lenen, en daar voelde mevrouw zich waarschijnlijk tegoed voor ofzo....ze wist precies waar ze aan begon zei ze.
Dr ouders bellen is echter geen optie,want dan krijg ik waarschijnlijk alleen maar te horen dat het besluit van hun dochter vast staat en dat ik me er niet mee moet bemoeien.
Ik heb ook gevraagd of ze eens mee naar mijn paarden wil,maar ze zegt dat ze zegt dat ze er geen behoefte aan heeft.
Ik heb het ook aangeboden om mee te helpen in de verzorging,maar dat was niet nodig wat een (onervare) vriendin wil haar wel helpen.

Hopeloos geval..........

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Ann, BlackClaw, Cowgirl, Dartel, Josien_, Mieke, Salinah, Vagabondo, xoranlover en 115 bezoekers