Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:13

Ik meld me ook! Heb het geluk dat de Strabrechtse heide een paar minuutjes stappen is vanaf stal <3
Afbeelding

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:57

KarinLF schreef:
ElviraKelan schreef:
Oooh heerlijk maddox
Gewoon geen chaps aan maar gaan met die banaan :)
Dat vind ik nog altijd het lekkerste. Ik heb gewoon al mijn spullen compleet. Ook vanmiddag toen ik les op Kelan had mijn chaps gewoon aan gehad ook iets van respect voor onze instructrice maar bij 20+ graden trek ik ze al niet meer aan op Kelan :) mij te warm. Ook pas later mijn rijspullen aangeschaft (ik ben er een poosje uit geweest ivm privé redenen)

Verder geniet ik van alle mooie plaatjes van jullie tochten

Vraagje... lees hier van Jets en ik meen Karin dat jullie meedoen aan de vierdaagse. Hoe bereiden jullie zoiets voor en hoe lang rijd je met de 4daagse? Gewoon nieuwsgierige interesse :D


Yep, Jetske en ik doen volgende week mee aan de Eper4daagse van 4 t/m 7 juni, erg leuk om te doen!

Kom vrijdagavond de 7de kijken naar de intocht door het centrum van Epe, dan rijden we (me to) met een groep van zo'n 400/450 paarden door het centrum van Epe, altijd erg leuk!

En hoe wij ons voorbereiden? Heeeeeeeeel maar dan ook heeeeeeeeel veel buitenritten maken en ook wel langere afstanden van 20/25 kilometer!


Vanavond gaan Jetske en ik een rondje van zo'n 11 /12 kilometer maken in het Staphosterbos, heerlijk!

En toen was mijn tekst op de 1 of andere manier weg en blijkt dat ik hem hoe stom ergens in jouw tekst heb gezet

Lijkt mij erg leuk om mee te doen en een goede voorbereiding dus

Lijkt mij leuk om te komen kijken. Hoe laat begint dat vrijdagavond ?
Laatst bijgewerkt door Blazy op 23-05-19 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:59

Voor de rest wat een leuke foto’s zijn er voorbij gekomen wederom en nog 1 die meedoet met de 4daagse ;)
Echt leuk

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:59

AmoorM schreef:
Wat leuk zeg al die reacties! :D

Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt? Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten? Of moet je altijd met z'n 2en?

Gaan jullie met de trailer op pad of vanuit stal. Wij hebben geen trailer. Dus rijden gewoon in de buurt. :)

Stukje van onze achter tuin

Ik ga vaak alleen, maar ook wel eens met bokker Emptywords of stalgenoten. De mijne is met beiden braaf, dus het is maar net wie er mee wil of hoe mijn bui is en ik een ritje alleen nodig heb. Als ik mijn hoofd leeg moet maken, dan rij ik meestal een bekend rondje. Heb ik echt zin in de rit, dan neem ik nieuwe paden. Watje als ik ben, neem ik altijd wel een kaartje van Ruiterenmennen.nl mee, zodat ik weet waar ik ongeveer naartoe moet :+

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:05

Ik heb altijd fanatiek wedstrijd gereden (springen, eventing, endurance), maar sinds mijn paard artrose heeft en dat er niet meer in zit rijd ik 3-4 dagen in de week buiten. Lekker rechtuit. We zijn onwijs verwend want we staan 10 min stappen van de Loonse en Drunese duinen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:32

Amanda schreef:
AmoorM schreef:
Wat leuk zeg al die reacties! :D

Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt? Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten? Of moet je altijd met z'n 2en?

Gaan jullie met de trailer op pad of vanuit stal. Wij hebben geen trailer. Dus rijden gewoon in de buurt. :)

Stukje van onze achter tuin

Ik ga vaak alleen, maar ook wel eens met bokker Emptywords of stalgenoten. De mijne is met beiden braaf, dus het is maar net wie er mee wil of hoe mijn bui is en ik een ritje alleen nodig heb. Als ik mijn hoofd leeg moet maken, dan rij ik meestal een bekend rondje. Heb ik echt zin in de rit, dan neem ik nieuwe paden. Watje als ik ben, neem ik altijd wel een kaartje van Ruiterenmennen.nl mee, zodat ik weet waar ik ongeveer naartoe moet :+


precies dit. ik vind het heerlijk en gezellig om een paar uur te kletsen en dus met anderen te rijden. maar soms... dan wil je gewoon even je eigen ding doen en alleen gaan

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:45

AmoorM schreef:
Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt? Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten? Of moet je altijd met z'n 2en?

Wij rijden eigenlijk altijd alleen. Heerlijk; eigen tempo, eigen route en gewoon mijn hoofd leeg maken en genieten van het geluid van het bos.
Meestal kijk ik waar ik naar toe ga als ik eenmaal in het bos ben en soms heb ik van te voren al bedacht hoe ik ga rijden en soms mag mijn paard beslissen welk pad we in gaan.
Ze is eigenlijk altijd heel braaf geweest, aan een lang teugeltje heerlijk relaxt te rijden. Maar de afgelopen winter hebben we heel weinig gereden (teveel last van artrose) en sinds die tijd heb ik af en toe geen rem >;) Sinds een paar weken rijd ik haar met slof buiten. 95% van de tijd hangt alles helemaal los, maar op bepaalde momenten is het even alle hens aan dek :=

Livawi
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:24

SplashIsLief schreef:
AmoorM schreef:
Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt? Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten? Of moet je altijd met z'n 2en?

Wij rijden eigenlijk altijd alleen. Heerlijk; eigen tempo, eigen route en gewoon mijn hoofd leeg maken en genieten van het geluid van het bos.
Meestal kijk ik waar ik naar toe ga als ik eenmaal in het bos ben en soms heb ik van te voren al bedacht hoe ik ga rijden en soms mag mijn paard beslissen welk pad we in gaan.
Ze is eigenlijk altijd heel braaf geweest, aan een lang teugeltje heerlijk relaxt te rijden. Maar de afgelopen winter hebben we heel weinig gereden (teveel last van artrose) en sinds die tijd heb ik af en toe geen rem >;) Sinds een paar weken rijd ik haar met slof buiten. 95% van de tijd hangt alles helemaal los, maar op bepaalde momenten is het even alle hens aan dek :=


Wij rijden ook vaak alleen buiten. Vind ik heerlijk. Paard waar we normaal mee rijden heeft vaak ook geen rem en die van mij wil graag voorop dus dat kan resulteren in een heel heet paard. Als we alleen rijden kan ik hem 90% van de rit met losse teugel rijden

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:30

Ik heb eigenlijk maar een richting waar ik op kan gaan tijdens buitenrit, dus dat is wel saai. Er zijn wel een paar tussendoorroutes, maar die ken ik ondertussen helemaal uit mijn hoofd. Als ik verder dan 40 minuten heen ga kan ik pas een beetje variëren met routes. Queeny is wel heel braaf op buitenrit, maar er moet altijd wel iemand naast lopen of meerijden, anders draait ze zich om en gaat ze direct naar huis :')

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:37

Afbeelding


Ook ik vind het heerlijk om buiten te rijden (rijden ook wel gewoon nog in de bak) helaas geen bos vlakbij, maar de boeren polder paadjes volstaan ook :)
Alleen (met de hond) of samen op pad
En ook wij doen mee met de eper paarden 4 daagse <3

o ja en mijn paard poept zelden/nooit tijdens het (buiten) rijden, hoef het dus ook niet op te ruimen :D :D

Afbeelding

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:53

Wij zijn ook berge bos ruiters! +:)+

Afbeelding

(Maken stiekem ook wel leuke uitstapjes) *\%/*

Afbeelding

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:25

Rijd ook meestal buiten.. Zelden in de bak
Ook veelal alleen!
Heerlijk eigen tempo en tijd aam jezelf
De weekenden spreek ik nog wel vaak af met vriendinnen om te rijden ergens Anders..

Ook wij doen mee aan de 4daagse
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:55

Ik wil heel graag een keer meedoen met de 4daagse. Maar ook een keer met de Autumn dessert trail. :))

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:57

De trail is ook leuk! 1x meegedaan paar jaar geleden. en ditjaar ga ik met een vriendin!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:22

Ik rijd meestal altijd alleen, dat vind ik heerlijk mijn eigen tempo bepalen! Af en toe ga ik naar buiten met een route in mijn hoofd maar eigenlijk ook wel vaak dat ik op het moment zelf ineens een ander pad kies :P Wel kies ik altijd van te voren of ik een kort of lang rondje ga doen.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:19

voorheen had ik altijd iemand om mee buiten te rijden. we bleven dan echt uuuuren weg. elke week de zelfde dag en tijdstip, was mega handig. nu heb ik helaas niemand in de buurt zitten die buiten wil/kan rijden. ik moet ook echt zeggen dat ik dat super erg mis.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:25

ElviraKelan schreef:
Voor de rest wat een leuke foto’s zijn er voorbij gekomen wederom en nog 1 die meedoet met de 4daagse ;)
Echt leuk



Intocht begint, dacht ik om 18.30, is altijd erg leuk en ontzettend druk , maar gezellig!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:30

KarinLF schreef:
ElviraKelan schreef:
Voor de rest wat een leuke foto’s zijn er voorbij gekomen wederom en nog 1 die meedoet met de 4daagse ;)
Echt leuk



Intocht begint, dacht ik om 18.30, is altijd erg leuk en ontzettend druk , maar gezellig!

Top dank je wel

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:50

Er komen hier mooie streken voorbij... Verlopig is het enkel dromen van de zee, de ardennen.. Hoop ooit dit ook te mogen mee maken.. <3

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:57

essiesilly schreef:
[ [url=m/naGUOA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook ik vind het heerlijk om buiten te rijden (rijden ook wel gewoon nog in de bak) helaas geen bos vlakbij, maar de boeren polder paadjes volstaan ook :)
Alleen (met de hond) of samen op pad
En ook wij doen mee met de eper paarden 4 daagse <3

o ja en mijn paard poept zelden/nooit tijdens het (buiten) rijden, hoef het dus ook niet op te ruimen :D :D

[ [url=m/AD5k4A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een bekend pad :D


Ik rij ook het liefste buiten, bij gebrek aan bos moet de polder volstaan maar een E-rijbewijs en auto die een trailer kan trekken staan wel hoog op de verlanglijst. Mijn paard heeft tot nu toe 2x buiten gepoept en dat was beide keren toen ze in het gras stond, dus dat dilemma gelukkig tot nu toe niet gehad haha.
Ik rij meestal samen met een stalgenootje, we hebben hetzelfde tempo en haar paard is al een doorgewinterd buitenrij paard waar mijn 4,5-jarige mooi van kan leren :D.

Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:35

Wat leuk zeg al die reacties! :D

Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt?
Vanaf onze stal kunnen we verschillende kanten op, dus dat wisselt meestal weet ik wel ongeveer de richting maar ik vertrouw ook op mijn telefoonapp TopoGPS daarmee verdwaal ik nooit.

Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten? Of moet je altijd met z'n 2en?
Toen ik nog niet op deze stal stond ging ik ook op deze zandverstuiving rijden maar dan sprak ik af met iemand die er vlakbij woont (ook een bokker) want die weet nog beter de weg dan ik. Nu weet ik zelf de weg en is mijn paard nog meer bomproof dus we kunnen ook alleen op pad. Vaak ga ik samen met mijn stalgenootje wel zo gezellig

Gaan jullie met de trailer op pad of vanuit stal. Wij hebben geen trailer. Dus rijden gewoon in de buurt. :)
Ik heb een trailer maar die wordt nu niet meer gebruikt.

Stukje van onze achter tuin




Afbeelding
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:58

Isabel schreef:
Ik meld me ook! Heb het geluk dat de Strabrechtse heide een paar minuutjes stappen is vanaf stal <3
[ [url=m/lGfOHS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aah heerlijke manenkam! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:17

Jullie rijden allemaal op mooie plekken. Heel gevarieerd ook!

Wij hebben ook diverse uitrij mogelijkheden. Onze stal staat aan de rand van een bos. Dus dit is onze achtertuin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kun je je prima vermaken met een ritje. Paard is daar super braaf, lekker lang teugeltje en lekker rijden. Maar de andere kant op is ook leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan komen we langs landweggetjes, met hier en daar een zandpad voor een galop je. Vind ik ook fijn rijden! Mijn paard vindt die kant op toch wat spannender, vooral onderstaande viaduct. (iets verder van huis..) Dus ons doel is om daar uiteindelijk lekker ontspannend te kunnen rijden net zoals in het bos.

Onderstaande plaatjes zijn nog plekken waar we ook kunnen rijden en buiten het bos is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is weer in een ander bos!

Afbeelding

Al met al vermaken wij ons prima hier! :D

Het liefst rij ik met anderen, vind ik gezelliger en je kunt op elkaar bouwen als je wat verder weg gaat, alleen is maar alleen. Enige minpuntje is het tempo, mijn paard is van zich zelf erg rustig en heeft niet z'n snelle stap. De andere paarden daarin tegen wel, dan is het soms wel lastig om naast elkaar te rijden. Ik moet wat meer been bij geven en de ander in houden.

Hoe reageren jullie paarden op sproeiers? Mijn paard vindt dat echt spannend. Helaas staan ze overal al weer..

Gisteren weer genoten van een heerlijke buitenrit met een vriendin, zondag gaan we weer! :D

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:35

Ohhh ik meld me ook! <3

De afgelopen 4 maanden heb ik (met paard!) in Zuid Frankrijk gewoond en dat was natuurlijk meer dan genieten! Dit was ook de perfecte plek om Woolz zadelmak te maken.

Nu zijn we (helaas) weer terug in Nederland en zullen we het moeten doen met de kleine polder van Vinkeveen/Waverveen.
Wij rijden altijd alleen, hier is niemand in de buurt die mee wil. E rijbewijs en auto zijn er, alleen een trailer helaas niet.

Ik zie dat ik alleen maar filmpjes heb uit Frankrijk, dus dan maar even een foto met een ander paard.
Afbeelding

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:29

Vandaag voor het eerst naar buiten geweest vanaf Silko's nieuwe stal. Met een stalgenootje een rondje vlietlanden gedaan! Was heerlijk! En ook nog even in het water geweest!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding