Buitenrit adressen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 15:01

Weet iemand van jullie een adres waar je op absoluut, gegarandeerd betrouwbare paarden een buitenrit kunt maken???

Ik heb namelijk eind augustus twee weken vrij en zou wel een aantal buitenritten willen maken, maar eigenlijk durf ik niet... Verdrietig

Ook hier op dit forum lees ik over mensen die bang zijn om paard te rijden en/of buitenritten te maken. Helaas herken ik dit uit eigen ervaring...
Op mijn eigen paard kan ik nu wel zonder angst rijden (hoewel ik soms nog wel eens een 'terugval' heb Frusty ). Maar zij is niet verkeersmak.

Het lijkt me aan de ene kant heerlijk om een lange rit te maken over het strand op door de bossen, maar aan de andere kant schiet mijn hart me in mijn keel bij de gedachte alleen al!
Ik heb zelf wat rot-ervaringen met buitenritten achter de rug en hoor zo af en toe vreselijke verhalen (bokkende en trappende paarden, mensen die met hun hoofd tegen een tak klappen omdat het paard rechts i.p.v. links langs de boom scheurde, etc., etc.)

Vandaar dus dat ik als een berg opzie tegen een 'leuke' buitenrit. Nu ben ik bang in een cirkeltje terecht te komen: ik ben bang, paard voelt dat, wordt ook bang, gaat eng doen, enz... je kent het wel! Frusty
Wie heeft voor mij dus dé tip voor dé meest betrouwbare manege (misschien één met ervaring met 'angstruiters'?), zodat ik met een gerust hart op een 'vreemd' paard kan stappen???

Of zijn er misschien maneges die eerst een les geven en daarna pas naar buiten gaan? Dan zou ik het paard eerst in een bak kunnen leren kennen. Dat is misschien nog wel de beste oplossing!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 17:43

Ellen, misschien ben jij wel veel meer gebaat bij iemand met eigen paarden, zodat je eerst rustig in de bak kunt oefenen en wennen, en je je niet aan hoeft te passen aan een hele groep. Bij ons in de omgeving (ik woon vlak bij je) is 't niet veel om buiten te rijden, maar misschien een Bokker in de buurt van het Amsterdamse Bos???????

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirjam79, tienus63 en 109 bezoekers