Spelletjes naast je paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkerbrann

Berichten: 2
Geregistreerd: 13-10-18

Spelletjes naast je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 09:30

Toch best lastig om een plek te vinden waar je je forumonderwerp neer moet zetten, dus ik hoor wel als het hier goed staat :D

Mijn paard is nog maar 3 jaar en dus nog niet beleerd, maar ik merk dat hij wel graag wat meer uitdaging wil. Wat zijn leuke spelletjes om met hem te doen? (naast het paard dus, anders komt het niet goed *D)

Op stal hebben wij geen vrijheidsdressuurblok en ik weet niet zeker of wij een voetbal hebben.

Het liefst wel spelletjes die je alleen met hem kan doen, of met z'n tweeën en het paard.

alvast bedankt!! <3

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Spelletjes naast je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:34

Hebben jullie pionnen en balken op stal?
Daar kun je al eindeloos met variëren :)

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Spelletjes naast je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:17

Afgezien van vrijheidsdressuur kun je ook kiezen voor een heel goede voorbereiding op het rijden en daar de handigheidjes al inbouwen.

Een paard dat los geparkeerd kan staan op een willekeurige plek is heel fijn. Dat kan zijn om te poetsen, omdat je iets vergeten bent of om in een later stadium op te kunnen stijgen.

Soepel voetjes geven is ook fijn, pak vooral ook de variant mee van aan de linkerkant staan en dan zowel het linker als rechterbeen op kunnen pakken.

Een paard dat zelf het bit in doet is ook makkelijk, hou het voor zijn neus en hij zegt hap.

Zelf zijn neus door het halster steken is een handige, de voorhand en achterhand kunnen verplaatsen ook.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Spelletjes naast je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:32

Horse dansing, net zo iets als doggie dance.
het is al meer dan 10 jaar geleden maar het paard kent het ansje nog!

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Spelletjes naast je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:33

Horse Agility! Ideaal om eerst op de grond te doen en nadien onder het zadel ;)