[Ruiterbewijs] Vragen Ruiterbewijs Theorie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maxmaxime
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-01-19

[Ruiterbewijs] Vragen Ruiterbewijs Theorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 21:25

Hey!

Ik heb binnenkort mijn Ruiterbewijs Examen waaronder de theorie toets.
Ik heb een boek gekregen die ik moet leren voor de theorietoets.
Ik heb nog wat onduidelijkheden over de vragen die worden gesteld met de theorie :?

Op verschillende websites kan je een oefen theorietoets maken, waaronder de website van de srr (Stichting Rijvaardigheidsbewijzen Recreatieruiter)

Ik ben de toets wezen maken en daar kwamen wat vreemde antwoorden in voor die anders in het boek stonden dan dat er op de website van hun werd gezegd.. ik zal even een voorbeeld geven:

Wanneer moet je verlichting aandoen?

* bij een zicht minder dan 50 meter
* bij een zicht minder dan 100 meter
* bij een zicht minder dan 200 meter

In het boek van de stichting srr, staat letterlijk dat bij een zicht minder dan 200 meter verlichting aan moet. Op de website geeft hij aan dat het goede antwoord bij een zicht minder dan 50 meter is?..
En zo zijn er meerdere vragen wat onduidelijk..

Weet iemand of ik mij aan hun boek moet houden of wat er als juist antwoord word gegeven op hun website? heeft iemand hier enig ervaring mee..? Er staat in het boek dat ik niet in discussie mag gaan tijdens de theorietoets, dus het zou jammer zijn dat ik zak door iets dat in het boek anders staat.. {:)-:(

Alvast dank!


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25874
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:32

Wellicht kun je deze onduidelijke vragen eens verzamelen en aan de SRR mailen? Wellicht is er ooit een nieuw boek gekomen en de site daar niet op aangepast? Of een nieuwe site, maar boek niet aangepast? Als je dit aan hen doorgeeft, kunnen ze daar eens naar kijken. Bovendien, als iemand dat soort dingen moet weten en jou duidelijkheid kunnen geven, zullen zij dat dan zijn.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [Ruiterbewijs] Vragen Ruiterbewijs Theorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:15

Ik denk dat je de beste reacties krijgt in het onderdeel 'Paardenpraat', daarom verplaats ik het daarnaartoe.

Wat JPitty zegt lijkt me een hele goede optie.

Wil je het ruiterbewijs via een organisatie halen? Die zou je dan ook verder moeten kunnen helpen.

Lisanne_M

Berichten: 1058
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: [Ruiterbewijs] Vragen Ruiterbewijs Theorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:58

De boeken zijn in 2016 vernieuwd. Wellicht dat ze de oefentoetsen niet hebben aangepast. En zoals hierboven vermeld word kan je inderdaad eens mailen. Succes met je examen!

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25874
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:13

XjesLiess schreef:
De boeken zijn in 2016 vernieuwd. Wellicht dat ze de oefentoetsen niet hebben aangepast. En zoals hierboven vermeld word kan je inderdaad eens mailen. Succes met je examen!


Dat zou je ook nog eens kunnen nakijken. Want als je een oud boek hebt van vóór 2016, dan kan het best zijn dat je de oude theorie leert, terwijl op de site wel de nieuwe theorie wordt gebruikt voor de oefentoetsen. En dat zou je dan weer bij de organisatie waar je het boek gehad hebt, kunnen aangeven.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Maxmaxime
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-19 22:21

XjesLiess schreef:
De boeken zijn in 2016 vernieuwd. Wellicht dat ze de oefentoetsen niet hebben aangepast. En zoals hierboven vermeld word kan je inderdaad eens mailen. Succes met je examen!


Ik heb het even nagekeken en heb inderdaad een boek van het jaar 2016.
Ik zal inderdaad even mailen! Misschien dat ik daar meer antwoorden kan krijgen

Lisanne_M

Berichten: 1058
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: [Ruiterbewijs] Vragen Ruiterbewijs Theorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:17

Ze zijn in juni 2016 veranderd. :j
Ik had toen de tijd boeken geleend dus kan het niet voor je nakijken helaas

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥


pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: [Ruiterbewijs] Vragen Ruiterbewijs Theorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:53

de theorie vragen antwoorden van het ruiterbewijs. Kloppen niet met de prakrijk .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Astrid_Brann, fleurtjeuh en 40 bezoekers