Voor wie kopen jullie mooie spullen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor wie kopen jullie mooie spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:04

Ik koop mooie spullen van een goede kwaliteit, omdat dit ook bevorderlijk is voor mijn paard. Ik sta op een paddock Paradise waar de paarden altijd buiten zijn, maar kwaliteit vind ik belangrijker dan kwantiteit. Ik koop liever een Bucas deken dan drie mindere dekens. Hetzelfde geld voor dekjes en halsters.

En ja, ik koop wel alleen kleuren dekjes en haksters die écht bij mijn paard passen. Geen oranje op mijn fjord bijvoorbeeld, wel op mijn vos :j Dat vind ik gewoon leuk.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:43

Ik hou van simpele dingen, zoals donkerblauwe of zwarte dekjes (wel van goede kwaliteit).
Mijn paard is al mooi genoeg van zichzelf <3

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 03:56

Als ik dat doe, voor mezelf.
Ik ben wel erg van de uitverkoopjes, kleine pony dus ik heb wel eens mazzeltjes.
Maar ik begin niet aan die idiote prijzen voor dekjes enzo, maar koop wel voor mijn pony bewust bucas dekens omdat dat als enige perfect ligt zonder schuren.
En toen hij ziek was van zijn cushing heb ik een recuptex deken gekocht voor hem, omdat hij zo’n vreselijke spierpijn had en dat was de beste koop ooit.
Pony zit vergroeit aan die deken, superding.

Verder ben ik qua uitgaven meer van het vooruit kijken, ik heb net zakjes maagbeschermers, probiotica en bute besteld bij abler.
Waarom, omdat de maagbeschermers daar in prijs zo verschillen, dat dat de moeite is en als je het nodig hebt, dat niet nog 5 dagen kan wachten.
En net tubes oogzalf besteld, betadine, vetericyn wondspray en zo’n absorberende onderbandage voor onder verband.
Genoeg sedatie, andere pijnstillers en koortsremmers zaten er al in.
Daar word ik eigenlijk veel blijer van dan van een dekje, het idee dat ik als hij bepaalde medicijnen nodig heeft, die er dan ook gelijk zijn.
Die kuurtjes voor maagzweren zijn enorm duur, nu ligt het er gewoon net als een kuur probiotica, die hij vorige keer na zijn einschuss echt nodig had.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Voor wie kopen jullie mooie spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:48

Als je mooie setjes koopt zou je dat mijn inziens niet voor een ander moeten doen alleen voor jezelf.

Ik houd van simpel. Beide paarden hebben 2 dekjes zodat ik er een kan wassen. Iets wat ik regelmatig doe omdat het hier warm is en ik niet deljes met oud zweet terug gebruik. Beide hebben een paar been beachermers die ik alleen gebruik voor springen.

Soms denk ik inderdaad. He dat ziet er leuk uit! Prijzen zijn hier vaak absurd hoog en wie maak ik er blij mee om meer rommel te hebben?

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Voor wie kopen jullie mooie spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:58

Als je dat leuk vind gewoon doen hoor. Ik kocht ook weleens wat mooiers dan normaal terwijl die van mij ook basic staan. Maar het is altijd leuk als je eens een fotoshoot doet met je dieren om er dan netter dan normaal uit te zien of gewoon eens lekker tutten en mooi maken.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:59

Toen ik mn paard net had, was ik echt wel onder de indruk wat er allemaal te koop stond en hoe leuk je je paard kan aankleden. Het tuig/laarzen/cap moest matchen in kleur (bruin) en ik had veel lemieux dekjes

Ondertussen kom ik steeds meer terug op functionaliteit. Setjes zijn leuk, maar beenbescherming vind ik eerder schadelijk dan nodig en een oornetje zie ik ook geen nut van in. Ik probeer zoveel mogelijk dekenloos te werken. We rijden bitloos en hebben dus 1 goed passend hoofdstel.. dus zo is er opeens heel veel minder paardenspul interessant.

Nu heb ik helemaal functioneel voor intensievere ritten zadelvormige dekjes, zodat paardlief minder stof om zich heeft en dus minder warm. Ik heb nog 1 mooi lemieux dekje. En soms ter afwisseling verkoop ik een dressuurdekjes en van dat geld koop ik weer een ander tweedehands dekje. Gewoon voor de kleur oid

Waar ik natuurlijk niet op bespaar is goed passend tuig en voer. En ik laat mezelf tegenwoordig 2 dagen nadenken vooordat ik bestel: heb ik het echt nodig etc.